Motor nejde do otacok

prohledat
29 příspěvků (zobrazeno 1 až 29) od 12.10.2014 do 23.10.2014, založil/a Mattcom - zrušená registrace
řadit dle data
18:37:07
23.10.2014
Mattcom - zrušená registrace
Tak problem nakoniec vyrieseny. Chyba bola v deravom posilovaci ktory prepustal vzduch ale len pri vysokych otackach. A dalsia ta viacej podstatna boli nevhodne sviecky. V obchode som si sice pytal dobre ale uz som si neskontroloval co mi dali. Takze uz vsetko ide ako ma ale aj tak diky za rady :)
07:46:22
19.10.2014
Vrba
-> Mattcom: Jestli jde při vytočení černý dým + za tepla se to celé zhorší,tak se to uchlastává - podival bych se na karburátor. Zažil jsem jeden ,co měl někde uvnitř prasklé těleso a benzín to pouštělo proudem.
upraveno 1x, naposled 19.10.2014 07:48:51
21:57:01
18.10.2014
lacko
ak by mal zle nasadene kable z rozdelovaca a ako pise ze pri studenom motore ide dobre a ked sa zohreje sklbe motor tam bude nieco ine
21:49:57
18.10.2014
MVM
-> minno 18.10.14 21:32:01: Ale nejdřív si musí "určit" (třeba i pootočeně o 90°) kde má první válec - pokud má "nějak" nasazený komínek v ozubení. Musí to srovnat podle střihu na 4.válci
21:32:01
18.10.2014
minno
-> Mattcom: Máš to zapojené takto: skoda-virt.cz/cz/.../2997 -zapojeni-kabelu-zapalovan i ?
upraveno 1x, naposled 18.10.2014 21:35:53
20:35:58
18.10.2014
srdcar 120L
-> MVM: 157
20:21:39
18.10.2014
MVM
-> srdcar 120L: Ale zase berte to tak,že chybami se člověk učí....5
20:19:14
18.10.2014
srdcar 120L
-> minno: Právě že tvrdí, že to má podle víka ventilů a tam asi dělá tu chybu. Takže nemá to dobře. Ať si pořádně o tom něco přečte, než se do něčeho takového pouští. Ono ne náhodou platí: "když selhaly všechny pokusy uvést zařízení do chodu, je načase si přečíst návod". 5
20:17:50
18.10.2014
MVM
-> srdcar 120L 18.10.14 20:14:10: v pohodě.. jinak souhlas nšco tam kluci přeházeli
20:14:10
18.10.2014
srdcar 120L
-> MVM: Jo, máš pravdu. Docela se to leskne a u klínku jsem to přehlídl.1
20:13:20
18.10.2014
minno
-> srdcar 120L: ja som mu to už písal, že má pomiešané zapaľovanie, ale on tvrdí, že to má dobre.
20:06:43
18.10.2014
MVM
-> srdcar 120L: Když na tu fotku mrkneš pořádně - vidět to jde 4
19:54:32
18.10.2014
srdcar 120L
-> Mattcom: Pokud jsi nasadil rozvodový řetěz na 12 čepů ( na rozvodových kolech jsou důlky) správně, podle fotky to není vidět, tak můj názor je ten, že máš špatně nasazený komínek s rozdělovačem do pohonu od rozvodů, nejspíš je posunutý o zub. Je to někdy dobrý vopruz se trefit. Dál máš asi špatně pořadí kabelů k válcům na víčku rozdělovače, správně je 1-3-4-2, ve směru otáčení hodinových ručiček a ne 1-2-3-4. Válce se počítají od vodní pumpy k termostatu. To bych nejspíš viděl jako příčinu, že ti motor škube, nejde do otáček a černě kouří.47
19:37:26
18.10.2014
MVM
Ten řetěz jsem počítal - to má nasazený dobře. Jinak hlavně postupuj systematicky a ne hromadu věcí měnit a zkoušet najednou. Začal bych nastavením komínku rozdělovače - i když pak budeš muset trefit ozubení a náhon čerpadla,pak rozdělovač,znovu správně nastrkat kabely. Nakonec bych nechal karbec..
19:28:48
18.10.2014
minno
-> Mattcom: Z tej fotky rozvodov nie je poznať či je to dobre alebo zle.

Inak píšeš o všetkom, že všetko máš v poriadku, ale napriek tomu ti motor ide zle, tak to asi znamená, že až tak všetko v poriadku asi nemáš. Zavolaj si k tomu motoru niekoho nezaujatého, nech ti to nezávisle na tebe všetko skontroluje. My ti tu už asi neporadíme.
18:56:16
18.10.2014
lacko
a ked si dotahoval loziska na kluke, urcite si pretacal s motorom islo plynule pretacat,?
18:38:06
18.10.2014
lacko
nastav kluku na nulu a odfot rozdelovac aj spalcom inak palec by mal ukazovat presne na rysku na rozdelovaci ako stoji ale kolmo ,skusil by som seriovy karbec
11:04:49
18.10.2014
Mattcom - zrušená registrace
Rozdelovac je zalozeny dobre. Lebo ked som robil vole ventilov ktore som kontroloval uz niekolko krat tak som sa riadil podla palca rozdelovaca. Na viku su napisane ako idu valce za sebou takze v tom pricina nebude. Rozvody ked som nahadzoval tak som si spravil fotku. Je to troska z uhlu ale malo by tam byt 12 clankov. A predzapal som robil s kamaratom podla stroboskopu a aj podla nejakeho multimetra na to urceneho takze to by malo byt tiez fajn. Takze vazne netusim v com je chyba. Upravil som si jeden rozdelovac tak jak si spominal a dosiahol som to ze Motor drzi otacky aj na volnobehu akurat obcasne kolisali plus minus 300 otacok. A zhruba pri 1200 otackach motor siel zhruba plynule inak sa trasie obcasne na karburatore az do 1,5cm. Len tie otacky proste nad 1500 to zacne a ako keby vynehaval, cierny dym z vyfuku a skace cely motor. Pritom sa mi podarilo z neho dostat uz viacej ale len za studena za tepla vobec. A skusal som ho aj drzat v tych zlych otackach a otacat rozdelovacom ale bez efektu.
zvětšit Motor nejde do otacok - obrázek od Mattcom - zrušená registrace vložen 18.10.2014 11:04:49
10:05:25
17.10.2014
minno
-> Mattcom - zrušená registrace 16.10.14 18:30:08: áno, úpravou rozdeľovača myslím úpravu rozsahu odstredivej regulácie. A ku karburátoru SEDR je potrebné na tomto rozdeľovači vymeniť aj podtlakový regulátor - pôvodný 10 stupňový favoriťácky vymeniť za 5 stupňový zo Škody 120. Toto ale nebude hlavná príčina probému.



Inak to, čo popisuješ môže spôsobovať prakticky čokoľvek. Mne to vychádza na nesprávne naladené zapaľovanie. Ten motor ešte vôbec nejazdil od poskladania? Možno zle založené rozvody, alebo nesprávne založený rozdeľovač, proste to páli v nesprávny okamih - pomiešané časovanie. Toto by som skontroloval ako prvé. Natoč kľuku tak, aby palec v rozdeľovači smeroval na kábel 1. valca. Zhoď ventildekel. Obidva ventily na 1. valci musia byť zavreté (vahadlá ventilov musia mať vôle) a vahadlá na 4. valci musia "striedať".
22:37:36
16.10.2014
Mattcom - zrušená registrace
-> lacko: Pravdepodobne ano. Robil to isty pan nedaleko odomna a na neho niesu ziadne staznosti. Ale 100% istotu nemam.
21:37:27
16.10.2014
lacko
na klukovke
21:35:42
16.10.2014
lacko
a bol robeny aj vybrus ba kluke?ak si menil loziska
19:00:30
16.10.2014
Mattcom - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz: Cerpadlo je klasika. Ale to by nemal byt problem ked pri studenom motore je to ok a pri zohriatom uz nie. A Ten karb co tam je ma vzdusniky 190/150 a trysky 120/135 a na 120ke mi to slo bez problemov. Proste ten motor ma taky divny nepravidelny chod a trasie sa az tak ze to citim ked sedim za volantom. Samozrejme jazdit sa na tom ani neda.
18:48:49
16.10.2014
dragon_cb_cz
-> Mattcom: Pokud ti slapnuti na brzdu zveda otáčky, tak máš špatně směs - nejspíš moc bohatou. Co hladina v karburátoru? Palivový čerpadlo je klasika?
18:30:08
16.10.2014
Mattcom - zrušená registrace
Tak konecne som sa dostal k autu. Kable od ETZ som skontroloval a su zapojene podla oznacenia takze tym to asi nebude. Karburator z tej tatry som jazdil na mojej 120ke a nebol s tym ziadny problem. Samozrejme bol pretryskovany vzdusniky 190/150 trysky 130/150. Dnes som osadil pre skusku druhy karbec 130kovy ale nic sa na tom nezmenilo. Predstih som posunul na 8° a pracuje to ocosi lepsie ale len pri studenom motore. Ked je motor studeny bezproblemovo nastartuje so syticom. Ked mu pomaly uberam sytic az do nuly tak zhruba pri 60°C motor vrci aj na volnobehu aj ked nepravidelne. Po zohriati, motor na volnobeh pomaly skace alebo pre istotu ani nejde. Dnes som si vsimol ze ked to robi tak ide z vyfuka cierny dym po kazdom tom preskoceni a tiez blika kontrolka nabijania. A dalsim prostrehom bolo ze po opakovanom zosliapnuti brzdy mi stupli otacky na motore. Rovnako na sytici aj bez. A k tomu rozdelovacu tou upravou narazas na supne odstredivej regulacie ?
05:02:06
13.10.2014
minno
-> Mattcom: popíš bližšie čo znamená trasenie, z tohto mi nie je jasné, čo to vlastne robí.

Inak ten rozdeľovač typ 860, ak nie je upravený, nie je na tento motor vhodný, bude ti to často detonovať, resp. asi budeš musieť znížiť základný predstih na menej ako 10 st. aby to ako tak fungovalo.

Karburátor a jeho vhodnosť detto.
upraveno 1x, naposled 13.10.2014 05:11:31
18:34:11
12.10.2014
Vrba
-> Mattcom: Nemáš třeba jen přehozené kabely? ETZ sice taky nic moc,ale rozhpdně by to neudělalo tohle,...
16:23:09
12.10.2014
Westas - zrušená registrace
skusil by som odpajat sviecky ci hori zmes vo vsetkych valcoch.
16:18:53
12.10.2014
Mattcom - zrušená registrace
Caute. Mam problem so svojim motorom. Jedna sa o motor favorit 136. Na motore boli menene loziska klukoveho hriadela aj na ojniciach menene piesty s vlozkami (mali by mat nejakych 50 000) zarovnavaný blok pod hlavou. Zotrvacnik aj remenica odlahcene podla LA. Vsetko vyvazene. Hlava bola znizovana asi o 0.8mm prebrusovane sedla ventilov, nove gufera 2.5mm podlozky pod ventilmi. Ostra vacka chovanec 265/265. nove rozody. Karburator T 613 rozdelovac bezkontakt 860 nove EZT nove siecky nove Tesla kable. Ventilove vole S0,25 V0,3 mm. Predstih 10°. Motor nastartuje bezporblemovo ale trasie sa a nechce ist do otacok. Pri studenom motore je to lepsie ale ako sa zohrieva tak sa to len zhorsuje. Trasenie je v celom rozsahu otacok s tym ze cim su vacsie otacky tym je to horsie. Skusal som uz vymenit zapalovacie kabe siecky rozdelovac inducku ale nic z toho nepomohlo. Hadica podtlaku je nova. Karburator som mal na inom aute a slo to bezproblemovo. Kontorloval som aj tlaky vo valcoch a vsetky maju 1,1 MPa plus minus 0,05 MPa co je v norme. Uz vazne neviem kde moze byt chyba a co som spravil zle. Diky za rady
Extreme Tyres