Upravy hlavy valcu 1.2 Tsi

prohledat
36 příspěvků (zobrazeno 1 až 36) od 23.06.2015 do 02.07.2015, založil/a Ing. Duso
řadit dle data
15:29:40
02.07.2015
Petr Urban
Na TSI a FSI můžou být vyleštěny kanály jakkoli, protože se vstřikuje do válce a vidím to spíše jako pozitivum proti usazování bordela v sacím kanálu.



Jinak ze slova leštění už se mi dělá zle tady na virtu.... není potřeba na žádné hlavě do extrémů něco leštit, se podívejte co je tam za struktura omýtka z výroby..., stačí když se zlepší povrch.... leštiči.
upraveno 1x, naposled 02.07.2015 15:30:48
14:11:30
02.07.2015
palinator
-> JRD McLAREN:

Nemělo by to na vyleštěným držet naopak míň?
23:27:01
01.07.2015
JRD McLAREN
-> Mr._Nosferatu 01.07.15 07:11:59:

sak on sam pise ze "kolega ma chip ... a jen udelanej pruchodzi vyfuk"



tak som len podotkol, ze to teda len chipom neni ...
23:22:23
01.07.2015
JRD McLAREN
-> palinator 30.06.15 22:32:00:

podla mojho nazoru - Ano aj pri motore s priamym vstrekom

ono v sani okrem samotneho "vzduchu" bude este aj nejaka ta vlhkost, troska toho olejicka z odvetrania a z turba ...

a to vsetko by sa lepilo / vzlinalo / na stenu toho krasneho vylesteneho kanala...



(totizto v sani su vzdy nejake tie "kvapaliny" ci aerosoly)

(narozdiel od vykufuku, kde by po procese horenia mali byt iba plyny a pevne castice)

(samozrejme za predpokladu, ze vsetko funguje tak ako ma)
13:11:28
01.07.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Petr Urban 01.07.15 12:22:16: A BSR, na které jsem dával odkaz níže, to by mohlo fungovat, ne?

Co se týká všemožných kurvítek, jestli fakt není lepší mít konstrukčně starší plnotuč. motor.
12:22:16
01.07.2015
Petr Urban
Inženýr založil téma, ale tím jeho přispívání končí... opovržení amatéry ? 1



Nemá smysl s tou hlavou něco zásadního dělat, výkon turbo motoru do normálního provozu jde nejsnadněji zvýšit kvalitním chipem, o kvalitě by se dalo polemizovat, ale bez jasných faktů je to plácení, o "doměnky" se s amatérského pohledu na věc nikdy nemůžeme opřít. Tudíž raději nedoporučuji jakoukoli firmu, nemám vlastní zkušenost s TSI !



U motorů typu TSI a FSI bych se zaměřil na co nejlepší servis, dodržování výměných intervalů, které bych určitě zkrátil, dával jen kvalitní maziva a benzíny, normální zacházení s motorem, abych co nejvíce oddálil jeho jasnou zkázu, problémy s mechanikou motoru či minimálně periferiemi, která nastane nepojpozději do 200 000km, bohužel. Samozřejmě budou i vyjímky, ale troufnu si s vlastní zkušenosti s hlavami TSi říct, že do 150 000 tis. je šrot každá druhá, obrovské vůle ventil vs. vodítko, podpálené ventily, zaklepané a tvarově hodně znehodnocené sedlo na dosedací ploše pro ventil, zcela zanesené sací kanály velkými nánosy karbonu od EGR a vnitřní rekuperace spalin, důvodem není jen vlastní EGR (emise), ale také fakt že se vstřikuje pouze do válce a není tedy proudem směsi "omýván" sací kanál a ten se těžce zanáší... snad bych našel i nějaké fotky jak se po 90 tis. (motor jen v péči orig. servisu škoda a ten si také zadal opravu hlavy) zmenšil sací kanál na FSI na poloviční průřez a výf. ventil měl několik desetin vůli ve vodítku a byly podpáleny... jestli toto bylo záměrem konstruktérů...
07:11:59
01.07.2015
Mr._Nosferatu
-> JRD McLAREN: a ma namerenych tech 50kw pred zasahem, nebo veri prodejnim tabulkam ? Dokud neuvidim grafy z jedny brzdy pred a ze stejny brzdy po cipu tak tomu neuverim.....
22:32:00
30.06.2015
palinator
-> JRD McLAREN 30.06.15 21:58:01:

Při úpravě na přímovstřikovým motoru?5
22:01:25
30.06.2015
JRD McLAREN
-> Tomaso435 27.06.15 12:32:33: kolega v práci má feldu 2000 mpi a z 50 kw má odměřenejch po cimbu zásahu do jednotky 63kw ( a udělal si i pruchozí vejfuk)



takze to neni len chip ..

v principe, na NA motoroch ide "chipovanim" nahnat maximalne tak 10% navysenie vykonu oproti povodnemu..

nezriedka to byva tak 4-5% ... a viac ani tuk..
21:58:01
30.06.2015
JRD McLAREN
-> Ing. Duso 23.06.15 22:01:14:

neakosi si neviem predstavit, jak by sa dal ten toceny kanal v hlave vylestit..

..nehovoriac o tom, ze lesteny saci kanal je asi to najhorsie co moze clovek pri uprave hlavy spravit..
14:42:25
29.06.2015
Jirik_Tuňák1983
A co tady?

www.bsrczech.cz/
23:54:06
27.06.2015
Jarda/felda
-> Tuner#2 - zrušená registrace 27.06.15 12:23:19: jenže i u serie naměříš 53-55kw a to máš jenom + 10% 4 což už je reálný
12:32:33
27.06.2015
Tomaso435
-> Tuner#2: kolega v práci má feldu 2000 mpi a z 50 kw má odměřenejch po cimbu zásahu do jednotky 63kw ( a udělal si i pruchozí vejfuk), ale tech to dosahuje až někde uplně nahoře. ale když si tam hodí svou puvodní 50kw jednotku je to prý znát že se tomu nechce a i spotřebu má vyšší. takhle jezdí kolem 6,4 když se chce trochu povozit a jezdí svižněji.
12:29:04
27.06.2015
Tomaso435
-> vhml: mě to příjde furt dost :D

-> Milan 136: ne :-D ale tak nějak v klidku s rozumem, kolikrát jedu prostě 80 s kamionama jelikož bejt o 20 vteřin dřív na semaforech v první obci a počkat si na ten kamion kterej sem za nevim kolik ml benzínu předjel, mi za to nestojí :D
12:23:19
27.06.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr Urban 27.06.15 11:30:46: U benzínových motorů je to tady hodně těžké. Krom Brázdila a úzce se specializujících lidí jako Komárek tady v ČR moc nepohledáš. Co jsem tak četl, tak slušně benzín umí tahle rakouská firma: www.motor-chiptuning.at/c hiptuning/pkw-chipupdate nicméně nikdy jsem se o to nějak aktivně nezajímal, neb vstřikování nemám.



-> vhml 27.06.15 11:51:01: Jakej podobnej motor myslíš? To by mě teda zajímalo, kdo prdnul na MPI sériové sání ze 136tky, našrouboval Sedr a naměřil 70kW 9 Jinak to není možná z prostého důvodu, neb 61kW je proti 50 nárůst o cca. 22% a to jaksi u atmosféry bez mechanických úprav prostě nejde...
11:51:01
27.06.2015
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.06.15 22:23:44: hele a proč by Felda s čipem a nemohla mít 61kW když podobnej motor na sedru jich má skoro 70?
upraveno 1x, naposled 27.06.2015 11:55:32
11:30:46
27.06.2015
Petr Urban
-> Tuner#2: To tam tvrdí pořád ne... Osobně ho neznám, ale pár lidí co to tady má jsou s tím spokojení, tedy můj názor byl založen na pro tebe menších zkušenostech s výsledkem práce. Pokud je tedy kvalitnější, poraď z vlastních zkušeností lepšího. Já nic převráceného nemám a na nikoho neplivu (poslední roky).

Pokud je to tedy undervasrmn jak ostatní, jít jinam... ale kam.
22:23:44
26.06.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr Urban 24.06.15 13:28:49: Tos mě zas pobavil 3 Janda a kvalitní chip 3 Máte na moravě nějaké převrácené hodnoty, na ty co umí plivete a na ty co kopírujou a nic neumí pějete ódy 1 Pamatuju časy jak tvrdil na stránkách, že chipem umí z Feldy 61kW 3
22:02:24
26.06.2015
Milan 136
-> Tomaso435: to tlacis ne?

Jinak s dvoulitrem na 18" jezdim za min :-D
21:56:13
26.06.2015
vhml
-> Tomaso435 26.06.15 21:49:04: tak jestli ti žere 5,9 při nějakým normálním tempu, tak za to buď rád a nespekuluju jak to srazit na spotřebu turbomotoru...
21:49:04
26.06.2015
Tomaso435
-> Milan 136: 5.9 dlouhodobě mi příjde celkem dobrý. takže kdyby to umělo 5,5 budu spokojenej.
18:14:02
26.06.2015
Milan 136
-> Tomaso435: pokud chces jezdit na spotrebu, tak 1.4 mpi je asi nejhorsi volba. To sis mel koupit tdi nebo spis sdi
18:09:07
26.06.2015
Tomaso435
se sem zdovolenim vseru taky... když už se tu probírá ono cimbu.... má někdo zkušenost s 1.4 mpi ve fobii? tvrdí pul litr dolu na spotřebě, což by se libilo žejo :D ale...
10:32:06
26.06.2015
Luky
Já měl od Cimbu čipnutou Fabii RS I. generace na 124 kW a 350 Nm a jelo to stejně, jako jiná RS čipnutá jinou firmou na stejné parametry. Jen mně to nehulilo jako dobře zajetá LIAZka 3
upraveno 1x, naposled 26.06.2015 10:35:42
10:31:49
26.06.2015
Milan 136
-> havlik: :-D
10:20:14
26.06.2015
havlik
no já si vybavuju jak cimbu měli akci v bešinách čipnuli tam nějakou filcku a mělo to eště mín koní jak seriovka47
10:19:00
26.06.2015
Petr98
No taky myslim, ze jsou na trhu kvalitnejsi firmy nez cimbu. Nejlepsi story s cimbu je uz pravda starsiho data, ale je best of. Fabia 1 rs po chipu 140kW, ale po desti kdyz je vlhko az 170kW. 3 bylo to kdysi tusim v casopise autosport a tuning
17:58:27
25.06.2015
Alenka
Vypadá takhle: x = otáčky, y = relativní plnění, akorát tohle je z nějaké staré RS4, ty moderní turbokrámy mají jiný tvar.
zvětšit Upravy hlavy valcu 1.2 Tsi - obrázek od Alenka vložen 25.06.2015 17:58:27
upraveno 1x, naposled 25.06.2015 17:59:38
17:50:21
25.06.2015
Alenka
-> vhml: různých limiterů jsou mraky, ale ten, o kterém mluvím, je u benzínového motoru dvourozměrná mapa, která udává maximální relativní naplnění válce vzhledem k otáčkám, když má jednotka od řidiče přes pedál plynu požadavek na maximum dostupného krouťáku (pokud je "jednotkou" vnitřních procesů právě krouťák).



Všechny ostatní relevantní mapy jsou vždy nakalibrovány o něco výš než je tento limiter, takže ho stačí jen o něco zvednout a auto bude mít vyšší výkon bez nutnosti upravovat cokoli dalšího.
upraveno 1x, naposled 25.06.2015 17:51:07
17:34:40
25.06.2015
vhml
-> Alenka 25.06.15 17:32:05: copa že to ten limiter vlastně je? Nikdy jsem právě nezkoumal jak vlastně takovej chiptuing v praxi probíhá.
17:32:05
25.06.2015
Alenka
To jo, Cimbu dělá skutečně kvalitní chip. Dokonce by se dalo říct, že je to OEM kvalita.

Najde si v hexu ten nejnižší limiter, přizvedne všechny jeho varianty o 30%, shrábne prachy a zbytek nechá na tovární kalibraci.

Ale asi je to lepší než když ještě dělal do dieselů a sral se i do jiných věcí než jen do limiterů 3
14:23:08
24.06.2015
Milan 136
Spis bych hlidal rozvody47
13:28:49
24.06.2015
Petr Urban
-> Ing. Duso: Udělám ti to bez problémů, ale nebude to mít toliko efekt, měl jsi koupit zrovna tu silěnšjí verzi :D, případně si to nech čipnout... cimbu.cz/

Tyto hlavy jsem opravoval, už v základu pěkný šrot. Skrz všeobecné úspory a vývoje u automobilek tlačící náklady a spotřeby materiálů dolů jsou použity úzké ventily, nedostatečné vedění ventilu, přehřívání na výf. větvi a to znamená že již např. v 100-150 tis. km je hlava zralá na komlet repasi - velké vůle ventilu ve vodítku = od toho také mírné rozkřápnuté sedlo - dosedací plocha od velké vůle. Tzn. po základní repasi se dá udělat menší úprava ventilů, tvarů sedel a kanálů, což výkonově určitě pomůže a také pomůže menší teplotě v výf. kanálu, ale určitě se zde nahání výkon jednodušejí - chipem, což na turbo motoru je vždy značný a jednoduchý přínos, který nemusí mít následky na životnost motoru, ale samozřejmě vždy na spotřebu při maximálním plynu (motor není perpetum mobile jak si někteří myslí - více vzduchu,více benzínu umožňuje větší výkonnost), tzn. ale také, že spotřeba na částečné zatížení může být bez problémů zachována někdy po správné optimalizaci dokonce nižší. Cimbu dělá kvalitní chip, není čeho se bát.
upraveno 1x, naposled 24.06.2015 13:31:20
23:45:12
23.06.2015
czechino
-> vhml: No, bude to lesklý a hezký 6
22:09:24
23.06.2015
vhml
K cemu by to mělo bejt dobrý?
22:01:14
23.06.2015
Ing. Duso
Cus lidi, kdo ma zkusenosti s upravou hlavy valcu 1.2Tsi 63 kW. Upravy v duchu prelesteni a pod... Dekuju.
Extreme Tyres