Přehřívání

prohledat
72 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 20.08.2014 do 31.08.2014, založil/a radim125
řadit dle data
12:39:53
31.08.2014
Šemik
Nestačím se divit - to skutečně ještě dnes tolik lidí baví zaobírat se teploměrem? Uznávám, že před X desítkami let moc na výběr nebylo, ale v dnešní době kdy se dá koupit nesčetné množství různých teplotních čidel chladiče mi to přijde úsměvné - kór u Š742 kde je krásně velký objem chladící kapaliny. Pokud je vhodně uzpůsobena automatika provozu sahary nikdy není problém.

Po velké zátěži motoru by se měl před vypnutím nechat pár minut na volnoběh brblat každý agregát, během té doby se zchladí sám. Zapínat topení aby to rychleji zchladlo se mi zdá poněkud zcestné z hlediska tepelného šoku - výrazně studená voda z větve výhřevu kabiny se tomu moc líbit nebude.



Myslíte, že majitel Audi A6 by chtěl v kolonách sledovat teploměr a zapínat saharu vypínačem? Tohle je jedna z věcí které každé auto prostě MUSÍ umět zvládat samo, co když s tím pojede někdo jiný nebo na to člověk zkrátka zapomene?



Souhlasím se všemi zastánci výhradně automatiky v tomto směru. Většina manuálních spínačů je navíc dodělána silně neodborně a neesteticky, origo palubních desek ubývá...10
10:07:13
31.08.2014
ondrej.
-> MOLSO: Tak to tam zatiaľ nechám. Ak by tam niekedy išiel iný motor - mám odložený Š-130, ktorý tam bol predtým - nebude s tým problém.
21:25:27
30.08.2014
MOLSO
-> ondrej.: ak tam máš osemkanál a zapojené vyhrievanie sanie, tak voda má kadiaľ kolovať, takže je tam zbytočná. Ale ak tam aj ostane, nič sa nestane.
21:05:24
30.08.2014
ondrej.
-> MOLSO: Kedˇsi tak pekne popísal jej význam a funkciu, tak som ju pomenoval po tebe, ale ak nechceš, nebudem ju tak volať.. :-)

Ale mi aspoň poradˇ, či ju tam nechať, alebo ju nejako zaslepiť..?
upraveno 2x, naposled 30.08.2014 21:09:02
18:23:44
30.08.2014
palinator
-> Matthes, záškodník z TechWebu 23.08.14 23:26:03:

Mám ten vypínač vyhodit a mít v palubce díru? Já ho tam nedával... a nedával bych ho tam jenom kvůli tomu, abych nemusel dělat díru do palubky.
08:43:56
30.08.2014
MOLSO
-> ondrej.: tá hadička nie je moja 40 ja ju tam už nikde nemám 40
20:20:15
29.08.2014
ondrej.
Na mojej prvej škode - 120 LS - som mal taký spínač dorobený a mal som aj LED-kovú kontrolku v teplomeri (podľa vzoru palivomeru) takže som videl, kedy mi ventilátor zapína. Nedialo sa tak pri normálnej jazde skoro nikdy. Tuším to zaplo raz, keď som išiel v lete dlhšie za nejakým autobusom a nemohol ho predbehnúť. Na diaľnici v noci som videl, že tá LED-ka mierne svietila pri vyšších rýchlostiach (110-130), ako sa ventilátor točil náporom vzduchu a motor vyrábal prúd.

Teraz si ten spínač chcem dorobiť aj na Garde, lebo keď stojím tak 5-10 min. s naštartovaným motorom (napr. dolaďovanie voľnobehu), tak teplota hneď vybehne cez 100°C a potom to nejakú chvíľu trvá, kým počas jazdy v meste klesne (platí pre dobre prehriaty motor). Dal som tam aj termostat s nižšou teplotou otvárania zo Š-120 (tuším 88°?), lebo tam bol ešte pôvodný z toho motora Š-135 a potom bola teplota ešte vyššia. Pre také prípady by preventívne zapnutie ventilátora chladenia bolo výhodné rovnako, ako aj pri pomalom poposúvaní sa v nejakej kolóne.

Ešte aj uvažujem, či zrušiť tú Molsovu prepojovaciu hadičku..
upraveno 3x, naposled 29.08.2014 20:28:40
20:22:03
25.08.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Antony: no to je trošičku mimo ,,,



pokud vim tak jsem to čidlo vařil v kastrolu s laboratorním teploměrem ,, spíná 87 vypíná 78 ,, a je to úplně přesně akorát 47



když jsem měl favorita tak jsem prostě jenom zahákl ty dva fastony do sebe a větrák mi jel furt, akorát se přidřel a vydával příšerný zvuky,, dycky celá ulice v oknech že wtf 3
upraveno 1x, naposled 25.08.2014 20:22:17
20:11:51
25.08.2014
Antony - zrušená registrace
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): mě spíš překvapilo, že se dělá čidlo, který vypíná při 68 . .
19:57:35
25.08.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Antony: je pravda že když je vedro tak ten větrák fičí každou chvilu, ale zase v koloně nemám strach 4
19:44:26
25.08.2014
Antony - zrušená registrace
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): no a já dnes měnil místo 82/68 dával origo 85. A divil se, proč mi furt jede větrák i při klidný jízdě. .
19:11:30
25.08.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
a budu se opakovat ,, stačí sehnat čidlo co spíná při 87°C a není problém ,, protože než se dopředu dostane těch 98 na který jsou origo čidla tak je dáávno vzádu ohňostroj
18:54:27
25.08.2014
BuCzech
No vidíte to...mě stojí škodovka na místě 10 minut, než se sepne větrák (Větrák sepne při teplotě 85°C - podle budíku teploty) a během 2 minut se vypne, protože to srazí na 78°C. Já jsem nedávno táhnul Oktávku I a bez větších problémů...jak samotná jízda tak i teplota :)
17:41:05
25.08.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: Vidis, kdyz sem tahnul skodovkou vlek 700kg do mega kopce, tak sem nic zapinat nemusel :)



-> srdcar 120L: Jako na hrani proc ne, ale prijde mi to jako zbytecny voser :)
13:09:01
25.08.2014
srdcar 120L
A což to řešit třeba takto: skoda-virt.cz/cz/.../1055 5-elektronicky-spinac-vetr aku-chladice



Probírali jsme to tady už kolikrát a nemůžete se dohodnout, zda mechanický spínač nebo elektronický. Každý si to udělá, jak uzná za vhodné a jak to komu vyhovuje.5
upraveno 1x, naposled 25.08.2014 13:09:31
10:01:37
25.08.2014
Bukaj
-> dragon_cb_cz: S tím plně souhlasím (a také to tak praktikuji).

Například pokud vezu plně naložený vlek za spotřebákem, tak třeba na Vrchovině zapínám větrák ručně, nebo když přijíždím do kolony atd...
09:54:53
25.08.2014
dragon_cb_cz
-> rsvancara: Jasně, já to v žádným případě neprosazuju jako alternativu, pouze jako doplněk...
09:44:43
25.08.2014
Antony - zrušená registrace
Tak to vypadá, že máme druhý téma alá "trubičky na vlečce". .
09:31:37
25.08.2014
rsvancara
-> dragon_cb_cz: No dobře, pojistka, beru...., ale zase používat to k běžnému provozu.... zapomeneš, s autem pojede někdo jiný --> a motor je uvařenej :-)



To už si rovnou můžeš na trubky pod autem dodělat velkej kohout a otevírat to místo termostatu :-D



Dobře fugující automatika je na tohle prostě lepší.
22:23:03
24.08.2014
dragon_cb_cz
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Mě to jako pojistka přijde dobrý, když neodejde čidlo, tak třeba odejde to relé 1 Prostě proč to tam nemít...
18:16:00
24.08.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> rsvancara 24.08.14 07:49:16: Jo to je zajimavej krok z pohledu regulace, hlavne pro vykonnejsi motory.
18:07:55
24.08.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> darklord 24.08.14 09:16:39: Tak to mel na druhou pojistku, to se casto dela, aby vetrak nebezel, kdyz uz auto stoji...



-> dragon_cb_cz: No jestli to ma nekdo jako pojistku - jeho vec, ale cidlo s relem proste neodejde :-) To je jako bys s sebou vozil ojnici, kdyby ti praskla :-)



-> Antony: No jednoduchy je prave to rele a dobry cidlo, nikdy nezapomenes zapnout, nemusis kontrolovat teplotu furt a tak...



-> Tuner#2: Me se libi, jak tady jakoby za bukem do me porad rejes. Primo me nic nenapises, ale ostatnim pritakavas... Me je to uplne jedno, jen je to takovy vtipny :-)
11:43:18
24.08.2014
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2 - zrušená registrace 24.08.14 10:57:51: tak asi má pravdu, že relátkem předejde problému, ale já natáhl dvojlinku, jeden vypínač a navěky po problémů. Práce na 2 minuty a mám JISTOTU.
10:57:51
24.08.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Antony - zrušená registrace 24.08.14 08:32:12: S timhle panem jak jsem zjistil, nema cenu cokoliv resit aneb podle hesla, blaznum se nema odporovat... 4
09:34:58
24.08.2014
rsvancara
-> darklord: To už nevím jak jsem to měl přesně, auto je 6 let ekologicky zlikvidované (nicméně většinu věcí co stály za to jsem si nechal) :-D
09:16:39
24.08.2014
darklord
-> rsvancara 24.08.14 07:49:16: roztocenej motor dodaval stavu do site? tak to budes mat nejako nachuja zapojene, sahara predsa bezi nezavisle na zapalovani (prva poistka)
08:54:41
24.08.2014
dragon_cb_cz
-> palinator: Samozřejmě, že se saharou - ale pokud to čidlo funguje a spíná jak má, stejně jako zbytek věcí, tak se to auto neuvaří.







-> Matthes, záškodník z TechWebu: To zapojení přes relé jsem neznal, díky za tip. A rozhodně netvrdím, že je manuál lepší než automatika, jen mi ten manuální spínač přijde jako docela vhodnej doplněk, může tam přece být obojí. A když máš pocit, že automatika nedělá co má, tak prostě cvak a chladíš.... Kdybych crcal jen okolo komína tak je mi to jedno, ale ze spotřebáka na ježdění po Praze se postupně stává spotřebák se vším všudy a když pak mám jet třeba 350km, tak každá dodatečná pojistka pro větší spolehlivost je fajn...
08:32:12
24.08.2014
Antony - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu 24.08.14 07:27:51: aneb, proč to dělat jednoduše, když to jde složitě . . .
07:49:16
24.08.2014
rsvancara
Úplně nej je dát jinej motor z moderní sahary (i s vrtulí). Jednak má víc listů, druhak se rychleji točí a taky je nižší, takže pak jde vyndat sahara jen odšloubováním čtyř šroubů a chladit není třeba vůbec povolovat (originál motor je dlouhej, opře se o chladičkovku i když tam je kvůli němu slušnej prolis do kufru).



Dál, implementovat čidlo dozadu k termostatu (viz. foto). Celý jsem to měl na relé hlavně kvůli tomu, že když to běželo, tak mi po vypnutí klíčku ještě 3 s běžel motor (roztočený motor ze sebe udělal dynamo a dodával dostatečnou šťávu do sítě).
zvětšit Přehřívání - obrázek od rsvancara vložen 24.08.2014 07:49:16
upraveno 2x, naposled 24.08.2014 07:52:19
07:27:51
24.08.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Antony: A ty nechapes, ze spinac v chladici odchazi nadproudem, takze pri zapojeni pres rele je to ok.



-> kraska98: Lenost udelat neco poradne jak to ma byt...
06:40:38
24.08.2014
TAZ1500
u bejvalí 120ky sem si vypinač taky přidělal protože mi řikaly že škodovky furt vaří a nikdy serm ho nepoužil a nikdy sem nevařil a sahara se zapla jen když byly opravdu vedra a pocukaval sem ve měste třeba když to srovna s favoritem nebo felicii kde ta sahara za teplejšiho počasí beží v podstate pořád tak možna je lepší mit víc vody v chladicím okruhu jak to ma 105/120
00:46:13
24.08.2014
kraska98
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Výměna čidla dá stejnou práci,jako předělaní na manual,tak jaká pak lenost ?
00:39:46
24.08.2014
Antony - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu 24.08.14 00:34:21: Ale ty pořád nechápeš, že manuální spínač se přidánej paralelně k čidlu. Když odejde čidlo, zapneš to manuálně . .
00:39:13
24.08.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Antony: Tak rezerva je u skodovky povinna :) Vercajk, rikam jen par kramu. Vozis s sebou treba i autogen kdyby neslo neco povolit? Nebo svarecku, pokud bys cestouobjevil korozi? Proste pokud auto nalozim tunou dilu a vercajkem, tak nemam kam dat lidi, veci a stejne se pak posere vec, kterou clovek nema :) jo a porad se bavim o cestach 100km, u toho typka co jel okolo sveta rapidem tento pristup chapu...
upraveno 1x, naposled 24.08.2014 00:40:21
00:34:21
24.08.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> kraska98: Pokud se sere, tak si to zapoj pres rele za 50 kc a cidlo vydrzi 100 let. Origo cidlo u skodovky je skutecne nakokot velkou teplotu, ale neni problem koupit takovy, co spina driv. Termostat motoru mam 88 stupnu a cidlo chladice asi 85, ale to nevim presne. Diky velkymu objemu vody u skodovky neni problem ze ta druha teplota je nizsi... Takhle mi vetrak bezi sam kdyz je potreba - velka vedra a kolony.

Takze pokud je pro tebe lepsi teplotu hlidat porad a rucne zapinat vetrak, tak prosim, ale rozhodne to neni lepsi nez automatika. Je to jen lenost obetovat trochu casu a 150 Kc za dily...
upraveno 1x, naposled 24.08.2014 00:36:09
00:29:35
24.08.2014
Antony - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu 24.08.14 00:24:41: Pak teda nechápu že vozíš rezervu, popř nějaký nářadí. .
00:25:24
24.08.2014
kraska98
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jak už bylo zmiňováno,ty čidla se hodně serou a navíc vem si že to čidlo se spíná ve předu při nějakých 95stupních,takže vzadu už vaříš.
00:24:41
24.08.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Antony: Svicky ne, na co? Rezerva urcite. Naradi takovy naprd, ale lepsi nez nic. Driv jsem to taky hrotil, ale pokud autu neverim, tak s nim nejezdim a dam ho do stavu, abych se s nim nemusel bat jet 100km.
00:22:09
24.08.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> kraska98: Dodej taky duvod.
00:14:38
24.08.2014
Antony - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu 23.08.14 23:26:03: Můžu mít dotaz? Vozíš v autě rezervu, náhradní svíčky, nářadí?

1: může se to pos.at

2: nikdy to neuvaříš

3: jistota
23:54:03
23.08.2014
kraska98
Sahara na manualní zapnutí je mnohem lepší než na čidlo.
23:26:03
23.08.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> palinator: Protoze to je totalni nesmysl. Auto si tohle ma hlidat samo... Rekni mi 3 vyhody stupidniho vypinace? :-)
upraveno 1x, naposled 23.08.2014 23:26:20
23:14:17
23.08.2014
palinator
-> Matthes, záškodník z TechWebu:

Když můžou bejt vypínače na palivový pumpy, proč by nemohly bejt vypínače na saharu?
23:07:43
23.08.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 23.08.14 19:40:03: Přesně, jen to topení nemusím, i rozpálený se to na místě uchladí saharou bez problému. Ale jsou tady tací, co si myslí, že je to špatně 5
23:06:06
23.08.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Nwkt: Jasny...



-> dragon_cb_cz 23.08.14 19:30:18: Proto je dobry to zapojit pres rele.



-> Tuner#2 - zrušená registrace 23.08.14 19:37:24: U takovyho auta vypinac? OMG :) To bych fakt necekal od nekoho tak precizniho.
upraveno 1x, naposled 23.08.2014 23:06:23
23:03:20
23.08.2014
palinator
-> dragon_cb_cz:

Bez sahary?
20:56:05
23.08.2014
dragon_cb_cz
-> palinator: No pokud je auto v cajku, tak ho neuvaříš ani v tej koloně...
20:25:34
23.08.2014
palinator
Mám teda sprostou sériovku 120L, ale na ten manuální spínač téměř nesahám. To by asi musel bejt hodně prudkej kopec a bejt naloženej, abych jí hodně ohřál, jinak jí dokážu přehřát jenom v koloně, při stání tak 5-10 minut. Měl bych bejt asi vděčnej.
20:17:22
23.08.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
proto je nejlepší moje upgrade se spínačem na 87°C místo původního na 96 nrbo kolik
19:40:03
23.08.2014
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 23.08.14 19:37:24: přesně tak, proletím cílem, zapínám větrák, topení, povoluju helmu 6
Extreme Tyres