skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Měření fridexu G11/g12
hlavně je na těch dvou stupnicích vidět že se teplota obou druhů kapalin moc neliší.
-> TooM-As: taky mám tento měřák,ale radši bych uvítal místo měření vody v ostřikovačích,měření brzdovky.Mam pocit že se dělal i tento druh.
-> ZdeněkH 19.11.12 20:38:44: Taky jsem viděl a taky se bezvodé kapalině divil.. Ostatní vychytávky by Edd China jsem vždycky našel, nebo i znal, tohle tedy ne.
Takhle to máme v práci na měřáku.
Tak jsem ozkoušel a rozdíl v měření není. U G12++ namíchanou na -36 jsem naměřil něco málo pod -30. Tudíž lze taky měřit hustoměrem.
Já měl ve Fa94 Maxigel (žlutozelená kapalina). Měla by to být jedna z nejlepších kapalin. Měl jsem ji v autě 7 let. Miochodem mám tady ještě cca 12L Maxigelu, kdyby měl někdo zájem...
www.oleje-total.cz/automo bilove-oleje/.../total-max igel-plus-60l
www.oleje-total.cz/automo bilove-oleje/.../total-max igel-plus-60l
Přidám jednu mou zkušenost:
Kdysi mi kamarád dodal za výhodnou cenu G12ku, tak jsem ji mimo tátovy Octávky nalil ještě do svojí škodovky, do máminé škodovky a do dvou škodovek, které servisuji kamarádům.
Ale ouha, do půl roku tři z těch čtyřech škodovek začaly míchat olej s vodou
Prostě ta G 12 je nějaká agresivní a vyžírá některé druhy těsnění pod hlavu. Nevěřím, že by to byla jen náhoda.
Zajímavé je, že ta poslední škodovka (130L) s původním těsněním z výroby s tou G12 jezdila celých 5 let (interval doporučené výměny) až do loňské zimy, kdy jsem G12 raději vyměnil za G48, se kterou nemám u starších aut problémy.
G48 používám pro všechny škodovky od MB až po Felicii 97 - sice výměnná lhůta je jen 3 roky, ale lepší, než Fridex Stabil, který by se měl měnit po dvou letech (ale moc lidí intervaly výměny provozních kapalin nedodržuje, kolikrát se setkávám s lidmi, kteří ve svém 15 let starém autě mají třeba brzdovku ještě z výroby
).
Kdysi mi kamarád dodal za výhodnou cenu G12ku, tak jsem ji mimo tátovy Octávky nalil ještě do svojí škodovky, do máminé škodovky a do dvou škodovek, které servisuji kamarádům.
Ale ouha, do půl roku tři z těch čtyřech škodovek začaly míchat olej s vodou

Prostě ta G 12 je nějaká agresivní a vyžírá některé druhy těsnění pod hlavu. Nevěřím, že by to byla jen náhoda.
Zajímavé je, že ta poslední škodovka (130L) s původním těsněním z výroby s tou G12 jezdila celých 5 let (interval doporučené výměny) až do loňské zimy, kdy jsem G12 raději vyměnil za G48, se kterou nemám u starších aut problémy.
G48 používám pro všechny škodovky od MB až po Felicii 97 - sice výměnná lhůta je jen 3 roky, ale lepší, než Fridex Stabil, který by se měl měnit po dvou letech (ale moc lidí intervaly výměny provozních kapalin nedodržuje, kolikrát se setkávám s lidmi, kteří ve svém 15 let starém autě mají třeba brzdovku ještě z výroby

-> palinator: nemusí se stát nic, ale může se to nějak srazit atd
Prosím pěkně a co se stane, když se smísí něco co se smísit nemá?
-> vhml: proplach vodou a pak je to bez stresu

-> vhml: určitě bych to vypláchnul vodou čistou. Hlavně když nevíš, co tam je
-> tunerlada 19.11.12 19:27:22:
Známej dává G48 i do veteránů... já teď dal taky. Ale jestli to neteče, to nevim, ještě jsem k tomu od výměny nešel.
Známej dává G48 i do veteránů... já teď dal taky. Ale jestli to neteče, to nevim, ještě jsem k tomu od výměny nešel.

Ohledně mísení kapalin. Pokud se pustím do výměny, tak určitě nedokážu dokonale vypustit vše. Chápu dobře, že pokud pak použiju G12++ tak je jedno co tam původně bylo a můžu vesele míchat hlava nehlava?
A když už tu zaznělo i jakou kapalinu tak by mě zajímalo slyšel už někdy někdo o bezvodé chladící kapalině? Jsem nedávno viděl díl ze seriálu obchodníci s auty (triumph tr6) a mechanik co tam byl tam dával tuhle kapalinu, že vydrží už bez výměny a snese větší horko i zimu. Nikde jsem o tom ale nenašel ani prd.
-> Milan 136: až se pustím do překopání topení, tak to vyměním. Ale rád bych to prvně změřil, protože se do toho budu pouštět tak za měsíc.
-> tunerlada: klidně bych dal po vypláchnutí vodou G 12. Mám ji v MB taky
s dovolením se vetřu do témata, jaký by jste doporučovali fridex do klasického 105kového motoru skrz litinovou hlavu ?
-> vhml: nějak bych to neřešil, pokud je to neznámého původu a vyměnil to. Stojí to pár korun a máš jistou.
Nehledě na to, že G11 má životnost snad tři roky.
Nehledě na to, že G11 má životnost snad tři roky.
-> vhml: Já byl zmatenej totálně, na jednom autě jako že jo, na druhým zas víceméně nic - přitom jsem myslel, že v obou je tatáž směs. Jediná jistota bude šoupnout vzorek do mrazáku..
-> Jozka: já to mám stejný, netuším co tam je a ukazuje to divnou teplotu. Tak nevím na čem jsem.
-> vhml: u sheronu můžeš míchat se všema kapalinama 

-> Nwkt: To máš dobrý, já tam mám nějaký ty etylenglykoly apod. a vím kulový. Loni jsem ani boha nenaměřil, tak jsem zbrkle vyměnil, způsobil si hafo problémů a nakonec ta směs původní z auta vylitá nezmrzla v kanystru pod schodama před barákem ani při -20 °C.
-> Nwkt: mam tabulky jen pro různý teploty
-> oppik: Sharan, na nádobce je natištěno G11, ale bůh ví co tam je když je to nemrznoucí a průhledný, resp trošku dožluta.
-> oppik: Sharan, na nádobce je natištěno G11, ale bůh ví co tam je když je to nemrznoucí a průhledný, resp trošku dožluta.
Já u hutoměru měl tabulku pro různý kapaliny
v jakým autě to máš?
Klucí, měřím Fridex na zimu hustoměrem. Je nějakej rozdíl mezi G11 a G12 v tomto případě? Netuším co v autě mám ( tj. otázka č.2, jak to poznám? Kapalina je průhledná). Hustoměr mi ukazuje -45. Ale nevím jestli se to nemusí nějak korigovat, pokud by to byl jinej typ kapaliny. Abych nenaměřil -45 a pak při -10 nebrečel, že to zmrzlo