ABS

prohledat
36 příspěvků (zobrazeno 1 až 36) od 01.07.2005 do 09.02.2024, založil/a Juro
řadit dle data
19:01:40
09.02.2024
ajok
-> saskyn2 09.02.24 10:32:59: a fabie to byla jednicka? podle me se to nedeje od r.2000, jen me prekvapuje ta Bordererova dacie

-> Borderer: ta dacie kope jemne nebo hrubo jak ta starsi felda?

Auto s EBV to podle me nemuze delat a EBV musi mit to, co melo bez ABS zadni omezovac.

citace:

EBV. Elektronický rozdělovač brzdného účinku (EBV) tvoří jednotku s protiblokovacím systémem brzd ABS, neboť oba systémy využívají řadu společných prvků. EBV zajišťuje maximální výkon brzd přední i zadní nápravy a zabraňuje tzv. přebrzdění zadních kol, při kterém akutně hrozí prudké vybočení zádi.
upraveno 1x, naposled 12.02.2024 01:15:08
10:32:59
09.02.2024
saskyn2
-> Milan 136 08.02.24 18:30:53: Tak ono to fakt dělali starý nebo levný auta, od OII se to nestane. A děje se to jen za určitých podmínek kdy ABS jede na plno.



-> Borderer: Nevím čím to je jestli pomalá elektronika, nebo třeba to že novější auta mají magnetický kroužky v ložisku, tudíž asi jemnější a přesnější. Ale tenkrát mě to tak sralo, že jsem kvůli tomu zkoušel i vyměnit jednotku ABS u fábie a zjistil jsem, že to není chyba, ale vlastnost.
09:58:50
09.02.2024
Bukaj
-> Borderer: Asi to vyplývá z logiky programování toho systému. Pokud je systém naprogramovaný tak, že když se nějaké kolo otáčí (o nějakou minimálně stanovenou rychlost) pomaleji (nebo u systémů s kontrolou prokluzu naopak rychleji), než ostatní kola - jednotka dané kolo odbrzdí (přibrzdí), tak v momentě, kdy se naráz zablokují všechna kola, jednotka správně odbrzdí (všechna kola naráz), ale dál nemá, čeho se chytit - jak poznat, které/á kolo/a znovu přibrzdit. Takže musí zkoušet metodou pokus-omyl a i když je elektronika velmi rychlá v rozhodování, tak vždy musí počkat na fyzikální projev (odezvu chování vozu) svého zásahu (pokusu), a to z momentálního pohledu řidiče trvá sakra dlouho3

Ve chvíli, kdy alespoň jedno kolo neztratí trakci a jednotka má tedy alespoň nějakou referenční hodnotu, od čeho "se odpíchnout" při rozhodování, pak se toto nestane.4
08:08:12
09.02.2024
Borderer
-> saskyn2: Těžko říct, volvo má DSTC a ta Dacie něco jako ESP i hill holder - netuším, jak se to po renaultsku jmenuje, ale má. 3



Mne jen nejde do hlavy, když se tedy podle ní všechny 4 kola točí stejně (špatně), proč teda nepustí pedál dolů a nezačne brzdit.



Každopádně sem rád, že sem se s tím nesetkal jedinej.
20:20:38
08.02.2024
ajok
-> Bukaj 08.02.24 19:42:32: jj, to mam u FUNky bez ABS taky a pave to ABS to musi nahradit, aby to brzdilo, co mozna nejvic a nehrozil smyk, jsem se kdysi uz leknul, ze ten regulator ma kolega na fabii combi s ABS, ale blbe jsem se podival, byla to regulace xenonu :)
19:42:32
08.02.2024
Bukaj
-> ajok 08.02.24 18:42:21: Combi Felda (ale bez ABS) měla na zadní nápravě zátěžový regulátor brzdného účinku.
19:33:55
08.02.2024
ajok
-> Bukaj 08.02.24 19:03:52: jj, tak nejak to bude... cumim, kolik mela jen felda jednotek ABS9
zvětšit ABS - obrázek od ajok vložen 08.02.2024 19:33:55
19:31:55
08.02.2024
SO545
-> Bukaj 08.02.24 19:03:52: nejak tak to bude. Mam slusnu motorku ktora je prekonovana az az...a ABS a dalsich systentov to ma pozehnane....ale funguju tak decentne ze ich nieje poznat.



Ale uz som mal tu cest si dat plne brzdy a bolo to neskutocne stabilne a brzdilo to ako slak.

Na starej motorke by som bol v tazkom smyku...alebo minimalne siel po prednom kolese...co sa stavalo casto. Toto brzdi ako kotva...ale v plnej ovladatelnosti.... Velka spokojnost. A kazdy z mojej generacie/jazdime spolu/ co ma vykonnu motorku na cestu na ABS neda dopustit.
19:03:52
08.02.2024
Bukaj
-> ajok: (Dle mého názoru) tam právě nejde o snímač otáček kola - ten je dostatečně přesný i u těch starších systémů a elektronika vyhodnotí otáčky kola stejně dobře, jako u těch novějších. Hlavní rozdíl bude v té mechanické části (respektive elektrohydraulické) - tedy v těch ventilech v "kostce" ABS, dávkujících tlak do jednotlivých okruhů - tam budou u novějších systémů nějaké lepší elektroventily, které jsou schopné rychlejšího otevírání/zavírání (při zachování životnosti) a tedy lepšího dávkování tlaku a rychlejší reakce na (řídící jednotkou požadované) změny.
18:55:09
08.02.2024
ajok
-> Bukaj 08.02.24 18:26:54: kdyz porovnam ty dve feldy EDS, tak opravdu r.2000 to ma jemnejsi, myslel jsem jestli to neni kvuli slabsimu motoru, ale jednotka podle cisla je uz shodna s octou

No a pritom pocet snimacich pulzu je stejny - stejne krouzky. Niva ma tech pulzu asi min (ikdyz to je vetsi krouzek, tak se mi to treba jen zda) a pritom to davkovani je taky velmi jemne (to bych uplne necekal), zkousel jsem na lede dupnout na brzdu a nechapal jsem, jak ji to bez ESP udrzi v primem smeru.
18:42:21
08.02.2024
ajok
-> saskyn2 08.02.24 17:30:23: moje 1.8T s ESP to urcite nedela, pritelkyne tdi 4x4 jen s EDS taky ne (ale obe jsou combi) ani zelena felda s EDS (r.2000), ale dela to 1.6 s EDS (r.1998), proto jsem to taky chtel vypinat... bluesky jen s ABS, tam to mohu ted odzkouset a u nivy jsem to taky nestihl, ale ta ma brzdit naplno a jen hlidat, aby zadne kolo neslo do smyku, nedelaji to nahodou jen kratka auta s obyc ABS, protoze combi uz musi mit diky absenci omezovace tlaku na zadni napravu to hlidani a zaroven max. brzdeni4 Predpokladam, ze zadna felda combi nebo pickup s ABS ten omezovac tlaku zadni napravy nema...
18:30:53
08.02.2024
Milan 136
Tohle jsem teda na žádném autě zatím neměl možnost poznat.
18:26:54
08.02.2024
Bukaj
Podle mne je to logická věc, že když se zablokují všechna 4 kola naráz, tak je pro řídící elektroniku mnohem větší oříšek správně rozhodnout, které ze čtyř odblokovaných kol zase přibrzdit (než když se blokne jen jedno nebo dvě kola, případně se kola blokují postupně) - a to právě ve chvíli, kdy vyděšený řidič tlačí do pedálu plnou silou - tedy po odblokování hydraulického okruhu daného kola jde do brzdy takový tlak, že se kolo zase kousne. Navíc je tam určitá prodleva mezi akcí a reakcí - ta elektronika má sice reakční čas nepřekonatelný, ale naráží na fyziku...

Mám dojem, že čím novější systém ABS, tím vyšší frekvence "drnčení" ABS - tedy rychlejší a přesnější (jemnější) dávkování brzdného tlaku na jednotlivá kola.

U Volva z roku 97 je to "drnčení" ABS takové tvrdé, hrubé, u Octavie ze stejného roku je to trochu méně hrubé, ale u modernějších vozů to ABS spíš jen tak "vrní"...6



Jinak jsem si všiml, že ABS (respektive ta jiná zkratka - ten systém, který na principu ABS přibržďuje protáčející se kolo i když řidič nebrzdí) se mi u Volva aktivuje vždy na určitou minimální dobu, která je delší, než by bylo nezbytně nutné - třeba když vjedu do díry ve vozovce, tak to udělá "TRRRRRRRRRR", i když by stačilo jen "TRRR" (nevím, jak jinak pochopitelně to popsat 3 ), prostě to kope ještě ve chvíli, kdy už jsem několik metrů za dírou - to, předpokládám, mají moderní auta též lépe vychytané6
18:06:52
08.02.2024
saskyn2
-> David29: Asi jezdíš3 3 3
17:46:09
08.02.2024
David29
Tvl, co s těma autama děláte?

Já přemýšlím, kdy naposledy jsem cítil kopání ABS.. A že jako pomalu nejezdím 3
17:30:23
08.02.2024
saskyn2
-> vhml 08.02.24 12:12:59: Jo to je zajímavý jev, dělá to i fábie, si pamatuju že jsem na nějakém pohoňfestu taky díky tomu vymetl škarpu, dokonce jsem kvůli tomu onehdá i měnil jednotku za jinou a bylo to hovno platný. Novější auta od OII to už nedělaj, nevím jestli protože to má lepší jednotky na ABS, nebo jestli je to tím, že to má i esp, OII bez esp jsem nikdy neměl abych to ozkoušel3
12:16:14
08.02.2024
ajok
-> Borderer 08.02.24 12:09:45: když si zvykneš, tak věř, že dáš na ten vypínač ruku současně se šlápnutím na pedál a nad ničím nepřemýšlí s, ale když já jezdím s hodně autama ..
12:12:59
08.02.2024
vhml
-> Borderer 08.02.24 09:15:56: Miatu jsem kvůli tomu opakovaně zahodil. Občas, především ve smyku to nebylo ochotný pochopit co se děje, a pedál ztvrdnul na kámen a přestalo to brzdit. Teď mám vypínač, takže za běžné jízdy mám ABS zaplé , když se s tím začne ject víc, tak ho preventivně vypínám.
12:09:45
08.02.2024
Borderer
-> ajok: Věř že v tu chvíli žádnej vypínač nehledáš, když ti zbejvá množství času limitně se blížící reakčnímu času. 3



-> David29: No má jak, dyť vidí rychlost v kmh na každém kole. Tzn. při srovnání rychlostí by měla zase začít brzdit.
12:07:15
08.02.2024
ajok
-> David29 08.02.24 10:20:06: já zas zvyklej z feldy a octy jsem byl překvapen, že niva 2013 ho okolo 5kmh, možná už pod 10kmh vyřazuje

-> Borderer 08.02.24 09:15:56: proto jsem měl u feldy vypínač ABS a všichni se mi smáli... Jinak předpotopní systém to fakt není, já mám už octavkovou jednotku s EDS
10:20:06
08.02.2024
David29
-> Borderer: Co jsem pochopil, systém nepozná, že "už" to neklouže - protože vlastně asi nemá ani jak, když stále brzdí?

Ale v nižší rychlosti by snad ABS mělo být vyřazeno?
09:15:56
08.02.2024
Borderer
Vytáhnu mrtvolu. Trochu mne zaujala u ABS jedna věc, co se mi stala na vícero autech.

Situace - silné náledí, "černý led" na silnici. Ve všech třech případech sem dojížděl na kruhovej objezd, chci začít brzdit, ale jakmile sem se dotkl brzdovýho pedálu, okamžitě ztvrdnul, ABS pumpa běžela jak vzteklá a auto v podstatě nebrzdilo, přestože zmrazek už byl pryč a pod koly mokrej asfalt. Ve všech případech pomohlo jediné, zcela pustit brzdovej pedál, pak to zadupnout a děj se vůle boží, protože přednost. Zatím to vždy vyšlo - 3x za cca 12 let.



Že se mi to stalo u Feldy, která má předpotopní systém ABS a vše okolo sem ještě chápal jako nějakej nevyladěnej šotek, ale tuhle zimu se mi to stalo jak u Volva, tak i zánovní Dacie...což už mi hlava nebere. Co se reálně mohlo stát?
19:52:24
04.07.2005
aDAm
a proč by tam byt nemohlo? ABS reguluje tlak v jednotlivych brzdach....takže mužeš regulovat tlak i u prasatek...
09:03:48
04.07.2005
Majkl
-> minno: nojo, takze to nepudu reklamovat 40
18:46:19
03.07.2005
minno
-> Majkl: lenze bit na bubon sa da len prerusovane, takze abs je standard1
22:13:34
02.07.2005
Majkl
-> 5ko: ja mel taky doma buben, ale abs nam k tomu nedali.. 8
15:48:08
01.07.2005
5ko
aj my mame oktavku s bubnami a mame ABS
13:10:40
01.07.2005
jak pise vici mame doma dve auta s bubnama vzadu a abs :)a muzu rict ze fungujou :)
12:24:13
01.07.2005
no ja vam reknu jedno : po navsteve Mimone a Hradce vam reknu ze jde uuuuplne vsechno 3 1 4 5
11:38:14
01.07.2005
Juro
pri drsnom brzdeni mi pedal pulzoval, takze myslim, ze tam je, ale moze tam byt aj v spojeni s bubnami vzadu? Je to GLX, gls je este zvyk z mladi
11:36:53
01.07.2005
Vici
jasne ze, bubny nejsou na prekazku absku. vzdyt i felda (jen jako priklad) ma abs a vzadu bubny...
11:32:22
01.07.2005
Majkl
-> Johny Death: a kdyz ne tak ho muzu nakopat sam 3 3
11:32:18
01.07.2005
CHIP
-> Juro: Muze byt ABS i v aute z bubnama ... nevim jak je to reseny ... ale funguje to ...
11:32:10
01.07.2005
Johny Death
BTW: gls??? neni to GLX?
11:31:21
01.07.2005
Johny Death
poznáš to v pedálu jestli když dupneš trošku ostřejic na brzdy tak ti ten pedal začne přerušovaně kopat zpět.
11:29:57
01.07.2005
Juro
mam otazku, je mozne, aby som mal ABS aj ked mam vzadu bubny? Ide o Octaviu 1.6 GLS. Pri startovani mi kontrolka svieti, potom zhasne, vcera pri jazde sa to tvarilo, ze to ABS ma, len tie bubny mi nejdu do hlavy
Extreme Tyres