Dragon / 120L Dragon / 120L

komentáře | popis | fotky | dragon_cb_cz | 22.03.14 23:24 | 67x v oblíbených
Co se děje:
- 22.3.2014 - Trvalo to skoro rok a půl, ale motor je hotový. A já mezi tím udělal prd, převodovka není ready, zadní náprava jako celek není ready... budeme muset přidat :/
- 11.10.2012 - Motor odvezen motoráři, začíná dilema co do něj nakonec naskládat. Mezitím se skládá repasovaný 5tikvalt.
- 6.10.2012 - Motor je venku, jedna kapitola života tohoto auta se uzavírá...
- 14.6.2012 - Pořízena sada vložek a pístů 120LS a plány na novější motor začínají dostávat jasnější obrysy.
- 30.1.2012 - Odborníci neměli vážnějších výhrad, takže máme zase na 2 roky zelenou i červenou nálepku a můžeme jezdit :) Následoval přesun zpátky do Prahy a už je zase hezky pod střechou v garáži.
- 29.1.2012 - Přesun Praha -> České Budějovice
- 27.1.2012 - Na chalupě jsem jí ometl od prachu, nandal baterku a poslušně naskočila. S trochou štěstí jsem se po jinovatkou pokryté a totálně zmrzlé trávě vyškrabal na silnici a následoval přesun do garáže v Praze.

Model: Škoda 120L
Rok výroby: 1985
Barva: Továrna tvrdí, že tabáková - najdou se i jedinci, kteří volí jiná přirovnání ;)

Tahle škodovka je především památka na mýho dědu, který byl jejím prvním majitelem. Najel s ní přibližně 170 tisíc kilometrů (tachometr je už čtvrtý, ale vedl si poctivou evidenci), ale po celou dobu jí dopřával nejlepší možnou péči v rámci možností - myslím, že je to na ní vidět. Většinu času garážovaná, ale přes léto si občas na dešti postála. Ani sněhu se občas nevyhnula, ale ustála to se ctí a (více méně) ve zdraví.

Co jsem s ní udělal já:
- Dostala sedačky s opěrkama (myslím, že GLSové) - mám svojí krční páteř rád.
- Odlehčil jsem jí o všemožné zásoby menších či větších zbytečností, které děda za 23 let do auta nastrkal (různé náhradní díly a drobnosti "pro strýčka příhodu").
- Skoro nové pneu Matador MP4 165/80 R13.
- Disky opískované a v komaxitu.
- Nový štítek na zadní čelo - starý už byl ošklivě zažloutlý a zkřivený.
- Opravené různé drobnosti, které se objevily a otravovaly či ohrožovaly život.
- Občas nutná pravidelná údržba - vyměnit olej, promazat svisláky a tak dále - vždyť to znáte :)
- No a před focením jsem jí trochu umyl a poleštil :)

Plánované úpravy: Žádné. Zůstane v rámci možností nejblíže podobě, v jaké mi jí děda nechal - změny budou ryze kosmetické.
- OK, trochu zvažuju postavit jí nový důstojný motor - tzn 120LS v nějaké lehké úpravě, do původního bloku. Sada vložek a pístů je, hlava taky... uvidíme ;)
- Zatím to vypadá na následující: Nový motor v původním bloku, písty 120LS, hlava 120L s vybráním pro bombírované písty a snížená na kompresní poměr někde lehce přes 10:1, tvrdá sedla, vodítka s gufery, vačka 260 Krejbich. Další parametry zatím v úvahách...

Co by potřebovala:
170 tisíc kilometrů už je na 120ku docela slušná porce, takže má i svoje bolesti, které bych jí postupně v rámci možností vyléčil (zdaleka to nejsou všechny):
- Zadní náprava už je trochu do A - takže dostane jiné pružiny a ramena (oboje dárcovsky poskytla naše mrtvá Š105L) - už jsou v přípravě. O osudu dalších částí nápravy nerozhodnuto - mám sadu tlumičů Kayaba, možná dojde na repasované nohavice poloos a přemýšlel jsem i o pětikvaltu - ale když to vydržela 26 let bez něj, tak to asi vydrží dál :)
- Vady na laku - sem tam nějaký šrám, uvidíme co s tím půjde udělat. Celolak zatím neplánuju. A očistit od kol nacákaný asfalt.
- Vnější plasty - levá zadní mřížka už je vyměněná, pravá asi brzo bude taky. Nárazníky už nejsou úplně fešácké, takže když se naskytne možnost tak asi taky půjdou nové. Pokličky kol to samé. Trochu se odlepují ochrané lišty na dvěřich, takže přilepit.
- Zpasování přední kapoty - po výměně předních blatníků před několika lety nelícuje přesně na levé straně.
- Současné disky jsou jen dočasným řešením, chtěl bych dát buď plecháče v originálním odstínu nebo Meteory (sadu mám, ale nejsou peníze na důkladnou renovaci). Ale zatím snad ostudu nedělají ani ty co tam jsou.
- Různé menší či větší vady v interiéru - gumové koberce už nejsou co bývaly, sem tam někde nějaká lehká zbastlenina - nic hrozného, ale bude potřeba na tom zapracovat :)
- No a další spousty drobností, jako u každé škodovky...

Dragon / 120L - komentáře:

11:41:15
30.03.2021
dragon_cb_cz
-> DEKODOVAC: Od té fotky pod prostěradlem se bohužel moc nezměnilo (krom vrstvy prachu). Je nachystaný nový motor a převodovka, i zadní náprava, jen není čas a lidi to do auta nandat.
13:08:37
24.03.2021
DEKODOVAC
-> dragon_cb_cz: nazdar nejaké aktuálne fotografie a popis k autu môžem poprosiť?
17:14:01
30.03.2017
dragon_cb_cz
-> Enggik: Kušuj 3
17:13:41
30.03.2017
dragon_cb_cz
-> miguelias: Motor leží na ponku ve stodole už tři roky hotový... ale věci se trochu hnuly, momentálně šla na léčení převodovka, letos musí zpátky na silnici. Díly jsou, i peníze by byly... čas není.
18:04:55
17.01.2016
Enggik
-> miguelias: Jistěže 4 prodal ,,Bobíka" GLSu. Ale ono se v tom blbě vyznává, když jsou u -> dragon_cb_cz: všechny stejný 3 3
18:01:31
17.01.2016
miguelias
-> Joey 120 LS: Prodal jinou hnědku ne ?
17:49:30
17.01.2016
Joey 120 LS
-> miguelias: prodal ji, psal o tom na fb už někdy před půl rokem
23:55:45
15.01.2016
miguelias
Tak jak pokračuješ :) ?
09:20:06
07.03.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: SZ.
09:16:39
07.03.2014
dragon_cb_cz
-> minno: Nechtěl jsem žádnou divočinu, ale když už se ta GO dělala, tak zas je hloupost tomu trochu nepomoci 4

Jinak složitý to bude logisticky - auto není doma ale na chalupě, motor je zatím pořád u motoráře (a doma ho není kde skladovat) a ideálně bych to samozřejmě radši nedělal sám ale s nějakým pomocníkem (ten je snad předběžně dohodnutý). Takže to znamená vychytat víkend, kdy bude mít pomocník čas, Radek doma abych od něj motor vyzvednul a rovnou ho odvezl na chalupu a tam nainstaloval. Navíc si teda nejsem jistej, že ho chci na zajetí dávat do tohodle auta, který už víc než rok stojí, nemá platnou STK atd - jestli by nebylo lepší ho strčit do GLSy která běžně jezdí a tam ho pořádně zajet, aby pak čerstvě udělaný motor neseděl v autě, které z nějakého důvodu nejezdí.

Zkombinuj to s prací, 13timěsíčním capartem doma a termínem odevzdání diplomky 3. května...
09:15:25
07.03.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: Mě tak napadlo, že jsme kdysi jednali o tom, že bys mohl levněji zařídit "líznutí" a adaptaci mý 110L hlavy na bezolovo.. to je ta věc, která mě furt drhla v tykvi ale v sobotu jsem na ní ani nevzdechl..10
09:08:13
07.03.2014
minno
-> dragon_cb_cz: Tak to super. Tak to fakt potom nový motor. A prečo myslíš, že montáž do auta bude ten najväčší oriešok?
09:03:08
07.03.2014
dragon_cb_cz
-> minno: OK, až tak nový jako tvůj není 1 Blok zůstal původní, klika je přebrus, hlava taky použitá (ale jiná, do původní Lkový jsem nechtěl frézovat bombíry pro LS písty, kdybych se chtěl někdy vrátit k čisté 120L).

Jinak vnitřnosti jsou teda 120LS, hlava taktéž, líznutá o 0.5mm + klasika sedla na bezolovo a gufera na ventilech. Setrvák odlehčenej a vyváženej v kompletu s klikou a řemenicí. No a 260ka vačka od Krejbicha... víc nic zajímavýho (zatím) 4 Ještě musím dokompletovat C-vahadla a vyhrabat novou vodní pumpu a může do auta - což bude nakonec ten největší oříšek 8
08:49:51
07.03.2014
minno
-> dragon_cb_cz: čo znamená "nový motor"? :)
00:32:02
05.03.2014
dragon_cb_cz
Tak jo... trvalo to sice nějaký ten pátek, ale nový motor už na mě čeká - teď jen najít čas ho odvézt a instalovat do auta 5
21:37:53
28.03.2013
Joey 120 LS
Pěkná barva1
15:55:39
13.09.2012
Jurdaj
Kráásavica 4
18:07:36
03.02.2012
dragon_cb_cz
-> Péďa17: Díky... mám jí rád 4
10:52:40
01.02.2012
Péďa17
-> Vít Heřman: krásné auto a krásná barva
Extreme Tyres