rapid 136 / krystof2009 rapid 136 / krystof2009

komentáře | popis | fotky | Krystof2009 | 29.09.17 00:11 | 40x v oblíbených
škoda rapid 136

r.v.1989



Zdravim, rapida jsem si koupil, protože jsem se rozhodl jít na obor automechanik, chtěl jsem něco co se dá dělat doma a naučit se na tom truchu tý praxe :-) škodovek jsem se držel tak nějak od mala. :-).



PLÁNY:

vyvařit , opravit , zrenovovat



4.8.2014 - koupě vozu





-listopad 2014 definitivně se dal na špalky, sundaná přední náprava (už z půlky zrenovovaná) ,sundané blatníky,kapota ,dveře.

-prosinec 2014 koupě svářečky(dárek k ježíšku :-) ) ,odřezání shnilých částí předku a navaření nových částí, L a P vršek podběhu.

-leden 2015 broušení svárů , broušení nápravy ,lakování nápravy a díly s tím spojený.

-únor - Nic moc jsem neudělal, jen jsem zkoušel pasovat blatníky a dveře. Jo a složená náprava :-)

-březen - Předek auta jsem vyspravil svářečkou :-) natřel základní a body na ochranu podvozku !! zapasoval jsem tam nápravu.

-duben - zkouška blatníků , dveří ,předního čela , a hlavně kapoty ! ale není to taková sranda jak sem si myslel !

-květen - všechno jsem smontoval na stk a přepis.byly jsme se podívat na srazy v Doksech a Blansku ,Praha najeto cca 1000km.

-červen - byl jsem si pro výučák :-)

-červenec - sraz Pohoří Pohofest cestou zpátky sem si odvezl malí bebí asi 6 km od baráku rapid vs audi :-( škody pouze blatník čelo, nárazník, jinak nic takže sem sehnal novej blatník + čelo a nějaký díly na vyvaření už kompletu.

-srpen - nic moc rozebral jsem ho tak jako ještě nikdy :-) a věřím že to jednou bude auto :-)

-září - začala škola takový ty dva měsíce snažení takže na rapidu nic moc

-říjen - tvorba převařáků , řezání lemů ... vyvaření pravého a leveho vnitřního a vnějšího lemu

-listopad - vaření zbytku podvozku kousky prahů,nosníky pod. ramen, podběky no všechno co bylo žrezlí nebo durch

-prosinec - nějaké dovyvařování kolem trubky v prahu, vzadu roh okna ještě není hotovo , škrábání a natírání podvozku

......................... .......................... .......2016............... .......................... .......................... .......................... .................

leden - shánění dílu na zadní nápravu

únor - vyvaření rohu okna

březen - sehnal jsem zadní ramena v zachovalém stavu a vystužil a scháním téčko(silentblok) pod převodovku

DUBEN - silentbloky sehnány + další díly od škodovky a byly jsme s Rockem koupit jeho 130tku se po 20 km vařila každejch 10km až

domů cca 90 km :)

KVĚTEN- umyl jsme motorový prostor a natřel černým matným alkytonem + čištění motoru a převodovky lakování a příprava na tmelení

karosérie



ČERVEN- natřel jsem a složil zadní nápravu a čistil motor s převodovkou

ČERVENEC - natahal jsem do zadní části kabely trubky atd nandal jsem nápravu motor a převodovku a nastartoval jsem ho udělal jsem

mu takovou menší údržbu výměna rozvodů filtrů vyčištění olejové vany atd..



SRPEN- kytování a kytování jinak nic moc chodil jsem na brigádu abych si mohl koupit kompresor a nastříkat to protože když jsem se

dozvěděl že v lakovně za to chtějí 40 tak to by byl pro mě jako studenta nedosažitelný cíl :( . Tak jsem koupil kompresor a

pistoli , hadice a výplata byla pryč za den jak nic :)



ZÁŘÍ - už se blíží škola ale doufám že tento měsíc to nalakuju :) MOJE PŘEDSTAVA O LAKU JE ČERVENÁ APPOLO ,ALE UŽ JSEM SLYŠEL NÁZOR ŽE POD ČERVENÝ SE DÁVÁ BÍLEJ ,TAK JSEM PROJÍŽDĚL VIRT A NAŠEL JSEM JEDNOHO RAPIDA KTEREJ MĚL ČERNEJ PLNIČ , POD BARVU UŽ JSEM TO STŘÍKNUL ŠEDÝM TAKOVÝM TÍM UNIVERZÁLEM DŘÍV NEŽ JSEM TO PRODISKUTOVAL S OSTATNÍMA TAK KDYBY JSTE MĚLY NĚJAKEJ NÁZOR NEBO ZKUŠENOST CO Z TOHO ASI TAK BUDE BUDU RÁD ZA KAŽDOU ODPOVĚD



ŘÍJEN- Tak po neskutečně dlouhým nekonečným broušení přišlo na řadu stříkání popravdě jsem byl rozhodnut to nastříkat doma vzhledem k financím. Těsně před stříkáním jsem odvážel železo a všiml jsem si chlápka co brousil blatník ,tak jsem neváhal a šel jsem se zeptat jestli náhodou nerozumí stříkání a jakou pistoli si koupit , že kompresor, odlučovač a hadice vše mam i barvu a že to chci stříkat v garáži a on ,že stříkají auta a, že mají box a jestli to chci mýt pěkný tak at to tam přivezu , já že to bude drahý atd. Spočítal mi to na cca 4500kč tak jsem neváhal a říkal si že mají box a bude to stříkat zkušený lakýrník ,který se stříkání zabývá delší dobu i když jsem si lakování chtěl vyzkoušet tak jsem tam nakonec rapida odvezl a po týdnu se dostavil výsledek, puvodní cena se zvýšila na 6900kč což by nebylo špatný když jsem zdálky auto vyděl tak jsem si říkal , to snad nemůže bejt moje :) ale z bližšího prozkoumání jsem zjistil .. Je to celý jako VELKEJ pomeranč ,snad žádná plocha není zrcadlová ,když jsem mu to tam narovinu řek tak mi odpověděl, že,, nic nejde nastříkat bez pomeranče'' tak jsem mu řek at' se příště víc snaží a auto jsme odtáhly domu . Kdybych si to auto stříkal doma a povedl se mi takový lak tak jsem nejštastnější člověk na světě ale když vím, jak sem se snažil, ten podklad udělat perfektní a pak vám to někdo odflákne, tak vás to docela mrzí proto, jestly někdy budu chtít někdy něco nalakovat, tak to zkusím prvně sám. I když to zkurvím , tak mě to nebude tolik mrzet jako z lakovny kde by jim to mělo jít jako mě ....... něco mě určitě jde dobře :)

Doufám že sem z toho hledání dokonalého laku moc nezpyšněl :)



Někdy koncem měsíce by měla mít jedna paní od nás z vesnice došitou stropnici původně jsem si myslel že se nedoplatím ale řekla že mi to udělá do 14 dnu protože má moc práce a nemá čas a cena kolem 800kč za vše což je dobrá cena vybral jsem si bílou ale uvažoval jsem i o černý kde by zanikla všechna špína ale ta bílá si myslím že tomu dodá takový luxusnější vzhled :) ale dozvěděl jsem se že stropnice se natahuje při 25 a více stupních aby prej byla hodně změklá tak ještě nevím kde to budu dělat abych tam měl 25 stupnů :)



-listopad - auto jsem přemístil do garáže a zřídil jsem tam provizorní topení zezačátku s tím byly problémy, tak že se celý den topilo více méně pánu bohu do oken ale druhý den, co si kamna zvykla, se rozpálila a měl jsem tam krásných 26 stupnů někdy i 28 to už byl fakt hic i na tričko . Po rozbalení stropnice a natažení na tyčky jsem zjistil že jeden rukáv je otočený obráceně tzn. koženkou dovnitř . Ted jsem si říkal doprdele mám tu krásně zatopený je pátek a nemůžu dělat, nakonec jsem se rozhodl jí to zavíst, tak jsem to sundal a jel hned . Měl jsem štěstí ,že se zrovna vrátila z práce a tak mi to opravila asi za 5 min hotova z toho jsem byl strašně štastnej, protože kdyby to měl dělat někdo jinej tak bych se toho do konce příštího tejdna určitě nedočkal. Stropnici jsem tam provizorně natáhnul aby se pořádně vypla. Druhý den jsem zase musel zatápět ale už to šlo líp, vytopilo se to hned . Napínalo jsem to asi 5x jako že, napnout z každý strany a zase od začátku kolem dokola (spotřeba kolíčku byla cca 250) až to bylo perfektní . Ostříhal jsem ji a přizpůsobil nejhorší bylo trefovat držadla zrcátko atd pak jsem to nalepil a žiletkou ořezal přečnívající okraje . Druhý den jsem nasadil i skla ale ty boční se mi zdají moc vystouplí nevím čím to je . Jinak se snažím kompletovat interier palubovku sedačky atd..



prosinec- zprovoznil jsem elektriku jak je vydět na fotce urvanej pin od spínačky byla to pakárna ale podařilo se, z prvu mě to dost rozhodilo, co se děje že vubec nejde el .

Zapojování světel a blinkrů . Blinkry byla potíž že svítily ale to jsem je neměl ukostřené jen jsem se koukal na kontrolky v autě. Ukostřil jsem blinkry dal žárovky a stejnak svítily ale pak to bylo jen prohzený dva drátky na přerušovačí a auto začlo blikat.



Pasování : tímto procesem jsem si už jednou prošel, kdy jsem vyvařoval předek ,to mi to přišlo jak nejhorší věc a tak jsem to nejak udělal ale neřešil jsem spáry a tak prostě aby to fungovalo . Ted jsem v tom samém stádiu jenže díly jsou nalakované takže manipulace s nimi je exxxxxxxxtrééééééééměěěě nebezpečná aby se neodřely nebo nijak jinak nepoškodily většinu věcí jsem jak-štakš spasoval krom pravých dveří nechápu jakeý je v tom problém . Původní majitel mi to říkal taky, že špatně dovírají jezdily jsem chvíly a bylo znát že nejsou dobře nastaveny při vyvařování auta jsem zjistil, že drák horního pantu, ten plech před tou destičkou je uplně shnilej tak jsem ho vyvařil zkusil dveře a bylo to precizní vše navazovalo a chodily i při zkoušce zpasování dílu po pliniči vše ok ale ted kdy je to extrémě citlyví, tak to nejde ani za boha spasovat co spasovat vubec to nejde zavřít, jako by byly celý vyvrácený a tak jak sem se s tím stral, že sem ztrhnul všechny závity, nevím jak se mi to povedlo ale je to tak a odřel jsem to tak doufám že to v průběhu tohoto týdne nějak vyřeším ale už vůbec nevím co s tím.



Listopad -- Tak nějak jsem to dopasoval ale ještě by to chtělo líp ale zatím se snažím to auto skompletovat a plně zprovoznit . Poprvé po dlouhé době jsem ho konečně projel sice asi 500m ale bylo to skvělý a neskutečná radost :) akorát mě zarazilo cvakání v motoru chtěl jsem jet na geometrii ale to cvakání nepřestalo naopak se ještě víc zdůraznilo . Zprvu sem si myslel že je to nějaká blbost někde o něco se to klepe nebo tak ale nakonec přišlo nevyhnutelný a musel jsem rozebrat motor. Záhada byla zjištěna pouzdro čepu na 3tí ojnici se rozdrtilo a píst tam viklal takže sem sehnal čepy, kroužky, nový pouzdra,šály, atd.. Ojnice jsem si nechal vyuhlovat a poskládal jsem spodek (byla to fuška dostat píst do válce vyrobil jsem 3 plechy na kroužky :) ). Ted čekám na hlavu dal jsem ji snížit nevěděl jsem kolik tak jsem dal 0.3 mm tak budu zvědav jak to dopadne doufám že to nebude trhat těsnění ale asfalt :)



Prosinec- Motor jsem složil a funguje :) V pondělí jedu na geometrii tak doufám, že bude vše v pohodě a nebude tam něco špatně. Jinak ted dodělávám pásy ,lištičky co držej koberec ,rádio a takový drobnosti....



Tak a je tu další rok :) 2017



Leden - S autem moc nejezdím , jen občas o víkendu pro dědu do hospody :) jinak na sněhu jsem byl asi 3x . Dneska jsem potřeboval do garáže a potřeboval jsem vyjet s autem tak klasicky jsem načepoval našlapal a zmáčkl spojku , jenže ta šla až moc lehko tak koukám co se stalo a brzdovej váleček na převodovce tekl jak Dunaj.... tak jsem se do něj hned pustil a nic nezjistil co by mohlo bejt špatný ale vyměnil jsem gumičku složil a je to ok ... ale musel jsem to otestovat nedalo mi to :-)



Únor- Tak hned 1. jsme se vydaly s Rockem do Prahy a asi 20km od kolína prdlo topení ,urvala se plastová přípojka na hadice prostě se to z toho topení vytrhlo. Nedalo se nic dělat spojily jsme hadice a pokračovali do Prahy. Už hned od začátku tam byla zima skoro k nevydržení , venku byla asi -12 . Cestou zpátky domu se mi pokazil navíc tachometr a 20m od baráku jsem to bouchnul ,absolutně neposypaná silnice ,,PARÁDA!! ''.

Rapida jsem umyl po cestě Do a Z Prahy od soly . Bylo to potřeba už dřív ale bud nebyl čas nebo příznivé počasí.





rapid 136 / krystof2009 - komentáře:

21:26:36
11.10.2016
Vojťas
-> Krystof2009: A kdepak tady to bylo prosimte? abych vedel cemu se vyhnout
21:09:04
11.10.2016
Krystof2009
V boxu lakýrníkem proto nechápu ten pomeranč je dost velkej na foto to není vidět ale když se podíváš na světle tak se zadní blatníky a vlastně nic nezrcadlí je to takový matný pomerančovy
20:50:43
11.10.2016
LUKAS
-> Krystof2009: lakovala sa v boxe alebo dielny-garaži ?
20:14:10
11.10.2016
Star LC20
-> Krystof2009: to sou zmrdi, tyjo....vzít si sedmičku, a zkurvit to.....to fakt naštve. Ani nevím, jak se můžes bránit, nikdy jsem si nenechával nic lakovat, takže neporadím....Chybama se člověk učí, že. Teoreticky by se to dalo snad rozleštit
22:12:39
24.09.2016
Rock
-> Krystof2009: tak už se to blíží co 4
06:59:01
30.08.2016
Star LC20
Taky jsem si v tvým věku dával dohromady svoje první auto, Rapida. Dokonce vypadal dost podobně. Budu sledovat, jak to dotáhneš 6 zatím pěkná práce
22:14:38
29.08.2016
Krystof2009
Jo je to šílená práce celej tejden jsem brousil fakt jak magor a kytoval furt dokola že to nebralo konce je to neskutečně těžká práce když to člověk dělá sám a nástroj je lavor s vodou kus dřeva a glass papír ze železářství . prvně jsem to dělal na sucho a pak pod vodou až na 600 ale nakonec jsem celý auto vzal 400 nevím totiž čím se to brousí pod plnič tak snad to bude držet. Dnes jsem to stříknul plničem, tak je vidět že to furt není ono tak to zkusím zlepšit příští měsíc budu lakovat tak jsem zvědav jak to dopadne zatím všechno co jsem udělal jsem dělal poprví a většinu jsem okoukal z internetu :)
21:14:48
29.08.2016
Pavell
-> Krystof2009: to budeš pod lak chystat úplně sám?

Je to děsná práce, do toho bych sám nešel.
07:34:59
17.07.2016
Pavell
-> Krystof2009: to si sedne až to nastrojíš4
22:14:34
14.07.2016
Krystof2009
ne nemam tak jak je to na foto . ale myslím si že ty skla a sedačky tomu nic moc neudělaj teda nevím pružiny jsou origo zatím . Když jsem to rozdělával tak stál dost rovně neměl ačka
23:34:40
10.07.2016
MATTESS
-> Krystof2009: ale nastrojený to nenáš celý, ne? Já střčím mezi podběh a pneu dlaň na výšku, tj. ca. 100mm
22:10:32
10.07.2016
Krystof2009
nechápu že to stojí strašně vysoko přitom tam jsou původní pružiny a je tam i motor
00:28:31
28.05.2016
Pavell
Zatím pěkně pokračuješ4
13:32:33
08.05.2016
Rock
-> Krystof2009: ještě si mohl napsat že jsme těch 90km jeli 7 hodin 3
06:26:16
16.03.2016
Mantrabeach
chybně navařenou výztuhu sem měl i já na žlutce a za ty roky ježdění se s tím vůbec nestalo.
22:08:24
14.03.2016
Krystof2009
jo vedly jsme o tom asi kilometrovou diskuzi ale nikdo nevěděl proč to v tom učku nesmí být zavařený,pak jsem vyděl i jiný a někdo to má taky tak zavařený ,tak nevím čemu to vadí ?? prý napětová špička ?? původně to bylo pěkně shnilí rameno :)
21:52:37
13.03.2016
Kocvin
Máš chybně navařenou výztuhu na šikmém rameni..4
21:39:35
22.12.2015
Krystof2009
jo bylo to super :-)
20:30:11
22.12.2015
Rock
-> Krystof2009: Tvl to byla jízda co 5
Extreme Tyres