Grafy motorů

prohledat
2161 příspěvků (zobrazeno 2001 až 2050) od 28.10.2011 do 19.04.2024, založil/a Šediváček
řadit dle data
19:21:48
03.06.2013
pavucina
A co takhle zkusit najit mapy k ty turbine chvili pocitat a az podle toho urcit zda je mala nb velka ?

Ono je dobry rit budu jezdit takovej tlak a pak tomu urcit c ostim budu jezdit a podle toho vyberu, aby se stim jezdilo v nake rozumne ucinnosti, ono pokud potrebuju turbo, kde natocim sroubkem co nejvic jedu s tim na brzdu a na normalni provoz jezdim nizsi tlak, tak "male" turbo staci.
upraveno 1x, naposled 03.06.2013 19:23:30
19:20:01
03.06.2013
Dušan
ja mam K03s coz ma mit i O1 RS. Ale porad je maly :)
19:13:06
03.06.2013
vhml
CO jsem našel na netu o turbínách...



ko3 small turbo for most 2000-2001 cars

ko3s have a slightly bigger compressor, the same for a ko4-001 for 2001- on

ko4-001 or 15 has a slighly larger turbine housing than a ko3s

ko4-2x are off 225 have a larger turbine and compressor than the ko4-001
18:02:44
03.06.2013
Dušan
-> Gemini: K03 mam ted a je to fakt prcek. To chce fakt neco vetsi.



Chci ted prejit na rizeni tlaku elektronikou, protoze jen mechanicky je to naprd.
17:34:30
03.06.2013
Gemini
-> Dušan: na Renaulta mame nachystane K03 z RS oktavky (chceme sa dostat na seriovych 160-180k), casom chceme K04, avsak horsie sa zhana....kazdopadne gratulujem, krasny vysledok!!!
23:49:45
02.06.2013
palinator
-> Nepér:

Hovno tomu rozumim, ale přijde mi, že to má celkem dost širokej rozsah použitelnejch otáček...6
23:45:06
02.06.2013
Petr Urban
-> Nepér: Kup tu 280/280 Krejbich, slaďit karb. a zapal a nech natočit. Pak tam bude ta vytoužená stovka 4
20:45:08
02.06.2013
Dušan
-> Nepér: podle me akorat na takovou vacku :)
14:20:42
02.06.2013
Nepér
Tady další graf toho mýho nesmyslu, hodnoty pořád stejný, tj 70 kW při 6k a 130 Nm při 4.5k rpm. Ten propad na konci je omezovač při 6500 rpm. Je to 1397 Fábie, vačka m-e 278/265, převrtanej a přetryskovanej Lekr.
zvětšit Grafy motorů - obrázek od Nepér vložen 02.06.2013 14:20:42
upraveno 1x, naposled 02.06.2013 14:21:41
19:53:40
31.05.2013
Dušan
-> vhml: spis malý :)
17:46:02
31.05.2013
vhml
-> Dušan: nechá se tou k03, popř k03s živit i objem 1300? Nebo už to bude moc velký?
16:37:32
31.05.2013
Dušan
-> czechino: spis skoda ze to neni Skoda 136 40
16:35:38
31.05.2013
czechino
No, ten výkon se schoduje s tím jedníčkovým eresem 3
16:11:53
31.05.2013
Dušan
-> czechino: O1 1.8T



celkove kdyz tak shrnu tak to jede fakt pekne. I ten spodek tam je. Musim jeste doladit nejak krmeni, protoze ten karbec sice funguje, ale dle me tak na 70% toho co by mel.



V prubehu sem hodim nejaky video jak to jede. Kazdopadne razni z 2 na 3 je peklo, protoze tam tu 3 nemuzu ani dat 3
16:08:42
31.05.2013
czechino
Co je tam za turbíčko? 18
15:50:37
31.05.2013
darabos
-> Dušan: Krása pane! Čím ďalej, tým viac ma láka to turbítko 3



edit: bol som celkom blizko v tipovacke :)
upraveno 2x, naposled 31.05.2013 15:52:07
15:39:48
31.05.2013
Deacon
-> Dušan: Fůůf! 4 Pěkný čísla.
15:38:48
31.05.2013
havlik
-> Dušan: sem čekal že tam bude tak 160-170koní, takže i s malym turbem je to slušná práce105
15:38:01
31.05.2013
dragon_cb_cz
-> Dušan: Paráda 171
15:35:24
31.05.2013
Nwkt
-> Dušan: Mazec 1
15:32:41
31.05.2013
Eidy
-> Dušan: No dopr.... 9 156 156
15:27:37
31.05.2013
Dušan
asi nepujde moc videt, ale holt maly turbo 6



136kW/6200

223Nm/5400
zvětšit Grafy motorů - obrázek od Dušan vložen 31.05.2013 15:27:37
12:05:55
23.05.2013
m8rinek
-> TTomas: taky nepíšu o fabrice, ale svazarmu... Jakej tam byl asi poměr mezi tvrdejma a seriovejma klikama? :)))
12:01:17
23.05.2013
TTomas
-> m8rinek: Holt neni klika jako klika:)
11:54:08
23.05.2013
m8rinek
-> TTomas: Jak to ti svazarmovci dělali, že jim to vydrželo i sezonu a někdy nejen jednu :))).



Ten litinovej 8k asi nemá smysl šponovat bůh ví kam. Jako říkal známej, ono to řve, lidem se to líbí a takhle to vydrží do skonání světa :).
11:44:00
23.05.2013
TTomas
-> Alenka: 300 ostrych je u kliky 72. 78 z fabie preventivne na konci sezony.
10:56:29
23.05.2013
Petr Urban
-> vhml: Neberu to jako hádku a ani to nevzpomínej.



VSE CO PISI JE JEN PSANI MEHO NAZORU. Nebranim se konfrontaci napsane normalnim slusnym zpusobem a hlavne podlozena nejakymi opravnenymi argumenty.



-> Alenka: Litinový svod u Fav. je maličko lépe tvarován a pokud je trochu probrán a slícován, není to takové zásadní škrtidlo, ale se správnými svody by ten výsledek mohl být možná i jiný.
09:19:36
23.05.2013
vhml
-> Urbi 22.05.13 23:55:12: a jéje. To to můžem celý rovnou přesunout do hádek preventivně :-D
09:14:47
23.05.2013
Alenka
-> Šediváček: ty otacky jsou navic na litinovem svodu, o nemz vsichni svorne jako jeden muz tvrdi, ze to s nim nejede a spravne by to takovych otacek ani nemelo byt schopno :)



-> Urbi: to mi pripomnina, ze jsem se na tebe vysral s tim vypoctem KP. Hned po obede to pujdu napravit.



EDIT:

-> m8rinek: s temi motohodinami jsem kecal. Ted jsem se na to znova ptal a je to 300 ostrych km, tak nevim, kde jsem prisel motohodiny :)
zvětšit Grafy motorů - obrázek od Alenka vložen 23.05.2013 09:14:47
upraveno 1x, naposled 23.05.2013 09:19:43
23:55:12
22.05.2013
Petr Urban
-> Šediváček: Jenže to je zrovna ten člověk co ví....a zkouší a umí zkušenosti správně vyhodnocovat a nastavení motoru mu sedí, tady jde ale také o věc s E85 a vysoké KP, což do toho také promlouvá. Adekvátní otáčky k vačce...co to jako má být ? To jako mám vačku 300st., tak protože mi za 7000 netočí nejvyšší výkon, tak to není adekvátní ? Já už se k tomu napsal v min. příspěvku, jde také o funkci použití motoru, jeho naladění.... správné volbě úprav a komponentů = vše souvisí se vším. Se mrkni na graf od T2 jak mu padá výkon strmě za určitými né příliš vysokými otáčkami...jednu část propadu přisuzuji typu zapalování, ale prostě takle je ten motor naladěný. Hodně pro neklesající výkon dělají lehké písty, lehké ojnice ( v sérii je na tom nejlépe Fabia a jde to na upraveném motoru znát...fotky v kartě) a dostatečně "otevřený" motor jak na sání, tak výfuku, nejen vačkou je to hlavně dáno.



Když se teď dívám jak to s tou ME 265/285 razantně padá s otáčkami, buď se jedná o podobné chyby v naladění u všech co tu vačku jezdí a nebo ta vačka není nic moc. Osobní názor - od obojího trochu. Zajímalo by mě Čepkovo vyjádření a s kama ji vlastně má, řekl to někomu ? Jeho produkce to není, jako všichni, ten průběh vaček z někama mají (většina vývoj Česana) a možná velice mírně modifikovali (spíše vůbec a napsaly jen jiné úhly otevření vztažné k jiným vent. vůlím :D)
upraveno 2x, naposled 23.05.2013 00:44:38
20:55:21
22.05.2013
Šediváček
-> Urbi: No jezdíme na brzdu, která zatím stačila "půlce" virtu. 6 Nebudu jmenovat, ale dotyční dobře ví o čem je řeč a bůhví kolik lidí tam bylo, o kterých nevím. A já to mám spíš jako srovnávací, co se zlepšilo a co ne, proto pořád ta samá. A se podívej na úplně první graf v tématu, investice výměna oleje a haprovat výkon začal až za hranicí 6500ot. a to je sériovka, možná s pomršenou vačkou, že si nějaký zaměstnanec přihnul a nabrousil palce hozený vůči klínku. Kdyby nebyl člověk línej vyměnit tu trysku na první komoře, mělo by to plochou křivku krouťáku a i lepší hodnoty. A to se dělalo takový to základní seřízení. Takže investice, věci a finál graf má taky svoje pro a proti 4 A já neříkal, že to je špatný, jenom snad "Alenka" má odpovídající otáčky k použitý vačce a to má stejnou jako hodně lidí tady. Takže v tom bude asi něco jinýho 5
02:52:08
22.05.2013
Petr Urban
-> Šediváček: Je to motor určený pro rally za směšnou cenu ! Udělej motor a nahoď graf, ale né z brzdy která měří +- 10% od oka. Jde o naladění celku, zde se dělal motor který pojede a to hlavně hned. KP bylo 12,3, což s dostatečně otevřeným sáním je až moc, pro jednokarb. by to bylo lepší, sání docela krátká verze, taktéž neideální. Nejen kvůli těmto aspektům bylo možné jít na max. předstih jen 25-27st. V jiném měření toho dne dosahoval motor i jiných lepších výsledků v mírně vyšších ot. a to jen o několik stupínků jiný předstih, ale daň tohoto bylo klepání motoru v oblasti nejvyššího kroutícího momentu, toto nebylo možné na místě řešit změnou zapalovací charakteristiky rozdělovače (čas=peníze) a popravdě konstrukčně by to bylo možná i nemožné, aby za 5500ot. kdy nejvyšší moment klesá, šel předstih u rozdělovače zase nahoru, pak bychom ale dosáhly o dost lepších výsledků, tohle je i názor majitele brzdy, mám možná nápad jak to zapalování modifikovat i s rozdělovačem...nechávám si pro sebe. Podívej se tedy pořádně na graf, že výkon s mírným poklesem jde až do 7500 ot., pokud by se to s KP nepřehnalo a na zapalování byla el. jednotka, tak to zřejmě jelo za 130 HP až do 7500ot. I tak jde z grafu vidět potenciál téměř neklesajícího výkonu do 7500. Takže šlo o horší souhru věcí, které nebylo možné řešit. Tady nejde jen o vačku ! - populární to virtovské téma, jde o naladění celku motoru ! Vačka je vývojově laděna pro áčka na jednokarb., kde potřebuješ dostatek krouťáku a výkon už v nižších ot., i tak ale šlape až do vysokých když se motor udělá jinak....otázkou je jak vše sladit a to umí hrstka lidí a většina si nechá opravdu zaplatit.

Nemohu než souhlasit z příspěvkem od -> Tuner#2:
upraveno 1x, naposled 08.06.2013 23:50:56
21:51:31
21.05.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Šediváček 21.05.13 21:06:55: Největší výkon to má v 6300rpm a to je pro 300vku vačku tak nějak normální. S trochu menším KP by se to posunulo malinko vejš tak na 6500rpm. Dobový motory na rallye točili kolem 7000 (krátkodobě 7500) což už tady jeden pamětník i psal a ono je to tam vcelku rychle z toho max. výkonu. To jen tady na virtu točí sériová 136tka 10.000rpm 5
upraveno 1x, naposled 21.05.2013 21:52:08
21:06:55
21.05.2013
Šediváček
Koukám, že tohle je to pravý téma co jen tak nepadne do zapomnění 6 Už aby se přidalo zase něco od nás, no snad už brzo. V plánu jsou tak 4 motory (auta), možná víc. Ale ne každý chce platit za takovou "blbost", stačí když mu to jede "jako tur" 1



Jinak mě pořád fascinuje, jak má "každý" s 280°vačkou výkon v sériových otáčkách a s 300° na hranici 6000ot. +- něco málo. Jako poslední příspěvek, má teda perfektní Nm, slušný výkon, ale zase nic moc v otáčkách. Podle mě by to mělo mít na hranici 7000ot. To dřív jezdily o tolik stupňů otevřenější vačky, tam už moc místa není, když tady je 60-70° na palci přínos 1000-1500ot. Buď dělaj dneska výrobci někde chybu a nebo to časujou schválně, aby to jelo dole. Ale jinak dobrý a aspoň to tu žije trochu 6
12:16:42
18.05.2013
m8rinek
-> Alenka: Co je to motohodina u škodováckýho motoru? Není to náhodou doba práce při danejch otáčkách, pohybujeme li se na otáčkách vyšších tak nám ta motohodina uplne rychleji a nebo naopak při nižších otáčkách...



Tak by mě zajímalo kolik jsou ty dané otáčky pro motor Škoda?
20:45:00
17.05.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Urbi 17.05.13 11:09:37: Čtu si svůj post už po desáté a zajímalo by mě kde vidíš ten výsměch a namyšlenost? 9 Já to psal jako konstatování, že mě překvapuje u nízkorozpočtového motoru to brzdit u Brázdila. Nic víc, nic méně...



P.S.: Tepelná úprava vačky je před obrobení tak nějak k prdu pokud tím nemyslel jen nějaké finální přeleštění pastou.
16:10:22
17.05.2013
Petr Urban
-> Alenka: Je z odlitku, má úpravu, ale ještě před finálním broušením, myslím cementování. Ta 296/296 se chová i s většími vent. vůlemi než co udává výrobce velice dobře. Já sem si od něho nechal nabrousit na zakázku z odlitku 292/292 ; zdvihy 7,4mm.
upraveno 1x, naposled 08.06.2013 23:52:39
15:48:11
17.05.2013
Evž@
-> m8rinek: taky do ní jdu.Sem zvědav na rozdíl.
14:14:01
17.05.2013
m8rinek
-> Alenka: Poptej Štěpána Kaderu s červenym eRkem, jezdil 304° od Krejbicha, kterou brousí z Mpičkový vačky, se zdvihem tuším 7mm, to je špičková vačka za minimum peněz...
14:08:32
17.05.2013
Alenka
-> Urbi: tak si za me udelej prvni carku za zlomenou Fab kliku :D

Hlavu mam udelanou 50kW MPI, ventily ubrane na radiusu, talirky na 3 uhly, stejne tak sedla se zvetsenym prumerem, 28mm saci kanaly, vsechno spasovany jak ma byt atd.

Motor je ve Fa, takze zadny 742 filtrbox, ale hezky kopie PickUp freestyle s privodem vzduchu v mistech, odkud normalne bere vzduch topeni :)



Ctyrklapka, Webery nebo motokarbce by asi byly hezky, ale do toho uz jit nechci. Na takovyhle vylomeniny uz jsem starej a nekde to shanet, vyrabet sani, tahlo plynu, ladit to atd., na to uz se na stary kolena muzu vysrat :D



Mam ted 278/265 Motorexcel a narozdil od tohohle motoru by me pri provozu na E85 neomezovalo oktanove cislo, takze pri KP 12.5:1 by to snad mohlo fungovat docela slusne, jen teda nevim, co to castecne zatizeni, protoze s tim hodne jezdim "jen tak", zadne zavody, tak nevim, jestli skoro 300 vacka uz by nebyla skoro prilis.

Nevidel jsi nekdy tuhle vacku jak se chova v neakem takovem civilnejsim motoru?



EDIT: ted jsem kouknul k Chovancovi na stranky a ta 296 nema zadnou povrchovou upravu?
upraveno 1x, naposled 17.05.2013 14:13:38
13:59:19
17.05.2013
m8rinek
-> Urbi: Kolik bys dal KP k týhle vačce a kolik říká Chovanec?
13:58:24
17.05.2013
darabos
-> Urbi: uz som zvedavy, ze co sa podari mne vytazit z 1,4-ky s touto vackou, ale tieto cisielka ma celkom povzbudili :) dufam, ze v juni sa dostanem na brzdu
13:53:00
17.05.2013
Petr Urban
-> Bucin: Oficiálně jen odbrždění výkonu 2900,- Brázdil má ale jednu z nejpřesnějších brzd v republice, i tak bych za to ty peníze zbytečně nedal ! Když už bych tam jel, měl bych nachystanou nějakou výbavu aby sem ten výkon laděním nějak zdvihl, za každou hodinu ladění 2500-3000,- Jenže člověk si je jistý že má naladěný karb. na správnou lambdu v celém rozsahu dobře a je si jistý že má zapalování naladěné přesně na limit, takže už nemusí spekulovat co by na karbu nebo v zapalování šlo odladit s danými komponenty lépe, za hodinu na brzdě je vymalováno. Takto to doma neodladíš nikdy, leda by si měl hodně přesné čidla na klepání a lineární lambdu + dataloger.
upraveno 1x, naposled 08.06.2013 23:54:13
13:48:43
17.05.2013
Petr Urban
-> Alenka: To byla origo hlava 50kw s 7mm ventily a origo ventily ubrané na radiusu, zvětšené kanály nevím na kolik a dolícované se sáním samozřejmě. Já se té kliky nebojím a nějak nemám informace že by to tady někomu Fabia klika praskla. Ty 1.4 Fab. jedou slušně, mají poměrně hodně lehký písty, lehčí ojnice než FEL. (mám to v kartě na foto). Je to nadčtvercový motor který bude v účinosti a průběhu kroutícího momentu lepší než čtverec či podčtverec. Bude záležet nejvíce na vačce, hlavě a sacím traktu, na kvalitách výfuku, se 4-1 by to jelo dobře, 4-2-1 bude možná lepší na průběhu kroutáku. Spíš bych zauvažoval nad nějakou 4 klapkou - motokarb. apod., naladěný to bude žrat v rámci možností hodně slušně a při plném plynu víc jak slušně bude plnit. Tady je limitující to sání, vem si že do škoda filltrboxu vstupuje vzduch menší dírou než kolik je součet obou difuzoru, pak se o 90st. otočí, jde do nahovno filtrboxu, pak se stočí o 90st. do karbu, kde ten je zase docela nic moc, pod ním se zase otočí o 90st. jde do větví která mají každá jinou délku (dva válce se plní jinak než druhé dva), zase to udělá v sání 90st k hlavě, tam to přejde většinou dost nahovno přechodem/skokem(málokdo to umí precizně slícovat) do hlavy, kde tě limituje hlavně tvar kanálu u vedení ventilu a velikost vstupu do spal prostoru. Já vidím velké mínusy v tom sání.... Pořádná vačka a precizně hlava je základ, ale to sání je dle mě dost limit, ani větší ventily nejsou potřeba na "normálnější" motor. Mě osobně by se dost líbila nějaká 280/280 tovární z odlitku 4 pokud by to šlo někde sehnat vůbec. Já osobně sem zvolil něco kolem 290st. z odlitku, zdvih 7,4 a doufám že to bude dobrá kompromisní vačka použitelná jak pro normálnější jízdu, tak na dobré vyblbnutí na okruhu.
upraveno 1x, naposled 08.06.2013 23:58:20
13:37:42
17.05.2013
Bucin
-> Urbi: co tak vyjde jedno měření bez jadění na brzdě ? docela by mě zajímala křivka mého motoru. Jak kukám na těch 7500ot. tak ten muj u 6tis říká dál nejdu ani kdybys mě sebvevíce nutil 3
13:29:41
17.05.2013
Alenka
-> Urbi: i kdyby kliku a vsechno okolo vyvazoval sam Jezis Kristus, tak ti casem stejne u setrvacniku rupne. Cepek je, myslim, preventivne meni po 300 - 400 motohodinach.



Jake byly upravy na hlave?



Tak si rikam, jak by asi vypadal prubeh na 1.4 s jednim karburatorem a 4-2-1 svody :)

Pokud by to zacalo neco delat uz kolem 4000 a dalo se s tim pri castecnem zatizeni jezdit i v nizkych otackach, asi bych o ni zacal docela vazne uvazovat.

Necekam, ze by z toho lezly cisla jako tady prezentovane, ale asi by to mohlo fungovat lip nez jakykoli prebrus.
12:42:02
17.05.2013
Petr Urban
-> Vrba: Je to 1490ccm napsáno níže, takže musí být 78.
12:10:10
17.05.2013
Vrba
-> Urbi: Zdvih to má klasicky 78?
11:09:37
17.05.2013
Petr Urban
Motor je určen k závodění v Favorit, kolik čekají nájezd motoru nevím. Nebyl čas něco shánět, takže vložky jsou jen přehonovány s originálních a toho se asi nejvíce motorář bál, v čtvrtek večer skončil, v čtvrtek v noci sem dělal zapalování, protože mi volal že se nemůžu s bezkontaktem domluvit 3 V pátek brzo ráno sem dával do vozu zapalování, seřídil ventily za tepla před brzdou, abychom stihly na 8 nájezd na ni. Motor neměl najeto nic a byl řekl bych zpichnut horkou jehlou v pár dnech aby auto mohlo jet Kopnou o den později, takže ten naměřený výkon je na nezajetém motoru, jen pár km skrz seřízení ventilů. Pokud by motor měl aspoň něco najeto, nebyl přehnaný KP a mohly jsme jít s předstihem nahoru (teď je maximální kolem 25-27st.), tak byl možný výkon někde jinde.

-> Alenka: Bez webrů a výfuku typnu cca 20 tis. v dílech. Proč by měla praskat klika, pokud je pečlivě vyvážená, stejně tak ojnice, písty atd., vše bylo sváženo na přesno.

-> Tuner#2: Proč tě to přakvapuje ? Zní to od tebe namyšleně a výsměšně, jako bychom zase "my z Moravy" nemohly dát někommu kdo opravdu umí adekvátní peníze. Půl hodiny trvalo uvázání motoru a nandání čidel, lambdy atd. Za čistou hodinu práce byl motor odladěn, 2x jinak trysky a 2x jinak předstih dle čidla kelpání. Příjezd s zhruba 120Hp, 10HP nahoru odladěním. cena za holé naměření křivek je 2900,- každá hodina ladění tohoto typu vozu cca 2500,-
zvětšit Grafy motorů - obrázek od Petr Urban vložen 17.05.2013 11:09:37
upraveno 1x, naposled 09.06.2013 00:03:31
14:49:35
16.05.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Urbi: Pěkný. Překvapuje mě, že jste brzdili u Brázdila, nepatří mezi nejlevnější byť teda umí a má vybavení to je pravda. Na kolik ta návštěva vyšla pokud to není tajné a co je ten předpokládaný nájezd jak zde píše Alenka.
Extreme Tyres