Kocvin/Škoda 105 L Kocvin/Škoda 105 L

komentáře | popis | fotky | Kocvin | 22.12.23 13:20 | 142x v oblíbených
Prodáno 16.10. 2021..

Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.

Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..

Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..

Nějaký stručný popis úprav..

- Motor

- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.

- Převodovka

- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90

- Exteriér

- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..

- Podvozek a kola

- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25

- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.

- Brzdy

- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500

- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.

- Interiér

- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.

Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..


Škoda 105 1.4 Weber


https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e

Škoda 105 L


Škoda 105 L

Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:

09:21:53
28.05.2020
Kocvin
-> Eidy: Podobné jsou dost, to je fakt.. 4
-> minno: Kotouče a desky mám TRW, držáky taky TRW. A třmeny mám každý jiný, oba repas. Jeden je SKV a druhý NK.. Chtěl jsem oba SKV, ale dodavatel mi to namíchal dle dostupnosti takhle no.. 1
08:39:18
28.05.2020
minno
-> Kocvin 27.05.20 21:26:43: Vidím, že si už nakúpil :) Aj ja sa na to chystám. Akého výrobcu brzdičov a kotúčov si uprednostnil?
23:33:06
27.05.2020
Eidy
-> Kocvin: Aha. Moje chyba. Tak jsou teda dost podobný.
23:08:45
27.05.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 27.05.20 23:06:47: Aha, takže Ford 4
23:08:11
27.05.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 27.05.20 23:06:50: Není, tohle je tvarově úplně jiné. Koncern má žebrování až ke kraji a je vyšší.
23:06:50
27.05.2020
Eidy
-> Tuner#2: No a tohle není Octa?
23:06:47
27.05.2020
Kocvin
-> stepan: Porovnat to můžu, ale měnit už to stejně nebudu.. Leda, že bych šel v budoucnu cestou jiných nábojů a celkově jiného řešení brzd..
-> Eidy: Jak píše Honza, tohle je Focus.. 4
upraveno 1x, naposled 27.05.2020 23:07:51
23:02:04
27.05.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 27.05.20 22:55:41: počkej, ty máš ale soudě podle žebrování koncernové brzdiče, tyhle mají jiný tvar.
22:55:41
27.05.2020
Eidy
-> Kocvin: Ty brzdiče jsou úplně stejný, jen jsou odlitý z hliníku. 4
22:19:23
27.05.2020
stepan
-> Kocvin: Kdyžtak ty třmeny schválně hoď na váhu, mě to nenapadlo, ale přišly mi celkem lehký.
upraveno 1x, naposled 27.05.2020 22:19:50
21:45:03
27.05.2020
Kocvin
-> Eidy: Jo takhle, ty jdeš po hmotnosti.. 1 Upřímně, mě to ani nenapadlo řešit 8

Ale Štěpán to vymyslel pro tyhle brzdiče, tak bych asi stejně neměl na výběr.. 1
21:40:05
27.05.2020
Eidy
-> Kocvin: Hliník jsi nechtěl nebo už není? Nebo jsem jen já tak ujetej? 1
21:37:43
27.05.2020
Kocvin
-> Eidy: jj ocel.. 4
21:36:19
27.05.2020
Eidy
-> Kocvin 27.05.20 21:26:43: hezký. To jsou ocelový brzdiče?
21:26:43
27.05.2020
Kocvin
Další železo na brzdy..
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 27.05.2020 21:26:43
21:54:53
19.05.2020
Kocvin
Nějaké díly na zadní brzdy.. Velké díky Štěpánovi.. 6
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 19.05.2020 21:54:53
13:38:49
17.04.2020
Luky
-> Fifa: já bych řekl, že drtivá většina lidí mám problém se zanedbáváním kontroly jako takové, než se špatným provedením 4
Nicméně...



...co je špatně na tom to vytáhnout, otřít do ubrousku a šoupnout zpátky do namazané díry?

-ehm-
3
12:39:00
17.04.2020
Fifa
-> Eidy: To ani ne3 Jen jsem si říkal jestli není lepší telefon. Vzhledem k tendencím k zadirani motorů Ca18det chci mazání pomoct co nejvíc.
Zatím mě vše vede k tomu že lidi nesprávně kontrolujou hladinu oleje. Není to tam tak jednoduchý a nelze jen vytáhnout merku, očistit a měřit..
14:45:52
16.04.2020
Eidy
-> Fifa: Ten cedník se kdyžtak zmáčkne. A ty s tím plánuješ jezdit rally? 1
13:52:14
16.04.2020
Fifa
Takže když má Nissan jen trubku se sitkou takhle, tak je to vlastně lepší www.z1motorsports.com/lub ricating-system/.../oem-ni ssan-rb25det-oil-strainer- p-3842.html
Extreme Tyres