czechino/ Favorit šneček czechino/ Favorit šneček

komentáře | popis | fotky | czechino | 24.10.16 13:13 | 176x v oblíbených
Škoda Favorit ---Special Line---/ Turbo Line



BMM 50KW

Rok 1994

Barva: červená

Stav tacho: 68000 při zaseklém načítání km, takže opravdu nevím kolik měl.






Fávo jsem si přál asi od 14, kdy mě to nějak uchvátilo, už ani nevím proč.

S tím jsem si spojil sen Favorit + Turbo a začal pročítat všechny možné fora a diskuze ohledně montáže turba do N/A motoru.

Více méně kdekoliv jsem se o tom zmínil, tak si mysleli že jsem idiot a že to nikdy nemůže jet, klasika 3x uložená klika že.

Jsem zastáncem origo motorů v autě, takže něco jako dám do Fáva motor 1.8T a pojede to by mě vůbec nenaplnil, protože bych mu sebral české srdíčko a co se týče škodovek jsem hodně velký srdcař( ostatně všeho českého). Tak jsem prolejzal dál a dál pročítal všude možně až jsem se uchýlil pouze sem na virt kde toho bylo poměrně dosti a hlavně o škodovkách čili i moje zaměření. To mi mohlo být tak 16, asi tak nějak. Takže další 2 roky do pořízení vysněného Fáva jsem strávil zjišťování o tom jak dostat turbo do motoru škoda. Nechtěl jsem nic složitého takže jsem pokukoval po Solexu z rencka, pak klasiku bezkontakta na rozdělení jiskry. Ostatní v popisu věcí na autu. Bylo mi už sedmnáct a půl a v inzerci( kam jsem mimo jiné chodil every day) byl pěknej červenej Favouš, v té době bylo zachovalejch Favoritů jako šafránu a ikdyž zbýval půl rok do ŘD neváhal jsem a zajel si pro něj. No a tím začal příběh mého Favorita.

Nejdříve s ním jezdil tatík kterej už byl hodně dlouho zvyklej na svoji octavii f tdi s posilovačem tak se mi posmíval že je to na dnešní dobu hrůza, a to sám měl v roce 95 až 04 Formana Solitaire. Po předání do mých rukou začali takové ty klasické věci co dělá kluk když má své první auto, tedy myslím auto za pár korun bez výbavi, né kluk kterému fotr koupí v 18 auto za půl mega( jsem na tohle vysazen)

Takže montáž rádia, kouřových světel, mlhovky repro do středového panelu, vzádu je stále plán vyházet sedačky a odlehčovačka!

Po asi 3 měsících na HP houping jsem zainvestoval do HP sporting a hurá dají se projíždět zatáčky anich bych si dřel prahy o zem.

Přečkal se mnou jednu zimu kdy to bylo jízda=vapka a mytí podvozku. až nastalo jaro a má vysněná montáž šnečka.



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ------------------------





iNFO o všem na něm:



Podvozek:



Přední náprava Felda se stabilizátorem

Tlumiče HP sporting



Řízení:



Ostré 2,7 otáčky



Brzdy:



Série



interiér:



Volant OMP + nába

Budíky DEPO racing tlak oleje, tlak turba, lambda

Držák budíků DEPO



Motor:



Je původní 50KW 136B teď s písty 135.

Hlava mírně vybraná, upravéné ventily zvetšené výfukové kanály, komprese něco pod 8

vačka by měla být v tomhle motoru 254/254...

Výfukové svody fabia 1.4MPi

Turbo Punto GT

Solex 32Dis z Fuega 1.6

Intercooler 300x155x65mm



Spojka:



Přítlačák proměřený z MOTOR EXCEL

Lamela SACHS



Zapalování:



Rozdělovač Hanhart 880 úprava Urbi



Chlazení:



Klasika fávo chladič

vyndaný termostat

oil chladič 330x100x50mm



Výfuk:



Za turbo svařen na míru + závit na lambdu

Zbytek výfuk Laityng



Kola: 15 RONAL



Pneu: Continental sport pár let staré....



Plány? těch je ještě dosti a dost



Přední brzdy MD components

Zadní už mám na stole fungl nové VW Golf 4 + zadní náprava felda

Asi novej motor s vačkou 265, možná fábie, možná fábie vrtlá na 1490ccm.....





Prozativní výkony:



Na brzdě nebyl, ale podle toho jak jede to vidím kolem 130PS, zrychlení musím zkusit, maximálka bude to co převodovka dovolí (jel jsem něco přes 200 tachometrových )

krouťák neodhadnu.



Toť vše co mě napadlo, kdyžtak doplním :)



Video:
Škoda Favorit 1.3 Turbo






New Video 2015 :
Škoda Favorit 1.3 Turbo + CITY Ride






















czechino/ Favorit šneček - komentáře:

22:49:34
04.10.2013
cPetan
-> pavucina: Až tak? 9
21:44:40
04.10.2013
pavucina
-> cPetan: Trhaji se drzaky motoru, krouti to pravej hrnec, hrne se napravnice s nosnikem...
21:11:04
04.10.2013
czechino
Kroutí se z nadměrného výkonu 40
21:01:43
04.10.2013
cPetan
-> pavucina 04.10.13 17:12:02: co se děje s kastlí po dvou letech s turbem? 1
19:21:56
04.10.2013
czechino
Současné foto aneb co to vepředu kouká, hlavně nenápadně 145
zvětšit czechino/ Favorit šneček  - obrázek od czechino vložen 04.10.2013 19:21:56
19:07:57
04.10.2013
czechino
-> pavucina: Jn klasická mechanika vs elektronika 5
17:12:02
04.10.2013
pavucina
Nekdy by jsme mohli pozavodit, kazdopadne natoc naky videa jak to jede.

Hlavne by me zajimalo jestli tam je orpavdu 254 vacka a jak to s ni jede.

A aby jsi videl jak vypada kastle z favorita po dvou letech s turbem 1
upraveno 2x, naposled 04.10.2013 17:14:43
14:28:31
04.10.2013
Lukyn Fakír
-> czechino: LUXUS!! šup do blíbených4
12:56:09
04.10.2013
czechino
Jojo. Foto bude jen to sem chci davat postupne a ne najedno at jako ze neco delam 18
12:33:03
04.10.2013
Alenka
-> czechino: takze uz motor s turbem?

Jsem si nebyl jisty, kdyz na fotkach je teprv redukce na svodech a zadne foto hotoveho dila.

Bude nejaka dokumentace soucasneho stavu?
11:37:57
04.10.2013
czechino
Blok motoru 136M, pisty 135.

Výkon nevím jistě, odhaduju podle aut kterým jsem ujel nebo stačil. 4
10:55:57
04.10.2013
Alenka
Co tam je ted teda za motor a kde se v nem vzalo 130 koni? :)
10:32:04
04.10.2013
Lukáš Černý
Dej vic fotek, vypada to zajimave :)
Extreme Tyres