skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Karosérii jsem koupil od Myschaka z Kutné Hory, který ji kupoval od Tuner#2 z Plzně.Přesné datum pořízení karosérie nemám zapsáno, ale byl to tuším rok 2009.Od té doby se na autě více či méně pracuje pořád.
Karta původního auta: skoda-virt.cz/cz/.../463- tuner-2-skoda-120-gls
Dosavadní provedené úpravy:
Karosérie:
- Zbavena plastizolu,odhlučnění,gum osfaltu
- Přední část kompletně přepracována a vše potřebné vyrobeno z trubek
- Uchycení přední nápravy předěláno pro širší nápravnici +150mm
- Vše spojeno s vnitřním rámem
- Rám vyroben dle přílohy J
- Zadní část rámu včetně uchycení motoru dle vlastního návrhu
- Karosérie v oblasti hlavního oblouku odřezaná a pevně spojená s hlavním obloukem
- Trubky na rozvod vody vedeny středovým tunelem.
- Přepracovaná podlaha z 1mm hliníkového plechu která vzadu přecházející v difuzor, v podlaze pod motorem umístěny malé nasávače pro přívod vzduchu do motorového prostoru
- Prahy vyrobeny z hliníkového plechu vnitřní prostor prahu je propojen s motorovým prostorem, přední část prahu jo otevřená pro přívod vzduchu do motorového prostoru.
- Přední kapota laminátová,upravené ocelové výztuhy
- Přední hliníkový spojler s integrovaným splitterem ve spodní části vyrobeno nasávání k brzdám
- Přední okno je původní ostatní makrolon síla 4mm.
- Předělány B sloupky včetně uchycení zadních dveří
- Hlinikové benzínové nádrže přemístěny těsně za sedačky a co nejníže to šlo.Objem jedné nádrže cca. 8 litrů
- Hrdlo nádrží posunuto do zadních dveří
- Víčko nádrží z Trabantu
- Přední světla z vozu Golf II
- Přepracován mechanismus stěračů,táhla vyrobeny z hliníkových trubek
- Štěrče použity z Avie 31
- Zadní velká kapota včetně hliníkové malé kapoty a světel váží cca 35 Kg
- Zadní hliníková kapota výztuhy vyřezané - váha zadní kapoty cca 4,5 Kg
- celková váha vozu je cca 980-1000 kg v závislosti na množství paliva a použitých pneu
Prostor pro posádku:
- Sedačky OMP ARS carbon a OMP RS-P.T
- Čtyřbodové bezpečnostní pásy Sabelt
- Držáky sedaček posunuty a 150mm dozadu a 70mm směrem k podlaze,samotný držák spojen s rámem
- Seřiditelný sloupek řízení posunut o 200mm směrem řidiči a o 100mm dolů
- Prodloužená volantová tyč
- Konzola řazení dle vlastního návrhu posunutá co nejblíže k volantu
- Bowdeny řazení vyrobené na zakázku
- Rychlospojka volantu vlastní konstrukce
- Palubní deska vyrobena podle vlastního návrhu - váha paluboky včetně elektroinstalace 5Kg
- Interiér očalouněn černým flísem
Elektroinstalace:
- Otáčkoměr Sandtler se nastavitelnou signalizací max. otáček(tři diody)
- Budík teploty vody Sandtler
- Motorek stěračů z Felície
- Řídící jednotka Wolf Racing
Nápravy:
Přední:
- Nápravnice rozšířená o 150mm ve střední části
- Držáky řízení uzpůsobeny šířce nápravnice
- Přední stabilizátor průměr 18mm, uchycen v tvrdé gumě nad mostem nápravy uchycen k nápravě pomocí táhel kterými lze
upravovat stabilizační účinek
- Pružiny od Tunera_2 tuhost
- Tlumiče Gaz
Zadní :
- Rameno vlastní konstrukce
- Tlumiče a těhlice nápravy použity z vozu Ford Escort
- Navrženy a vyrobeny vlastní kloubové hlavice pro pružné uchycení ramena do rámu
- Výškově nastavitelné tlumiče HP
- Horní uložení vlastní konstrukce s možností nastavení odklonu kola
Motor a převodovka spojka a chlazení motoru:
- Motor včetně převodovky a poloos pochází z vozu Ford Escort RS 2000
- Uchycen v rámu
- Externí palivové čerpadlo tlak 5 barů
- Chladič použit z neznámého typu Mercedesu (seděl rozměry tvarem i váhou a hlavně netekl)
- Plastový ventilátor uchycen na chladiči s vrtulí průměru 16"
- Hliníková expansní nádobka
- Škrticí klapka Weber
- Prodloužené hliníkové sání pro uchycení volnoběžného ventilu
- Expansní celo nerezový tlumič výfuku
- Původní mechanické ovládání spojky překonstruováno na ovládání hydraulické HSV/PSV Škoda 120/Honda Civic Type R
Kola:
- Braid winrace 16x8 přední ET25 zadní ET0
Pneu:
- 210/605 R16 suchý slick výrobce Matador
Brzdy:
- Přední brzdiče a kotouče použity z vozu Porsche 911
- Zadní brzdiče a kotouče použity z vozu Ford Escort RS2000
- Brzdová kapalina DOT5
- Pedáková konzola včetně pedálů dle vlastního návyrhu
- Vahadlo brzdového pedálu
- Dva brzdové válce pro každý okruh jeden
- Rozvod brzd nerezovou opletenou teflonovou hadicí
Videa:
Video z prvního testu motoru finálně zabudované ho v autě test chlazení + ovládání rok 2014:
První testovací jízda vozu z roku 2017:
Oficiální představení vozu na srazu Pohofest 2020
První "velké" testování v roce 2020:
- celé testování bylo ovlivněno utženým plynovým pedálem bylo velice těžké držet plyn na pomocné páce levou nohou brzdit a ovládat spojku řezení byla kapitola sama pro sebe.
Zahřívání:
Ke konci testu už to nebylo zas až tak špatné jako na začátku:
Problémy...
27.9 a 28.9 2021 proběhl dvoudenní test.
- bez problémů se ježdění neobešlo, ale bylojichvýrazně méně než loni.Po odladění všeho co nebylo dobře lze vyjet na první závod popř. ježdění na okruhu.
On boardy
Karta původního auta: skoda-virt.cz/cz/.../463- tuner-2-skoda-120-gls
Dosavadní provedené úpravy:
Karosérie:
- Zbavena plastizolu,odhlučnění,gum osfaltu
- Přední část kompletně přepracována a vše potřebné vyrobeno z trubek
- Uchycení přední nápravy předěláno pro širší nápravnici +150mm
- Vše spojeno s vnitřním rámem
- Rám vyroben dle přílohy J
- Zadní část rámu včetně uchycení motoru dle vlastního návrhu
- Karosérie v oblasti hlavního oblouku odřezaná a pevně spojená s hlavním obloukem
- Trubky na rozvod vody vedeny středovým tunelem.
- Přepracovaná podlaha z 1mm hliníkového plechu která vzadu přecházející v difuzor, v podlaze pod motorem umístěny malé nasávače pro přívod vzduchu do motorového prostoru
- Prahy vyrobeny z hliníkového plechu vnitřní prostor prahu je propojen s motorovým prostorem, přední část prahu jo otevřená pro přívod vzduchu do motorového prostoru.
- Přední kapota laminátová,upravené ocelové výztuhy
- Přední hliníkový spojler s integrovaným splitterem ve spodní části vyrobeno nasávání k brzdám
- Přední okno je původní ostatní makrolon síla 4mm.
- Předělány B sloupky včetně uchycení zadních dveří
- Hlinikové benzínové nádrže přemístěny těsně za sedačky a co nejníže to šlo.Objem jedné nádrže cca. 8 litrů
- Hrdlo nádrží posunuto do zadních dveří
- Víčko nádrží z Trabantu
- Přední světla z vozu Golf II
- Přepracován mechanismus stěračů,táhla vyrobeny z hliníkových trubek
- Štěrče použity z Avie 31
- Zadní velká kapota včetně hliníkové malé kapoty a světel váží cca 35 Kg
- Zadní hliníková kapota výztuhy vyřezané - váha zadní kapoty cca 4,5 Kg
- celková váha vozu je cca 980-1000 kg v závislosti na množství paliva a použitých pneu
Prostor pro posádku:
- Sedačky OMP ARS carbon a OMP RS-P.T
- Čtyřbodové bezpečnostní pásy Sabelt
- Držáky sedaček posunuty a 150mm dozadu a 70mm směrem k podlaze,samotný držák spojen s rámem
- Seřiditelný sloupek řízení posunut o 200mm směrem řidiči a o 100mm dolů
- Prodloužená volantová tyč
- Konzola řazení dle vlastního návrhu posunutá co nejblíže k volantu
- Bowdeny řazení vyrobené na zakázku
- Rychlospojka volantu vlastní konstrukce
- Palubní deska vyrobena podle vlastního návrhu - váha paluboky včetně elektroinstalace 5Kg
- Interiér očalouněn černým flísem
Elektroinstalace:
- Otáčkoměr Sandtler se nastavitelnou signalizací max. otáček(tři diody)
- Budík teploty vody Sandtler
- Motorek stěračů z Felície
- Řídící jednotka Wolf Racing
Nápravy:
Přední:
- Nápravnice rozšířená o 150mm ve střední části
- Držáky řízení uzpůsobeny šířce nápravnice
- Přední stabilizátor průměr 18mm, uchycen v tvrdé gumě nad mostem nápravy uchycen k nápravě pomocí táhel kterými lze
upravovat stabilizační účinek
- Pružiny od Tunera_2 tuhost
- Tlumiče Gaz
Zadní :
- Rameno vlastní konstrukce
- Tlumiče a těhlice nápravy použity z vozu Ford Escort
- Navrženy a vyrobeny vlastní kloubové hlavice pro pružné uchycení ramena do rámu
- Výškově nastavitelné tlumiče HP
- Horní uložení vlastní konstrukce s možností nastavení odklonu kola
Motor a převodovka spojka a chlazení motoru:
- Motor včetně převodovky a poloos pochází z vozu Ford Escort RS 2000
- Uchycen v rámu
- Externí palivové čerpadlo tlak 5 barů
- Chladič použit z neznámého typu Mercedesu (seděl rozměry tvarem i váhou a hlavně netekl)
- Plastový ventilátor uchycen na chladiči s vrtulí průměru 16"
- Hliníková expansní nádobka
- Škrticí klapka Weber
- Prodloužené hliníkové sání pro uchycení volnoběžného ventilu
- Expansní celo nerezový tlumič výfuku
- Původní mechanické ovládání spojky překonstruováno na ovládání hydraulické HSV/PSV Škoda 120/Honda Civic Type R
Kola:
- Braid winrace 16x8 přední ET25 zadní ET0
Pneu:
- 210/605 R16 suchý slick výrobce Matador
Brzdy:
- Přední brzdiče a kotouče použity z vozu Porsche 911
- Zadní brzdiče a kotouče použity z vozu Ford Escort RS2000
- Brzdová kapalina DOT5
- Pedáková konzola včetně pedálů dle vlastního návyrhu
- Vahadlo brzdového pedálu
- Dva brzdové válce pro každý okruh jeden
- Rozvod brzd nerezovou opletenou teflonovou hadicí
Videa:
Video z prvního testu motoru finálně zabudované ho v autě test chlazení + ovládání rok 2014:
První testovací jízda vozu z roku 2017:
Oficiální představení vozu na srazu Pohofest 2020
První "velké" testování v roce 2020:
- celé testování bylo ovlivněno utženým plynovým pedálem bylo velice těžké držet plyn na pomocné páce levou nohou brzdit a ovládat spojku řezení byla kapitola sama pro sebe.
Zahřívání:
Ke konci testu už to nebylo zas až tak špatné jako na začátku:
Problémy...
27.9 a 28.9 2021 proběhl dvoudenní test.
- bez problémů se ježdění neobešlo, ale bylojichvýrazně méně než loni.Po odladění všeho co nebylo dobře lze vyjet na první závod popř. ježdění na okruhu.
On boardy
David R/Škoda RS2000 - komentáře:
18:04:08
13.04.2021
13.04.2021
Péďa17
Vítej zpět.Super stavba
22:56:19
05.04.2021
05.04.2021
MATTESS
Skvělé, na to se dobře dívá
20:14:23
05.04.2021
05.04.2021
David R
Všem děkuji!!
17:39:12
05.04.2021
05.04.2021
radekp
-> David R: Vítej zpět, kamaráde!
16:55:21
05.04.2021
05.04.2021
Tuner#2 - zrušená registrace
-> David R: Vítej zpět a jsem rád, že jsi na mě počkal. Je to přesně jak jsi říkal, netřeba dělat radost těm co za to vůbec nestojí
14:01:27
05.04.2021
05.04.2021
Skili
Taky jsem rád ze jsi zpět a že jsem tebe a auto potkal na pohofestu
12:58:40
05.04.2021
05.04.2021
Fifa
Paráda že jsi se rozhodl vrátit tak parádní stavbu zpět na virt. Rád jsem tě na Pohofestu poznal osobně
12:39:08
05.04.2021
05.04.2021
Milan 136
Vítej zpět
12:34:26
05.04.2021
05.04.2021
U-Geen
áá, super comeback :-) dík.
12:20:54
05.04.2021
05.04.2021
Eidy
Vítej zpátky.
12:12:52
05.04.2021
05.04.2021
HefiMP
Parádna stavba, kopa dobrej práce.