Dragon / 120L Dragon / 120L

komentáře | popis | fotky | dragon_cb_cz | 22.03.14 23:24 | 67x v oblíbených
Co se děje:

- 22.3.2014 - Trvalo to skoro rok a půl, ale motor je hotový. A já mezi tím udělal prd, převodovka není ready, zadní náprava jako celek není ready... budeme muset přidat :/

- 11.10.2012 - Motor odvezen motoráři, začíná dilema co do něj nakonec naskládat. Mezitím se skládá repasovaný 5tikvalt.

- 6.10.2012 - Motor je venku, jedna kapitola života tohoto auta se uzavírá...

- 14.6.2012 - Pořízena sada vložek a pístů 120LS a plány na novější motor začínají dostávat jasnější obrysy.

- 30.1.2012 - Odborníci neměli vážnějších výhrad, takže máme zase na 2 roky zelenou i červenou nálepku a můžeme jezdit :) Následoval přesun zpátky do Prahy a už je zase hezky pod střechou v garáži.

- 29.1.2012 - Přesun Praha -> České Budějovice

- 27.1.2012 - Na chalupě jsem jí ometl od prachu, nandal baterku a poslušně naskočila. S trochou štěstí jsem se po jinovatkou pokryté a totálně zmrzlé trávě vyškrabal na silnici a následoval přesun do garáže v Praze.



Model: Škoda 120L

Rok výroby: 1985

Barva: Továrna tvrdí, že tabáková - najdou se i jedinci, kteří volí jiná přirovnání ;)



Tahle škodovka je především památka na mýho dědu, který byl jejím prvním majitelem. Najel s ní přibližně 170 tisíc kilometrů (tachometr je už čtvrtý, ale vedl si poctivou evidenci), ale po celou dobu jí dopřával nejlepší možnou péči v rámci možností - myslím, že je to na ní vidět. Většinu času garážovaná, ale přes léto si občas na dešti postála. Ani sněhu se občas nevyhnula, ale ustála to se ctí a (více méně) ve zdraví.



Co jsem s ní udělal já:

- Dostala sedačky s opěrkama (myslím, že GLSové) - mám svojí krční páteř rád.

- Odlehčil jsem jí o všemožné zásoby menších či větších zbytečností, které děda za 23 let do auta nastrkal (různé náhradní díly a drobnosti "pro strýčka příhodu").

- Skoro nové pneu Matador MP4 165/80 R13.

- Disky opískované a v komaxitu.

- Nový štítek na zadní čelo - starý už byl ošklivě zažloutlý a zkřivený.

- Opravené různé drobnosti, které se objevily a otravovaly či ohrožovaly život.

- Občas nutná pravidelná údržba - vyměnit olej, promazat svisláky a tak dále - vždyť to znáte :)

- No a před focením jsem jí trochu umyl a poleštil :)



Plánované úpravy: Žádné. Zůstane v rámci možností nejblíže podobě, v jaké mi jí děda nechal - změny budou ryze kosmetické.

- OK, trochu zvažuju postavit jí nový důstojný motor - tzn 120LS v nějaké lehké úpravě, do původního bloku. Sada vložek a pístů je, hlava taky... uvidíme ;)

- Zatím to vypadá na následující: Nový motor v původním bloku, písty 120LS, hlava 120L s vybráním pro bombírované písty a snížená na kompresní poměr někde lehce přes 10:1, tvrdá sedla, vodítka s gufery, vačka 260 Krejbich. Další parametry zatím v úvahách...



Co by potřebovala:

170 tisíc kilometrů už je na 120ku docela slušná porce, takže má i svoje bolesti, které bych jí postupně v rámci možností vyléčil (zdaleka to nejsou všechny):

- Zadní náprava už je trochu do A - takže dostane jiné pružiny a ramena (oboje dárcovsky poskytla naše mrtvá Š105L) - už jsou v přípravě. O osudu dalších částí nápravy nerozhodnuto - mám sadu tlumičů Kayaba, možná dojde na repasované nohavice poloos a přemýšlel jsem i o pětikvaltu - ale když to vydržela 26 let bez něj, tak to asi vydrží dál :)

- Vady na laku - sem tam nějaký šrám, uvidíme co s tím půjde udělat. Celolak zatím neplánuju. A očistit od kol nacákaný asfalt.

- Vnější plasty - levá zadní mřížka už je vyměněná, pravá asi brzo bude taky. Nárazníky už nejsou úplně fešácké, takže když se naskytne možnost tak asi taky půjdou nové. Pokličky kol to samé. Trochu se odlepují ochrané lišty na dvěřich, takže přilepit.

- Zpasování přední kapoty - po výměně předních blatníků před několika lety nelícuje přesně na levé straně.

- Současné disky jsou jen dočasným řešením, chtěl bych dát buď plecháče v originálním odstínu nebo Meteory (sadu mám, ale nejsou peníze na důkladnou renovaci). Ale zatím snad ostudu nedělají ani ty co tam jsou.

- Různé menší či větší vady v interiéru - gumové koberce už nejsou co bývaly, sem tam někde nějaká lehká zbastlenina - nic hrozného, ale bude potřeba na tom zapracovat :)

- No a další spousty drobností, jako u každé škodovky...

Dragon / 120L - komentáře:

02:14:23
15.12.2011
Runar576
Wow!! This one is sooo beautiful:) looks really nice! The best shaped 120 I've ever seen :D



Good job! It's mint and like straight out of the factory =)
23:15:51
01.10.2011
oppik
koukám foto škodovky přidáno pěkná
23:29:30
20.09.2011
dragon_cb_cz
-> MATTESS: No, komfortnější, znamená to použít myš, a to já nerad (jsem ten typ co žije v textovém terminálu a ruce má přilepené na klávesnici). 4



Jinak fotky spodku momentálně nemám, ale můžu zkusit vyrobit pokud bude příležitost. Dokonalý není, ale co šlo tak na něm bylo zapatláno ochraným nátěrem a jak jsem už psal - je podezřele červeno-růžový, takže bych to viděl na nějakou účast suříku. Otázkou je (jako vždy) co je pod ním, ale zásadní obavy nemám. Na exponovanějších místech už se trochu loupe (nohavice poloos) a konkrétně zadní ramena už nejsou nic moc - ten kousek "misky" pružiny na konci ramene co spojuje dvě polivny šavle, tzn úplný konec ramena, tak ten jsem na jednom z nich už rukou dokázal odlomit. Nic jiného co by ve mě vyvolávalo obavy jsem zatím nenašel (ale pravda, vyloženě cíleně jsem nehledal).
22:58:04
20.09.2011
MATTESS
-> Vít Heřman: byly by nějaké fotky spodku? Takhle vypadá na pěkně udržovaný kousek na ty kilometry. Jinak až Tě omrzí opisování nicků komu směřuješ odpověď, použij

vložit: [nick] [datum] [oboje] [citovat]

Je to rychlejší, komfortnější4
22:13:01
20.09.2011
dragon_cb_cz
stodvacet: I děda říkávál, že si tu barvu nějak zvlášť neoblíbil, ale že to byla dobrá volba, protože vydržela - a něco na to asi pravdy bude. Jinak samozřejmě svůj podíl na tom, že přežila bude mít i skutečnost, že první co se po koupi udělalo byly dutiny - naprali tam vrchovatě, občas mám pocit, že to z toho auta leze ještě dneska :) Spodek je natřený nějakou červenou barvou - takže možná i suřík pomohl... nevím. Každopádně milující majitel, dobrý a pravidelný servis a trochu štěstí dělají své...
22:03:10
20.09.2011
stodvacet
Tuhle barvu jsem měl na autě asi 3 roky,je fakt že přirovnání byla různá...Velice pěkný kousek,už je v oblíbených
21:46:00
20.09.2011
dragon_cb_cz
venca5: Částečně. Přední blatníky jsou měněné a levý zadní blatník je opravovaný a stříknutý odspoda až cca k mřížce na sloupku. Dveře, kapoty, čela, střecha - to je původní. Ale nebudu lhát - před focením jsem jí vzal tempem, jinak by ten rozdíl mezi starým a novým lakem byl daleko výraznější a ten starý by se podstatně méně lesknul.



lokaj: Ty fotky jsou milostivé - drobnější vady se tam prostě ztratí. Určitě má patinu, je na ní vidět, že jezdila - ale když se takhle poleští, tak ještě vypadá k světu.
21:12:59
20.09.2011
lokaj
Teda to čumim.SPíš bych tipoval na 17000km a ne na 170.000km. Vypadá jako nová, je nádherná. A ta jinak nazývaná a desetiletí vysmívaná barva je dnes již v takto zachovalém stavu vzácností, navíc najděte mi auto, které má podobně zajímavou barvu. Snad jen Duster, ale ta je hnusná. Blahopřeji a držím palce ať tento krásný stav vydrží co nejdřív.
21:02:22
20.09.2011
venca5
to je pôvodný lak?
14:21:07
20.09.2011
dragon_cb_cz
Jj, proto říkám, že k přesunu dojde jen když bude hezký víkend. Vzhledem k tomu že MBčko má některé díly ne příliš nalakované a 120cu jsem teď přeci jen trochu poleštil, tak se mi ani s jedním nechce vyjíždět do ošklivého počasí. A celkově je to auto určené jen pro ježdění pro radost, jako spotřebáky používám jiná :)
11:53:44
20.09.2011
oppik
-> oppik: taky s tím budeš jezdit jen na srazy a za pěkného počasí jako my užovkáři :-)
11:52:42
20.09.2011
oppik
-> Vít Heřman: jo tak to je dobře.to by jsi sem mohl dát i to embéčko a udělat si na něj zvlášt kartu taky ne :-)
11:23:30
20.09.2011
dragon_cb_cz
→ oppik: neboj, nedávám pryč, ale MBčko je takový chudák omlácený, dali jsme ho narychlo dohromady aby odjelo CzechWrecks a nutně potřebuje lak (některé blatníky jsou v jiné barvě než auto, jeden je dokonce jen ve štetkozákladu), takže ho chci přemístit do ČB, tam ho v garáži odstrojit a následně nechat u známého nalakovat - v Praze na podobné operace není moc prostor a kontakty a chci tu mít auto, se kterým se dá vyjet na výlet, když se zrovna sluníčko ukáže.



Koukám, že sem budu muset naházet všechny auta co mám, aby nevznikaly zmatky :)
09:41:18
20.09.2011
oppik
-> Vít Heřman: místo embéčka?a co s embéčkem.doufám že ho nedáváš pryč?
08:56:31
20.09.2011
Induktor
Nádherná, můj děda měl úplně stejnou, i ty lišty na dveřích. Akorát měl zrcátko jen na řidičových dveřích. Ta byla taky nádherná, děda se o ni pečlivě staral, ale dostala se potom do špatných rukou a měla to rychle za sebou. Do roka byla jak vrak a pak šla do šrotu. Jinak přidávám k oblíbeným. :-)
upraveno 1x, naposled 20.09.2011 08:58:57
07:51:58
20.09.2011
minno
Tak tá si je. Na 170 tisíc km vyzerá veľmi slušne.
07:35:11
20.09.2011
David.
moc pěkná 120tka
01:21:43
20.09.2011
dragon_cb_cz
Díky za chválu, stihli jste to dřív, než jsem nahrál popis :)



oppik> Sice jo, ale momentálně parkuje v Č.B. Pokud chytnu nějaký víkend s hezkým počasím, tak se bude stěhovat do Prahy místo MBčka.
00:42:35
20.09.2011
tomsal55
Jen u držet 2. Doufám že bude v origo stavu tohle si sazlouží zachovat.
upraveno 1x, naposled 20.09.2011 00:45:46
00:26:47
20.09.2011
oppik
pěkný emko dávám do oblíbených.koukám že jsi z Prahy.to je dobré
Extreme Tyres