Čiastočná oprava áčok na Š130l

prohledat
35 příspěvků (zobrazeno 1 až 35) od 29.10.2023 do 10.11.2023, založil/a fobust
řadit dle data
17:58:54
10.11.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bery 10.11.23 12:11:46: Tyjo ja takhle jezdil od roku 2007, co jsem dal vlecku. Jezdilo se s tim uplne normalne 3
16:34:32
10.11.2023
pantercs
-> fobust:



já mam nový pružiny i podélný ramena tak teoreticky by ty kola měly být prostě rovně, ale uvidíme. Pak pošlu foto, ale zdá se, že to stojí vysoko. Teď jsem ovzdušnil spojku a už řadim. Musel sem vyměnit oba válce na spojce. Ideálně v neděli s tím cuknu a uvidim reálnej stav.
14:38:52
10.11.2023
fobust
-> pantercs: Ja som tiež kúpil nové pružiny, tlmiče a pozdĺžne ramená a nepomohlo. Kolá stále do A. Až podložky zdvihli zadok, ktorý sedel nízko.



-> Bery: Jazdí sa s tým normálne, dobre. Nič netrieska, nebúcha. Zadok auta nie je pričupený na ceste a auto nejde ako motorový čln, ale normálne, rovno.
12:11:46
10.11.2023
Bery
zajímavý, člověk tu leta řeší odklony, záklony, vejšku aby to pěkně fungovalo a teď se vrací, nebo spíš nastupuje safari verze?

jak se s tou kachnou jezdí?
17:18:12
09.11.2023
pantercs
-> fobust:



Ja tam mam novy pera a v nedeli s tim autem asi uz popojedu a uvidim jak se to srovna jak to bude stat. Ramena mam podelny novy, ale sikmy stary, tak uvidime.
14:16:35
09.11.2023
fobust
-> pantercs: Tie tlmiče tam mám aj ja. Nové. Zbytočne som menil aj pružiny, lebo s novými so sedelo rovnako nízko. Až podložky pomohli a auto konečne stojí rovno. Na pravej strane je trošku do A, ale vľavo je to pekne kolmo. Asi bude pravé rameno viac ohnuté.
10:02:08
09.11.2023
pantercs
-> Bukaj:



No tak v tom případě sem ho asi musel kupovat 2008 nebo 2009:) Myslel sem, že sem je bral ještě dřív, ale to je jedno hlavně, že sou:)
09:30:09
09.11.2023
Bukaj
-> pantercs: Z té původní fotky jsem to ani po přiblížení nevyluštil (Virt mění rozlišení fotek), z toho výřezu už ano. Dokonce i to, že byl tlumič vyroben ve 42. týdnu roku 2007 3
09:26:44
09.11.2023
pantercs
09:25:27
09.11.2023
pantercs
-> Bukaj:



Je tam M0-27. Na mobilu jde ta fotka přiblížit a je to tam vidět. jj kupoval sem je na vlečku, tak to je super teď mam jistotu, že to je ok. Dík
09:09:48
09.11.2023
Bukaj
-> pantercs: To jsou už ty novodobé nerozebiratelné.

Pokud jsi je kupoval na vlečenou nápravu, tak jsou to ty správné 4

Můžeš si to ověřit dle čísla na štítku.

Tyhle nerozebiratelné tlumiče vyrábí koncern MONROE a je na nich nalepen štítek ATESO A.S.

Nevím, jak ty, které jsi kupoval před 20 lety, ale na nových je označení buď 01.3S.MO.26 (kyvka) nebo ...MO.27 (vlečka). Na těch tvých bude možná ještě původní značení 441.0.7580-310.6
08:25:57
09.11.2023
pantercs
-> Bukaj:



Tak teď sem zase o dost chytřejší, dík:)



Takže mám tyto jak na fotce, tak to by mělo být ok.
zvětšit Čiastočná oprava áčok na Š130l - obrázek od pantercs vložen 09.11.2023 08:25:57
22:38:00
08.11.2023
Bukaj
-> pantercs: Poznáš to na první pohled. Doraz mají všechny vlečkové tlumiče kromě těch určených pro Garde. Vlečkový tlumič (originál - šedá barva) je delší, než kyvkový a má na spodku těla vyražený rozměr (26x200), výrobní údaje, logo PAL a číslo dílu. Pokud číslo končí 000, je to tlumič na Garde bez dorazu. Pokud 001, je to na Mko s dorazem.

Další variantou je porevoluční výroba - tlumič je stejné konstrukce a je lakován černě. Buď má na sobě vyražené údaje, jako originál (jen místo loga PAL je nápis ATESO), nebo má na sobě nalepený plastový stříbrný štítek s logem Škoda-Auto a výrobními údaji. Tento, pokud je určen na vlečku (26x200 - nikoli 26x175) má doraz vždy.

Poslední variantou je dodnes vyráběný nerozebiratelný tlumič Ateso...
22:22:23
08.11.2023
pantercs
-> minno:



Mam je jeste venku. Mrknu zitra co je na nich teda. Ale kupoval sem je s perama mely by to bejt originaly.
22:20:31
08.11.2023
minno
-> pantercs: Ak sú to PAL, pozri podľa označenia a dĺžky / katalóg, vlečkové tlmiče sú o niečo málo dlhšie.

Inak neviem poradiť, origo vlečkový tlmič s dorazom som ešte v rukách nemal.
21:48:29
08.11.2023
pantercs
-> minno:



Mam tlumice uz asi 20 let jako pera. Uz nevim kde sem je kupoval. Poznam nejak, ze maji ten original doraz?
13:30:56
01.11.2023
fobust
Ja by som s tým jazdil, nemá to kam vyskočiť, aj keby sa to posunulo. V aute mám originálne tlmiče s dorazom, takže vyskočenia polosí sa nebojím. To by som sa bál, ak by som upravil domce, lebo vrchná časť tlmiča by sa tým mohla posunúť nižšie. Jazdil som s tým normálne cez kruháče a klasické nerovnosti (menšie obrubníky) a nič som zozadu nepočul, ani dnes pod autom nevidel. Ostalo to tak, ako som to tam dal. Síce zadok stojí trochu vysoko, ale to je len vec zvyku. Auto aspoň netrpí syndrómom motorového člna. Hlavné je, že kolá sú už takmer kolmo k zemi a nie zarazené v blatníkoch.
upraveno 3x, naposled 01.11.2023 13:34:19
12:49:42
01.11.2023
minno
-> fobust: Hlavne bacha, aby ti pri takejto výške nevyskočili poloosi pri väčšom náklone v zákrute, chce to podviazať ramená, alebo origo tlmiče s dorazom.
12:19:40
01.11.2023
Petrson
-> isti: 52 52
12:04:55
01.11.2023
isti
-> fobust: Ako myslíš ale takto by som s tým nejazdil.
11:49:19
01.11.2023
fobust
Dnes som to pozrel v garáži. Nič nebolo posunuté. Vzhľadom k tomu, ako sa pružina ohýba jej hrozí akurát tak posunutie dozadu. Ale ani tak ďaleko nepôjde, lebo narazí na tlmič. Takže to zatiaľ nechám tak. Auto je už na zimných pneumatikách.
upraveno 1x, naposled 01.11.2023 11:49:38
08:47:10
30.10.2023
fobust
-> Pavel P@nkáč 30.10.23 08:22:19:

To som nevedel. Musím sa na to lepšie pozrieť. A čo sa offroadu týky, tak to vôbec nevadí. S mojím civilným približovadlom občas chytám "brucho", najmä pri parkovaní na sídlisku, kde je príšerný hrb. "Kvalitné" cesty v hlavnom meste maličkého štátu EÚ tiež majú rôzne "nástrahy", ktoré musím obchádzať. Príkladom je kanál na Farského: www.google.com/maps/.../d ata=!3m7!1e1!3m5!1seBM9dmm -YwPLAQ8enT6oRQ!2e0!5s2022 0801T000000!7i16384!8i8192 ?entry=ttu) Škoda 130L je auto, ktoré všetko "vyžehlí".
upraveno 2x, naposled 30.10.2023 08:52:36
08:22:19
30.10.2023
Pavel P@nkáč
-> fobust: jak píší kluci lepší podložit domek co je přišroubovaný ke karoserii, jinak strašnej offroad:)
21:42:41
29.10.2023
minno
20:04:18
29.10.2023
isti
-> Bukaj: 52 52
19:50:46
29.10.2023
StepaNoFUN
To mi taky bylo divny, jen jsem nekonentoval. Ale i v zavodnim pouziti to jde udelat opacne - tj. podlozit domek a pak je to svaty. Myslim, ze to tak jezdi dodnes.
upraveno 1x, naposled 30.10.2023 09:48:01
19:44:57
29.10.2023
fobust
-> Bukaj 29.10.23 19:17:30:

To ošetrené nemám. Mám však nápad, ako upraviť tvar podložky, aby centrovala pružinu. Najazdím ešte nejaké kilometre a pri výmene na zimné gumy skontrolujem či a ak áno, ako sa pružiny posunuli.
19:17:30
29.10.2023
Bukaj
Jenom poznámka - dotaz:

Jak máš ošetřené, aby pružina nevyjela z vycentrovaného stavu z podložky? nevidím tam v podložce vybrání - bez podložky to boční vedení zajišťuje domeček, ale s podložkou?
10:59:18
29.10.2023
fobust
pohľad z boku, auto stojí rovno
zvětšit Čiastočná oprava áčok na Š130l - obrázek od fobust vložen 29.10.2023 10:59:18
10:59:01
29.10.2023
fobust
prázdne auto
zvětšit Čiastočná oprava áčok na Š130l - obrázek od fobust vložen 29.10.2023 10:59:01
10:58:25
29.10.2023
fobust
dve dospelé osoby vzadu, zároveň to takto sedelo prázdne bez podložiek
zvětšit Čiastočná oprava áčok na Š130l - obrázek od fobust vložen 29.10.2023 10:58:25
10:57:42
29.10.2023
fobust
zástavba do auta 2
zvětšit Čiastočná oprava áčok na Š130l - obrázek od fobust vložen 29.10.2023 10:57:42
10:57:21
29.10.2023
fobust
zástavba do auta
zvětšit Čiastočná oprava áčok na Š130l - obrázek od fobust vložen 29.10.2023 10:57:21
10:57:04
29.10.2023
fobust
podložky
zvětšit Čiastočná oprava áčok na Š130l - obrázek od fobust vložen 29.10.2023 10:57:04
10:56:36
29.10.2023
fobust
Napriek novým pružinám auto sedelo vzadu nízko. Na prázdnom aute som meral výšku od zeme po prelis na bočnici pri dverách, zadok stál nižšie asi o 2,5 cm. Dal som vytočiť podložky hrubé 3 cm zo silonu. Na fotke s výraznými áčkami sedeli vzadu dve dospelé osoby, zároveň dokumentuje stav pred inštaláciou podložiek, keď bolo auto prázdne.
Extreme Tyres