Středění zadních kol (vyvážení)

prohledat
21 příspěvků (zobrazeno 1 až 21) od 28.04.2016 do 30.04.2016, založil/a klokan021
řadit dle data
10:29:23
30.04.2016
klokan021
Jinak k tomu tuku - auto není klasická uloženka v tom slova smyslu, bylo ježděné relativně rovnoměrně, možná stálo poslední rok (po koupi byly zpočátku menší problémy s elektroinstalací, resp. některými nespolehlivými kostrami...) Jinak celou dobu v mírném provozu ;-)
21:40:38
29.04.2016
klokan021
Ta myšlenka s vadným kloubem zní dobře (teda spíš hodně nedobře, ale možná pravděpodobně ).

Mám v úmyslu zajet do pneuservisu do N. Jičína, kde dokážou vyvažovat kola přímo na nápravě, tzn. vyváží komplet vč. bubnu, unášeče, hřídele bez ohledu na házení... To by mi mělo definitivně ukázat, jestli nevyváženost je nebo není příčinou. Problém se projevuje více nebo méně podle toho, jak zrovna kola nasadím (nepoznačuju si polohu), čili kdy se křivosti sečtou nebo naopak kompenzují, což mi furt naznačuje, že by to souviset mohlo.



Pokud toto nepomůže, jdu do těch kloub. hřídelů ;-) (moc se mi do toho nechce, byť tuk by vyměnit zasloužil po těch letech každopádně - původní spony na manžetách a další věci, co je mi líto demotovat :-) )



Buben neháže, ani kroužek čtyřlístku, to jsem už na heveru měřil (házivost v řádu desetin, nejvýš)



Jinak té vlečce jsem se taky dost divil, ale podle rozmluvy s pův. majitelem to příplatek nebyl, kupoval si ji už coby důchodce a takovéto věci neřešil. Spíš je to opravdu splácané z dílů, které byly prostě skladem nebo jich byl nadbytek. Je to zřejmě (před)poslední měsíc výroby sedanů v Boleslavi vůbec a je to auto i z tohoto hlediska dost specifické...



Další můj poznatek - nebo spíš záhada - lak auta - založím nové vlákno, zajímají mě vaše názory a zkušenosti ;-)
upraveno 2x, naposled 29.04.2016 21:43:19
12:40:54
29.04.2016
Mates
-> minno: Už si to moc nepamatuji, jak to bylo, ale mě to nevystředil, protože asi byla špatná díra na bubnu, tak se udělal delší pro celkové středění a mám po problému.
12:26:40
29.04.2016
minno
-> Mates: No ale bubon je predsa štandardne stredený stredovým krúžkom, ktorý je na štvorlístku. Tak tomu potom moc nerozumiem. Chápem, že existujúci nákružok ste asi predĺžili, aby ním bolo stredené aj koleso, ale aký to má vplyv na lepšie vystredenie bubna?
12:10:17
29.04.2016
Mates
Měl jsem problém se středěním neoriginálního bubnu který házel, proto se udělal středící kroužek, navařil se na čtyřlístek a soustružník obrobil. Ted je to super 2 a Dělítko je krásně vystředěné.
12:04:22
29.04.2016
minno
-> Vrba 29.04.16 11:19:46: Uvidím, čo zistím, keď ja rozoberiem tie moje nové kusy.
11:57:43
29.04.2016
Jarda - zrušená registrace
ve stredeni bych taky moc problem nevidel, niva ma taky jen stredeni na matice - ma jich teda 5 a nic to nedela, me se u rapida taky lehce vrti zadek, nic hrozneho, ale trosicku to citim, kopaly i brzdy, ale dal jsem jine bubny a uz to nedela... myslim, ze mam lehce ohnutou hridel v sikmem rameni, ale lozisko tam uz asi 100tis. km drzi, tak to neresim, druhe lozisko jsem menil, kdyz jsem delal komplet vlecku, toto jsem nechaval - mam tam polske zapouzdrene 2RS Cx namazane vazelinou, ktera je drazsi nez to lozisko1 a drzi, na druhou stranu jsem dal to stejne lozisko, delal jsem to nekdy, nez jsme jeli to Turecko, takze cca 2 roky, ta mala jednorada loziska mam NTN
11:38:01
29.04.2016
Jozka
Tyhle poslední kusy seskládaný ze zbytků jsou poměrně legendární všema možnejma mouchama..8
11:27:59
29.04.2016
buran
Měl jsem stejnou závadu a dělal mi to vnitřní kloub na poloose tzv. tripod, chybělo na něm futro v rolničce skus ho rozhodit a mrknout :-)
11:21:48
29.04.2016
havlik
-> minno: ale takový věci jako 125L s vlečkou už jsem párkrát taky slyšel
11:19:46
29.04.2016
Vrba
-> minno: Tukem by to snad byt nemuselo. Jestli spis nebudou proste jen vadné. Sám jsem jednu poosu takovou mel a tuk v ní byl nový. Byla vadná.
10:58:51
29.04.2016
minno
-> klokan021: Píšeš, že auto má najazdené 28 tkm. Jedná sa teda o uloženku, ktorá moc nejazdila? Š125 s príplatkovou úhlovou zadnou nápravou?



Je celkom možné, že vibrácie spôsobujú aj poloosi, ak sú pôvodné s pôvodným tukom.

Minulý rok som dával na auto nové, nikdy nejazdené poloosi s pôvodným dobovým 30 ročným tukom v nich a auto začalo dosť silno vibrovať pri rýchlosti tuším okolo 80 kmh a viac. Poloosi museli ísť preč a dal som dočasne nazad staré po repase. K tým novým som sa zatiaľ ešte nedostal (rozobrať, vyčistiť a dať novú náplň).
21:53:44
28.04.2016
Pavel P..
Může bejt křivej náboj nebo nějakej zmetek.... zkus sundat buben a roztočit jen unašeč jestli bude středící nákružek pro buben taky házet...
21:00:26
28.04.2016
klokan021
Bubny právě brzdí rovnoměrně, ty se točí jak mají.



Jinak auto je z prosince 89 a mám podezření na dost odfláklou kvalitu výroby. Přední náboj dost krutě čelně házel, takže dotažené kolo lítalo do strany, byl to evidentní zmetek (toto půjde hravě stočit na soustruhu)....
20:58:03
28.04.2016
klokan021
V prvé řadě díky zájem 4

Poškození ráfku nebo čehokoli jiného bych asi vyloučil - auto má najeto 28 tkm a disky původní téměř nepoškozený lak, tam by nějaká stopa po ráně zůstala.

Projevuje se to celé tak, že při cca 70 km/h se rezonančně rozkmitá předek vozu (páč je lehký, proto předek), až se rozvrzají kolejničky sedadel nebo sluneční clony (děsná jízda, fuj). Při dalším zrychlení to ustane, vrátí se zas až při zpomalování kolem téže rychlosti.

Vyvážení kol (dvakrát v různých servisech), jejich prohození ani výměna za jinou sadu (na jiném autě osvědčenou!!) nepomohly. Problém je jen tu větší, tu menší či se projeví při jiné rychlosti. Bubny, unášeče jsou jako nové, bez rzi). Kola utahuju pečlivě do kříze naněkolikrát rovnoměrně.



Původně jsem myslel na přední nápravu, ale měnil jsem náboje i s kotouči (čili veškeré rotující hmoty na předku) za jiné z opět osvědčeného auta - problém se nezměnil. Proto sázím na zadek. Kdyz ale vyheveruju zadní ramena a roztočím kola na pětku (Š125), vidím pouhým okem, že vnitřní díra disku prostě háže jak prase (cca 1 - 1,5 mm excentricita). Zjistil jsem taky, že při excentricitě (posunu osy rotace) kola s gumou OR34 1 mm je vzniká nevývaha na obvodu ráfku asi 70 gramů! (vypočteno přes 3D modelář :-) ). Čili pokud mám vyvážené kolo, ale háže střed ten milimetr, je to jako bych měl nevyváženost 70g. To je celkem dost, myslím.



Je na to vlečka nějaká háklivější? Prostě ty kolové šrouby to nestředí, jak by měly (předek má nákružek, tam je to v pohodě a dnešní auta mají středící nákružky i na bubnech)
19:06:05
28.04.2016
Vrba
-> klokan021: to dela vlecka celkem bezne. V prvni rade doporucuju co nejlepe ocistit vsechny dosedaci plochy hned od unasece az po kolo. Kdyz nepomuze,tak to srovnat na soustruhu. Casto to byva krive. Muze byt i poskozena hridel nebo drazkovani. Kopou i brzdy pri brzdeni....bubny? -> Nwkt: to je jedinej ctyrlistek na celem svete,kterej prinasi smulu a trapeni 3
18:34:34
28.04.2016
StepaNoFUN
-> klokan021: Nakopnutej ráfek jde taky vyvážit. Vyvážení není to nejdůležitější. Může ten ráfek házet jako prase. A dokonce jsem se setkal s pneu, která byla na pohled bez problémů, na vyvyžovačce neházela, ale na autě se na tom nedalo jezdit. Prostě měla v jednom místě "bouli", která se ale projevovala jen pod zátěží.
17:47:45
28.04.2016
vhml
Určitě to nezpůsobuje absence středění. Buď to máš blbě utažené a tak natažené ke straně, nebo je chyba ještě jinde.
17:44:22
28.04.2016
Nwkt
Nemusí to být středěním 4 můžeš mít třeba koplej čtyřlístek
17:44:04
28.04.2016
ochoda
Určitě je to od zadníh kol?
17:43:04
28.04.2016
klokan021
Máte někdo ŠPATNOU zkušenost s vystředěním kola na zadní nápravě? Díky absenci středícího nákružku pro středovou díru disku se disk středí pouze kolovými maticemi. V důsledku toho mi kolo háže a i přes dokonalé vyvážení v servisu (kde vyvažují vůči středové díře) vlastně vyvážené není. Auto má ÚHLOVOU nápravu. Při určitých rychlostech nastává rezonance a celé auto se nepříjemně rozkmitá.



Řešil někdo nějaký podobný problém? Díky za každý názor ;-)
upraveno 1x, naposled 28.04.2016 17:45:09
Extreme Tyres