-> bouchy: K té životnosti benzínu - vloni jsem po třech letech bez problémů nastartoval mou 130L, na kterou po ty 3 roky vůbec nebyl čas a stála v garáži se 20 litry benzínu (obyč natural) v nádrži. Ani to nijak extra nehulilo a chod motoru byl normální. Po vyjetí z garáže jsem benzín vypustil a nalil nový (hned jsem s tím jel na emise a TK, tak jsem benzín nevyjížděl), ten více, než 3 roky starý benzín nebyl žlutozelený, ale nahnědlý (barva asi jako slabý čaj typu "provozák" ze školní jídelny) a nevoněl po benzínu (nejvíce těkavé frakce vytěkaly), ale páchl jako, no, jako starý benzín
Zatím jsem nezaznamenal žádné problémy spojené s lihem v benzínech - žádné rozleptané hadice apod. Tedy rozleptané hadice palivového systému po dlouhém stání vozu byly běžnou záležitostí už dávno před tím, než se začal přidávat do většiny paliv líh, ale většinou jen když v nádrži zbylo velmi malé množství paliva a ty gumové díly byly vystaveny výparům z paliva a zároveň přístupu vzduchu...
...problematická může být biosložka v palivu v kombinaci s krátkými cykly běhu motoru (krátké pojížďky), kdy se motor pořádně neohřeje a palivo ulpí na stěnách sacího potrubí, zůstane v karburátoru (při prohřátém motoru se většina paliva rychle odpaří), a tam pak ty méně těkavé složky tvoří nánosy úsad a "medovitou" hmotu...
...nicméně za X let používání biosložky se žádná předvídaná apokalypsa spalovacích motorů zatím nekonala...
