karburátor škoda rapid 136

prohledat
52 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 22.04.2014 do 18.05.2014, založil/a langi93
řadit dle data
22:35:02
18.05.2014
Vojťas
-> Bukaj 10.05.14 09:36:32: Tak to vypadá na tu klapku, mel jsem to rozdelany, a vazne pri uplnym otevreni, bohuzel se mi nepodarilo povolit sroubky na klapce, tak to necham a pridam nekde pruzinku, ale je prohnuta priruba, tak ze budu shanet jinej karb...

Diky za radu
14:25:47
16.05.2014
stepan
-> Bagrr- máma mele Emu: Nejsnadnější řešení je náhrada lekrem, kterej nemá žádný takový problémy a má garantovanou životnost 300 tisíc km.
14:13:16
16.05.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> dragon_cb_cz: ono pouzdro by bohatě stačilo bronzový slabounky se stěnou 0.5mm... Neříkám, že jsem viděl někde takhle řešený, ale není to nereálný :-) ono až přijde doba, kdy nebude ani jeden karbec novej, bude se to muset nějak řešit... Stačí mi, když jsem před osmi rokama sháněl sedr na 136... To byl ještě relativně dobře sehnatelnej a stejně to byl boj... Tehdy jsem právě nad tímto řešením začal přemýšlet... Ale ztroskotalo to na tom, že jsem nebyl schopnej sehnat brusku nakulato...
12:30:42
16.05.2014
dragon_cb_cz
-> Bagrr- máma mele Emu: A víš o někom, kdo to u SEDRu úspěšně aplikoval? Ono toho materiálu je tam dost minimálně...
10:57:42
16.05.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> Kadelus: nebo karbec rozebrat, vzít někomu na horizontku a nechat přestružit díry pro osy na větší průměr a vypouzdrovat... To samý s osama, nechat přebrousit nakulato...
06:33:50
16.05.2014
Kadelus
No tak to začnu shánět jinej karbec , no.

Hm to s tim termoregulátorem jsem si myslel .....
06:24:29
16.05.2014
Bukaj
-> Kadelus:

Ale prohnutí příruby není o nějakém přisávání vzduchu, nýbrž právě o tom, že vznikne nesouosost děr závrtu pro osku klapky a ta pak zadrhává. Většinou je SEDR (nebo EDSR) v tomto stavu k zahození...8

A teplotní bazmek se závitem myslíš termoregulátor na klapce v plastovém nasavači vzduchu?

Jestli se samovolně povoluje, tak ho vyměň, ten plastový závit už bude ožvýkaný.
06:14:26
16.05.2014
Kadelus
Tak jsem to včera ješzě jednou rozhodil a zaměřil se na tu klapku a koukal jsem na tu dosedací plochu... trochu prohlá asi bude ale to utěsní těsnění. Koukal jsem že mi spíš než klapka vázne osa klapky. Prostě to nebude na obou stranách difuzoru souosé.... Tak jsem promazával a rozhejbával a zase mazal a hejbal a už to celkem bylo dobrý až na konečný dosednutí a dovření (volnoběh to drželo asi 1500 ot.) Tak jsem si udělal tvrdší pružinku co tu klapku dovírá a už to funguje celkem fajn. Auto líp reaguje ale když injektor plivne benzín takto zaškube. Kouknul sem se do filtrboxu a vypadl na mně ten teplotní bazmek se závitem a neotevíral klapku pro studený vzduch. Jak to tam má bejt moc zašroubovaný? Po skušební jízdě to už bylo zase na půl cesty k vypadnutí ato tam je závit (a drží to v něm) a je to zašroubovaný ....
17:37:08
14.05.2014
stepan
-> Kadelus: SEDR má předepsanou životnost maximálně 100tkm, sehnat nějakej v rozumnym stavu je docela umění, většina jich je dávno po smrti.
upraveno 1x, naposled 14.05.2014 17:38:13
12:55:28
14.05.2014
dragon_cb_cz
-> Kadelus: 70 tisíc je na SEDR už docela dost - já nedávno rovnal přírubu na GLSe, která měla najetou cca 60 tisíc a prohnutej byl už docela solidně. Spíš ale jde o to jak se k němu kdo choval. Když se to prohne, tak se buď klapka vyběhá tak že hodně přisává, nebo se naopak kousne. Případně zkus třeba MD-sprej, jestli to nerozhýbeš tím...
12:49:20
14.05.2014
Kadelus
-> dragon_cb_cz: Auto má najeto 70 tisíc .... se mi nechce věřit že by byla příruba prohlá. Předtím se nehejbala vůbec teď už jo ale asi mně jedno vyndavání furt ještě čeká . Každopádně až ho sundám tak přírubu na měřítku skouknu - no...
12:04:18
13.05.2014
dragon_cb_cz
-> Kadelus: Zadrhávající klapka nebývá znečištěním, ale spíš zkřivením příruby...
21:57:41
12.05.2014
Kadelus
No - mně rapid taky pěkně leká:-) Asi vázne klapka II stupně. Jedu na plnej plyn a pak dám nohu z plynu ale ten z vesela drží furt plnej céres.... Trochu mně to s..re ale neznatkuju a prošlápnu ho a vono to přejde. Je to ale nemilé. Asi mně čeká ještě jedna rozborka a pořádný mech. vyčištění. Předtím se nehejbala klapka vůbes a teď se jí zase nechce dolu. Ultrazvuková pračka na napáleniny karbonu je asi krátká nebo mám špatnou lázeň ....

Jak to vyčistit a nerozebírat to (jako klapku z osy). Jemně oškrábat skalpelem?
09:36:32
10.05.2014
Bukaj
-> dragon_cb_cz: -> Vojťas:

Tipnul bych si něco s hladinou paliva v kombinaci s váznoucí klapkou II. stupně
21:42:39
09.05.2014
dragon_cb_cz
-> Vojťas: To mi dělala moje 120L - při ubrání plynu nejdřív cukla a pak jakoby "chytla druhý dech". Taky netuším....
18:02:07
09.05.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Vojťas: no já nevim, jednuc mi to dělalo na stovce a bylo bo bovdenem
17:52:12
09.05.2014
Vojťas
-> Peťa Klíč: tentokrat si bludistaka nevyhral, ale muzes to zkusit znovu
16:35:09
09.05.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Vojťas: žeby někde zaseklej bovden ?? 4
08:22:35
09.05.2014
Vojťas
Hele děje se mi taková věc, myslel jsem sice že jsem to tu už někde psal, ale asi sem si to rozmyslel 3 Karburator 130 natryskovanej na 136, tryska hlavni 1. komory byla 115, zkousel sem 125, ted 120, dela to furt, vzdusnik 210. Kdyz jedu na plnej plyn, a pak pomalu ho poustim, tak to jakoby jeste chvili jede stejne a az pak to ubere, reknu dvě,tři vteřiny? Když pouštim tak normalne pomalu, jako ze se treba blizim u horizontu a chci snizit otacky, tak to temer jeste zrychly, potvrzeno i od spolujezdce, je to jen na chvilku, vterina treba, ale je to citelnej nabeh. Kdyz poustim rychle tak to proste jen cukne. Mozna ty projevy nejsou popsany uplne dobre, ale fakt kdyz se otevre i druha klapkka, tak to pri ubirani jeste zrychly 40 Nejaky napad? podtlakova regulace na rozdelovac odpojena, na karbu funguje, i kdyz mozna jde druha komora trosku ztuha, ale podtlak si s tim normalne poradi. Ale hlavne chci aby to tak jelo furt jako v ty chvili kdy ubiram 3
11:37:54
07.05.2014
langi93
ok díky
01:04:16
07.05.2014
dragon_cb_cz
-> langi93: 130ka a 136ka jsou prakticky totožný, rozdíly viz: skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../karburatory



Tuším že podstatnej rozdíl je snad jen ve jednom vzdušníku....
19:18:41
06.05.2014
langi93
tak to stejně pořád není ono :-/ pošlu ho na repas a chci se zeptat jestli tam můžu zatím dát karbec ze 130cítky ? pojede to na něj ? :-)
10:16:27
30.04.2014
minno
-> langi93: "přestalo jed" 3
18:00:29
27.04.2014
langi93
tak se to nějak opravilo samo :-D z ničeho nic to přestalo jed,jelo to jen na plnej sytič a max vytáčet do 2 tisíc jinak nad dva to chcíplo tak jsem dojel nějak domu protože jsem neměl tak malej šroubováček tak jsem doma povolil šroubek podle knížky 5x 180° a fičí krásně :-)jinak díky moc za rady chlapci :-)
06:31:09
25.04.2014
Bukaj
-> langi93: ak zkontroluj ještě výšku hladiny paliva v plovákové komoře4
20:42:56
24.04.2014
langi93
ten šroubek bohatosti mám zašroubovaný :-)
20:32:18
24.04.2014
dragon_cb_cz
-> langi93: To nejni tryska ale šroub bohatosti nebo přídavnýho vzduchu (záleží s čím kroutíš). Pokud máš dostatečně otevřený nebo vyběhaný klapky, můžeš mít šroub přídavnýho vzduchu nadoraz a stejně to pojede. Podobně i se šroubem bohatosti - při hodně otevřenejch klapkách to přes přechodový otvory natáhne dost i když ho zcela zašroubuješ.
20:19:43
24.04.2014
langi93
a to je normálka jezdit s uplně zašroubovanou tou tryskou ?
19:57:45
24.04.2014
StepaNoFUN
-> langi93: I to maličký nedovření mohlo udělat příliš bohatou směs na emisích. ;-)
upraveno 1x, naposled 24.04.2014 19:57:56
19:55:35
24.04.2014
langi93
tak jsem na to koukal :-)karbec jsem vyčistil,sytič malinkej kousek nedovíral ale už dovírá,záslepky tam jsou všechny,ale trysku mam pořád zašroubovanou na doraz,kdyby to bylo v pořádku tak by to chcíplo kdybych jí zašrouboval? na svíčky jsem koukal jestli nejsou nějak černý ale mají světle cihlovou barvu,za studena i za tepla to jede bez sytiče docela pěkně a startuje taky pěkně
22:31:52
23.04.2014
elbacil
-> langi93 22.04.14 12:07:31: nefunguje ti volnobežny okruh,rozobrať,vyčistit,p opripade zrovnať,vymeniť tesnenia.
22:28:52
23.04.2014
šadesa
-> StepaNoFUN 23.04.14 21:53:44: OTIII tam už to bez autorizáku nejde no7
21:53:44
23.04.2014
StepaNoFUN
každopádně zanechme OT... ;-)

-> langi93: Zkontroluj záslepky, dovírání sytiče... Pokud vše OK, tak Ti nezbyde než ten karburátor sundat, zkontrolovat rovinu dosedací plochy, zkontrolovat rovinu víka, ověřit zda jsou použitý správný trysky a vzdušníky...
21:49:05
23.04.2014
StepaNoFUN
-> šadesa: Tak OCT III bych poslal do háje (rozuměj autorizáku) hned od vrat. Ale do SUP II (i když II SUPa ne kompletně) dokážu řešit. Pak je nutnost už jinej kabel a nějak už do toho nemíním víc investovat...
21:44:21
23.04.2014
šadesa
-> StepaNoFUN 23.04.14 21:39:07: to je fakt zlatá mechanika jako dnešní borci by u šáde ani nesundali bubena nejlepší na tom je to že na staré auta nadavají a když jim přijede něco novýho a je tam nějakej problém třeba v elektrice tak to většínou pošlou pryč4
21:39:07
23.04.2014
StepaNoFUN
-> šadesa: Ale existujou vyjímky... Třeba já jsem se v servisu na 742 odreagovával. Ale je fakt, že 90% dnešních mekániků už mechaniku nezná... :-/
21:31:28
23.04.2014
šadesa
-> dragon_cb_cz 23.04.14 19:41:09: no s tím výrazem "v každém servisu" bych moc netvrdil když tam dnes příjdeš s karbecem a nakonec i s blbou geometrii tak všichni maj jenom kecy že to je auto na hovno a pod

ale možná ještě existují výjímky
21:26:12
23.04.2014
StepaNoFUN
-> dragon_cb_cz: Já těm moc otevřenejm klapkám nevěřím... Spíš je se ty šroubky po čase "zaklepou"... Tam bude nějaká jiná kravina, než klapky, že je to moc bohatý. :-/

-> langi93: Zkus zkontrolovat jestli Ti nevypadla nějaká záslepka. Občas padaly ty z boku...
19:41:09
23.04.2014
dragon_cb_cz
-> langi93: zkontroluj ten sytič jak říká Štepán - tzn koukni na ovládací páčku sytiče na karburátoru, zda sedí až na dorazu (když ze sedadla řidiče páčkou sytič vypneš). Občas se tam blbě zkroutí struna že tomu brání.



Jinak to seřízení klapek ti udělají v každém servise, úchylkoměr bude asi dost standardní výbava autoservisů...
18:40:27
23.04.2014
langi93
děkuji za nabídku :-)v budoucnosti to určitě pošlu k vám na renovaci ale teď to musím vyřešit za co nejmenší peníz :-)
21:02:38
22.04.2014
Šediváček
-> langi93: nechci se vnucovat ale kdyby potíže trvaly, zde by bylo řešení:



skoda-virt.cz/cz/.../1044 7-repas-serizeni-upravy-ka rburatoru
20:06:27
22.04.2014
langi93
no abych pravdu řekl tak s karbecem moc zkušeností nemam :-) chytá to pořád stejně na brnknutí :-)
19:59:36
22.04.2014
ferrari
Tiež môže byť netesný ihlový ventil prívodu paliva....neprechlastáva sa to? Kd szataneš so zohriatym motorom, ako chytá tak po 10 min.?
19:55:49
22.04.2014
dragon_cb_cz
-> langi93: "no snad" - to zkontroluješ snadno ne?
19:53:20
22.04.2014
langi93
no snad jo :-)
19:48:03
22.04.2014
StepaNoFUN
-> langi93: Jenom drobnej dotaz - dovírá sytič úplně?
19:30:36
22.04.2014
langi93
díky moc :-)ale sám to asi neudělám :-D není někdo z vás od ústí nad orlicí že by mi pomohl ? :-)
18:05:01
22.04.2014
Kaňa
opriet na klapku mikrometer/uchylkomer 3 mm od steny a klapku povolit od uplne zavreteho stavu nejakych 0,15 mm, rovnako tak aj druhu. nastavovacie cerviky zalepit farbou. osky klapiek natriet hustym olejom alebo vazelinou, ak su vybehane a prefukuju !!!



( mas to vysvetlene tu, sice pre wartas, ale karbec je rovnaky, len hodnoty "a" a "b" budu skodovacke - cca tych 0,13 - 0,15 mm podla knihy : www.w353.cz/technika/karb urator.html )
15:50:19
22.04.2014
MOLSO
-> langi93: nastavit dorazy klapiek (cerviky zospodu karburatora) Popis nastavenia je v Andrtovi
14:54:42
22.04.2014
langi93
díky,a nějaká rada jak opravit ? :-)
Extreme Tyres