Rapid se hodně rychle zahřívá

prohledat
26 příspěvků (zobrazeno 1 až 26) od 16.07.2014 do 17.07.2014, založil/a Cumper
řadit dle data
23:33:31
17.07.2014
Kocvin
-> Cumper: Jo stačí tam našroubovat ucpávky z jakéhokoliv pětikanálu bez chladiče.. Pokud tam budeš dávat nový těsnící kroužek, nezapomeň ho žíhnout :)



-> MOLSO: Než já se vždycky vymáčknu tvl.. 1
upraveno 1x, naposled 17.07.2014 23:35:58
23:31:12
17.07.2014
MOLSO
-> Cumper: jo presne tak ... vysrobovat holendre a zaslepit spuntami napr z ineho motora
23:30:03
17.07.2014
Cumper
-> minno: Jo je napojenej na přímo, stejně jako to měli glsky s chladičem. Výměník se mi tam zatim dávat nechce, to kdyžtak někdy časem 1.

Jak se to udělá když bych ten chladič chtěl vyhodit? Ty díry kde jsou teď napojený hadice se jenom zaslepěj šroubem, nebo jak? díky
23:14:23
17.07.2014
minno
-> Cumper: ak je ten chladič pripojený na priamo, t.j. je stále naplno v činnosti, tak tam skôr škodí, olej je zrejme zbytočne často podchladený.... Teda ak to auto jazdí prevažne v bežnej premávke pianko štýlom..... To chce skôr výmenník voda/olej, prípadne chladič oleja s termostatom1
21:31:02
17.07.2014
Nwkt
-> Cumper: Chladič nemá smysl, dej výměník 1
21:29:58
17.07.2014
Cumper
Díky všem za reakce, takže je to zřejmě normální6. Ještě mi prosím poraďte, jestli nechat ten olejovej chladič nebo ne. S autem se jezdí převážně v létě, ale zase většinou kratší trasy do 40 km.
upraveno 1x, naposled 17.07.2014 21:30:30
16:26:48
17.07.2014
Petr Urban
píše se ostrá vačka a větší KP.... pokud KP přehnané, pak rychle topí, navíc co naladění - karb. + zapal. to jistou měrou taky ovlivní.
upraveno 1x, naposled 17.07.2014 16:27:54
14:06:18
17.07.2014
palinator
-> Nwkt:

No o tom se samozřejmě nehádám. :o))) Ale že asi bude za chladičem teplota podobná u 82°C i 88°C termostatu.



E: pokud nebudeme brát v úvahu případ, že je termostat už plně otevřenej trvale kvůli přehřívání
upraveno 1x, naposled 17.07.2014 14:06:48
12:08:34
17.07.2014
Nwkt
-> palinator: No právě že termostat otevírá dýl, takže v malým okruhu kde je i topení je vyšší teplota
10:16:42
17.07.2014
minno
-> Cumper: zahrievanie záleží aj na stave motora a na stave chladiacej sústavy (vodný kameň) a tiež na tom, aký je tam termostat (kvalita). Jazdím 136 nový motor so zníženou hlavou a ostrou vačkou a v tomto počasí (vonku 20 st.) vycúvam a zavriem garáž a na teplomeri mám 50 st., do 2 km po meste je tam 80.... Podobne sa mi to zahrievalo aj u 120 nového motora.
00:22:43
17.07.2014
palinator
-> Cumper:

Tak tou sníženou hlavou se mu to bude zahřívat víc, to je jasný. Jeden týpek s 40 tkm najetejch na 125L si stěžoval, že se mu auto na spanilce přehřejvá a na mý vylítaný lundře s vypnutým manuálním ovládáním větráku chladiče se teploměr ani nehnul :o)))



-> Nwkt:

Nemyslíš si že pozorovat rozdíl na topení, který bere teplo před termostatem ještě než stihne otevřít a na chladiči, kterej se začne ohřívat pozdějc, je trochu rozdíl? :o))
00:16:12
17.07.2014
Cumper
Jinak s chlazením žádný velký problémy nejsou. Akorát při pomalejší jízdě městem a při poskakování začne teplota lízt nahoru tak se ručním spínačem pustí ventilátor.
00:15:11
17.07.2014
Nwkt
-> palinator: Na topení to bylo poznat, topilo to jako kráva 1
00:13:16
17.07.2014
Cumper
-> Eidy: No i v tomhle počasí se mi obě 120ky zahřívají o dost míň. Jel jsem právě asi tak stejně jako s tou 120, takže výkon 136ky jsem vůbec nevyužil, proto mě to překvapilo, že se přesto tolik zahřál. Ale asi je to teda normální, jel jsem škodovku s osmikanálem poprví, tak nevim1.

Akorát ještě před výměnou oleje řešíme, jestli tam nechat ten olejovej chladič, nebo ho vyhodit. S autem se jezdí spíš krátký trasy - 30-40km.
00:09:49
17.07.2014
palinator
-> Nwkt 16.07.14 23:05:49:

Myslíš že by se termostat na 88°C projevil tolik, že pouští "ostrejch" 88°C do chladiče na rozdíl od 82°C tak, že by to na teplotě chladiče po 4 km bylo poznat?

Každopádně bych to neřešil, pokud to nedělá problémy, že by se to uchladit nestíhalo. Navíc u motoru upravenýho se asi nedaj používat zavedený fakta.
23:35:24
16.07.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Eidy: Jo, v tomhle mas recht. Pokud se ridic kroti a nejede co to da :)
23:26:30
16.07.2014
Eidy
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jenže na ustálenou rychlost třeba 90 potřebuješ plácnu 20 koní. Je jedno jestli ze 120 nebo 136. A ze 136 je dostaneš snáz, neb má lepší účinnost, čili tepelný výkon by měl být naopak měnší u osmikanálu.
23:22:21
16.07.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
Hlavne ta 136 ma o pulku vetsi vykon nez 120, pri stejny ucinnosti... Takze potrebuje vic chladit, ale neni to neco spatnyho.
23:19:53
16.07.2014
Eidy
-> Nwkt: Na výhřev jsem zapomněl. Takže je to stejný.
23:12:29
16.07.2014
Nwkt
-> Eidy: Výhřev sání? A sytič v případě lekru 1
upraveno 1x, naposled 16.07.2014 23:12:49
23:12:08
16.07.2014
Eidy
-> Nwkt: Větší vložky?
23:10:07
16.07.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
Spis vic vody, na vyhrev sani, ne?



Jinak po 4km musi bejt ohratej normalne, na tom neni nic divnyho...
23:06:15
16.07.2014
Nwkt
-> Eidy: Proč by tam mělo bejt míň vody?
23:05:49
16.07.2014
Nwkt
-> Cumper: Tak hlavně má 88 termostat oproti 82 na 5k motorech
23:03:48
16.07.2014
Eidy
Že to topí po 4km? Co bys čekal v tomhle počasí? Pokud to vyleze na svých 80°C a drží bez problému, tak bych nic neřešil. Olej se bez výměníku ohřívá o dost pomaleji než voda, takže tohle je taky ok. Pokud to funguje, nech to být. V tomhle motoru je vody o něco míň než ve 120, což taky pomůže rychlejšímu ohřátí.
22:30:42
16.07.2014
Cumper
Ahoj, dneska jsem si půjčil od bráchy rapida, kterýho nedávno koupil, abych mu tam opravil pár blbostí. Má motor 136 z favorita, sníženou hlavu a ostrou vačku. Jel jsem s ním 16 km domů a divil jsem se jak hodně se ten motor hřeje. Cestou jsem zkoušel topení a už asi za 4 km foukalo téměř horkej vzduch. Po dojetí domu byly hadice k topení úplně vařící, chladič byl taky relativně dost horkej a v motorovym prostoru taky vedro. A to jsem jel jak důchodce, nejvíc asi 3500 otáček. Je to normální že se ten motor takhle zahřejvá?

K motoru je od původního majitele ještě přidanej olejovej chladič jako měli glsky a ten byl úplně vlažnej, to mě dost překvapilo, když voda byla už tak vařící.



Když jedu tu samou cestu se 120kou tak je chladič po dojetí vlažnej, kor když zapnu topení, to se chladič ani neohřeje a pod kapotou taky neni takový vedro.
Extreme Tyres