skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Hurdis / Rapid 136 - komentáře:
20:31:20
25.08.2016
25.08.2016
Hurdis
-> Vojťas: Že jeden víkend kape, další kape a na příští akci už máš po 100 km brzdovku v tenisce :D. Takže byť ještě fungoval, půjde na repas.
20:04:38
25.08.2016
25.08.2016
Vojťas
-> Hurdis: co znamena odchazet ? :) me obcas na zelene ukapne, ale funguje spolehlive
18:40:39
25.08.2016
25.08.2016
Hurdis
Začal odcházet hlavní spojkový válec. Tak raději preventivní výměna. Na obrázku Štěpánův Odvzdušňovací Vehement.
23:16:20
18.06.2016
18.06.2016
Hurdis
Zdar všem po půlroční vynucené pauze.
Auto absolvovalo v zimní pauze několik drobných zásahů a oprav a již třetí STK, kde útlocitný technik jakožto asi 20tý v pořadí nalezl chybu dopravky v TP. Špatně zapsané zatížení náprav - holt závada typu A - s tím se dá žít. Nebo dám 100 Kč za výrobu nového štítku.
Letos absolvováno 1000 zkušebních km po Orlických horách a Krkonoších, dnes první akce s druhým místem na škoda klasik. Snad neodchází hlavní spojkový válec.
Chystá se Pohoří, snad po loňsku i s návratem dalšího (dalších) vozů. Zatím jsou bez STK.
Auto absolvovalo v zimní pauze několik drobných zásahů a oprav a již třetí STK, kde útlocitný technik jakožto asi 20tý v pořadí nalezl chybu dopravky v TP. Špatně zapsané zatížení náprav - holt závada typu A - s tím se dá žít. Nebo dám 100 Kč za výrobu nového štítku.
Letos absolvováno 1000 zkušebních km po Orlických horách a Krkonoších, dnes první akce s druhým místem na škoda klasik. Snad neodchází hlavní spojkový válec.
Chystá se Pohoří, snad po loňsku i s návratem dalšího (dalších) vozů. Zatím jsou bez STK.
00:18:18
20.11.2015
20.11.2015
Hurdis
-> Přema: Fulknek byl v původním scénaři. Jinak zbytek úvodní scény jsem (aniž bych to věděl, psal na základě zpovědi panu rejžovi Prušinovskému a po debatě s panem Čtvrtníčkem, před zaparkování už tedy "Petrem vole") stejně tak vznikla i dost imaginární kupní částka, jelikož jsem měl v kastlíku znalecký posudek - hodně se divím, že jsem nebyl dodnes perzekuován na oficiálním webu ani tady - jelikož pro ovčany, i zde by to měl být irelevantní úlet.
Navíc, díky zaneprázdněnosti jsem TO viděl až teď.
Mohlo být hůře. Pokud si vypůjčím jiné názvosloví, tak "u mne dobrý".
Navíc nešlo jenom o auto, ale i o vohoz z mého šatníku .
Takže příští sezonu nebudu replikou videa, jen jeho produkcí.
Jinak na odjezdu jsem za volantem opravdu já, je to vidět, dost jsem letos zhubnul, bohužel je v záběru volba klidného odjezdu, ještě byla natočena alternativa výjezdu s "hrabátkem".
Navíc, díky zaneprázdněnosti jsem TO viděl až teď.
Mohlo být hůře. Pokud si vypůjčím jiné názvosloví, tak "u mne dobrý".
Navíc nešlo jenom o auto, ale i o vohoz z mého šatníku .
Takže příští sezonu nebudu replikou videa, jen jeho produkcí.
Jinak na odjezdu jsem za volantem opravdu já, je to vidět, dost jsem letos zhubnul, bohužel je v záběru volba klidného odjezdu, ještě byla natočena alternativa výjezdu s "hrabátkem".
21:03:27
19.11.2015
19.11.2015
Antony - zrušená registrace
-> OndraKrupi: to teda mohli
12:39:39
19.11.2015
19.11.2015
OndraKrupi
-> Tomaso435: mohli říct rovnou Pohofest co?
21:44:19
18.11.2015
18.11.2015
Tomaso435
-> Přema: tak asi aby nedělali něčemu reklamu vid.....
21:42:38
18.11.2015
18.11.2015
Přema
-> Hurdis: Hele kde vzali ten fulnek? musel jsem si to pustit třikrát jinak bych tomu nevěřil tady žádné srazy nejsou byl tady loni první ročník nějakého pokusu jinak nic... je všude mnoho jiných, velkých a populárních srazů...
21:33:23
18.11.2015
18.11.2015
Milan 136
-> sikula: no ty vole to je kus noo
21:17:48
18.11.2015
18.11.2015
sikula
-> Milan 136: tak snad se ti libi Bublina
21:08:34
18.11.2015
18.11.2015
Milan 136
-> Tuner#2: nějaký hlášky fajn, ale celkově nic moc. Nejlepší bylo jak bourali toho golfa tou pošťáckou feldou. Prej tak sem ti zase boural. No můžeš, pojď ještě
21:05:05
18.11.2015
18.11.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> J3STER 18.11.15 08:05:09: Viděl jsem hned v neděli Jinak souhlas, nějak mě to zklamalo (myšleno celé monte carlo).
14:28:24
18.11.2015
18.11.2015
OndraKrupi
-> Hurdis: paráda, hele a doufám, že tě to filmování neovlivní a v červenci tě uvidím
08:05:09
18.11.2015
18.11.2015
J3STER
-> Tuner#2: Tady: www.stream.cz/autobazar/1
0007888-cinan
Jinak mi to spíš zvedlo žluč než aby to bylo zajímavé.
Jinak mi to spíš zvedlo žluč než aby to bylo zajímavé.
17:33:17
17.11.2015
17.11.2015
saSaT
Kurňa filmová hvěžda
22:32:34
11.11.2015
11.11.2015
Hurdis
-> Nwkt: Tak minuty slávy beru profesně úplně jinak a ne na podivné úrovni televizního formátu, už kvůli tomu, že se stávájí předmětem budoucích problémů a minut sváru.
Letošní sezonu beru spíš jako minuty proher, na každé z mála zúčastněných akcí v podobě 5-8mých míst (plus jedno díky chybičce brutálně na chvostu :-D). Navíc na silnějším motoru se ani nehráblo, najetých km mohlo být mnohem více. Většina pěkných dní se strávila daleko od auta prací. Minimum nákupů ND na druhé auto a několik nedořešených nákupů slušné kastle navíc to podtrhlo.
Tak když vezmu, že alespoň byla sezona bez závad, pokořena top speed, PHM zdarma, dotované starty, bude alternativní střídání obutí na renovovaných discích, přes zimu (když podnikání dovolí) re-renovace některých částí před další (již třetí STK) ve vlastních prostorách, tak to snad pokleslá mediální zábava nezkazí.
Alespoň se něco děje.
Jestli bude něco k debatě, tak asi scéna s dialogem mezi Mechanikem a Bublinou. Pan režisér chtěl něco autentického, tak jsem mu asi 4 věty poskytl, přesně ve stylu škoda_virt.cz. Neberte to vážně. Dík.
Mimochodem, neznám závěr dílu, takže vše co se točí kolem prvků svítících ve tmě bude překvapení, netuším pointu, bude-li nějaká.
Letošní sezonu beru spíš jako minuty proher, na každé z mála zúčastněných akcí v podobě 5-8mých míst (plus jedno díky chybičce brutálně na chvostu :-D). Navíc na silnějším motoru se ani nehráblo, najetých km mohlo být mnohem více. Většina pěkných dní se strávila daleko od auta prací. Minimum nákupů ND na druhé auto a několik nedořešených nákupů slušné kastle navíc to podtrhlo.
Tak když vezmu, že alespoň byla sezona bez závad, pokořena top speed, PHM zdarma, dotované starty, bude alternativní střídání obutí na renovovaných discích, přes zimu (když podnikání dovolí) re-renovace některých částí před další (již třetí STK) ve vlastních prostorách, tak to snad pokleslá mediální zábava nezkazí.
Alespoň se něco děje.
Jestli bude něco k debatě, tak asi scéna s dialogem mezi Mechanikem a Bublinou. Pan režisér chtěl něco autentického, tak jsem mu asi 4 věty poskytl, přesně ve stylu škoda_virt.cz. Neberte to vážně. Dík.
Mimochodem, neznám závěr dílu, takže vše co se točí kolem prvků svítících ve tmě bude překvapení, netuším pointu, bude-li nějaká.
21:28:02
08.11.2015
08.11.2015
Tomaso435
-> Nwkt: díl od dílu slabší slabší... a čim dál věčí sračka...
21:23:05
08.11.2015
08.11.2015
Nwkt
-> Tuner#2: Každou neděli vyjde novej díl www.stream.cz/porady/auto
bazar