Rozborka štartéru (origo S120 1988)

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [19]:

Rozborka štartéru (origo S120 1988): veniec zotrvačníka Rozborka štartéru (origo S120 1988): vymontovaný štartér Rozborka štartéru (origo S120 1988): Rozborka štartéru (origo S120 1988): Rozborka štartéru (origo S120 1988): rotor - komplet Rozborka štartéru (origo S120 1988): pastorok s voľnobežkou - nový Rozborka štartéru (origo S120 1988): pastorok s voľnobežkou - starý Rozborka štartéru (origo S120 1988): vysúvacia vidlička Rozborka štartéru (origo S120 1988): "bremeňové" veko Rozborka štartéru (origo S120 1988): "bremeňové" veko 2 Rozborka štartéru (origo S120 1988): komutátorové veko Rozborka štartéru (origo S120 1988): elektromagnet - starý a nový Rozborka štartéru (origo S120 1988): elektromagnet z vnútra (vidno spínač) Rozborka štartéru (origo S120 1988): jadro elektromagnetu Rozborka štartéru (origo S120 1988): komutátor Rozborka štartéru (origo S120 1988): komutátor 2 Rozborka štartéru (origo S120 1988): stator + uhlíky (jeden nie je vysunutý) Rozborka štartéru (origo S120 1988): stator s komutátorom z vonku Rozborka štartéru (origo S120 1988): komplet

Text:

Dúfam, že to niekomu aspoň trochu pomôže.



Pred nákupom nových dielov odporúčam rozobrať a potom kupovať podľa starého.

Stretol som sa s tým, že som kupoval celok pastorku s voľnobežkou, predavačka mi tvrdila, že existujú dva typy, zmena vo výrobe že bola vraj niekedy okolo roku 1980... Tak som pýtal ten novší (auto je 88) a doma som zistil, že nepasuje (rozdielna veľkosť ložisiek). Keď som ho bol vymeniť za ten druhý typ, tak mi tvrdila, že niekto už štartér musel v aute meniť (to by som asi vedel, auto máme od novoty) alebo že nám namontovali starší typ vo fabrike :-)

Elektromagnet by mal byť na všetkých štartéroch 105/120 rovnaký. Nový je rovnaký ako bol starý.

Nové uhlíky mali opačne naletované očko a dobre nesedeli, očká som musel prepájkovať (moja 75W trafopájka to moc dobre nezvládla, začala sa roztekať :-)

S inými odlišnosťami som sa nestretol.

hodnocení článku:

info:

Správce článku: minno
Založeno: 12.11.05 17:17   Poslední změna: 12.11.05 17:47

Rozborka štartéru (origo S120 1988) - komentáře:

11:41:33
01.03.2012
minno
-> MOLSO: jj3 3 3

-> Bobesh: no uvidíme čo sa z chlapca ešte v nasledujúce dni vyklube.
11:08:34
01.03.2012
MOLSO
Bobesh 01.03.12 11:07:44 napsal:

→ chalupsky.v: Úplně každá. Ovšem otázkou

zůstává,je -li k něčemu měřit multimetrem vodivost matky M10.
107107107
11:07:44
01.03.2012
Bobesh
-> chalupsky.v: Úplně každá. Ovšem otázkou zůstává,je -li k něčemu měřit multimetrem vodivost matky M10. Každý,kdo zde začínal se škodovkou se neobešel bez příručky "Opravy a údržba vozů ŠKODA",ať to byla pro vozy 100-110R od Vincence Bati či pro 105-136GL od Jaroslava Andrta a jim podobné. Z tohoto musíš vycházet,jsou tam všechny základní informace a proto to asi nikdo tady nepovažuje za nutné nosit v hlavě. Pokud se chceš opravdu seriózně zabývat Škodovkami,vřele ti doporučuji tyto knihy prostudovat,já jsem ji měl jako nepovinnou četbu už coby žák na Základní škole a s manuálem k vozu pod polštářem jsem usínal5

-> minno: Omlouvám se Milane ale těch příspěvků od něj už tu začíná být zbytečně mnoho a pokud si uvedené publikace chlapec neprostuduje,budeme tu mít nadále haldu dotazů typu "Jak odemknu nádrž?" či "Proč vůz v zimě dlouho netopí?".
upraveno 1x, naposled 01.03.2012 11:15:10
07:58:20
01.03.2012
chalupsky.v
dá se některá součástka na starteru proměřit multimetrem
21:42:30
26.01.2012
chalupsky.v
PROMĚŘIT SOUČÁSTKY NA STARTÉRU4
15:51:41
26.01.2012
minno
-> chalupsky.v: pomerať čo?
15:47:53
26.01.2012
chalupsky.v
Zdar všem.Dá se nějak proměřit multimetrem?4
19:20:18
21.04.2009
tomas1280
dobry clanok.

aj ja som sa dnes po poruche pustil do startera a aj sa mi ho poddarilo spojazdnit ale mam problem s jednym plieskom kt neviem kde a ako ho tam mam dat a ani ty ho tu nemas naznaceny tak kde s nim.?.?.?.?.?.?.?.



[URL=ukazto.com/?img=423569... [URL=ukazto.com/?img=423569...
10:26:50
23.03.2009
Labros
-> minno: Vlastně už jsem ho použil - na podzim jsem dal do pěkného startéru od Pavla stator, co jsem vyhrál v Brně v tombole, nové uhlíky a pouzdra, a běhá to snad jak ty slavný startéry od Kubiny ;) Akorát to po startu se sytičem (automatickej mi dává dost vysoký otáčky) při doběhu zavyje - myslíš, že je špatná volnoběžka? Při startu bez sytiče to neudělá.
13:51:04
22.03.2009
bozena
ahojte,preco mi ujo opravar povedal-ze vymen si bremenne viko?aky ma vyznam na startery?
17:19:31
31.01.2006
minno
-> vlado: vymen pastorok, mas vybehanu volnobezku ako som mal ja.-> Labros: Ď.
10:50:30
31.01.2006
Labros
Super článek - jestli se někdy odhodlám ke generálce origo startéru, tak určitě podle těchhle fotek.
07:45:03
31.01.2006
vlado
Ja som mal tiez chybu pod vekom elektromgnetu - na samotnom tele spinaca bola zlomena ta mala pruzinka a tak som spinac vymenil - ale stale mi to robi to iste tj. vysuva pastorok a nepretaca - vie niekto v com to moze byt?
08:15:47
30.01.2006
vlado
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
07:52:31
13.11.2005
PeterP136
Pouzil som len veko elektromagnetu, lebo to stare som hravo rozlomil, ked som sa pokusal povolit matice na silovych kontaktoch, to este pod autom. Stalo 128Sk. Loziska, uhliky a tu brzdu neviem, neboli drahe ale nazberalo sa mozno aj cez stovku. Za alektromagnet cely chceli 500Sk, ale ten som nebral. Mohol som, lebo jadro na mojom bolo dost zoxidovane a drhlo.

Kedze v loziskach nebola vola a uhliky boli oproti novym kratsie o 2-3mm, nemenil som ich.

Mensia rada pre tych co starter este nerozoberali:

Ked sa meni veko elektromagnetu, tak treba silnou pajkovackou roztopit naraz obe bodky cinu na veku a az potom ho zlozit, pretoze v tych bodkach su zaletovane vyvody cievky.
23:59:58
12.11.2005
marcello
co ta asi vysli nove dielce51
19:17:23
12.11.2005
PeterP136
Ja som mal pri skladani problem s tym ktora pruzina kam. Kedze som tu co ma ist na elektromagnet navliekol na rotor, tak som musel navzelinovany rotor znovu odsegrovkovavat a rozoberat.

No a este som mal rozslahanu "brzdu" pod komutatorom pri tom pruznom pliesku co vymedzoval axialnu volu rotora, takze som ju tam pri skladani nedal, lebo som nevedel ze tam nieco chyba (ale tusil :) ).

Trafopajka na to fakt nie je :). Dobre su tie stare hebedne odporove 100w.
17:31:57
12.11.2005
minno
tak som prihodil pár fotiek, možno sa niekomu niekedy zídu.
Extreme Tyres