Fabia 1.4 Mpi Záhadné dobíjení

prohledat
19 příspěvků (zobrazeno 1 až 19) od 27.10.2014 do 12.11.2014, založil/a cackler
řadit dle data
21:51:59
12.11.2014
cackler
Děkuji za rady! Včera vyměněn regulátor a zase dobíjíme, pěkně kolem 14V. Nakonec to byla snad i levnější možnost než kdyby byl problém s baterkou :)
20:51:45
04.11.2014
srdcar 120L
-> cackler: To, že jeden je kratší, je způsobeno tím, že druhý uhlík zůstal viset ve vodítku a opotřebovával se jen ten volný. Pak došlo k tomu, že ztratil kontakt s kroužkem a altík přestal dobíjet. Pokud drážka není extrémně hluboká, tak po výměně krátkého uhlíku by měl altík normálně fungovat. Snad půjde vyměnit, když tak druhý celý regulátor. Je vidět, že do něj asi nikdy nikdo nesáhnul a holt to vyšlo na tebe. Počítej s tím, že pak vydrží o něco míň, než se propojovací drátek natáhne vlivem úbytku uhlíku a nepustí ho dál na kroužek, jak se tady stalo. Pokud se zdají být ložiska v pořádku, i když si po těch km už moc jistý nejsem,tak dalších aspoň 30.000 km by pak měl ještě vydržet. Takže zatím nemusíš nechat měnit sběrací kroužky. To už záleží jen na tobě, zda celé generálkovat či ne.
13:48:02
02.11.2014
cackler
Koužky vypadají takto: s23.postimg.org/atrgo45uz /krouzky.jpg

Už je tam slušná drážka.. Může to vadit ve funkci?

Dám ho repasovat, ale až se vrátím, jestli teda není problém právě v už moc jetých kroužcích...
12:33:03
02.11.2014
Milan 136
-> cackler: jak vypadaji ty sberny krouzky na rotoru? Divny, jak jsou rozdilne opotrebeny. Hybaji se dobre, nevisel trochu tem jeden
22:15:04
01.11.2014
cackler
Tak jsem dnes vyndal regulátor, uhlíky vypadají takto: s11.postimg.org/hlfwmskn7 /DSC00794.jpg

Ten spodní je tak poloviční, má asi 6mm, může tohle být příčina?

Jak se to vůbec stane, že je jeden o tolik kratší?
17:55:36
30.10.2014
srdcar 120L
-> cackler: Jo, vypadá to na regulátor. Když se po nastartování roztočí rotor altíku, uhlíky už nedosedají na sběrací kroužky a přestane altík dávat, není nabuzený ( rotor ). Jestli vůbec uhlíky regulátoru dosedají, zjistíš při jeho sundávání z altíku. Když povolíš ty dva šroubky, co ho drží a v podstatě se nehne, tak jsou většinou už uhlíky krátké.(pokud nejsou zaseklé ve vedení) Zkusil bych nejdřív vyměnit uhlíky, vyjde to levněji, než celý regulátor.

-> Pavel P@nkáč:

Ano, asi tak k první části (akorát odpoj kablík regulátoru, kdyby byl poškozený, tak ti půjde proud přes něj)

a ke druhé, na alternátoru jen tak vinutí neprorazíš, uvědom si, že je stavěný na proud až 70 ampér, jedině že bys ho nejdřív mechanicky poškodil. Spíš odrovnáš diody a baterku, než vinutí altíku. (tedy pokud ho provozuješ s chladicí vrtulkou)

-> Klubko_:

ano, na vypnutým motoru
upraveno 2x, naposled 30.10.2014 18:02:05
16:24:58
30.10.2014
Klubko_
-> srdcar 120L: na vypnutym motoru?
21:42:45
29.10.2014
Pavel P@nkáč
-> srdcar 120L: jestli jsem to dobře pochopil tak když budu měřit odběr mezi altikem a plusovím kabelem a naměřím nulu tak jsou diody v alternatoru OK, když to má nějaky odběr tak KO?



a nějaka rada jak poznat proražene vinutí? když odpajím diod. mustek tak to změřit umím ale už je to zdlouhavější operace:)
21:27:45
29.10.2014
Dušan
-> cackler: celej alternator je zbytecnej
21:12:43
29.10.2014
cackler
Díky za rady!

Dnes se baterka změřila záťěžákem a zdá se ok, vzhledem ke stáří odpovídá.

Takže teď jestli koupit jen regulátor nebo celej altík?



Klidový proud jsem měřil - při odemčeném autě cca 170 mA a zamčeno po hodině 15 mA.

-> srdcar 120L: Takže, když v klidu není velký odběr, tak to vypadá na regulátor?



Zkusím sehnat nářadí a o víkendu mrknu na regulátor a uhlíky, jestli jsem našel dobře tak hranice opotřebení je 5 mm?
12:58:12
29.10.2014
Dušan
za me sedi ty uhliky i na najete km
00:44:27
29.10.2014
srdcar 120L
-> cackler: Jednoduchá zkouška, co je s altíkem je, že odpojíš z baterky plus a mezi kontakt baterky a kabel dáš ampérmetr ( při vypnutí všech spotřebičů ve vozidle). Pokud je jakákoliv závada v altíku, hlavně proražené diody v usměrňovacím můstku, tak se ti to projeví na měřáku nějakou hodnotou proudu. Pokud je altík, co se týče diod, v pořádku, neukáže žádný proud. Ještě přesněji bys to zjistil, když ampérmetr dáš mezi odpojený kabel z altíku a vývod altíku, protože ti to může ukazovat podle předchozího návodu malý odbběr třeba do alarmu nebo hodin apod. Tím bych začal.



Pokud je tam celou dobu původní altík, tak má asi i opotřebované uhlíky v relátku a ty nedosedají na sběrací kroužky. Podle mě to vypadá, že se ti sešly najednou obě závady a to, že ti nedosedají uhlíky a odešla některá dioda v můstku. Jinak totiž by ti to, i když hůř, dobíjelo, prosvěcovala by ti kontrolka dobíjení a mrkaly by ti světla a nepadalo napětí tak nízko.
upraveno 1x, naposled 29.10.2014 00:53:15
20:29:51
28.10.2014
Dušan
-> cackler: zjistit co je špatně jde formou výměny alternátoru, ale to je asi blbá rada :D Osobně bych koupil regulátor. Max budenovej. Nejsem si vědom, že by na těchto alternátorech odcházelo něco jiné.
12:57:44
28.10.2014
cackler
Někde na foru jsem narazil na tu radu s odpojením :) Už to dělat nebudu...

Dá se ještě něco proměřit, v podstatě kromě napětí? Zjistit co je špatně...
10:56:24
28.10.2014
Markop
Je to většinou regulátorem, takhle na dálku ti to ale nikdo nepoví.

A buď rád, že v můstku těchto altíků jsou zenerky, jinak by vylezly ven a nafackovali by ti. Odpojovat aku za běhu motoru se nesmí!
09:10:03
28.10.2014
cackler
Ještě jsem zkoušel odpojit baterku za běhu motoru a nechcípnul, takže nějak to dobíjí...

Právě nevím jak poznat jestli odchází regulátor s uhlíkama nebo diody, protože diodový můstek se snad na toho už ani neprodává zvlášť, tak abych zbytečně neměnil regulátor...



edit: Dušan, v tom regulátoru co se prodává jsou i diody? Jestli jo, tak asi není co řešit a vyměnit to?
upraveno 1x, naposled 28.10.2014 09:11:35
08:46:18
28.10.2014
Dušan
08:43:32
28.10.2014
Dušan
Celej ten zdni srac s uhlikama a diodama nebo mozna jen uhliky co sotva crnkaji o rotor. Je to vymenitelny v domacich podminkach.
22:45:49
27.10.2014
cackler
Zdravím,

momentálně jsem ve Švýcarsku a než to dám do předraženého servisu, tak se chci poptat jestli někoho něco nenapadne.



Fabia 1.4 MPI má najeto cca 130tkm, 70A altík. Jezdila bez příznaků, potom za 2 hodiny po příjezdu domů, už nešlo nastartovat. Startér ani neškubnul, zhasla palubka při pokusu o start.

Baterku jsem nabil, potom najezdil cca 20km (6x start) a zase po 2 hodinách stání mrtvá.



Po zapnutí klíčku svítí baterka, po nastartování hned zhasne.

Napětí nabité baterie před startem 12,6V. Ihned po nastartování na baterce 14V a potom napětí pomalu klesá. Po 5 minutách na 12,5V...

Měřil jsem i jednou po jízdě a to tam bylo 11,4V. Jinak když měřím na volnoběh a zvýším otáčky nebo třeba rozsvítím světla, tak se napětí nehne a stále pozvolně klesá.

Jinak alternátor nevydává žádné zvláští zvuky, aspoň nic co by šlo výrazně slyšet.



Najdřív jsem myslel, že to je baterka, ale to nízké napětí za běhu je podivné... Hlavně to klesání. Nevím co si o tom myslet, jestli to může být regulátor nebo diody?
zvětšit Fabia 1.4 Mpi Záhadné dobíjení - obrázek od cackler vložen 27.10.2014 22:45:49
Extreme Tyres