skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lakovani auta
Jak bude chvíle tak to nafotím co nejdetailněji.
Hele ty kompresory bez nadob.Jaky mas?Jam docela royhrkanej kompresor,ale nadoba je dobra...Za kolik bys prodal?

Max - : Přesně jak říkáš,taky bych někdy praštil s přpravou, ale nejde to. Jinak kdyby jsi chtěl mám doma krabici věcí na kompresor a rozvody, odkalovače, kolena,filtry aj. i nějaké kompresory bez nádob.¨
Sita - : Mě přišla moje pistole na 10.000,- kč bez DPH, a byla v akci jinak stává kolem13.500,- kč bez DPH.
Sita - : Mě přišla moje pistole na 10.000,- kč bez DPH, a byla v akci jinak stává kolem13.500,- kč bez DPH.
max,kekypetra: kolik vas stali ty vase pistole? jen tak orientacne by mne to zajimalo...
no..rozkecal...

-> kekypetra: koukám že se vyznáš :-)
Souhlasim že nejvíc dělá praxe...
Já jsem začínal na motorkách. Poslední dílo je moje plynifka kterou jsem z úsporných důvodů stříkal metlou. Ač je to víc práce...ale měl sem ji doma. Metla nic neschová,naopak ukáže. A stříká se v podstatě na dvakrát...ale já zas musim říct,že mě to nevadí. Stříkám převážně ICI a jsem spokojenej. Je to sice dražší,záleží kde kupuju (někde i předražený...) ale pro moje použítí ex lak i tužidlo je vynikající. Za 40-60minut je možné s dílem manipulovat. Občas dělám i mobihelem. podle mě dost dobrej poměr cena/kvalita. Pro tmely apod. jsem většinou věrnej body :-) Jednou se mi stalo,že za půl roku popraskal kit s od te doby sem vyléčenej. Příprava je 50% úspěchu a když už se stim člověk prdí,je škoda aby to za rok opadalo. Pistoli mám Sata jet H. Profi pistolka,pro mě možná až moc dobrá :-)
A kompresor...záleží jaká je pistole. Jsou normální a nízkotlaký. Není podstatný tlak,ale dodávané množství. mě kompresor fouká 8barů,ale co je to platný,když fouká 110/min. To tý pistolce nestačí... Volil bych nějakej dvoupísťáček,olejovej a doplněnej odlučovačem vody i oleje. Snad sem se moc nerozkecal
Souhlasim že nejvíc dělá praxe...
Já jsem začínal na motorkách. Poslední dílo je moje plynifka kterou jsem z úsporných důvodů stříkal metlou. Ač je to víc práce...ale měl sem ji doma. Metla nic neschová,naopak ukáže. A stříká se v podstatě na dvakrát...ale já zas musim říct,že mě to nevadí. Stříkám převážně ICI a jsem spokojenej. Je to sice dražší,záleží kde kupuju (někde i předražený...) ale pro moje použítí ex lak i tužidlo je vynikající. Za 40-60minut je možné s dílem manipulovat. Občas dělám i mobihelem. podle mě dost dobrej poměr cena/kvalita. Pro tmely apod. jsem většinou věrnej body :-) Jednou se mi stalo,že za půl roku popraskal kit s od te doby sem vyléčenej. Příprava je 50% úspěchu a když už se stim člověk prdí,je škoda aby to za rok opadalo. Pistoli mám Sata jet H. Profi pistolka,pro mě možná až moc dobrá :-)
A kompresor...záleží jaká je pistole. Jsou normální a nízkotlaký. Není podstatný tlak,ale dodávané množství. mě kompresor fouká 8barů,ale co je to platný,když fouká 110/min. To tý pistolce nestačí... Volil bych nějakej dvoupísťáček,olejovej a doplněnej odlučovačem vody i oleje. Snad sem se moc nerozkecal

Wow nějak jsem se rozepsal, snad se na mě majitel tohohle fora nebude zlobit moc že mu to tady tak zasírám, sorry.
JUC - : Jojo živím se tím už dost dlouho, tak trošku svých zkušeností mám. Jinak rozdíl v dražších a levnějších pistolích je, ale asi největších je v tom k čemu je ta pistole původně určena, ( na vrchní barvu, na plnič, na stříkací kyt,) liší se to v tryskách, a pak taky v materiálech které jsou na to použity od toho se odvíjí životnost te které pistole. Auto se dá nastříkat dobře obyčejnou kovofiniškou tj. stará dobrá česká piostolka ale dnes už dávno překonaná,stejně tak jako pistolí za 20.000,- to je celkem slušná pistole, jinak já používám pistoli DeVilbis GTI, to gti je označení pistole ne motoru, tryska je na tom 1.4mm někdo dává přednost 1.3mm ale mám rád když to "tam padá" netrvá pak tak dlouho nastříkat třeba kapotu,a lépe se to slejvá, ale všeobecně platí že stříkání je spíš o zkušenostech a praxi. K tomu matnému laku , nevím co jsi použil za materiál a k tomu tužidlo a ředidlo, ale stává se že kdo nestříká pravidelně tak to tak "nenaleje" no a od toho se pak odvíjí celkový lesk finální barvy. Takže když se toho dá málo tak je to spíše zaprášené a pak to dělá známý "pomeranč" nebo celomat, pak jsou dva způsoby bud to přestříknout nebo to přebrousit 2000 pod vodou a celé vyleštit. Ale to záleží jak se Ti to vyplatí na čem ten lak je.Pak taky barvy matovatí když se stříká při nízkých teplotách, nemělo by se stříkat když je méně než 20 st. to pak je matovatění barvy celkem jistě zaručené, ale taky se to liší podle použitého materiálu se kterým stříkáš.K rozdílu mezi stříkáním metly a barvy je snad největší ten že barva se stříká na dvě vrstvy, i když dnes se už používají ve fabrikách materiály které tam naperou roboti na jednou, kdežto metla se stříká na 4 vrstvy, 1.vrstva metly se opráší hrany a plocha, 2.vrstva metly se naleje plocha a přikryjí se komplet hrany, 3. vrstva je 1. vrstva laku kterou se také jen tak lehce přikryjí hrany a plocha, nechá se min.10min zavadnout, to je důležité jelikož se když to nedodržíš tak Ti hrozí že se Ti 2. vrstva laku kterou musíš " nalejt" utrhne a někde to steče.Pak je zaděláno na leštění a broušení 2000 pod vodou. Platí stejně jako u barev že někteří výrobci barev už dnes nabízejí jednovrstvý lak který se napere napoprvé a nechá se zavadnout, zkoušel jsem ho ale vůbec mě nenadchnul,teklo mi to až hrůza, asi je to o zkušenostech ale jak říkám zůstal jsem u staré dobré klasiky.Snad jsem Ti odpověděl, kdyby jsi ještě chtěl něco napiš, bude li to v mých silách tak Ti odpovím.

-> kekypetra: Vypada ze mas praxi...Jakej je rozdil ve strikani metly a normalni barvy? Je znat levnější a dražší pistole? Uz jsem par aut nastrikal, ale vzdycky to bylo docela matny...
Ty barvy jsou docela mastny...Ja jsem strikal akrylkombinacni barvou...Poradil mi to jeden lakyra od nas...Co vy na to?A na ten kit nemate na to nekdo nejaky figl?Ja jsem si ted koupil body.Jeste jsem to nezkousel,ale kazdy tvrdi ze je dobry..Pri kolika stupnich se s nim da delat?
Standox a Sikkens tak cca 1.600,- za litr barvy metla o něco více, Mobihel tak kolem 800,- za litr barvy metla zase o něco více, na větší díry dvousložkové kyty, tužení je o praxi, nebo si asi za 2.500,- koupit dávkovač, tam se ale kupují specialní patrony ve kterých je kyt a tužidlo a to pak máš nadávkováno uplně nejpřesněji t.j. 100:1 anebo jinak podle toho co je to za kyt a jaký se dává poměr tužidla ke kytu. Kyt bez tužidla já znám jen správkový a ten se v podstatě dává na drobné škrábance nebo póry v kytu nebo v plniči.Dá se požít i pod barvu ale fakt jen na malé věci.

Jeste dotaz...Kolik se tak pohybuji ty barvy o kterych tady mluvite cenove?A je nejaky kit,do kteryho se nemusi davat tuzidlo?Nikdy nevim jak odhadnout spravne ten pomer...
Tak to zkus dát někdy na sluníčku a podívat se po "světle", příp. to postav máš li tu možnost pod zářivky někde na dílnu, ideální večer, tyhle dvě věci ukážou všechny lakované díly a při denním světle nemusíš poznat vůbec nic, ale neříkám že to nejde domíchat jen že jsou určité barvy a odstíny které se špatně domíchávají.

-> Jirik: ja chodim k nam do Vyskova, nebo do Brna a tam at reknu jakoukoli barvu tak ji namíchají uplne tu kterou chci i kdyz prinesu vzorek tak se k necemu dopracujeme a sou moc ochotni
Jiřik - : Každý máme to svoje, někdo vdolky někdo holky no a my úchyláci od aut máme barvy, olej,benzín,šmír, aj.

-> kekypetra: Já přijdu do kšeftu, řeknu že chci 2021 a namíchajó mi ji.
Mašinu na to mají v Plzni, KV, Domažlicích a ještě asi ve třech městech. Mňo, není to moc, ale je to qualitní barva.
Mašinu na to mají v Plzni, KV, Domažlicích a ještě asi ve třech městech. Mňo, není to moc, ale je to qualitní barva.
Jiřík - :Tikkurillu znám spíš jen podle toho že jsem viděl plechovky po obchodech, já stříkám jen s akrylátem STANDOX, taky jsem chvíli dělal se SIKKENSEM, ale nic moc hrozná koloristika - domíchávání odstínů- , hodně slušný je MOBIHEL, nedávno jsem dělal s polyuretanem, nějaké plechy a to je asi tak všecko.Jinak obecně je problém domíchavat barvy , ne všechny spíš je to pár odstínů barev, něco jde něco vůbec. Jinak Ti blahopřeju k stejnému odstínu nestává se to moc často že to sedí.Jinak nedoporučuji používat jiná tužidla a ředidla než stejnou značku jako je barva, dá se něco natužit a naředit podobným matrošem ale je to pak o lesku a stálosti odstínu, záleží co se stříká a taky se mni stalo že jsem použil druhovýrobové tužidlo a měl jsem krásný matový celolak na feldě že by se za to nemuseli stadět vojáci kdyby to bylo v provedení maskování.Od té doby už nic neměním a dělám jen s originály.

-> kekypetra: My máme auto nalakovaný syntetikou od Tikkurilly (Finsko).
Má neskutečnou stálost, přilnavost a odolnost.
Skoro to připomíná nalakovaný plast, když jsem něco řezal, tak jsem fous barvy musel ustřihnout !!!
Vysoký lesk, dobře kryje a slejvá se.
Je to lakované podruhé, měnily se skoro všechny díly (kapoty, čela, 1x přední, 2x zavařené zadní dveře.....), ale předtím to bylo nalakovaný před 2 rokama a ani po téhle době, není poznat rozdíl přiložených nových dílů k sundaným starým !!!!
Problém - nejlépe použít originál ředidlo, je špičkové.
Lakování zabere - cca 2 dny. Podle okolní teploty je nutné nechat mezi vrstvami cca 10, 12 - 14 hodin !
Má neskutečnou stálost, přilnavost a odolnost.
Skoro to připomíná nalakovaný plast, když jsem něco řezal, tak jsem fous barvy musel ustřihnout !!!
Vysoký lesk, dobře kryje a slejvá se.
Je to lakované podruhé, měnily se skoro všechny díly (kapoty, čela, 1x přední, 2x zavařené zadní dveře.....), ale předtím to bylo nalakovaný před 2 rokama a ani po téhle době, není poznat rozdíl přiložených nových dílů k sundaným starým !!!!
Problém - nejlépe použít originál ředidlo, je špičkové.
Lakování zabere - cca 2 dny. Podle okolní teploty je nutné nechat mezi vrstvami cca 10, 12 - 14 hodin !
Ployuretan je průmyslová barva, nemá tak vysoký lesk, a stálost odstínu jako materiály používané běžně na auta, je levnější, lépe kryje, ale hlavně je několika násobně tvrdší co se týče o nějakého oděru, poškození benzínem, acetonem,naftou aj.Proto se hodně používá v průmyslových provozech. Jinak se setříká stejně jako akrylát, řekl bych podle svých zkušeností s polyuretanem, že se to dá více "nalejt" a udělat větší vrstva, jinak musí být k tomu stejné tužidlo a ředidlo, ale to je samozřejmé. Na auto jako vrchní lak bych si to já osobně nedal jelikož je pak problém po čase s domícháním stejného odstínu, při nějaké opravě.

Pánové,co říkáte na tohle...našel jsem na netu nabídku barev (tvrděj tam že na karoserii),maj základ i vrchní - je to polyuretanová barva U2081 CHEMOPUR-E..?? A teď se vyjádřete...
Tak piste dal...Cim varit a tak..Jo,jeste dotaz.Kdyz budu kitovat.Mam to napred natrit zakladem (zrezla mista) nebo jen ocistit a odmastit...

-> Tommy: žeby:-)
2 Adam Radimovič: Vsak ja taky:-) Tak porovname kdo zvladl vetsi pomeranc:-)))
-> Tommy: no ja to mam fakt hnus :-(
2 Adam Radimovič: :-) Neboj, urcite to budes mit lepsi ty, ja jsem si delal srandu;-) Tak kdy?:-)
Jirik: jakou pistoli presne mas? Je na tom nejaka znacka, typ?
-> Tommy: tak to radši nepřijedu vubec bo bys zas machroval ;-)
2 Adam Radimovič: Njn:-) Apropo kdy budes doma at se muzu stavit mrknout na komplet a pri jednom porovname sve umeni:-)))
-> Tommy: tak tos možna viděl jen kousilinek prdylky ne? ;-)
Jj dvouválcovej kopresor stojí kolem 6 tisíc a jde to s ním perfektně. Na menší části je lepší akrylovka s krátkodobym nebo střednědobym tvrdidlem a na větší plochy (kapota, střecha)s dlouhodobym, aby když si zajedeš už na stříklou plochu, to neudělalo takovej ten poprašek co už nerozleštíš. Pak to chce do 20-ti minut druhou vrstvu a hotovo. Já se toho taky bál a výsledek je celkem super, dnes už bych auto lakýrovy nedal, kromě přípravy a vykitování, protože to je větší umění než stříkání. Kdyby ještě nelítal ve vzduchu různej prachovej bordel, tak po rozleštění nokdo nepozná, že to bylo stříkaný bez boxu před garáží :-).
2 Adam Radimovič: Dyt jsem psal ze jsem videl kousek, no asi jsem mel napsat kousilinek:-)))
-> Tommy: jak si ho moh vidět? je pod plachtou...
Ja jsem o vikendu strikal kilo a jak rika Adam, staci v pohode 4 bary. Kompresor z OBI, Tesca atd. je v klidu, ale jak strikas, tak jede furt a musis sem tam pockat. Jinak kilo dopadlo takhle;-)
skoda.stable.cz/cz/index. php?id=4&i...
skoda.stable.cz/cz/index. php?id=4&i...
2 Adam Radimovič: No kousek tvojeho kabrose jsem videl dneska jak jsem jel kolem a rekl bych ze to mam lepsi:-)))
-> Tommy: aaaa pan je fajnšmekr ;-) kurna bych chtěl vidět jak to vypada in real jestli si lepši lakyra než ja ;-)
-> Jirik: no na vodu to chce odlučovač vody a sem tam tu vodu odpšouknout ;-)
-> Jirik: no na vodu to chce odlučovač vody a sem tam tu vodu odpšouknout ;-)
Jinak víceválcové kompresory jsou samozřejmě lepší, vůbec.
Jo a nekupuj elektrický pistole a takovýhle sračky, s tím se auto nedá solidně nastříkat.
My máme normálně vzduchovku, qualitu made in CCCP
Jo a nekupuj elektrický pistole a takovýhle sračky, s tím se auto nedá solidně nastříkat.
My máme normálně vzduchovku, qualitu made in CCCP

My máme dvouválcovej kompresor, kterej taky drží konstatní tlak, má to odvodňovací a odkalovací nádržku, pojistnej ventil proti poklesu tlaku.
Nádrž je z brzd z náklaďáku, je to docela hovadu.
Nafouká na požadovanej tlak a ten udržuje dofukováním do nádrže, přesto ale to chce občas mírně počkat, protože než znova spustí, tak tlak mírně poklesne, je to jen o cviku.
My takhle nalakovali 3 auta.
Ostatně, výsledek našeho snažení si můžeš prohlédnout u mě na fotkách.
Jinak bacha na některý barvy, občas se tam vyskytne nějakej mrd a pak ti to poprská stříkanou plochu a už s tím nic neuděláš, u mě to znamená po dovaření mračení a násosu přelakování přední kapoty.
Jinak bacha na teplotu a vlhkost, když bys měl pod 25 - 20 stupňů, tak ti může po vystříknutí barvy do vzduchu z pistole začít kondenzovat voda a ta samozřejmě taky prská a nebo ti může ukápnout na už nalakovanou část..
Nádrž je z brzd z náklaďáku, je to docela hovadu.
Nafouká na požadovanej tlak a ten udržuje dofukováním do nádrže, přesto ale to chce občas mírně počkat, protože než znova spustí, tak tlak mírně poklesne, je to jen o cviku.
My takhle nalakovali 3 auta.
Ostatně, výsledek našeho snažení si můžeš prohlédnout u mě na fotkách.
Jinak bacha na některý barvy, občas se tam vyskytne nějakej mrd a pak ti to poprská stříkanou plochu a už s tím nic neuděláš, u mě to znamená po dovaření mračení a násosu přelakování přední kapoty.
Jinak bacha na teplotu a vlhkost, když bys měl pod 25 - 20 stupňů, tak ti může po vystříknutí barvy do vzduchu z pistole začít kondenzovat voda a ta samozřejmě taky prská a nebo ti může ukápnout na už nalakovanou část..
jj je...ja mam nějaky z obi a šlo to celkem dobre
A je lepsi asi olejovej co...
měl by davat kolem 3-4bar a to konstantně...
Chtel jsem se zeptat,jaky je dostacujici kompresor na strik...Jinak piste vase postrehy o lakovani.Barvy,kity a tak...Vim,ze uz to tady bylo,ale tak neucelene...Jo a jak opravit diry a tak...