Adelka / Skoda 1000 MB Adelka / Skoda 1000 MB

komentáře | popis | fotky | jozkin | 10.05.12 01:19 | 15x v oblíbených
Auto som si kúpil 22.12.2010 z Turian (odtiaľ aj meno). Od vtedy bolo v garáži u otca. Pred troma týždňami sme ju vytiahli a teraz parkuje pred panelákom...

Zatiaľ na nej chcem jazdiť a postupne zháňať diely na renováciu. Pôvodný rok výroby bol 1965, ale mala menenú karosériu.

Už sa mi na ňu podarilo zohnať žiabrové blatníky a pozičky, ale ani z ďaľeka to nie je všetko, čo jej chýba :-)



Som z toho trochu zmätený... V papieroch mám dátum prvej evidencie 17.9.1965, na výrobnom štítku nad chladičom je 1966 a číslo karosérie (255???) zodpovedá až roku 1967 (karoséria bola menená). Napriek tomu by som ju chcel (časom) renovovať do ročníka `65, ale môže sa to ešte zmeniť... (jedna myšlienka bola aj nechať si tieto blatníky a podľa ich stavu ich opraviť a nastriekať rovnakou farbou akou bude celé auto a čas od času ich striedať (samozrejme to by predpokladalo verziu s úzkym úsmevom...) - ale to je možno hlúposť...)



Inak je to moje prvé auto :-)

V dohľadnej dobe mi ešte možno pribudne dedkova Škoda 110L z roku 1975. Ale ešte ho budem musieť chvíľu presviedčať...



Uvítam každú radu ;-)



Tak Adelka je uz predana...

Adelka / Skoda 1000 MB - komentáře:

22:51:01
29.04.2013
ROBERTO
-> jozkin: odkial tu z MT presnejsie si? budem sledovat cervenu 100ku...hadam sa dakedy stretneme....a kdo robi tu Rku?
01:01:02
20.04.2013
jozkin
Tak zase je moja ucast na tychto strankach aktualna :-) Kupil som si skodu 100L. Je cervena a predbezne sa vola Karkulka :-) Coskoro jej snad spravim profil, ale moemntalne na to volako nemam cas...



Este k Adelke: ako som pisal Adelku (Skodu 1000MB) som predal, jednak som vtedy nestihal starostlivost o dve auta - veterany, jednak Adelka bola dost hrdzava a ja som nemal dostatocne skusenosti, moznosti a kapacity na jej obnovu a dufal som, ze ziskam dedkovu S110L a nakoniec ako som pisal, tak Tatra 613 bola mojim snom od mojich cca 5 rokov, takze som neodolal a kupil si ju, sice som uz zistil, ze starostlivost o tatru je daleko narocnejsia ako o skodovku a aj nahradnych dielov je daleko menej,. ale sen je sen...



Zial dedko svoju S110L nechal pred vianocami zostrotovat, co som mu sice zazlieval, ale uz sa s tym nedalo nic spravit... Nasledne koncom januara dedko umrel (uz dlhsie mu hrozila aneurizma na aorte, ale bal sa operacie...). Takze teraz budem mat nahradu v podobe tej S100L. Po dedkovi ostalo dost vela nahradnych dielov a pomoc mi prislubil aj kamarat, ktory generalkuje S110R.



A este posledna poznamka k T613: Ked som bol maly, tak vyssnivana bola pochopitelne chromka, ale v poslednom case som sa trochu venoval tatram ako laicky fanusik a zistil som, ze po chromke sa mi paci stvorka, zatial co trojka sa mi paci najmenej... A ked bola na predaj stvorka v uchadzajucom stave, tak som neodolal ;-)
19:18:15
10.05.2012
j_j
-> doking: no embéčko vs. plasták 613 - dlouho bych se nerozhodoval 6
10:08:57
10.05.2012
doking
-> j_j: proč proč si to pročti o pár komentářů dole,holt Tattra je vítěz...
09:42:18
10.05.2012
j_j
proč ? 36 to je jediný co vím jistě - budu fandit Slávii a MB a kilo v životě neprodám 5
01:18:19
10.05.2012
jozkin
Adelku som pred cca mesiacom a pol predal, takze toto vlakno uz nie je aktualne...
21:21:29
14.02.2012
MIREC95
Zdravím, kolko € chceš za tú tisícku?
02:25:17
08.01.2012
jozkin
Tak zatial som sa nedokopal, ani k tomu aby som si podal inzerat, ale aspon sme s Adelkou zaciatkom decembra uspesne presli EK a tyzden na to som ju zavrel do garaze, aby zimovala pod strechou... A zaplatil som jej aj PZP na dalsi rok...
10:33:43
01.09.2011
doking
A není to škoda to prodávat :-(, Tatra je Tatra,také jsem chtěl 603ku a nebo 613 Chromku,ale postupem času mi došlo,že o to bych se nepostaral a ani to finančně neutáhl,lítal bych jen pořád kolem toho,přece jen to potřebuje intenzivnější údržbu, než ,,obyčejné" embéčko,to ji sice žádá také,ale né v takové míře a za takový prachy.A jestli tohle je tvoje první auto,tak nevím jestli je rozumný hned jako druhý kupovat Tatru, i když neznám tě a nevím jak si na tom se zkušenostma,co se týče oprav a renovací aut.Třeba ti půjde,každá zachráněná Tatra je dobrá :-)
00:55:02
01.09.2011
jozkin
Tak zmena planov... Kupil som si este T613-4 (moj velky sen), takze Adelku by som chcel predat, jednak je na nej vela roboty a jednak sa chcem venovat skor tej tatre... (a vo vyhlade mam este dedkovu S110L) - ale motoricky je na tom dobre, takze ak by bol zaujem... Mam k nej aj celkom dost nahradnych dielov - tie k nej pridam, akurat ziabrove blatniky su zvlast...
15:54:14
28.07.2011
ROBERTO
ja som mal vtedy auto doma...koncil som 3ti rocnik na SOŠD v Priekope tak sme boli v krcme zapit 1
21:38:55
14.07.2011
jozkin
To som mohol byt ja 4 zial uz neviem, kedy presne to bolo, ale minuly mesiac som stretol jednu cervenu 1000MB de Luxe (siroky stlpik) v priekope a ked som sestru doucal soferovat tak este jednu sivu pri Kauflande v Kosutoch...
16:14:49
28.06.2011
ROBERTO
-> jozkin: videl som ta minuly tyzden v piatok prebehnut cez Vrutky...ak sa nemylim 6
22:46:37
26.05.2011
jozkin
Talk dnes som si zohnal nejake dalsie nahradne diely na Adelku a aj ten nestastny blatnik, sice treba trochu vyvarit aj ten "novy", ale nie je to take zle...



Chcem sa spytat, je problem, ked ma dynamo trochu krivu osku? (ide o dynamo, ktore som si dnes doniesol) Da sa to narovnat? Vymenit? Zohnat novu? Vyrobit novu?
01:11:41
22.05.2011
jozkin
Duri - nejake pismenka som tam nasiel, ale nezapamatal som si ich, takze na buduce...



S Adelkou sme boli na svojom prvom zraze - tochu sme sa blamovali... Jednak vplyvom znecistenych sviecok isla len na tri valce a jednak socharske dielo na zadnom blatniku - ostatok po predoslom majitelovi sa cestou rozhodlo, ze bude zit vlastnym zivotom, takze mi definitivne uhnila a odpadla noha laveho zadnho blatnika... Takze ak niekto viete o lavom zadnom blatniku (s ubdlznikovou) mriezkou v stave na-restaurovanie-sa-nehod i-ale-jazdit-sa-s-tym-este -da, tak mam zaujem... Dakujem 4



Tymto velmi pekne dakujem chlapom, ktori mi pomahali so svieckami (vymenili mi ich) a nastavili mi karburator kvalita jazdy bola na nepoznanie a cestou do Mt som stihal jenu fabiu, ktora ma nehanebne predbehla2
20:51:16
17.05.2011
Duri
Jozkin, podla toho co pises by som vydedukoval toto:

Datum prvej evidencie: OK

Cislo motora: OK, povodne

Jednalo by sa o 6. seriu, model 64

Cislo karoserie a stitok: nepovodne

Vicko oleja by malo byt OK

Interier zial neviem posudit, az na klucky trojuholnikovych okienok, tie su OK

Pozri este na chladic, su tam 2 pismena. Ak je povodny, mal by si tam najst nieco ako:

1. "S" - srpen alebo "Z" zari (aspon dedukujem) a

2. "U" - 1965

Viac by vedel zistit asi jj u ludi v skoda archive.
00:07:38
17.05.2011
jozkin
j_j:

dátum prvej evidencie = 17.9. 1965

číslo motoru = 061883/1

číslo karosérie na výrobnom štítku chýba

číslo karosérie vyrazené na plechu chladiča: 255984 (ale ta 9 môže byt aj 0 - je to akési divne) - v techničáku mam 9

Fotka interiéru je medzi fotkami, akurát poťah stropu je hladký (resp. iba miestami prešívaný priečne) - u niekoho som pri rekonštrukcii videl ten poťah s pozdĺžnymi pruhmi prešívania - to nemám...



Vďaka 4



Jozka: Tie pružiny okolo karburátora sa mi ani trochu nepáčia, tak dúfam, že sa ich časom efektívne zbavím... (tú vodorovnú ešte znesiem 6 ) Co je viečko ventilového veka? Je to tá krytka otvoru na nalievanie oleja? Dedko má na Š110L rovnaké, ale tuším tiež už nie je pôvodné...



Off Topic: Inak v aute som mal aj pôvodný výstražný trojuholník a znárodnil som aj dedkov o 10 rokov novší (má navyše reflexné šesťuholníčky), mám aj dedkovu plechovú lekárničku. (v obale zo starej lekárničky (v práci také ešte používame) mám zas kľúče a ďalšie náradie) a niekde sa mi tam povaľuje aj prastarý minimax, ale ten už asi nikto nesprevádzkuje...
11:48:25
16.05.2011
Jozka
-> jozkin: Už jen dle toho popisu je interiér "starší", nežli karosérie, začátkem roku 68 už se zpravidla dávaly jenom dvoudílný panely na dveře na deLuxy i Standarty a kličky měly plastový madla.. A z běžný produkce zmizely sedadlový "extras" - jen žlutá, vínová a černá nám zbyly.

Stejnej interiér, tedy sedadla a dveře, jsem měl v 67-ce standartu.. Krásnej filtrbox, i s obtiskem ještě, jinak obvyklý úpravy.. manuál sytič, karbec asi 100-ka, rozdělovač, přídavná pružina akcelerace.. jen to víčko ventilovýho víka není úplně obvyklý..

-> j_j: Taky bych se přece jen přiživil, budeš-li klást dotazy - mám nečitelný jedno čísílko u origo motoru v TP..
upraveno 1x, naposled 16.05.2011 12:00:46
11:21:58
16.05.2011
j_j
-> jozkin: víš jak to uděláme? napíšu L. Nachtmanovi a zjistím co potřebuješ.

Ještě to shrnu :

* datum první evidence = 17.9. 1965

* opiš mi prosím přesně čísla motoru a karoserie na výrobním štítku

* číslo karoserie vyražené na plechu chladiče 255 XXX (tady se také prosím podívej přesně)

* měl bys prosím fotku interiéru ?

honza
upraveno 1x, naposled 16.05.2011 11:22:15
Extreme Tyres