Snížení Hlavy (favorit)

prohledat
42 příspěvků (zobrazeno 1 až 42) od 15.12.2007 do 18.07.2017, založil/a Maxx
řadit dle data
07:37:15
18.07.2017
MVM
-> vhml: Přiznám se,že jsem to dost propočítával na svůj motor,hoodně času jsem zabil hledáním toho,jak se vlastně celá tahle problematika řeší a vůbec proč. A potom jsem s Urbim řešil moje výsledlky - a stejně je to v reálu s kompresním poměrem "trochu" jinak,právě z důvodů který dole Urbi popsal. (sání ,výfuk,naplnění válce,atd) Možná budu ko*ot,že to počítání sem dávat nechci,přestože jsem něco nakousnul - ale ručně přepisovat rovnice zaprvý nemám čas, za druhý by to třeba neznalý člověk špatně pochopit a motor by mu třeba díky vysoké kompresi odešel,díky nízké zase nejel max- protože by nezohlednil jiný okolnosti -který zkrátka v rovnicích nezadáš. Laikovi to nepomůže a motorář kterej to dělá pořád mě s tím pošle do háje .. asi tak4
15:24:15
16.07.2017
vhml
-> Petr Urban 16.07.17 14:23:42: je mi jasný, že to není tak jednoduchý, ale právě proto mě zajímal alespoň nějakej základní výpočet k nasměrování. Protože ono se řekne japonskej motor - jenže tohle není Honda a její K motory, ale litinová píčovina pocházející z Escorta se 75 konema z litru3
upraveno 1x, naposled 16.07.2017 16:37:40
14:23:42
16.07.2017
Petr Urban
-> vhml: Na velikost použitého KP má vliv : naplnění válce (hlava, sání,filtrbox,výfuky,... což v důsledku v daných ot. může motor s KP 9,5 dát větší tlak ve válci v HU než škodovácký s stejně časovanou vačkou), provozní teplota motoru, časování vačky, použití motoru a životnost (sportovní motor či "užitkový"), okt. číslo, tvar spalovacího prostoru a nějakou měrou také zdvih vs. vrtání...atd. mnoho dalších méně významných faktorů. Je to komplikovanější než se zdá, proto je lepší také vycházet s nějakých osvědčených závěrů. Já jsem si vlastní udělal z pozorování a ladění motorů nejen na motor. a válcových brzdách a vždy jsem si psal k motorům s danou vačkou jaký jsem naměřil dynamický tlak, jaký je spalovák, sání, výfuky atd. a jaký byl max. předstih pro motor v daných měřících podmínkách ideální a ve výsledku jaký má motor v reálném provozu chod (měkčí , tvrdý,...) a takto jsem si hlavně u mnou nabízených vaček udělal závěry o tom co to každá potřebuje. Takže je otázkou ... zda se domnívat že japonci něco opomenuli, naházet něco do výpočtu a řeknu si, že udělám něco lépe jak oni. Určitě tam mají určitou rezervu s KP a malé zvýšení by nemělo být ke škodě, ale opravdu malé a pokud nebudeš měnit vačkové hřídele, asi bych se tím nějak moc nezabýval. Byl bych spíše rád, že KP je jaké je a že japonská atmosféra je "držák" i v velmi častém sportovním nasazení.
12:21:09
16.07.2017
MVM
-> vhml: Najit se dá dnes všechno na netu 4 a nebo na VUT fakulta stojní,spalovací motory. Ale vše má souvislost s dalším počítáním,objemů až se dostanež k objemu spalováku. Pak se ještě musí zohlednit teplota motoru a mit k dispozici tabulku hodnot OČ paliva a to vše porovnat. Takže nevim jak Japonci dobře díky proměnnýmu časování vypláchnou spalovací prostor - tudíž asi moc dobře vědí proč tomu motoru dali 9,5:1. A navíc mají prostor pro snížení hlavy při opravách.
11:51:02
16.07.2017
vhml
-> MVM 16.07.17 11:37:12: kde se nechá takovej pěknej výpočet najít ( a na rovinu hned přiznávám, že jsem ho nehledal :-) )



Že bych si cvičně spočetl nějakej ideálnější kompresní poměr do Miaty, protože těch sériových 9.5 je trapně málo :-)
11:37:12
16.07.2017
MVM
-> Petr Urban 16.07.17 11:11:31: Přesně jak píše Petr.Potažmo když známe časování z průběhu zdvihový křivky ventilů ,známe délku ojnice a zdvih motoru - můžem si kompresní poměr k příslušné vačce poměrně přesně určit. A nebo využít pro danou vačku vyzkoušených hodnot KP. Což je běžná škodovácká praxe.6
11:11:31
16.07.2017
Petr Urban
-> Petr Abrahámek: Není problém s vačkou, jen je k ní vhodnější už tvrdý péra a dát vědět dříve a jakou - malý, velký ul. KP ideálně : min. 11, max. 11,5. Samo že motor pojede i s větším či menším KP, ale s menším nebude potenciál využit a s větším KP budou problémy s detonačním hořením ... tedy vysokou citlivostí motoru na oktanové čislo, teplotu motoru a správné nastavení směsi i předstihu.
09:45:46
14.07.2017
Petr Abrahámek
-> vhml: Díky to je vlastně pravda a dá se od toho odrazit
07:24:20
14.07.2017
vhml
-> Petr Abrahámek 14.07.17 07:20:12: pro orientaci se nechá použít tabulka pro 136 a jen to počítat od jiného základního KP, protože přibývat to bude vzhledem ke stejnému spalováku stejně.
07:20:12
14.07.2017
Petr Abrahámek
-> Urbi: A o to mi jde, našel jsem tabulku kde jsou orientačně hodnoty pro motory 105-136, ale 135 tam samozřejmě chybí. Urbi Ty bys mi mohl pomoct asi nejvíc, protože chci(pokud je ještě ta možnost) vzít i Tvou vačku 282/282, tak vhodný KP k ní :). Díky
23:04:27
13.07.2017
Petr Urban
-> Tomaso435: Kompresního poměru a je to cca ... není tam navíc přímá uměra.
09:24:49
13.07.2017
Tomaso435
-> WGeorge 18.01.08 17:04:30: o 0,8mm

-> Petr Abrahámek: co mm to 1 jednotka toho nevim čeho :D
08:30:21
13.07.2017
Petr Abrahámek
Trochu oživím téma, nemáte někdo tabulku KP při snižování hlavy pro favorita 135? Díky :)
17:04:30
18.01.2008
WGeorge
A nemate nekdo tabulku pro favo 135? Premejslim o malym snizeni hlavy tak abych se z tech 8.8 dostal aspon na 9.6 co ma 136ka. dik
14:25:01
18.01.2008
Gemini
-> kopi: je to mooooc......



-> Pep: vacsina 280tiek je robena skor na KP 10.5-10.9:1



neni nad to, zmerat objem spal priestoru a kompresny pomer jednoducho vyratat.....tabulkove pocty sa nedaju aplikovat, pretoze niekto ma ubrane z piestov, niekto lesteny spalovak....a KP sa nerobi odhadom..... to potom nemdopadne dobre
11:31:52
18.01.2008
kopi
ahoj, taky by mě zajímalo kolik se může snížit hlava.. mam 742.136 a když sem to koupil tak sem se kouknul pod hlavu a jzjistil jsem,že u 4.válce mam pod těsněním vyžranou hlavu:/ šlo to bohužel moc do hloubky... a tak sem si sehnal z vrakárny jinou... ale zjistil sem že je křivá:( ,prostě mi u svodů(vlevo) teče voda okolo těsnění.. ale musim jezdit tak to rirkuju i tak.. jede a voda uniká velmy pomalu takže to na škodu nebude... ale rozhodl jsem se ,že zkusím tu vyžranou hlavu srazit a dát ji tam znovu... takže sražení vyšlo bezvadně.. vyžraná část hlavy téměř zmizela,je ve spalovací části a ne pod těsněním,ale srazili mi ji na maximální dovolenou mez,tj.na úroveň toho nálitku který k tomu slouží.. ale ted bohužel nevím o kolik je celkově ta hlava snížená.. podle mě to nebude víc jen 2mm

bohužel se ted ,po přečtení tohoto článku, že mi bude vylítávat těsnění nebo přinejhorším zkurvim motor:(

nevíte kolik je výška toho nálitku?? nebo spíš hloubka?? :)



a tady je tabulka s kompresním poměrem dle snížení:

skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=43
20:47:31
18.12.2007
Pep
maxx: ak bys si si daval hlavu robit vo firme budu urco vediet kolko maju stiahnut na konkretny KP (aspon zhruba) a budu ti vediet ukazat znacku pokial sa moze stahovat hlava ale to si najdes aj sam.. kopresak na 280 vedsinou su stavane na optimal kompres 10 az 10.5 ako spominal duriq ale to zavisi aj ci bola robena na favo abo 120 bo ulozenie to iste ale moze rozne jazdit a mat ine jazdne vlastnosti a pruznost...

len ak ces mat aj ucinok ku vacke by si mal robit nielen spalovaky ale aj sacie a vyfukove kanali zlicovanie a zahladenie hran co su od odliatkou bo to brzdi plinulost prietoku benalu ale to tiez ak si to nerobil skus na inej ale vela treningu potrebujes ak sam tak musis dodrzat postup a presnost bo dosiahnes akurat nerovnomernu bohatost zmesi na valce... ak jeden kanal zabrusis viacej ako druhy... ale tot ina kategoria
19:53:57
18.12.2007
Saky
-> DuriQ: kdyz zmeris par hlav tak zjistis ze kazda je malicko jinak vysoka.. proste pul milimetru zadna mira a to nemluvim o hlavach ktery jsou jeste liznuty i zeshora.. proste merit vejsku hlavy a odecist od toho nejake cislo a mit snizeni hlavy nelze.. samozrejme ze to lze zjistit merenim objemu spalovaku coz je jedina spravna moznost..
15:47:46
18.12.2007
DuriQ
apropo KP 11 je uz dost a je nutnost jazdit na 98benal ale hosi tu odporucaju 10-10.5 4 to snad len ako dodatok 1
15:46:20
18.12.2007
DuriQ
ono by to chcelo si zistit aku vysku ma seriova hlava, omerat tu svoju a potom min. vychadzat z tabulky o znizeni palice aliasz aky kompresny pomer ti cca aspon papierovo vide... ja som stiahol uz stiahnutu palicu o 1.4mm 40 KP by som mal mat 11 ale ja som mal upravene spalovaky aby tam taky kompres bol, inac by tam bolo vacsie KPcko : ) ale ako zaklad pouzi to, co som ti napisal, zbytok si radsej prepocitaj 40
10:23:13
18.12.2007
venni
-> Saky: ja osobně si myslím že seřízení ventilů by měl zvládnout každý správný škodovák minimálně v 15ti letech 4
21:39:38
17.12.2007
Saky
-> Maxx: pak dej vedet co jsi nastudoval-)
15:00:55
17.12.2007
Maxx
-> Saky: hm ja ti dekuji,jo jdu si o tom neco precist...4
22:46:38
16.12.2007
Saky
no ja se nechci nikoho dotknout ale kdyz vidim nektere ty jmena, kteri se jeste v lete ptali na otazky jak se stelujou ventily, a podobne motorarske kraviny.. tak je videt ten dnesni vyvoj kupredu ze uz radi jak snizit hlavu-) osobne si myslim ze vetsina z nich jeste motor ani neslozila ale uz vesele radi a tak je to tady celkem caste tema.. .
22:20:38
16.12.2007
venni
No a hlavně jak píše Petr s.Tady každej hází hodnoty,ale nikdo se nezeptá co je to zač.136 fáčko má uplně jinou kompresi díky jiným pístům ale to nikdo neřeší .....
21:46:07
16.12.2007
Majklsto
-> Saky: tak,tak6
20:32:02
16.12.2007
keny110
-> Saky: ..plne suhlasim..
18:53:49
16.12.2007
Saky
-> Maxx: mas zajimavej pristup k veci.. nekde koupit vacku o ktery vis jen casovani nic vic.. na virtu se zeptat o kolik vzit hlavu docela by me zajimalo co jsi z tech nazoru od 0,5 do 2mm vyberes? aritmetickej prumer nebo pujdes cestou hlasu vetsiny? jestli do toho budes cpat vsechny dily novy a zvlast kovany pisty tak to bude stat celkem dost penez tak ja pokud ti muzu radit, tak bych se zeptal nekoho kdo tomu rozumi aby vynalozena invetsice neprisla velmi brzy do haje.. a ted k veci obecne se hlava nesnizuje o vic jak 1,3-1,5mm, nikde se neuvadi jak se snizuje hlava, ale jaky kompresni pomer bude mit vysledny motor, a ten se voli optimalne k vacce, samozrejme snizeni hlavy ma velky vliv na kompresni pomer ale ne jediny, dale to ovlivnuje tesneni uprava spalovaciho prostoru a hlavne pisty, cili bez znalosti jake tam jsou pisty a jak bude hlava resp spalovaci prostory upraveny ti nikdo korektne neodpovi, teda za predpoladu ze ti nestaci odpoved typu sniz to o 1mm ma hotovo Franta to ma taky tak.. stejne dlouze muzu psat o vyberu vacky jejich parametrech atd... treba to jak nektere 280ky jsou horsi nez levna serie a jsou v lespim pripade pouze ztrata vykonu a penez v horsim pripade i destrukce motoru.. proste si muzes vybrat bud to skladas jako kdyz kocicka s pejskem varili dort coz se samozrejme da a dela to spousta lidi a kdyz nebudes mit smulu tak to vetsinou i nejak fungovat bude, vetsina lidi je i spokojena nebot vetsinou prejde z vylagrovany 105ky do nejakyho "upravenyho" fava a to bude asi vzdycky lepsi.. a nebo si o tom muzes neco na úrovni přečíst a pak to postavit třeba z komponent které spolu aspoň budou nějak sladěny a ve výsledku pokud se to dobře složí bude fungovat tohle řešení je podstatně lepší než první neboť to stojí většinou stejné peníze , ale výsledek je jistější, a nebo pokud nechceš číst nic tak si to nechat postavit celé komplet od někoho to stojí víc, ale když to nepojede tak můžeš autora zdupat a nemusíš bejt nasranej sám na sebe, že si vyhodil spoustu peněz za díly.. výběr už je na Tobě... že je první varianta nejčastější je celkem logické, neboť co Čech to kutil a každej chce hodně muziky za málo peněz.. ale většina takovejch motorů je stavěnejch ze starejch šrotů takže to skoro nic nestojí, ale stavět podobným stylem motor z nových dílů mě přijde jako šílenost.. Saky
21:13:39
15.12.2007
petr s
-> Maxx: Je to 135 nebo 136? pak se teprve můžeš rozhodnout kolik snížit
20:28:58
15.12.2007
Maxx
-> deathcat: vacka 280/280 od Speedpro a krmeni jeste nevim...
20:28:17
15.12.2007
Crestik
No já nevím, ale takhle střílet od pasu hodnoty snížení, asi by se mělo brát v úvahu, kolik toho má najeto, jestli už to bylo sníženo. Střelit hodnotu by měl ten, kdo má zkušenosti, že seriovému autu bez uprav prospěje tolik a tolik, za toho a toho předpokladu...to je jako "v kolik mám vyjít na autobus...minule jsem vyšel později a on mi ujel"
20:24:51
15.12.2007
deathcat
-> Maxx: Měl by si vzít v úvahu vačku a krmení a podle toho zvolit kompresní poměr.
20:21:29
15.12.2007
Rapi1
-> Maxx: neni zac rado se stalo
20:16:15
15.12.2007
Maxx
dekuji vam panove4
20:14:59
15.12.2007
Rapi1
-> gabo00000: samozrejme ze sa da da sa aj o 2mm ale tym uz motor strasne trpi a odchadza z toho tesnenie popripade aj halva
20:13:51
15.12.2007
Rapi1
no tak ked savas teda vsetko nove tak daj aj ten 1mm
20:13:42
15.12.2007
gabo000000 - zrušená registrace
-> Maxx: ked bude vse nove tak podla mna aj viac ako mm sa da...8
20:09:55
15.12.2007
Maxx
-> Syny: motor je ted rozebran a dava se v do nej uplne vsecko nove i vlozky,pisty(kované) a proste vsecko nove takze 1mm jo?4
20:05:38
15.12.2007
Syny
na jetej motor bych nesel pres 0,5 - tohle bych maximalne udelal u svyho motoru... U tech po GO bych se nebal do 1mm, ale pak uz to je taky dost dle me...
20:04:04
15.12.2007
Rapi1
podla mna je idealne tak maximalne do 1mm ale v poho staci aj 0,5mm
20:02:24
15.12.2007
Syny
A kolik ma ten motor natoceno?
19:56:00
15.12.2007
Maxx
cau lidi o kolik mam snizit hlau aby to nejak nekravylo uz jednou jsem na aute mel snizenou hlavu ale byla snizena moc a kazdou chvili mi kluli tomu vylitavalo tesneni...proste tu kompresi to nevydrzelo...kolik je optimalni snizeni?dik
Extreme Tyres