spojka pomoc...

prohledat
293 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 12.02.2011 do 21.04.2017, založil/a Maty110l
datum
 
 
21:23:57
21.04.2017
suri

-> eben 21.04.17 19:11:48: uvidíme , teraz to dva dni neurobilo ani raz
19:11:48
21.04.2017
eben

-> suri: urcite ano,ale uz 2X som vracal predajcovi LUK lebo bol krivy,prvy krat to bolo po rozbaleni uz viditelne a druhy bohuzial uz po montazi triasol jak diva svina 1 ono su to vsetko uz len take dojazdovky aj tak,mna Sachs vo felici este nesklamal,len ten co som vytiahol z rapida ten bol slaktrafeny
17:33:31
21.04.2017
suri

-> eben: valeo je shit
13:23:34
21.04.2017
eben

-> suri: vyskusaj mozno sa ti postasti,ale u mna LUK je uz len nutne zlo lebo okrem Valea uz je dostat len tie cinske ECCB a bohvie co este,ale na druhu stranu mam ho teraz v rapide a ide celkom fajn musim zaklopat 6
13:18:01
21.04.2017
suri

-> eben: ja som mal 4x Sachs , teraz idem dať LUK , už na to nemám nervy
12:50:02
21.04.2017
eben

-> suri: u LUK pritlacakov je to uz vlastnost ze su krive,este som nikdy z Felicie nevybral LUK ktory mal rovnomerne odratu plochu na lozosko,pred sokom som Rapida vybral Sachs a tiez krivy a mal 1500km
8
12:32:16
21.04.2017
suri

-> srdcar 120L: na troch či štyroch nových spojkách ? všetko origo / jedna Sachs , raz aj nový zotrvák , nové ložisko , komínok , púzdra na páke a iné veci čo sa v živote nemenili
23:02:37
20.04.2017
srdcar 120L

-> suri: Můžeš mít popraskané sluníčko, když máš dosedací plochu nerovnoměrně opotřebovanou od vypínacího ložiska. Mě se to už jednou stalo taky.. Když jsem sundal přítlačák, tak část paprsků byla vykloněná víc ven.
14:07:29
20.04.2017
suri

-> minno 20.04.17 08:30:46: jj stále , kadekto hovoril že to bude v prevodovke a neviem čo , tak som ju rozhodil , na spojkovej hriadeli malo horné ložisko nepatrnú vôľu ktorú si myslím urobilo práve toto trhanie spojky to som vymenil , čo som ale zistil po zložení že je trochu volnejšie aj ložisko valčekové hneď pod komínkom ... mám nachystanú LUK spojku ,ešte raz nový zotrvačník , dám tam aj inú páku ložiska , a rozhodím aj tú prevodovku a vymením celý zbytok ložísk tj tieto dve valčekové dole , a druhé zapúzdrené hore na hruške ... sranda je že keď bola prevodovka dole tak kukám a prítlak nie je rovnomerne zodratý od ložiska za to celkom dosť hlboko na tie km, niečo tam bude zle

studené je to ok , za tepla to trhá a nie vždy , pri podradení do 2 a púšťaní spojky rozmiká celé auto ... zohriate stačí oprieť trošku o spojku a vydá to taký zvuk ako keby ložisko dosadlo krivo , pritom samo o sebe vôľu nemá
upraveno 1x, naposled 20.04.2017 14:08:25
08:30:46
20.04.2017
minno

-> suri: Áno, ja mám so spojkou od 08/2016, ako som písal ten príspevok, relatívne pokoj.... Ale cez zimu som nejazdil, takže dokopy s tým mám najazdené možno 5 tis. km, spojka ide väčšinu prípadov hladko, len občas to trochu zaskubne pri rozjazde, nič hrozné v porovnaní so stavom predtým, občas dám razantnejší rozjazd a OK...

Ty máš tento problém na Felde stále?
16:45:34
19.04.2017
suri

-> minno: a už to funguje dlhodobo ? ja som ako posledné pri trhaní nechal prevodovku , rozobral a nič jej nie je , jediné voľné ložisko čo som nevymenil ale asi vymením je to prvé pri komínku spojky , ale nič vážne ... trhá to furt , raz áno , raz nie , aká je nálada , potrápenie jej nepomôže , ani kľudná jazda , neviem už koľká sachs sada to je ale niečo musí byť zle ... nemá ešte niekto podobné problémy ? tá spojka má po roku celkom solídne zodraté packy až som sa čudoval , pri zohriatí a šliapnutí na spojku alebo pritlačení ložiska to robí taký celkom divný zvuk a pri tom ložisko je ticho ... čo tam dať ? luk repset aj nový zotrvák ešte raz a dúfať ?
07:18:00
06.11.2016
Shader

-> Eidy: Ano, to jde.

-> peti: Vyzkouším! Zatím jsem neměl moc času nad tím bádat! Auto půjde na špalky, potom budu chytřejší, snad 8 .
23:05:18
05.11.2016
peti

-> Shader: skus ako sa to chova na ostatných stupnoch, ale ak to pojde iba na 3°( predpokladam), tak by som povedal ze prave ze 3 kove kolecko je pridrete na hriadeli , alebo nan neustale tlaci sychronizacna objimka

ak by boli zaradene dve rychlosti sucasne prevodovka sa zablokuje nejde nou pohnut

spojku by som vylucil uplne
22:30:56
05.11.2016
Eidy

-> Shader: Tak jinak. Když máš nastartovaný motor, lze pustit spojku s pákou v neutrálu?
21:49:28
05.11.2016
Shader

-> Eidy: Čtyřku jsem nezkoušel. Kdyby visela trojka, tak tam nehodím zpátečku ne?? Když tam mám neutrál, normálně nastartuju, zařadím jedničku a to auto se rozjíždí s velkým odporem!! Logicky jsem si myslel, že zůstaly viset brzdy! Na neutrál s autem nešlo hnout, po sešlápnuti spojky jsme ho odtlačili!
21:36:31
05.11.2016
Eidy

-> Shader: A když dáš čtyřku, tak co? Třeba tam zůstala nějak viset právě trojka. Nebo na místě s nastartovaným motorem a puštěnou spojkou je to ok?
upraveno 1x, naposled 05.11.2016 21:36:59
20:45:44
05.11.2016
Shader

-> minno: Kvalty tam jdou! Zařadím, vyřadím, neutral levá/pravá v pohodě! Ještě bych dodal, že když tam dám kvalt 1 nebo zpátečka to auto jde jakoby na ruční brzdu, když tam dám trojku tak se s tím autem rozjedu! Chove se to hodně divně!
20:28:27
05.11.2016
minno

-> Shader: A rýchlosti tam idú šaltpákou hádzať normálne, tzn. že cítiš, že tam tá rýchlosť zapadne a pri vyradení je cítiť, že naozaj vyradíš? Keď je páka v neutráli, ide ňou kývať doľava/doprava?

Z tohto problému by som spojku vynechal. Problém bude v prevodovke. Vyzerá to, akoby sa ti kusli rýchlosti, resp. akoby nefungovala správne ochrana voči tomu, aby sa nedali zaradiť dve rýchlosti súčasne. Ale to neviem, či by šlo potom s autom hýbať po vypnutí spojky. Teoreticky áno.
19:58:46
05.11.2016
Shader

Zdar chlapi

Řeším problém se spojkou (nebo převodovkou?). Nastartoval jsem auto, zajel s ním na rampu a už neodjel. Když jsem skončil práce na autě a chtěl z rampy odjet ejhle, někde je problém! Zařadil jsem zpátečku, ale auto se chovalo jako by bylo stále zabrždně!!! Myslel jsem, že se kously brzdy, když jsem však sešlápnul spojku auto šlo vytlačit z rampy!! Když jsem tam měl neutrál, převodovka byla stále v zápřahu s motorem. Spojkový válec chodí normálně, spojka je "funkční". Kde hledat problém?? Spojka? Převodovka? Dík za rekace.
08:58:54
09.08.2016
minno

-> rsvancara: 3
06:54:31
09.08.2016
rsvancara

-> minno: Když je v kabině mlha od spáleného obložení, tak už jsi za hranicí :-D
20:59:45
08.08.2016
palinator

-> MVM:
3 3
20:32:58
08.08.2016
MVM

-> minno: Tak je to v životě se vším .. 4
19:59:54
08.08.2016
minno

-> MVM: Najhoršie je asi poznať, kde je tá hranica, koľko si človek ešte môže dovoliť :)
17:02:56
08.08.2016
MVM

-> minno: No vidiš že to pomohlo. Jen se při léčbě nesmí totálně spálit... 4
09:39:02
08.08.2016
minno

So spojkou už najazdené asi ďalších 500 km a už sa to celkom dobre ustálilo. Ešte som jej zopárkrát ukázal "kto je tu pán" a je to už celkom OK. Trhá pri rozjazde už len občas a len trochu, tak je fajn.
07:45:32
05.08.2016
minno

-> skodoukolemsveta.cz: tak to určite :)
00:21:50
05.08.2016
skodoukolemsveta.cz

-> sep 01.08.16 10:32:08: Vyzkouším a budu referovat. Zatím mám ale auto celé rozdělané, takže tak na 10 dní počítám bude ještě odpočívat...
-> minno 03.08.16 07:43:20: Ale nepochybně se miska vah postupně mění že...:-)?
12:14:13
03.08.2016
castrol

-> minno: a kto by to chcel 1
12:01:13
03.08.2016
MOLSO

-> minno: ved vravim 47
08:16:57
03.08.2016
MajoLR

07:43:20
03.08.2016
minno

-> MOLSO: ako c0c0t, alebo teda ako ty3
-> castrol: to se pak prodá :))
-> skodoukolemsveta.cz: Tá už toho zažila. Ale stále zatiaľ najviac ešte ako kyvadlová3
22:47:38
02.08.2016
skodoukolemsveta.cz

-> castrol 02.08.16 22:17:20: Chudák Minnova šáde...:-)
22:17:20
02.08.2016
castrol

-> minno: pred kazdou jazdou spojku pekne zahriat 3
22:13:31
02.08.2016
MOLSO

-> minno: treba jazdit ako c0c0t a spojka bude fungovati 47
22:12:13
02.08.2016
minno

Tak dnes som dal spojke "terapiu šokom", následne najazdil asi 80 km "pianko" s prestávkami a "nútenými rozjazdmi" a spojka už ani raz nezakýchala. Ale nejdem sa tešiť predčasne, pretože ako to už u mňa býva zvykom, jedeň deň super a druhý deň zas naprd... Uvidím, aké to bude po vychladnutí a potom ďalšie jazdy...
09:39:59
02.08.2016
minno

-> MVM 31.07.16 20:29:37: No, asi to tak budem musieť skúsiť :)
10:32:08
01.08.2016
sep

-> skodoukolemsveta.cz: :určitě nebude horší než ta starší,ale o tom jaká bude životnost lamely bych si troufl říct rozhodnou jiné věci .-) za sebe bych se jí vůbec nebál.
22:03:48
31.07.2016
skodoukolemsveta.cz

-> MVM 31.07.16 17:22:07: -> sep 31.07.16 20:12:51: Ano, také jsem viděl teď i jinou lamelu bez plíšků, ta moje bude zřejmě nějaké poslední vývojové tažení...:-). Každopádně je tam zřejmě dali jako nějaké vylepšení a to by nedělali, kdyby někdy nějaký problém nenastal, spíše bych ale tipoval nějaké výjimečné situace anebo prostě jen chtěli prodloužit životnost ne...?
20:29:37
31.07.2016
MVM

-> minno: Tak jak píše -> sep: tak v tých plíškách okolo pružin problém není. Vím že máš auto výjimečně pečlivě ježděné a opatrně používané. Ale jako jednu z metod "léčby" uznávám léčbu šokem,nebo vitriolový kapky. Číže zkus se párkrát rozjet víc přes spojku a trošku potrápit obložení. Netvrdím spálit na cucky,ale spíš očistit provozem. Někdy to může pomoct. /pokud by to stejně nemíníš půlit s tím že vyměníš /
20:12:51
31.07.2016
sep

-> minno: :lamely TAZ se krom poctu drazek stredu nijak nelisily od originalnich lamel pro favorita ktere tam puvodne taky zadne zahnuti nemely a problemy s nimi nebyly,tzn. problem bude nekde jinde.
19:46:50
31.07.2016
minno

-> MVM 31.07.16 17:22:07: Nemohol by to byť zdroj mojich problémov s trhavými rozjazdmi? Ale čo som pozeral, tak kopec lamiel (na iné autá) tam tie zahnuté pliešky nad pružinami nemá... Tak to tým asi nebude, alebo?
19:42:48
31.07.2016
minno

-> Tomaso435: Tak to mne by tie pružiny asi mali potom vypadať, lebo tie zahnuté pliešky tam nemám:
minno120.rajce.idnes.cz/2 015.06.20_-_2015.08.01_-_n ova_prevodovka%2C_poloosi% 2C_odpruzena_lamela_a_reno vovany_starter#24.jpg
17:22:07
31.07.2016
MVM

-> skodoukolemsveta.cz: Inovace je to ve smyslu tehdejší doby. Co se týká obložení - to je standardní materiál. Odpružený "střed" - jistá výhoda měkčího přeřazení a je to setrnější kvůli měkčímu záběru. Zázraky nečekat,je možné použít do škodovky s motorem vzadu. (Ty plíšky na torzních pružinách - tři na akceleraci,tři na deceleraci- drží pružinu v ose a brání to pružině jejímu vyosení pod zátěží.)
17:19:17
31.07.2016
Tomaso435

-> skodoukolemsveta.cz: to je asi aby ti vy pružinky nevylítali ven ne? :D
16:46:48
31.07.2016
skodoukolemsveta.cz

-> MVM 23.07.16 16:03:41: Ještě se tedy zeptám na tuto lamelu, co si o ní myslíš? Je to nějaká "inovace TAZ 1500"? Včera jsem jí koupil za kilo, viz téma"co jsem pořídil", zajímalo by mě ale zda je vhodná k použití a zda je to nějaká evoluluce či co, jak to má ty plíšky ohnuté přes pružiny... Viděl jsem jiné teď a ty je neměli. Díky předem...
zvětšit spojka pomoc... - obrázek od skodoukolemsveta.cz vložen 31.07.2016 16:46:48
16:03:41
23.07.2016
MVM

-> minno: ¨Tlumič záběru/ nestejnoměrná tloušťka obložení,jaký je použitý materiál, už z výroby, taky záleží na tom ,jak přesně/nepřesně je vyrobený drážkovaný náboj spojky. Právě musí ta lamela i správně "chodit" na spojkové hřídeli.

E: Většinou teda řeším závodní druhy spojek,jejich opotřebení příčiny a závady. Doma co občas měním známým/kámošům seriový spojkový sady běžně zakoupený na internetových obchodech hlavně z cenových důvodů,nebo si díly přivezou sami- tak po výměně bylo vždy vše v pořádku,teda aspoň se nevyskytovala závada způsobená škubavým záběrem.. To jen pro upřesnění že rozmanitost "závad a špeků" nezná mezí a je v dnešní době nutný počítat i s variantou dříve se nevyskytující...
upraveno 1x, naposled 23.07.2016 16:10:54
15:36:55
23.07.2016
minno

-> MVM: Otázka znie, čo u takej lamely môže byť vadné, obzvlášť keď lamela je nová a opticky je v poriadku, že to spôsobuje také silné skubanie pri rozbehu a nerobí to vždy, ale len niekedy. Ak je to teda lamelou :)
14:55:37
23.07.2016
MVM

-> castrol: To není jen pro laika - jen jsem to napsal víc technicky. Pro laika je spíš "to" ,že bych hledal příčinu vždy nejdřív ve spojkové lamele. Přítlačák jako takový musí být buď unavený,přehřátý,prasklý a nebo už z výroby levný zmetek nebo padělek na to,aby odešel jako první. Konstrukčně je navržen tak,aby bylo možné jej použít i po výměně lamely. Může klidně "přežít" dvě lamely. Poškodí ho jedině teplota (na třecí ploše trhliny,zabarvení,teplem vzniknou deformace a poruší se házivost) a nebo dojde k únavě talířové pružiny,která se může navíc poškodit v místě dotyku spojkovýho ložiska. Utržení vlivem prudké akcelerace/brzdění motorem,prasknutí - to je spíš věc po úpravách výkonu motorů. Zkrátka to ve spojkové soustavě není nejslabší článek - a prvotně k opotřebení je určena lamela. Samozřejmě vlivem dnešní doby a trhu s díly je dobré prodávat celé montážní sady z několika důvodů. Za další když už se provádí takový zásadní proces s demontáží mnoha věcí - tak se "to" prostě dělá jako komplet celé - jednak kvůli pracnosti a za další kvůli "záruce" .
14:35:22
23.07.2016
castrol

-> MVM: a pre laika to znamena co :)?
upraveno 1x, naposled 23.07.2016 14:41:32
Extreme Tyres