skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
zadni ramena - I N F O
prohledat
53 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 28.01.2013 do 05.05.2020, založil/a su.tech – nezodpovědný hajzlík
16:10:18
05.05.2020
05.05.2020
Bukaj
-> Dušan 05.05.20 12:12:19: A když na ně koukneš v podélném směru, tak uvidíš, že jsou křivě svařený k sobě a šmajdaj na jednu stranu...
12:28:13
05.05.2020
05.05.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Dušan 05.05.20 12:12:19: Drift King? Co vím, tak velký papirak byl Turek.
12:12:19
05.05.2020
05.05.2020
Dušan
Nevite kdo vyrabel oznaceni DK ? Dostali se me do ruky a vypadaji na slusny papiraky.
22:31:44
13.08.2015
13.08.2015
skodaman
Tak Autodemont ukončil výrobu ramen.....
-> Pavell: -> MOLSO: Díky
-> Pavell: -> MOLSO: Díky
01:59:22
13.08.2015
13.08.2015
Pavell
já koupil zde a samozřejmě i vyztužil
www.autotypautodily.cz/cz -detail-186543-rameno-zadn i-napravy-savle-skoda-105- 120-113-322492.html
www.autotypautodily.cz/cz -detail-186543-rameno-zadn i-napravy-savle-skoda-105- 120-113-322492.html
11:39:53
12.08.2015
12.08.2015
MOLSO
-> skodaman: ano, kvalitné a použiteľné. Na použitie pre vlečku ale každopádne vystužiť !
10:53:32
12.08.2015
12.08.2015
skodaman
www.obautodily.cz/eshop/.
../skoda-120-vzpera-zadnih
o-ramene-cz-foreza-id:7709
.eshop Jsou tyhle ramena také kvalitní? díky
21:50:43
15.08.2013
15.08.2013
MOLSO
-> tunerlada: asi ani nic ine nezozenies takze ano
21:33:58
15.08.2013
15.08.2013
tunerlada
nenašel jsem vhodnější téma tak použiju totok.. jsou vhodné nebo ne ? Nenajedu toho moc ročně tak max 1000km auto spíš stojí www.obautodily.cz/eshop/.
../skoda-120-silentblok-za
dni-vzpery-original-id:545
9.eshop
23:46:42
31.01.2013
31.01.2013
FORM - zlomená ojnice
-> su.tech: Děkuji za osvětu
23:20:44
31.01.2013
31.01.2013
su.tech – nezodpovědný hajzlík
MATTESS 29.01.13 11:15:42 napsal:
→ su.tech: to učko nebylo vevařený, ne?Heh... přiznávám se, naposledy jsem to měl rozebraný někdy kolem roku 2002 a jistě chápeš že na mojem současném autě to jaksi zatím nebylo vůbec zapotřebí... Takže jasný měl jsi pravdu - nevařený
→ su.tech: to učko nebylo vevařený, ne?Heh... přiznávám se, naposledy jsem to měl rozebraný někdy kolem roku 2002 a jistě chápeš že na mojem současném autě to jaksi zatím nebylo vůbec zapotřebí... Takže jasný měl jsi pravdu - nevařený
23:16:38
31.01.2013
31.01.2013
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> ondie: Ja si pamatuju, ze jeste nekdy kolem roku 2002 se u nas dalo koupit rameno s nanytovanym silentem i bez. Kazdopadne diky za info + fotky.
23:13:20
31.01.2013
31.01.2013
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Tuner#2 29.01.13 10:59:16 napsal:
→ su.tech 28.01.13 18:01:43: Takových odborníků na
podvozk a žádná rada co? Já jsem se zařekl, jen bych poopravil, že Učko
nepodpírá lůžko pružiny (v tom místě se už dávno rameno rozšiřuje)
ale zpevňuje místo v oblasti spoje se šikmým a příložkou.Jasně, máš pravdu, ono moc se poslední 2 roky tomu nevěnuju a tak jsem to vypálil od boku jen tak pro základní pochopení, nicméně máš pravdu v tom, že to bylo až příliš zavádějící.
→ su.tech 28.01.13 18:01:43: Takových odborníků na
podvozk a žádná rada co? Já jsem se zařekl, jen bych poopravil, že Učko
nepodpírá lůžko pružiny (v tom místě se už dávno rameno rozšiřuje)
ale zpevňuje místo v oblasti spoje se šikmým a příložkou.Jasně, máš pravdu, ono moc se poslední 2 roky tomu nevěnuju a tak jsem to vypálil od boku jen tak pro základní pochopení, nicméně máš pravdu v tom, že to bylo až příliš zavádějící.
22:58:14
31.01.2013
31.01.2013
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Jeje se to tady trochu rozjelo... ale tak to má být... takže trocha reality a historie...
U vozů s vlečkou vyrobených do roku 1986 docházelo k trvalým deformacím vzpěrných ramen, což bylo zaviněno poddimenzováním ramen. Následek byl trvalý negativní odklon zadních kol. Proto došlo k rekonstrukci kdy ramena byla zesílena a vyztužena (pásky + zesíleno rameno). Od řína 1988 jsou ramena nápravy vyztužena výztuhou ve tvrau "U". Současně s tímto přestal výrobce dodávat ramena v kompletu s přinýtovaným silentem a vydal instrukci, aby se silenty k ramenu upevňovaly třemi šrouby M8 x 18. Do této doby platil předpis který zakazoval upevňovat silent šrouby a při jeho výměně musel být znovu nýtován.
Takže proběhlo poměřování mých níže nafocených ramen s rameny na mém autě a můžu s čistým svědomím prohlásit, že to co mi doma leží a co chci upravovat jsou originály a mohl bych je s klidným svědomím použít na originál protože tloušťka materiálu také odpovídá poslednímu typu ramen vyráběných po říjnu 1988. Na materiálu ramene jsem naměřil digitálkou 2,95 oproti 2,83 na těch co mi leží doma a co jsou na fotce dole, ale ramena jsou ošetřena ochranným nástřikem rezistinem, takže to tak + - bude odpovídat. Materiál misky která je v zadní straně nezastříklá na autě odpovídá naměřené hodnotě materiálu na ramenu na fotce.
A pro -> stika87: Zadní výztuha s dírou je navařena jak na autě tak na ramenech co mám doma zcela stejným způsobem a nepokrývá celou plochu toho profilu ramene - takže není co řešit, jsou stejná ve všech parametrech.
A aby to nebyl jen text přidávám fotku "U" profilu
U vozů s vlečkou vyrobených do roku 1986 docházelo k trvalým deformacím vzpěrných ramen, což bylo zaviněno poddimenzováním ramen. Následek byl trvalý negativní odklon zadních kol. Proto došlo k rekonstrukci kdy ramena byla zesílena a vyztužena (pásky + zesíleno rameno). Od řína 1988 jsou ramena nápravy vyztužena výztuhou ve tvrau "U". Současně s tímto přestal výrobce dodávat ramena v kompletu s přinýtovaným silentem a vydal instrukci, aby se silenty k ramenu upevňovaly třemi šrouby M8 x 18. Do této doby platil předpis který zakazoval upevňovat silent šrouby a při jeho výměně musel být znovu nýtován.
Takže proběhlo poměřování mých níže nafocených ramen s rameny na mém autě a můžu s čistým svědomím prohlásit, že to co mi doma leží a co chci upravovat jsou originály a mohl bych je s klidným svědomím použít na originál protože tloušťka materiálu také odpovídá poslednímu typu ramen vyráběných po říjnu 1988. Na materiálu ramene jsem naměřil digitálkou 2,95 oproti 2,83 na těch co mi leží doma a co jsou na fotce dole, ale ramena jsou ošetřena ochranným nástřikem rezistinem, takže to tak + - bude odpovídat. Materiál misky která je v zadní straně nezastříklá na autě odpovídá naměřené hodnotě materiálu na ramenu na fotce.
A pro -> stika87: Zadní výztuha s dírou je navařena jak na autě tak na ramenech co mám doma zcela stejným způsobem a nepokrývá celou plochu toho profilu ramene - takže není co řešit, jsou stejná ve všech parametrech.
A aby to nebyl jen text přidávám fotku "U" profilu
22:02:50
31.01.2013
31.01.2013
FORM - zlomená ojnice
-> Tuner#2: Možná se pletu, mohlo to být obráceně, tedy napřed pásky a pak U. Případně se omlouvám za mystifikaci, můj názor prosím neberte jako postulát.
11:09:15
31.01.2013
31.01.2013
Pavel P..
-> m8rinek: dle mě to tam nemá vůbec smysl dávat... já je tam měl a áčka to mělo jako všechny ostatní... L/A výztuha je jistota a nebo to Učko ale udělat to z nějaký slabší traverzy, trochu ořezat, obnout, povařit a mohlo by to bejt nesmrtelný a rozebíratelný.
11:05:25
31.01.2013
31.01.2013
m8rinek
Kdyby to někdo dokázal oměřit, tak by to nebyl problém vyrobit (ty Ska).
10:52:20
31.01.2013
31.01.2013
minno
-> Pavel P..: jj
23:43:01
30.01.2013
30.01.2013
ondie
-> Bukaj:
-> MATTESS: ..aha,hmm,tak tohle nějak uniklo mé škodovkářské pozornosti.
-> MATTESS: ..aha,hmm,tak tohle nějak uniklo mé škodovkářské pozornosti.
22:47:58
30.01.2013
30.01.2013
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Nwkt: Acka vyslovene ne pri rozumnym pouzivani, ale ta ramena se krouti a kdyz pak ta ucka vyndas, tak vidis, ze to je trochu zvohybany. U LA se to nema kde kam hnout.
22:34:21
30.01.2013
30.01.2013
Nwkt
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Já měl Učka na winteru a vlečka jak fík, žádný áčkovatění se nekonalo
22:32:03
30.01.2013
30.01.2013
Eidy
-> minno: Já to měl na Rapidu 86. Byl to vývoz do Německa.
22:31:21
30.01.2013
30.01.2013
Matthes, záškodník z TechWebu
Ucka jsou k prdu, ohejba se to i tak, jelikoz je to jen chaba vyztuha. LA je lepsi proto, ze se z ramene stane vicemene neznicitelny dvojity uzavreny profil.
Schvalne kdy dojde na dylku trubicek?
Schvalne kdy dojde na dylku trubicek?
22:30:43
30.01.2013
30.01.2013
minno
-> Bukaj 30.01.13 22:21:02: áno presne takéto vovarené pásiky som mal aj na mojich pozdĺžnych ramenách čo som kúpil spolu s celou vlečkou na repas. A náprava bola z pred roka 1987 (podľa prevodovky ešte so starším blokom).
22:21:49
30.01.2013
30.01.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MATTESS 30.01.13 20:36:50: Ano tak to tam bylo, kdysi k vidění v galerii podvozků
20:36:50
30.01.2013
30.01.2013
MATTESS
-> ondie: nedaří se mi najít fotku, tak jsem naznačil ten vevařený pásek, o kterým je pravděpodobně řeč (takhle křivý v reálu není :-) )
19:34:26
30.01.2013
30.01.2013
ondie
-> su.tech: Kdyby tě ještě něco zajímalo,ptej se..
19:26:23
30.01.2013
30.01.2013
ondie
-> su.tech: Ahoj..kouk sem doma na svoje díly.
Mám tu nový ramena,řek bych,že originály,maj ještě přinejtovanej silent a sou skladováním dost omšelý,i když to není relevantní měřítko.
Anebo se dělala i pozdější druhoška už se silentama ? ..na tvý fotce silenty vidim,nevim ale,jestlis už je tam nedal.
Naměřil jsem tloušťku jen 2.4mm , plech pod pružinou 1.4mm ...vše měřeno narychlo hodně,ale hodně špatnou šuplerou bez digitálu :) ,tak kdo ví...
Pak se mi povedlo sehnat nový ty Účka,tam je tloušťka 3mm (stejná metodika měření :) ..co vim já,tak se tyhle účka dávaly jen na poslední roky cca s nástupem 135/136.
Vevařené pásky netušim,o čem tu kluci mluvěj,ale asi sem málo viděl..
Účko je samozřejmě navolno a má v sobě kruhovou díru,takže se při štelování po rameni posouvá...kdybys to chtěl navařit musel bys díru profrézovat dle oválu v rameni,aby byla zachována posuvnost dílců..
Další věc je ta,že ty Účka tak jak jsou,jsou s L/A výztuhama nekompatibilní,jsou vyšší=vylejzaj z ramena do stran.. takže buď zbrousit pod rovinu,ale mít je tam už navařený,protože po navaření L/A výztuhy je tam logicky nedáš (pokud je nechceš zas brousit extrémně)...a kdybys chtěl zachovat jejich posuvnost,tak je po navaření L/A výztuh zas nikdy nevyndáš ven..mrkni na fotky a vyhodnoť si z toho nejlepší řešení..
Já bych ty Účka s L/A asi nekombinoval,ale upravit,aby to spolu chodilo vždycky nějak půjde..
Mám tu nový ramena,řek bych,že originály,maj ještě přinejtovanej silent a sou skladováním dost omšelý,i když to není relevantní měřítko.
Anebo se dělala i pozdější druhoška už se silentama ? ..na tvý fotce silenty vidim,nevim ale,jestlis už je tam nedal.
Naměřil jsem tloušťku jen 2.4mm , plech pod pružinou 1.4mm ...vše měřeno narychlo hodně,ale hodně špatnou šuplerou bez digitálu :) ,tak kdo ví...
Pak se mi povedlo sehnat nový ty Účka,tam je tloušťka 3mm (stejná metodika měření :) ..co vim já,tak se tyhle účka dávaly jen na poslední roky cca s nástupem 135/136.
Vevařené pásky netušim,o čem tu kluci mluvěj,ale asi sem málo viděl..
Účko je samozřejmě navolno a má v sobě kruhovou díru,takže se při štelování po rameni posouvá...kdybys to chtěl navařit musel bys díru profrézovat dle oválu v rameni,aby byla zachována posuvnost dílců..
Další věc je ta,že ty Účka tak jak jsou,jsou s L/A výztuhama nekompatibilní,jsou vyšší=vylejzaj z ramena do stran.. takže buď zbrousit pod rovinu,ale mít je tam už navařený,protože po navaření L/A výztuhy je tam logicky nedáš (pokud je nechceš zas brousit extrémně)...a kdybys chtěl zachovat jejich posuvnost,tak je po navaření L/A výztuh zas nikdy nevyndáš ven..mrkni na fotky a vyhodnoť si z toho nejlepší řešení..
Já bych ty Účka s L/A asi nekombinoval,ale upravit,aby to spolu chodilo vždycky nějak půjde..
13:46:57
30.01.2013
30.01.2013
Bukaj
-> Tuner#2: Taky si myslím - na všech autech s vlečkou a originálními rameny jsem se zatím setkal jen s těmi pásky, nabodovanými na ohnutých lemech ramen v místě spoje se šikmými. Vesměs se jednalo o auta 85-87.
13:38:03
30.01.2013
30.01.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> FORM 30.01.13 12:33:47: Dovolím si nesouhlasit s těma vařenýma páskama. MATTESS má jednoho z posledních Rapidů 130 a má Učka, zatímco na nápravě z auta tuším 86 byly ty pásky.
12:33:47
30.01.2013
30.01.2013
FORM - zlomená ojnice
U je vložené a stažené šroubem, v pozdější výrobě se pak dodávala ramena s vevařenými pásky. Ramena vypadají slušně, i když by nebyla originální, tak rozhodně budou dobře sloužit. Jinak škodovka dodávala ramena v černé barvě v době výroby favoritů a nevybavuju se, že bych na nich viděl nějaké značení krom nalepeného papírového štítku.
12:16:27
29.01.2013
29.01.2013
MATTESS
Jsem si říkal, že jsem žádný svar neviděl
11:33:48
29.01.2013
29.01.2013
David.
-> MATTESS: jestli si to dobře vybavuju tak je to přitažený pod šroubem co drží hliníkovou kostku na geometrii zadní nápravy
11:25:41
29.01.2013
29.01.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MATTESS 29.01.13 11:15:42: JJ
11:16:13
29.01.2013
29.01.2013
stepan
-> MATTESS: Nebylo, jenom přitažený tim šroubem.
11:15:42
29.01.2013
29.01.2013
MATTESS
-> su.tech: to učko nebylo vevařený, ne?
10:59:16
29.01.2013
29.01.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> su.tech 28.01.13 18:01:43: Takových odborníků na podvozk a žádná rada co? Já jsem se zařekl, jen bych poopravil, že Učko nepodpírá lůžko pružiny (v tom místě se už dávno rameno rozšiřuje) ale zpevňuje místo v oblasti spoje se šikmým a příložkou.
21:05:25
28.01.2013
28.01.2013
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> MOLSO: Ano vyzeraju pekne, vyroba je dobre zrobena, vsetko sedi ako ma, nic nieje evidentne odflaknute, zle ohle, alebo nevystredene. Este ich pomeram s originalmi ci to sedi rozmerovo aj v miestach kde je to ohybane a ked ano tak budem spokojny.
19:02:39
28.01.2013
28.01.2013
MOLSO
-> stepan: nojo o ten nástrek
kazdopadne vyzeraju pekne
kazdopadne vyzeraju pekne
19:01:04
28.01.2013
28.01.2013
stepan
-> MOLSO: Moje DK měli jen 2,5mm, tyhle jsou silnější.
18:59:43
28.01.2013
28.01.2013
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> MOLSO: Neni, ziadne znacky, znaky, pismena.
18:58:21
28.01.2013
28.01.2013
MOLSO
-> su.tech: na ramenach je z boku vyrazene DK v kruzku ?
18:36:09
28.01.2013
28.01.2013
m8rinek
-> su.tech: proti kyvkovýmu tvrdej je :)))
18:07:30
28.01.2013
28.01.2013
su.tech – nezodpovědný hajzlík
m8rinek 28.01.13 18:03:52 napsal:
→ su.tech: Tvrdej speedpro silentblok = vlečkovej
silentblok…Aha, takze to neni "tvrdy" silentblok, ale klasicky vleckovy silentblok?
→ su.tech: Tvrdej speedpro silentblok = vlečkovej
silentblok…Aha, takze to neni "tvrdy" silentblok, ale klasicky vleckovy silentblok?