uložení 4. kola - 5q převodovka

prohledat
22 příspěvků (zobrazeno 1 až 22) od 28.10.2014 do 29.10.2014, založil/a Dušan
řadit dle data
17:33:33
29.10.2014
MVM
Celej svět sice jezdí na jehlách (a můžu s klidným svědomím tvrdit že jsem Hewlandů,Sadevů a kdoví čeho rozdělával) ale ty všecky převodovky tak byly a jsou tak zkonstruovaný.

Pokud se něco přidírá na seriový převodovce - je tam něco hodně špatně. I velká vůle kola na hřídeli je problém ..potom se kolo vyklání - ovšem právě když není zařazená rychlost.

Největší rozdíl otáček je na jedničce. Čtyřka se točí téměř stejně a rozdíl otáček je takový jaký je rozdíl jednotlivých poměrů. (Dnes jsem se ptal jestli podobný problémy bývaly na formulích škoda MTX nebo Easter se čtyřkvaltem.. nebyly.) Jaký tam jezdíte olej?
08:54:42
29.10.2014
m8rinek
Moc nechápu co je na jehlách špatně... Celej svět jezdí na jehlách, ale tady to nevydrží :D. Ty jehly nejsou z hřebíků s uškřípanejma hlavičkama...
08:09:45
29.10.2014
Dušan
-> Eidy: jo tak na tom samozrejme neco je :) Tady vznika problem jen kdyz neni zarazena 4ka tak jak uvadis. Ulozeni se vzdycky vymackava po stranach coz je zpusobeno otackama kdy se to nestiha mazat + tlakem na kolecko.



-> Šediváček: doted se docilo kolecko po futru ala 5.kolo na kterym to funguje. Az kdyz se to pridrelo tak se to protocilo na hrideli.
07:10:00
29.10.2014
MVM
-> Eidy 28.10.14 22:48:12: No právě tohle mě taky zaráží,protože největší rozdíl v otáčkách hřídele a kola na něm se otáčejíccíhi je na 1,2,3 respektive na všech předchozích rychlostech,než na ten který aktualně zařazený. Viděl bych to na nesprávnou vůli a oleji. 8
22:48:12
28.10.2014
Eidy
Já se zeptám, páč mi není jedna věc jasná. Proč se to zadírá? Pokud se kolo na hřídeli točí, tak pouze když není v záběru, čili 100 nebo 300Nm nehraje roli a pokud je rychlost zařazená a tedy zatížená, tak vůči hřídeli stojí.
upraveno 1x, naposled 28.10.2014 22:48:23
22:30:32
28.10.2014
Šediváček
od Vény: Tak sem si to přečet a už to tak nějak chápu.Sériový převody mají totožný vnitřní průměry kol.Akorát starší převodovky jsou řešený po různu futrama asi jako tohle.A nebo speciály,asi jako tohle 6 .No upřímně nevím,jak to vymyslet.Jehly tam nevydrží stejně,v kleci už vůbec ne.Myslím,že to vytluče hřídel a budeš to moc akorát zahodit uplně.Řešení bych viděl v navaření,obroušení na patřičný průměr a udělání kvalitního futra se správnou vůlí + mazacíma drážkama.Každopádně neni ta hřídel nic tvrdýho,takže by to chtělo aby se kolečko otáčelo po futru a ne futro po hřídeli co asi způsobilo stav co máš.Nějaký pokusy s kalením atd bych nechal plavat,každopádně pokud to je dělaný někde na koleni.Pokud budou ty materiály dostatečně tvrdý a namažeš to,tak se to nemá důvod zadřít.
21:33:14
28.10.2014
vhml
-> Dušan 28.10.14 20:26:44: zvětšit to půjde v pohodě. Jen u stroje nesmí stát blbec co tě s tím rovnou vyhodí s tím že je to tvrdý ( jako každej druhej, co to ani nezkusil )...
21:04:45
28.10.2014
MVM
Spíš si myslím že je tam prostě nízký počet otáček a vysoký moment,na takových místech trpí i jehlový ložiska, pouze to vydrží delší časový úsek.
20:50:05
28.10.2014
jate-line
-> Dušan: Uplně stejně akorát ten nástroj je menší, aby tam vlezl.

Na jehlách by to mělo vydržet.
20:40:53
28.10.2014
Dušan
Nicméně je to na SP 3,44 jinak bych to neřešil a rovnou vyhodil.
20:40:14
28.10.2014
Dušan
-> jate-line: nevím jak se brousí vnitřní průměr. Vnější mi je jasný.
20:39:42
28.10.2014
Dušan
-> MVM: již jsem tak nabyl do vlastnictví a výroba pouze kluzného uložení nestačila. Nemalý tlak 300Nm udělal své. Ostatní kola jsou uložené na starém provedení asi z MB, kde je podstatně větší vnitřní průměr.
20:34:18
28.10.2014
MVM
-> Dušan: Důvod proč je ten problém "jen" na čtverce a je způsobenej uložením?
20:32:53
28.10.2014
jate-line
-> Dušan: Proč frajer? Pro brusiče normální, už mi brousili několik kol, většinou oprava zadřeného :)
20:26:44
28.10.2014
Dušan
Spíš mi jde o to zda by se dal použít díl z dostupné jiné převodovky. Třeba Favorit to má na ložisku komplet, ale opět v průměru co nepasuje.



Můj plán je nechat přebrousit vnitřní průměr toho kolečka, ale kdo tohle udělá je frajer. Soustružit se to snad ani nedá. To je tak na brusku.
20:24:13
28.10.2014
Dušan
-> vhml: problém je v tom seriovým kolečku 4.kola z 5Q. Vnitřní průměr uplně k hovnu :D takže neexistuje možné ložisko. Jedině jehly a to je opět takový šití horkou jehlou.
20:22:46
28.10.2014
Dušan
-> Šediváček: na 5Q jsem mel udelany ulozeni pro 4. seriovy kolo prebrouseny ulozeni z 5. kola. Zakaleny a stejne se to drelo. Tzn musi to jit na lozisko.
20:21:35
28.10.2014
vhml
Uložil bych to na jehlový ložisko. Pokud tam jde dopasovat nějakej normalizovanej rozměr.
20:18:24
28.10.2014
Šediváček
od Vény: Moc to nechápu,ale ty si to měl na 4Q nebo 5Q?A teda bylo tam futro,jako to má 5-ka?Už sem z těch převodovek blbej,ale tenhle problém a řešení se mě zdá takový divný.
20:07:18
28.10.2014
Dušan
Do 4Q existuje toto uložení na ložisku leč kolečko má jiné vnitřní rozměry než u 5Q
zvětšit uložení 4. kola - 5q převodovka - obrázek od Dušan vložen 28.10.2014 20:07:18
20:06:15
28.10.2014
Dušan
4. kolo - 4Q vs 5Q
zvětšit uložení 4. kola - 5q převodovka - obrázek od Dušan vložen 28.10.2014 20:06:15
20:05:45
28.10.2014
Dušan
Otázka na znalé. Poslední verze uložení 4. kola stejně jako je kolo páte skončilo zadřením 4. kola. Zná někdo náhradní řešení z dostupných dílů ?



Původní uložení pro 4. kolo je odbroušené z důvodu zadření v původním uložení. Má tam zřejmě být uložení přes ložisko.
zvětšit uložení 4. kola - 5q převodovka - obrázek od Dušan vložen 28.10.2014 20:05:45
Extreme Tyres