Rozvody

prohledat
137 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 11.06.2008 do 07.10.2016, založil/a Ratoo
řadit dle data
21:33:52
07.10.2016
suri
-> aceboss 07.10.16 21:30:18: nič iné by tam byť nemalo
21:30:18
07.10.2016
aceboss
-> suri: Toto už vím4 tímto jsem se vyškolil na pickupu 6 ,ale jinak pohodička.
20:48:50
07.10.2016
suri
-> aceboss 07.10.16 20:26:38: jediný problém býva dať dole širokú remenicu , rovnako ako pri serve
20:26:38
07.10.2016
aceboss
Pánové měl bych jeden dotaz.

Máte někdo osobní zkušenost s výměnou rozvodu na Felicii 1,3MPI 50Kw s klimatizací.

Neptám se na holý motor ani na motor se servem, ale motor s KLIMOU5

Ptám se z důvodu abych nebyl něčím překvapen při výměně. Jde mi hlavně o hadice a vedení aby se nepoškodily...... vůbec netuším zda je spuštění(vyklonění motoru možné bez jejich poškození či demontáže. Když jsem na to dneska koukal tak Vám nevím no 8. Z mého okolí nikdo osobní zkušenost nemá jen názory typu kamarád kamaráda to jednou dělal a už nikdy to nechce vidět......8
20:45:47
28.01.2016
George88
-> Sejki - zrušená registrace 28.01.16 17:53:47: No to by znamenalo že to má buď 2 vačky v každé hlavě (DOHC), nebo 1 vačku v každé hlavě (2xOHC)
18:12:06
28.01.2016
MVM
-> Sejki: Spíš bych se řídil jednotlivýma typama motorů,nebo ofiko info Suzuki dle katalogů. (nedíval jsem se na jednotlivý fotky motorů různých roků výroby) Je možný že během let mívaly rozdílný hlavy - ale tvrdit to 100%nebudu nevím to,info z motorkářů taky nemusí být stoprocentní)
17:53:47
28.01.2016
Sejki - zrušená registrace
-> MVM: me prave zarazilo u Suzuki v strom, kde je motor do Vecka, ze je uvedeno v katalogu bud DOHC a nebo 2xOHC podle modeloveho roku.... mrkni sem, si myslim ze to tam maj spatne...



www.motorkari.cz/motokata log/.../suzuki-dl-650-v-st rom.html
17:33:39
28.01.2016
MVM
-> Sejki: V podstatě máš pravdu. Dříve se to upřesňovalo třeba u "V" motorů kde 2xOHC mělo význam že každá řada měla jednu vačku v hlavě. Dneska už DOHC jako zkratka Double Over Head Camshaft pojímá jak označení 2xOHC, tak TC (Twin Cam) Protože víceventilový hlavy už jsou standard.
17:18:35
28.01.2016
Sejki - zrušená registrace
Muze mi nekdo rict rozdil mezi DOHC vs 2xOHC ackoliv si myslim ze je to to same?
18:38:33
21.08.2015
seredan
sry hosani ale nejdou, rozdil 0,6mm, to tam nedate

apropo, sa to riesilo a tema vyse, vyreseno, nedokonceno,
13:30:19
21.08.2015
Evž@
-> vhml: jo samozřejmě jsem to myslel jak píšeš ty....akorat sem to napsal uplně blbě :D.Může to nastrčit na první hřídel a posunout trochu dál a tež to tam nedostane.Takže napřed nastrčit na jednu hřídel a pak se snažit zároveň pohybem obou kol nastrčit na druhou hřídel.
13:20:34
21.08.2015
vhml
-> Evž@ 21.08.15 13:05:02: právěže na jednu hřídel to musíš nasadit dřív, protože kouká z bloku víc ( nebo je jedno kolečko širší? ) . Pokud to budeš od začátku dávat na obě hřídele zároveň tak to tam nedostaneš.
upraveno 2x, naposled 21.08.2015 13:21:23
13:05:02
21.08.2015
Evž@
-> seredan: tak tam přidejte jedno oko ze starýho řetězu a je to 1

jinak nasazujte obě řetězové kola co možná nejvíc zároveň,stačí to nasadit na jednu hřídel dřív a na druhou už to nejde
23:53:26
20.08.2015
Petr Urban
-> seredan: originál rozvody kde je ČZ na kole a ČZ na řetězu a jsou z jedné koupené krabičky musí fungovat, nevím co tam měříte, ale nasaďte to a jezděte, někdy to tam holt jde z tuha, to je jen dobře, stejně se to hned vytáhne, jen at je to pořádně našponovaný aspoň nový 3
18:52:14
20.08.2015
seredan
sry pisal som to do 2 tem, omluva

mas nejaky napad?
upraveno 1x, naposled 20.08.2015 18:53:15
18:16:47
20.08.2015
darklord
-> seredan: tebe to nestaci napisat raz?253 252
18:10:01
20.08.2015
seredan
zdravim, pls mam problem s škoda Forman 136B. menime rozvody a uz sme vyskusali 6 sad retazi a ani jedna nesedi!!!. nesedi nam dlzka medzi hriadelmi klukou a vackou. mame rozmer 132,20 mm, a retaze sa pohybuju od 131,3 do 131,86. vsetko znackove retaze made in czech (klain-blazek myslim a dve boli z prvovyroby pre ml.boleslav, ale to nam tiez povedali ze to robi klain-blazek). sme beradny, auto 3 den na spalkoch a nemozeme zohnat vyhovujucu retaz. vsetci na nas kukaju jak idioti , ze to musi pasovat atd, ale nech niekto skusi dat rozvod na hriadele , ktory je o 1-1,3mm mensi !!!!!. to chcem vidiet. mate nejaku radu? pls pls dik vopred
14:00:47
18.01.2015
Petr Urban
-> Nepér: Doporučuji nechat udělat tvrdší a tlustší podložku pod šroub u vačky a koupit šroub s 10.9 pevností a dotáhnout na 45 Nm, zvláště pokud budeš časovat - klínkovat, což bys měl. Ta sériová podložka je bahno a prohne se hodně už při 35 Nm.
20:38:46
17.01.2015
LUKAS
-> Nepér: na remenici ten velky šrob je 100-120Nm

a kolo pri vačke 35NM
20:34:14
17.01.2015
Nepér
Jakej je utahovací moment na to kolo na vačce a pak na řemenici na klice?
13:08:31
22.11.2014
krtik
K tomu měření souososti. Já si na to pořídil tento úhelníček:

www.kovetools.cz/?action= det...

a měřil jsme spárovýma měrkama.



Možná by nebylo na škodu mít úhelníček větší, ale na rozvody je akorát, co si pamatuju (nevím teď délku mezi konci rozvodových kol od sebe).



Kamarád používá šupléru/posuvku a prosvicuje baterkou. Přesazení ladí po dobu co světlo proniká.
upraveno 2x, naposled 22.11.2014 18:07:18
11:58:25
22.11.2014
Jozka
-> Urbi: Problém celýho virt-u a vůbec celýho internetu.. Sice tu moc věci cíleně nehledám, ale když jo (naposledy jsem chtěl někdy v létě ověřit tuším zapojení zásuvky na přívěs), tak dost často marně.. Už mě kolikrát napadlo, že by ty tlachací posty by chtělo nějak odlišit od těch, co obsahujou nějakou relevantní informaci k tématu. Pak by třeba nedocházelo k tomu, že se některý otázky zodpovídají furt dokola. Nebo k tomu, že postupně těm, co vědí, dojde nálada a chuť na ně odpovídat..10



-> Bukaj: Pokud nemyslíš zrovna ohraňovací lis, tak ohranit je o úroveň výš, ohranění už odpovídá třeba výkresovýmu pokynu "srazit hrany 2x45°", čili je to úběr materiálu o dost podstatnější - vlastně změna goemetrickýho tvaru.
09:38:53
22.11.2014
Petr Urban
Borci, už se na to vy*erme ... Pak milion příspěvků s hodnotou 0.
07:52:28
22.11.2014
Bukaj
-> Nepér 20.11.14 15:35:30: A co termín "ohranit"?4
21:44:36
21.11.2014
Jozka
-> Urbi: To by byla škoda..3
12:19:09
21.11.2014
Petr Urban
Kdybych tušil co udělá jedno slovo, asi ho nenapíšu 3
01:02:54
21.11.2014
Jozka
-> MVM: Tak. Domluvit se, to je úplně to nejdůležitější..5



E: Akorát mi to jehlení a hrotování přiválo do hlavy frsenkování - vyfrsenkování a jednoho debila, kterej to důsledně užíval, aby vypadal jako světák.. a navíc s ním nebyla rozumná domluva o ničem.. :-(.
upraveno 1x, naposled 21.11.2014 01:06:10
19:54:48
20.11.2014
MVM
-> Jozka: Však vo tom to je... hlavně že se domluví. Neřekl jsem že je to jenom tady z Brna.. 3
19:27:34
20.11.2014
Jozka
-> Nepér 18.11.14 13:46:39: Tenhle tvůj příspěvek si někam vytesám.. 3 3 3
19:25:16
20.11.2014
Jozka
-> MVM: Zajímavý - strakonická Zbrojovka zase předepisovala otřepy alias hroty odstraňovat "odhrotováním", nicméně verzi s g úplně běžně používají starší ročníci běžně i na jihozápadě, nic speciálně brněnskýho to asi nebude..5
18:20:48
20.11.2014
Antony - zrušená registrace
-> MVM: no a my u Chrudimi máme na výkresu "odjehlit" ale normálně to odgrotím.
18:15:33
20.11.2014
MVM
-> m8rinek 20.11.14 10:35:03: 3 No to máte dobrý - tady u Brna bysme to po Zbrojovácku "odgrotovali" 2

nase-rec.ujc.cas.cz/archi v.php?art=6001
upraveno 1x, naposled 20.11.2014 18:17:32
15:49:53
20.11.2014
minno
-> Nepér 20.11.14 15:35:30: Strhnout hrany říkáme "strhnout hrany", nepoužíváme žádnej cizí jazyk Asi tak3 Aj na ďalekom východe rovnako.
15:35:30
20.11.2014
Nepér
-> Urbi: Strhnout hrany říkáme "strhnout hrany", nepoužíváme žádnej cizí jazyk 3
14:28:13
20.11.2014
Petr Urban
-> m8rinek: -> U-Geen: Vy naděláte aji s češtinou...

-> Nepér: Na západě tomu říkáte jak, když chcete strhnout hrany ?
10:49:22
20.11.2014
m8rinek
-> U-Geen: -> U-Geen: Hahá a mam Tě :D.
10:47:45
20.11.2014
U-Geen
-> m8rinek: snad odjehli ne? :)
10:35:03
20.11.2014
m8rinek
-> Nepér: Správně je to odjehlení. Jde o odstranění otřepů a ostrých hran po výrobě...
upraveno 2x, naposled 20.11.2014 10:49:08
09:59:52
20.11.2014
Nepér
What does it mean "Ojehly"? Jinak k rozvodům byly i dvě vymezovací podložky, tak to snad nějak složím, aby to bylo ok.
upraveno 1x, naposled 20.11.2014 10:00:41
22:50:07
19.11.2014
Petr Urban
-> Nepér: Ojehly vačku, kliku i vnitřní průměry kol rozvodů od hran drážek a klidně to pošudli jemným šmirglem, ať ti to jde nasadit, je to dělaný na přesný H - h rozměr a někdy to prostě jde nasadit a někdy to jde menší silou - je to dané toleranční třídou uložení. Rovných věcí je..., možná vyjde i délka posuvky nebo si nech přesně srovnat kus oceli 45cm, který se bude hodit i na test rovinnosti bloku a hlavy.
16:49:46
19.11.2014
Jarda/felda
-> Nepér 19.11.14 16:32:14: radeco na aukru je za pár korun
16:32:14
19.11.2014
Nepér
Ne, ale nějakej rovnej kus železa bych asi našel.
11:26:58
19.11.2014
MOLSO
-> Nepér: ani sustruznicky noz nemas ?
11:18:04
19.11.2014
Nepér
Zpět k rozvodům. Chtěl jsem je tam dát nejdřív bez řetězu a nějak zkontrolovat tu souosost. Problém je, že kola jsou na hřídelích docela na fest a nevím, abych to zbytečně nemasil jejich sundaváním a nandaváním. A tu souosost mám změřit jak? Na velký kolo přiložim dlouhý ocelový pravítko (který nemám) a budu koukat, jak to sedí na malý kolo?
13:46:39
18.11.2014
Nepér
Nerozumim tomu, neumim to a nikdy jsem to nechtěl dělat. Neposrat se to, v životě bych to nerozebíral 3
00:43:37
18.11.2014
Petr Urban
-> Nepér: tak má dedukce správná, jen nechápu proč sis motor neskládal sám.
11:56:40
16.11.2014
Nepér
Tak mám informaci, že to Saky skutečně takhle skládal, aby vycházela souosost jen s podložkou pod řemenicí. Asi to tak nechám.
09:19:59
16.11.2014
Petr Urban
-> Nepér: Tečky na obou kolech jsou v místech středů drážek pro pera a měly by mířit k tobě. Jestli tím že je kolo otočené někdo nekompenzoval, že je potřeba upravit souosost kol, protože když necháš Fabku blok s originálním umístěním axiálu, je potřeba pod menší kolo mít broušenou podložku. Velké kolo na vačce myslím nemá z každé strany stejnou vzdálenost čela středu kola k osovému středu kola na zuby a divím se že to jde otočit, ale nikdy jsem nezkoušel dát to naopak, nevím teda...



Správně by jsi měl každou ostrou vačku časovat, zda je nastavení takové, jaké udává výrobce, pokud ti časování nedá, myslí si o tobě že si tuningář pro kterého to nemá význam a nezvládneš to nebo jak někteří jiní co nemají vačky otestované či jen kopírují, tak vlastně ani neví jaký je nejlepší set up a na otázku časování je pak odpověď: "Mám to přesně od klínku nabroušené, neřeš to a nandej" Jenže co rozvody, to originál a může být nějaký stupně jinak, proto pro 100% výsledky je lepší změřit, ale to už budeš nahánět na tvém motoru toho posledního poníka 1 protože nějaký 1-2st. ujetí výkonově nepoznáš.



Rozvody potřebuješ 6U0 198 026 A

www.skoda-dily.cz/eshop/6 u0198026a-rozvody-1-3mpi.h tml

Jsou to ty více dole v odkazu a už z fotky jde vidět průměr kola na kliku 30mm pro Fel. po 7/97 a u rozvodů výše 32mm pro Š105-Favorit/felda do 7/97

Každopádně dodrž co nejlépe souosost kol a nejlépe tečky za tebou ven (skoro bych ale řekl že ani není možné to mít otočené), případně nech na míru vyrobit vymezovací kroužek pod spodní kolo - možno upichnout a přebrousit po úpichu ze starého kola.
upraveno 4x, naposled 16.11.2014 09:23:22
00:36:31
16.11.2014
Nepér
Koukal jsem na fotky (auto je daleko) a vypadá to, že tečka na kole vačky je přesně tam, kde je pero, jestliže je tedy symetrická i axiálně, asi jde nasadit obráceně a nic se nestane. A jestli je ta tečka třeba o půl zubu jinde vůči zajišťovacímu peru, tak odjakživa jezdím nějaký ujetý časování 3
upraveno 1x, naposled 16.11.2014 00:37:17
23:50:14
15.11.2014
MOLSO
-> Nepér: ak je to fabia kluka, a klasicka Fa / fel vačka, musíš použiť rozvody PO 7/97 (diera v malom kolese 30mm). bodky by mali smerovat von ....



axiály sú na strednom ložisku kluky, ale bez jej demontáže ich asi moc nepozrieš ...
Extreme Tyres