GIM / 105L Kakánek GIM / 105L Kakánek

komentáře | popis | fotky | gim | 01.08.22 14:20 | 5x v oblíbených
Toto je mé druhé auto, manželkou pojmenované Kakánek. Jedná se o auto, které bylo celou dobu v rodině. Moje babička ho koupila v dubnu 1983 (takže se asi potkala s mojí oranžovou na lince) - původně to byla bílá užovka, v roce 1986 ji poslal strejda pod Tatru s pískem a z auta byla placka. Proběhla přestavba na eMko v této krásné kakánkové barvě, z původního auta zbyl akorát motor s převodovkou a části interiéru. Nápravy jsou široké, ale s maticovým řízením. Babička v roce 2002 zemřela a auto se bohužel, či naštěstí posunulo ke strejdovi, který s autem vůbec nejezdil. V roce 2004 ho umístil do depozitu, zaparkoval do garáže a tam odpočívalo až do jara 2022.



Mamka letos na jaře mezi řečí zmínila, že by se strejda chtěl škodovky zbavit. Neváhal jsem a vyrazil směr Dvůr Králové, po obhlídce na mě dýchla nostalgie, protože s tímto autem jsem kroužil své první kilometry za volantem na parkovišti u hřbitova. Každopádně auto bylo v "super" stavu. Celou dobu bylo garážované, kastle je rzí netknutá. Nápravy bez vůlí, motor po záběhu - má najeto reálných 49.000 km. Babička s tím jezdila akorát na nákupy po Dvoře a na hřbitov, nejdál bylo v lázních Velichovky. Bohužel jsou klasicky pomuchlané plechy dveří a zadní blatníky od parkování do úzké garáže, ale nic neopravitelného. Slovo dalo slovo a škodovku jsem v dubnu koupil.



Prvním problémem bylo ji vůbec dostat z garáže, po 18 letech stání zarezly zadní brzdy a hadice k nádrži prostě vysublimovala (gumové koleno mezi trubkou od hrdla do nádrže). Půl kanystru benzínu vyteklo na podlahu garáže :-/ vyřešilo se hadičkou do kanystru a po 18 letech nastartovala jak zamlada, nedalo to ani moc přemlouvání, karbec samozřejmě totálně zatuhnutý, ale vrčela. Po chvíli cukaní se podařilo i utrhnout zadní brzdy a hurá na podvalník.

2 měsíce stála a během červencových svátků jsem se konečně dostal ke zprovoznění. Opravil jsem brzdy, vyměnil kapaliny, olej, filtry,... Dal jsem původní karbec z oranžové, nějaké seřízení předstihu a karburátoru. A tradá na technickou. Teď ji čeká převoz na druhou chalupu s garáží a pustím se do dalších oprav.

Po prvních kilometrech za volantem jsem si připoměl mládí. Z jízdy mám smíšené pocity, je překvapivě tichá, nikde nic nemlátí a nerezonuje, to je super. Ale motor prostě nejede, zkusím rozjezdit a uvidíme, přeci jen je to auto "čerstvě" po záběhu.



Z plánů do budoucna: tím, že se nejedná o původní auto, tak k tomu nemám zvlášť ochranitelské pudy, takže něco málo upravíme, aby trochu líp a komfortněji jelo.

- Doma se mi válí pístní sada na 120 s klikovkou a blokem. U kamaráda mám přislíbenou LS hlavu a eRkovou vačku, tak to přes zimu zkusíme dát dohromady. Možná LEKR a mokrý 5q.

- Dal jsem kola z oranžové - na nové nápravě jsou náboje z eMka a kopretiny jsou málo vyfrézované na korektní dosednutí.

- Přední nápravu bych dal rád s hřebenovým řízením.

- Zkusím doladit plechařinu, ať není tak dobitá a to bude tak vše.



Hlavně ať jezdí.

GIM / 105L Kakánek - komentáře:

08:48:55
05.08.2022
gim
-> DEKODOVAC: To jen proběhlo mytí 20 letého prachu. Leštění teprve nastane 3 ale taky mě překvapilo jak moc prokoukla.
19:16:53
03.08.2022
DEKODOVAC
Kolesá a preleštené a hneď je to úplne iné auto !
Extreme Tyres