skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Excel nebo Cimbu
-> MaxxFucktor: Jo to bude ono. Nechtělo se mi to hledat, ale vím, že jsem to s počítačem spojený měl. Nicméně jak jsem psal - nepozoroval jsem nějakou změnu ať to bylo nastavený "přesně", nebo "od oka"...
-> StepaNoFUN: Že by snad takhle ? dieselpower.cz/forum/.../
29_predstih_16OCTA_1.jpg
-> Borderer: tak samotná jednotka ti jen doladí mapu/průběh, ale nepřipadá skoro nic. Série 1.6 má na brzdě cca 63 kW/135 Nm, takže asi tak. Osobně příští rok povezu Dedlovy udělat ještě hlavu, tak snad už to bude mít ten správnej šmrnc. Jinak osobně asi určitě ME, kterou ti taky prodají bez vačky. Ale Cimbu taky není špatnej, je to věc názoru.
-> Borderer: tak samotná jednotka ti jen doladí mapu/průběh, ale nepřipadá skoro nic. Série 1.6 má na brzdě cca 63 kW/135 Nm, takže asi tak. Osobně příští rok povezu Dedlovy udělat ještě hlavu, tak snad už to bude mít ten správnej šmrnc. Jinak osobně asi určitě ME, kterou ti taky prodají bez vačky. Ale Cimbu taky není špatnej, je to věc názoru.
-> StepaNoFUN: Takže teda jak je to s rozdělovačem u 1.6? řídí si jednotka předstih sama a zbytek jen určuje, na který válec jiskra pujde nebo ne? Protože to má řj, čidlo klepání i hall senzor v rozdělovači.
edit: Ještě se malinko optám? Co řikáte na chip pro 1.6MPi feldy od cimbu? Mužu ji mít od kamaráda za slušný peníze a nevím, jestli do toho jít.... ME nabízí pouze chip + vačku a do motoru sahat nechci, pouze ten soft.
edit: Ještě se malinko optám? Co řikáte na chip pro 1.6MPi feldy od cimbu? Mužu ji mít od kamaráda za slušný peníze a nevím, jestli do toho jít.... ME nabízí pouze chip + vačku a do motoru sahat nechci, pouze ten soft.
-> Vrba: Nejsou. Je tam jenom drážka do "okýnka" na nule, podle který nastavuješ první válec... Origo je složitej přípravek se snímačem otáček, kterej se šroubuje do díry převodovky a podle toho se nastavuje. ale vživotě jsem to v reálu neviděl.
Každopádně co mám zkušenost, tak ať jsem to nastavil jakkoli, tak to (po nějaký době) pocitově jelo furt stejně, protože se na to jednotka naučila...
-> MaxxFucktor: Každopádně na to nastavování se ještě musí přes diagnostilku něco udělat, aby jednotka do toho předstihu nešahala a nastavoval jsi opravdu základní a ne upravenej. Ale jak říkám, už si to nepamatuju. Vím jen že jsem si maloval svoje rysky zespoda motoru, měl jsem stroboskop se spožďovačem (měl jsem namalovanou jenom nulu) a muselo to bejt připíchnutý na diagnostice.
Každopádně co mám zkušenost, tak ať jsem to nastavil jakkoli, tak to (po nějaký době) pocitově jelo furt stejně, protože se na to jednotka naučila...
-> MaxxFucktor: Každopádně na to nastavování se ještě musí přes diagnostilku něco udělat, aby jednotka do toho předstihu nešahala a nastavoval jsi opravdu základní a ne upravenej. Ale jak říkám, už si to nepamatuju. Vím jen že jsem si maloval svoje rysky zespoda motoru, měl jsem stroboskop se spožďovačem (měl jsem namalovanou jenom nulu) a muselo to bejt připíchnutý na diagnostice.
-> Tuner#2: 1600 je snimana hall v rozdelovaci. Tusim,ze na setrvaku ani zadne zuby nejsou.
Jen blbej dotaz. U 1,6 to nefunguje tak jako BMM kdy rozdelovac je jen jako distributor a predstih si stejne urcuje jednotka dle cidla otacek na setrvaku?
-> Milan 136 09.07.16 21:59:07: Díky Milane, Venci jsem se ptal, ale sám to má tak nějak podle sluchu a defakto to má stejně jako já, ale jestli je to přesně nebo správně nikdo neví ..
-> el.tomas:
-> StepaNoFUN:
Zkusím to teda přes strobáč a snad se od něčeho odpíchnu

-> el.tomas:
-> StepaNoFUN:
Zkusím to teda přes strobáč a snad se od něčeho odpíchnu
-> el.tomas: Už si to nepamatuju, ale 1.6 buď nemá stupnici, nebo na ní není vidět. Myslím že se to dělalo podle okýnka na setrváku a tam se mi stroboskopem nikdy posvítit nepovedlo. Každopádně vím, že jsem si maloval rysky svoje a používal stroboskop se spožďvačem záblesku...
-> MaxxFucktor: Stroboskopickou lampou si posvítit a nastavit určitý ° před HÚ. Stejně jako u série..
Ahoj, má tu někdo feldu 1.6 s vačkou a jednotkou od ME ? Zajímá mě správný nastavení rozdělovače. Ikdyž mi přišla od ME rada jak ho natočit, tak je to takový relativně nepřesný .. :) Díky za info. 

-> Alenka:
A kolik toho motor vydrží, to poznáte jak? Konkrétně kdy těsnění pod palicí už foukne nebo cokoliv.
A kolik toho motor vydrží, to poznáte jak? Konkrétně kdy těsnění pod palicí už foukne nebo cokoliv.
-> Alenka:
Já Ti úplně nevim, ale není i u firmy Dieselpower s.r.o. teplota výfukových plynů, Pmax ve válci, a zachování továrního modelování točivého momentu poměrně individuální záležitost?
Na grafech vašich měření jsou znatelný docela evidentní rozdíly podle toho, kdo co chce a hlavně na čem se to dělá. Čim víc se to vzdaluje od "vyzkoušených" TDI, tim víc to vypadá jako vše +20% a jde se od toho. Nechci rejpat, ale přijde mi, že tam kde si nevíte co si dovolit, tam prostě nasejříte "dovolenou" rezervu "danou" výrobcem v celým spektru a jde se od toho. Ne jako u provařenejch TDI, kam se sere co turbo, IC, spodek vydrží, někdy se ubere spodek aby to nervalo dvouhmotu.
Čekám na kill.
Já Ti úplně nevim, ale není i u firmy Dieselpower s.r.o. teplota výfukových plynů, Pmax ve válci, a zachování továrního modelování točivého momentu poměrně individuální záležitost?
Na grafech vašich měření jsou znatelný docela evidentní rozdíly podle toho, kdo co chce a hlavně na čem se to dělá. Čim víc se to vzdaluje od "vyzkoušených" TDI, tim víc to vypadá jako vše +20% a jde se od toho. Nechci rejpat, ale přijde mi, že tam kde si nevíte co si dovolit, tam prostě nasejříte "dovolenou" rezervu "danou" výrobcem v celým spektru a jde se od toho. Ne jako u provařenejch TDI, kam se sere co turbo, IC, spodek vydrží, někdy se ubere spodek aby to nervalo dvouhmotu.
Čekám na kill.

-> StepaNoFUN 15.06.16 22:53:54: jestli "jede to docela dobře" je jediné hodnotící kritérium, tak tam skutečně obstojí i nalejvačka od Jandy.
Ono všechno jede docela dobře až do okamžiku než v tom něco křupne a najednou to pak už tak dobře nejede.
A že si nalejvači jako Janda, který ještě nedávno vůbec netušil jak funguje ovládání vstřikovače u PD, nedělají velké starosti s nějakou teplotou výfukových plynů, Pmax ve válci, případně aspoň rámcovým zachováním továrního modelování točivého momentu je známá věc, ale pokud je cílem, aby to "jelo docela dobře" a moc nestálo, tak to asi stačí.
Ono všechno jede docela dobře až do okamžiku než v tom něco křupne a najednou to pak už tak dobře nejede.
A že si nalejvači jako Janda, který ještě nedávno vůbec netušil jak funguje ovládání vstřikovače u PD, nedělají velké starosti s nějakou teplotou výfukových plynů, Pmax ve válci, případně aspoň rámcovým zachováním továrního modelování točivého momentu je známá věc, ale pokud je cílem, aby to "jelo docela dobře" a moc nestálo, tak to asi stačí.
-> vhml:
Je to jenom u "starejch" skříní nebo to bouchaj tak nějak pochybně až dodnes?
Je to jenom u "starejch" skříní nebo to bouchaj tak nějak pochybně až dodnes?
-> Čokin 16.06.16 09:03:59: vymačkává se obal. Koukni na Sixtovo stránky.
-> StepaNoFUN: Co je na 6ce poruchovyho ? Mam ji v Alhambre tak jen at vim co mam cekat, na techecu 250 tis.
-> StepaNoFUN: Co je na něm poruchovýho? Těch Leonů se z UK tahá dost, tak klidně můžeš vzít zásobu 

-> Nwkt: Prej tam tu 6tku hledal... :-D Ale zase na druhou stranu jako jo, čerpadlo Halexu z novější verze bych asi bral, ale megaporuchovej 6ti kvalt oproti skoro "věčnýmu" 5tikvaltu? Děkuju nechci...
-> StepaNoFUN: Dej 6q 

Tak dneska si kamarád (závodník) sedl do mojí octávky a hodnocení (mimo řečí - řešili jsme auto co mi tu nechal na opravu) bylo - jako jo. Jede to docela dobře. Na to že j to 4x4 se mi to i docela i líbí, ale ty převody navíc a krátká skříň jsou prostě znát...
Jeho auto je (mimo jiné) čipovaná 81kW....
Jeho auto je (mimo jiné) čipovaná 81kW....
-> Peklo: fakt nechápu, kde se bere to dobré jméno Cimbu, když jde o úpravy naftových motorů.
Ten chlap neuměl pořádně udělat ani 1.3 MPI, když se pustil do starých VE TDI, tak úplně přišel i o zbytky dobré pověsti a teď si u něj lidi chtěí nechat dělat commonrail? Hm.
Každopádně, u 1.6 TDI jde dobrý chip poznat velice snadno.
Tenhle chcípák má poměrně specifické řízení počátku vstřiku, které není možné s čistým svědomím použít při požadavku na zvýšení výkonu.
Nalogoval bych si tedy sériový průběh počátku vstřiku při plném zatížení v a následně udělal to samé s upraveným SW.
Pokud budou hodnoty stejné, nevyužíval bych plný výkon déle než je nutné pro předjjetí kamionu, zvlášť pokud má člověk lepší věci na práci než po večerech dolovat z DPF kusy utavené turbíny :)
Ten chlap neuměl pořádně udělat ani 1.3 MPI, když se pustil do starých VE TDI, tak úplně přišel i o zbytky dobré pověsti a teď si u něj lidi chtěí nechat dělat commonrail? Hm.
Každopádně, u 1.6 TDI jde dobrý chip poznat velice snadno.
Tenhle chcípák má poměrně specifické řízení počátku vstřiku, které není možné s čistým svědomím použít při požadavku na zvýšení výkonu.
Nalogoval bych si tedy sériový průběh počátku vstřiku při plném zatížení v a následně udělal to samé s upraveným SW.
Pokud budou hodnoty stejné, nevyužíval bych plný výkon déle než je nutné pro předjjetí kamionu, zvlášť pokud má člověk lepší věci na práci než po večerech dolovat z DPF kusy utavené turbíny :)
-> StepaNoFUN: Díky, aspoň jeden názor, kterej je o něčem, takže původní varianta Cimbu to jistí
Co člověk to názor. Holt to budu muset risknout.
-> Milan 136:
Myslím to tak, jak to píše Vítek. Proč není ve finále jedno, zda se upravuje 55 nebo 77 kW verze (u tohoto konkrétního motoru, který by měl být shodný ve všech verzích)
E: nebo to jedno je a nižší výkony se u slabších verzí dělaj proto, aby to majitele silnějších verzí tolik nebolelo?
Myslím to tak, jak to píše Vítek. Proč není ve finále jedno, zda se upravuje 55 nebo 77 kW verze (u tohoto konkrétního motoru, který by měl být shodný ve všech verzích)
E: nebo to jedno je a nižší výkony se u slabších verzí dělaj proto, aby to majitele silnějších verzí tolik nebolelo?

Drobný porodní bolesti znamenalo to, že jednotka už byla jednou čipovaná (od ABT - nevěděl jsem to, nejelo to nic moc) a tak to nebylo tak úplně jednoduchý. Každopádně jednotka rozdělaná, vyhozen můstek proti vyčítání dat, naletován novej čip přímo na desku...
Tam byl druhej problém - přehlídnul jednu nohu a tudíž jednotka po montáži mrtvá. Takže znovu demontáž, kontrola, zjištěn a opraven problém... Zase na druhou stranu - dělal přímo moji jednotku a nebylo to výměnou jako to dělával dřív. Uděláno na počkání za cca hodinu i se zkušební jízdou.
Pak byl ještě jeden drobnej problém - nakopnutá váha. Ale s tím už tam to auto přijelo. Nebyla nefunkční, ale ve špičce ukazovala někdy hodnoty cca o 200 nižší, jinak pracovala správně.
Když jsme to jeli projet, tak se to projevovalo občasným "houpáním" v plným výkonu. Ale ono to dělalo už předtím, takže jsem tomu nevěnoval pozornost. Navíc jsem měl "poladěnou" tyčku na turbu. Chvíli jsme se o tom dohadovali (říkal, že by to dělat nemělo) a nakonec jsme se domluvili, že zkusím vrátit tu tyčku do původní polohy a když to nepřestane a nebudem vědět co s tím, tak se mám zastavit, že to budem řešit dál. Nakonec vyřešeno s kamarádem za pomoci jiný váhy na vyzkoušení ukradený z auta jeho manželky.
Tam byl druhej problém - přehlídnul jednu nohu a tudíž jednotka po montáži mrtvá. Takže znovu demontáž, kontrola, zjištěn a opraven problém... Zase na druhou stranu - dělal přímo moji jednotku a nebylo to výměnou jako to dělával dřív. Uděláno na počkání za cca hodinu i se zkušební jízdou.
Pak byl ještě jeden drobnej problém - nakopnutá váha. Ale s tím už tam to auto přijelo. Nebyla nefunkční, ale ve špičce ukazovala někdy hodnoty cca o 200 nižší, jinak pracovala správně.
Když jsme to jeli projet, tak se to projevovalo občasným "houpáním" v plným výkonu. Ale ono to dělalo už předtím, takže jsem tomu nevěnoval pozornost. Navíc jsem měl "poladěnou" tyčku na turbu. Chvíli jsme se o tom dohadovali (říkal, že by to dělat nemělo) a nakonec jsme se domluvili, že zkusím vrátit tu tyčku do původní polohy a když to nepřestane a nebudem vědět co s tím, tak se mám zastavit, že to budem řešit dál. Nakonec vyřešeno s kamarádem za pomoci jiný váhy na vyzkoušení ukradený z auta jeho manželky.
-> Peklo: jestli chceš opravdu TOP úpravu, tak tady www.tdifun.cz/ . Ještě jsem neslyšel, že by si s něčím neporadil, nebo na něj někdo oprávněně nadával. Sám od něj úpravu mám a 1A.
-> Milan 136 12.06.16 22:44:14: -> Sejki - zrušená registrace 12.06.16 22:46:58: Myslím, že to bylo myšlený spíš tak, proč když už se tam dělá "čip", proč se řeší jaká výkonová varianta to byla původně a nesmahne se to všechno na jednu verzi.... Když by měl být rozdíl jen v software...
-> Milan 136: cena, emise, pojistka atd. To mas jak tahace volvo a Renault, stejne motory ale Renault musí mít o 20 koni méně aby se prodavalo lépe volvo:-)
-> palinator: myslíš, proč jako všechny nemají 77kW?
Protože i ty 55 a 66 mají kupce.
Je tam rozdílná cena, v mnoha zemích máš pojistku podle výkonu atd.
Nějaký opodstatnění to mít bude.
Jinak HW by měl být stejný
Protože i ty 55 a 66 mají kupce.
Je tam rozdílná cena, v mnoha zemích máš pojistku podle výkonu atd.
Nějaký opodstatnění to mít bude.
Jinak HW by měl být stejný
Když jste u čipování 1,6 TDI, vysvětlete mi prosím jednu věc. Proč se jednotlivé výkonové verze nečipují na stejný výkon, když by měly být hardwarově shodné. Nebo ty motory úplně shodné nejsou o liší se např. v jakosti komponent?
-> Maxx: neskutečný vývoj máš na mysli např. když byli osloveni nejmenovanou firmou, zda by nedokázali pro vozy nejmenovaného poháru dovyvinout a naladit Brázdilem dojebaný interface mezi DSG a TSI a byl to pro ně tak neřešitelný problém, že to museli nechat udělat někoho jiného a pak si hotové auto za retail koupit a zpětně "analyzovat"?
Takový "vývoj" po čínsku, opravdu neskutečné
Takový "vývoj" po čínsku, opravdu neskutečné

-> Nwkt 12.06.16 20:20:45: NJ Janda, kdyz jsme to tady psali na zacatku... ;-)
-> StepaNoFUN: Zrovna u tohohle motoru bych čekal, že to už bude dávno vychytaný, přeci to je jenom pěkná vykopávka 

-> Peklo: Motor-Excel nemá web kdoví jaký, ale motory/komponenty od nich fungují lépe jak od Cimbu
Webem bych se rozhodně neřídil, nejlepší je zvednout telefon a poptat se, popř. tam zajet prokonzultovat..

-> Peklo: já už jedině www.xtuning.cz/ spolupracujeme už dost dlouho,defakto denně a reference top. Máme ve firmě chipnuté skoro všechny auta i zemědělskou techniku pomáháme jim s vývojem motorových brzd atd... Je to jedna z mála firem která má supr zázemí a hlavně vývoj který dělá je něco neskutečného... 

-> el.tomas: Jen mě trošku zrazují chyby na webu. Když jsou to takový profíci, mohli by si toto dohlídat.
-> Peklo: Dieselpower jsou profesionálové a ladí to s rozumem. Upravených aut od nich jezdí hodně a i já se tam v budoucnu s winterkárou chystám. Na Cimbu jsem moc chvály nikdy neslyšel...
-> el.tomas: Vlastní zkušenost? Cena vypadá dobře, ale nerad bych odpálil jednotku, dpf atd.
-> StepaNoFUN: Porodní bolesti? Co například?
-> Peklo: Dieselpower - www.dp-race.com/
-> Peklo: Mám od Jandy upravenou 1.9/66kW a jede to pěkně... Sice pár "porodních" bolestí, ale po jejich vyřešení je to znát...
Obnovím jednu mrtvolku.
Zajímaly by mě reálné a objektivní zkušenosti. Chtěl bych chipnout Superba II 1.6 TDi 77kW. Dle webu Cimbu lze očekávat hodnoty na úrovni motoru 2.0 TDi. Kdo jezdíte s chipem od této firmy a má smysl tato úprava? Předem díky.
Zajímaly by mě reálné a objektivní zkušenosti. Chtěl bych chipnout Superba II 1.6 TDi 77kW. Dle webu Cimbu lze očekávat hodnoty na úrovni motoru 2.0 TDi. Kdo jezdíte s chipem od této firmy a má smysl tato úprava? Předem díky.
-> Marty_pv: tak o cimbu vieme svoje ale aké boli sú referencie na sport motor? viem že sa to volá aj sprasmotor ale ide mi o felicie
-> Nwkt: alebo silne kone ked ich staci menej no



-> Tuner#2 12.07.11 15:49:43: No jo, pak zajedeš s 61kW na brzdu v Běšinech a je z toho 35 koní
asi divnej přepočet 


-> Marty_pv 12.07.11 15:53:02: 

-> Tuner#2: z atmosféry 1.3 61 kW přece jedině chipem
nějaký Excely - pche
a na Techwebu jako vždy jedlá diskuse plná odporníků

a na Techwebu jako vždy jedlá diskuse plná odporníků

O Cimbu je to všeobecně známo... Zakladateli tématu jsem to posílal, ale neobtěžoval se ani odpovedět, tak to dám i sem. Je to sice staré téma, ale na stránkách to tehdy tak měli. Za 3500,- chip na 61kW z 1,3MPi
: skoda.panda.cz/forum/view
topic.php?f=6&t=...

-> OndraKrupi: dvě auta, dva řidiči - výsledek skoro identický
Ale nechci nikoho ovlivňovat, jenom mi to přišlo jako veselá perla vzhledem k číslům výkonu co ten kouzelník tahá z klobouku
Ale nechci nikoho ovlivňovat, jenom mi to přišlo jako veselá perla vzhledem k číslům výkonu co ten kouzelník tahá z klobouku
