TABUĽKY PREDSTIHU PRE ŠKODA A INÉ VOZY

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [4]:

TABUĽKY PREDSTIHU PRE ŠKODA A INÉ VOZY: Tabulka 1 TABUĽKY PREDSTIHU PRE ŠKODA A INÉ VOZY: Tabulka 2 TABUĽKY PREDSTIHU PRE ŠKODA A INÉ VOZY: Tabulka 3 TABUĽKY PREDSTIHU PRE ŠKODA A INÉ VOZY: Technicke informacie o pristroji

Text:

Tak pridal som tabulky nastavenie predstihu. Ked sa niekomu zidu budem rad ak nie tak nech to admin vymaze.

dufam ze budu aspon trocha citatelne. odporucam staihnut si na disk a trocha nazoomovat potom to bude lepsie.
hodnocení článku:

info:

Správce článku: stresman
Založeno: 05.04.05 11:15   Poslední změna: 12.04.05 21:12

TABUĽKY PREDSTIHU PRE ŠKODA A INÉ VOZY - komentáře:

17:31:02
27.02.2015
Petr Urban
-> Jiskra: SZ.
15:09:57
27.02.2015
Jiskra - zrušená registrace
Díky za odpovědi. Vrtalo mi to hlavou protože se mi nedařilo nastavit předstih podle detonací a i když jsem ho pořád zvyšoval tak motor nedetonoval, akorát při megapředstihu ztrácel výkon. Asi to tedy detonovalo, ale v tom kraválu už to nebylo slyšet. Takže směrodatný je tedy stoboskop a ladit. Děláš Urbi ještě ty rozdělovače? Budu dávat toho Favorita 136X a tam to bude trochu oříšek. Mám jen ten upravený komplet favo. Karburátor bych chtěl nechat 120 SEDR, protože nejde mi až tak o výkon jako spíše o spotřebu. Toto už sem úplně nepatří, ale nebude ten motor provozován se 120 karbecem na příliš chudou směs a pokud to zvládne je možné naladit na tuto směs rozdělovač? Díky.
14:58:01
27.02.2015
Petr Urban
Většina motorů z tabulky jede lépe s jinými hodnotami, minimálně v spodních a středních ot.
14:56:08
27.02.2015
minno
-> Jiskra: mňa si neber ako príklad, s RJ je ten predstih nastaviteľný progresívnejšie ako s klasickým rozdeľovačom (+ snímač polohy škrtiacej klapky), ak to preženiem tak na voľnobehu môžem mať predstih 20° a pri 2000 otáčkach s plynom na podlahu 15°. Bolo to ladené na základe jazdných skúšok (pokusy; čo najvyšší predstih a aby to nedetonovalo - ak detonovalo, tak sa to v daných otáčkach znižovalo až do vyladenia).



Už sa toľko nečuduj tomu tvojmu vysokému predstihu na voľnobehu :-) Čo rozdeľovač, to originál. To že si zamenil pružinky vo FA bezkontakte za pružinky zo 120, ešte neznamená, že ten rozdeľovač má presný rozsah a charakteristiku ako by malo byť pre 120 motor :) Pružinky sa časom vyťahajú, vzniknú vôle a už to mení celú charakteristiku riadenia predstihu.

Cieľ je jasný - zvyšovať predstih dovtedy, kým to nebude detonovať - v celom rozsahu otáčok pri akejkoľvek záťaži. Na tom, koľko presne ° predstihu je nastavené a že to "nesedí podľa tabuľky" nezáleží. Len pozor na detonácie vo vysokých otáčkach - v tom krávale to nepočuť.
14:23:06
27.02.2015
Jiskra - zrušená registrace
-> minno: Jasne a tedy hodnoty do ŘJ si zadaval na zakladě pokusů a nebo měření na valcích. Zajimá mě jestli je těch 22° a více dobré i u jiných motorů budu dávat motor favorit a ten už nechci zničit... Píšeš že máš taky tak vysoký předstih na volnoběhu asi je to teda normální. Proč se tedy seřizují seriovky na tak málo. Při jízdních zkouškách je to silně znát, že s větším předstihem to jede o hodně lépe. Přitom krom toho bezkontaktu je to série... Tvůj motor asi není série :-)
14:17:07
27.02.2015
minno
-> Jiskra: ten predstih v otáčkach skáče pár stupňov hore-dole pri klasickom rozdeľovači vždy aj keď je všetko nové (vždy sú tam nejaké malinkaté vôle), takže to je OK.



Osobne používam programovateľnú riadiacu jednotku a tam si navolím predstih v každých otáčkach aký chcem, takže to nie je podmienené len jednoduchou lineárnou krivkou.
14:10:19
27.02.2015
Jiskra - zrušená registrace
-> minno 27.02.15 14:01:23: ok, takže je to asi v pohodě, protože při 4000 je celkový předstih 44° až 47° dle stoboskopu trochu to lítá sem tam (asi trochu rozvody a vůle i když nic nechrastí zatím). Ty máš taky přes 22°? je to nějak poladěný motor?
14:01:23
27.02.2015
minno
-> Jiskra: možno stroboskop kecá 1 Inak tiež mám na voľnobehu predstih cez 20 st., ale to je zas iná rozprávka.



Inak nie je dôležité riadiť sa predstihom na voľnobehu, ale hlavne predstihom v otáčkach. Ten by ti mal sedieť +/- podľa tabuliek. Záleží na charakteristike rozdeľovača. Ale aj tak je to len približné - stačí si pozrieť tabuľku predstihov pre 120 motor a pri 4000 ot. je tam uvádzané rozpätie 33-44°. Takže tak. Hlavne aby motor nedetonoval. S 95 okt. benzínom teoreticky môžeš jazdiť vyšší predstih ako stanovuje výrobca pre motor stavaný na 91 oktán.
13:51:47
27.02.2015
Jiskra - zrušená registrace
-> minno 27.02.15 13:00:39: To je právě to co mi vrtalo hlavou. ZP na stojícím motoru jsem vlasně nikdy nezměřil ale vždy spočítal a furt mi to nevycházelo. Teď už rozumím proč, ale stejně mi těch 22° na volnoběh vrtá hlavou. Přijde mi to moc. Měřím vždy stroboskopem, za chodu motoru, protože mám bezkontakt favo udělaný na 120 motor (pružinky ze 120 a podtlak a tež omezenou regulaci odstředivky na 14°). Při volnoběhu (900 rpm), když nastavím 14° stroboskopem, tak je to pro optimum výkonu motoru málo. Až když dám při volnoběhu předstih 22°, pak to jede nejlépe. Tak v tom mám zmatek proč když to nastavím podle tabulek, tak to jede na prd.
13:00:39
27.02.2015
minno
-> Jiskra: A ďalšia vec je, čo ty považuješ za základný predstih? Pre 120 motor je uvádzaný základný predstih 3-7° u zastaveného motora. Ty ak meriaš predstih stroboskopom pri bežiacom motore, tak pri voľnobežných otáčkach (800-1000) je už predstih 6-14° (skôr 14) ako uvádza tabuľka.
12:45:02
27.02.2015
Jiskra - zrušená registrace
Aha už to chápu Molso. Jsem to ale matematik :-). Tak to odpovídá a hodně mi to objasnilo. Díky.
12:42:34
27.02.2015
MOLSO
-> Jiskra: rozsah regulacie musis x2 takze mas 14° odstredivku, pri 4000 mas 14x2 °
12:39:13
27.02.2015
Jiskra - zrušená registrace
Ten je 1:2 tzn otáčky rozdělovače by měly být poloviční oproti otáčkám motoru... tomu bych rozuměl. Při 2000 rpm rozdělovače je stejně max 14° dál to nepustí. Můžeš to prosím trochu rozvést?
12:28:28
27.02.2015
vhml
-> Jiskra - zrušená registrace 27.02.15 12:25:06: zapomínáš násobit převodový poměr rozvodových kol...
12:25:06
27.02.2015
Jiskra - zrušená registrace
Mám dotaz - rozdělovač motoru škoda 120 má rozsah odstředivé regulace 14°. Podtlaková má 5°. Základní předstih 7°. Když to sečtu, tak mi při 4000 rpm motoru vychází celkový předstih 26°. Při tomto nastavení motor jede, ale je hrozně líný. Když však nastavím základní předstih 22° mám při 4000 rpm motoru celkový předstih 41° a motor jede jak z praku. Detonace neslyším. Měřím stroboskopem. Kde je zakopaný pes? Tovární nastavení ZP je zcela evidentně nedostatečné. Byl tak malý základní předstih nastavován kvůli oktanovému číslu paliva? Motor je sériová 120 nalítáno 98 000 km jezdím na natural 95 a mám tvrzená sedla. Životnost motoru mě nezajímá mám připraven nový motor favo. Proto sem se rozhodl najít maximální předstih a začal laborovat. Výsledky mě velmi překvapily. ZP 7° je zatraceně málo, až od 13° to začíná být lepší a úplně nejlepší je ZP 22° pro můj motor. Ventily neklepou. Tlaky dobré. Jaký ZP máte nastavený vy? Podle tabulek je celkový předstih při 4000 rpm motoru maximum 44° což odpovídá mému nalezenému maximu. Když jsem zvětšil ZP za hranici 25° motor stále neklepal, ale snížil se výkon. Jsem z toho jelen 22° ZP mi přijde hodně, ale motoru se to líbí. Co vy na to?
20:06:39
13.04.2005
stresman
neviem co sa stalo ale uz to facha, asi admin. diky
13:11:16
13.04.2005
ace ventura
jůů to je ke strobáči MP1, mám ho doma je perfektní 1
21:14:24
12.04.2005
stresman
kua neviem co stym je nahlady idu a obrazky nie prosim u-geena aby to sem hodil,

u-geen poslal som ti to mailom
21:07:45
12.04.2005
stresman
tak pani tu to mate dufam ze sa vam to zide
18:24:21
12.04.2005
stresman
chlapy dnes to tu bude vam slubujem
Extreme Tyres