skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zde Vám předtavuji svůj nejstarší kousek co mám v garáži
Menší šestiválcová Škoda 633 se začala vyrábět v roce 1931 a její produkce skončila o tři roky později. Motor byl umístěn pochopitelně vpředu, chlazen kapalinou, měl stejně jako u všech vozů této řady uspořádání válců v řadě a rozvod SV. Z objemu 1792 cm3 (vrtání 65 a zdvih 90 mm) dával výkon 24 kW (33 k)/2800-3000 min-1. Typ 633 se mohl pyšnit již dvanáctivoltovou elektroinstalací, převodovka měla standardně tři stupně, ale mohla mít také o o kolečko více, tedy čtyři. Podvozek s rozvorem 2775 mm byl opět klasické koncepce s obdélníkovým rámem a tuhými nápravami, odpruženými půleliptickými listovými pery. Mechanické brzdy na obou nápravách byly již samozřejmostí. Samotné šasi vážilo 835 kg, karosovaný vůz pak 1150 kg. V drtivé většině se Škoda 633 nabízela jako čtyřdveřový sedan nebo dvoudveřový tudor. Obě verze dokázaly jet rychlostí 90-100 km/h, za své služby pak požadovaly 9-11 litrů benzinu na 100 kilometrů.
Dnes se jedná o velmi vzácný vůz, i když byl ve své době považován za velmi zdařilý, továrnu opustilo jen 504 kusů, některé prameny uvádějí o dva více, tedy 506.
Po náročném hledání, jsem objevil fotografie, které jsem pořídil před dvaceti lety, když jsem 633 koupil. K mé radosti, jsou již některé barevné, což na to dobu nebylo zas tak běžné. Již vté době jsem některé díly renovoval a dnes Vám přináším fotografie střešní dřevěné kostry jak vypadala při koupi ( černobílé foto) a dnes ( barevné foto) když se začínám prokousávat k zaskládanému veteránku. Co si z té doby pamatuji, tak nejsložitější bylo vyjmout poškozené dříví, a to bez jeho dalšího poškození, aby posloužilo jako mustr pro nový rám. I opětovná montáž nebyla úplně bez problému, protože vše se muselo dokonale napasovat. Ale jak sami vidíte, tak výsledek je OK. Ta střecha bylo jediné porušení dřevěného rámu na tomto autě. Ještě několik černobílých fotek ze započaté renovace z roku 1990, která jak rychle začala, tak pro nedostatek času zkončila.
více na forum.skodahome.cz/index. php?showtopic=...
Menší šestiválcová Škoda 633 se začala vyrábět v roce 1931 a její produkce skončila o tři roky později. Motor byl umístěn pochopitelně vpředu, chlazen kapalinou, měl stejně jako u všech vozů této řady uspořádání válců v řadě a rozvod SV. Z objemu 1792 cm3 (vrtání 65 a zdvih 90 mm) dával výkon 24 kW (33 k)/2800-3000 min-1. Typ 633 se mohl pyšnit již dvanáctivoltovou elektroinstalací, převodovka měla standardně tři stupně, ale mohla mít také o o kolečko více, tedy čtyři. Podvozek s rozvorem 2775 mm byl opět klasické koncepce s obdélníkovým rámem a tuhými nápravami, odpruženými půleliptickými listovými pery. Mechanické brzdy na obou nápravách byly již samozřejmostí. Samotné šasi vážilo 835 kg, karosovaný vůz pak 1150 kg. V drtivé většině se Škoda 633 nabízela jako čtyřdveřový sedan nebo dvoudveřový tudor. Obě verze dokázaly jet rychlostí 90-100 km/h, za své služby pak požadovaly 9-11 litrů benzinu na 100 kilometrů.
Dnes se jedná o velmi vzácný vůz, i když byl ve své době považován za velmi zdařilý, továrnu opustilo jen 504 kusů, některé prameny uvádějí o dva více, tedy 506.
Po náročném hledání, jsem objevil fotografie, které jsem pořídil před dvaceti lety, když jsem 633 koupil. K mé radosti, jsou již některé barevné, což na to dobu nebylo zas tak běžné. Již vté době jsem některé díly renovoval a dnes Vám přináším fotografie střešní dřevěné kostry jak vypadala při koupi ( černobílé foto) a dnes ( barevné foto) když se začínám prokousávat k zaskládanému veteránku. Co si z té doby pamatuji, tak nejsložitější bylo vyjmout poškozené dříví, a to bez jeho dalšího poškození, aby posloužilo jako mustr pro nový rám. I opětovná montáž nebyla úplně bez problému, protože vše se muselo dokonale napasovat. Ale jak sami vidíte, tak výsledek je OK. Ta střecha bylo jediné porušení dřevěného rámu na tomto autě. Ještě několik černobílých fotek ze započaté renovace z roku 1990, která jak rychle začala, tak pro nedostatek času zkončila.
více na forum.skodahome.cz/index. php?showtopic=...
Olin / Škoda 633 - komentáře:
22:19:35
14.11.2014
14.11.2014
PAV-PO
Velmi dlouho zadna nova zprava. Jak na tom auto je?
10:02:03
23.09.2013
23.09.2013
Eidy
-> Olin1000: čím jsi natřel to bláto a rez na rámu? Tlumexem?
09:30:58
23.09.2013
23.09.2013
honzin
-> Olin1000: tak jak to vypadá? je nějaký progres?
20:19:26
05.11.2011
05.11.2011
Stvivi
drzim palce renovaciou,toto budem sledovat podrobne:))parada
17:49:17
25.09.2011
25.09.2011
Olin1000
Letošní Tachlovický Trojúhelník a sestřička mé 633. Také Škoda 633, ale mladší a čtyř rychlostní. Já mám jen tři.
01:16:56
06.09.2011
06.09.2011
Olin1000
Rám byl jen očištěn a natřen antikorozní barvou. Protože některá pouzdra jsou součástí rámu a např. řízení nemá sebemenší vůli, byla zvolena tato šetrnější varianta. A rychle to moc nejde, jen s rámem jsem si hrál týden :(
22:57:42
02.09.2011
02.09.2011
VeTeV
-> Olin1000: to jsi asi nepiskoval? nebo nebylo treba?
22:43:01
02.09.2011
02.09.2011
Pavel P..
-> Olin1000: to je ale fofr.. to je nějaká rychlorenovace? prozraď postup jakým to renovuješ?
17:39:18
25.08.2011
25.08.2011
Mirek6
Převodovku, dynamo s vodní pumpou a části přední nápravy - brzdy na těhlicích
23:06:30
24.08.2011
24.08.2011
Olin1000
-> Mirek6: ...bohužel jen 1:43 a co máš za díly?
20:40:46
22.08.2011
22.08.2011
Mirek6
Moc pěkný povoz.
Toho Superba jsi koupil 1:43 nebo jako další projekt? Měl bych na něj totiž nějaké mechanické díly k prodeji
Toho Superba jsi koupil 1:43 nebo jako další projekt? Měl bych na něj totiž nějaké mechanické díly k prodeji
11:39:04
22.08.2011
22.08.2011
oppik
-> Olin1000: jen tak dál Oline
21:22:49
02.11.2010
02.11.2010
Olin1000
Tak dnes mi přibyl daší veteránek :) :) :) www.skodahome.cz/novinky/
1401-legendarni-automobily
.html