Kocvin/Škoda 105 L Kocvin/Škoda 105 L

komentáře | popis | fotky | Kocvin | 22.12.23 13:20 | 142x v oblíbených
Prodáno 16.10. 2021..



Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po

domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově

zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě

původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.



Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,

který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..



Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..



Nějaký stručný popis úprav..



- Motor



- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.

- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).

- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.

- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.

- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.

- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.

- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).

- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.

- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).

- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.

- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.



- Převodovka



- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta

- Suchý 5q, SP 4,22

- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96

- Kartery ve stříbrném laku

- Ocelová víka ložisek diferenciálu

- Olej Castrol Syntrans 75W-90



- Exteriér



- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..



- Podvozek a kola



- Přední náprava kompletně vyztužená.

- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.

- Horní ramena trubková by Wlad

- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.

- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.

- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.

- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.

- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.



- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.

- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)

- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.

- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.



- Kola

- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25

- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13

- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25



- Pneu

- Toyo R888 195/50 R15.

- Toyo T1-R 195/50 R15.



- Brzdy



- Předek chlazené kotouče Kalmar.

- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.

- Desky Ferodo DS2500



- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.

- Třmeny a desky Focus (TRW).

- Kotouče Peugeot (TRW).

- Lanovody a hadice na zakázku.



- Interiér



- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.

- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.

- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.

- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.

- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.

- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.

- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.

- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.



Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo

cennými radami..




Škoda 105 1.4 Weber




https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e



Škoda 105 L




Škoda 105 L

Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:

16:22:31
03.07.2020
Eidy
-> Kocvin: Co zas ladíš?
14:55:26
03.07.2020
Kocvin
Tak už se v tom zase vrtám..
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 03.07.2020 14:55:26
21:34:02
02.07.2020
Kocvin
-> k.jarek: Je to půjčené z téhle rozdělané ouži.. 1



skoda-virt.cz/cz/.../1027 2-kocvin-skoda-120-gls
19:38:17
02.07.2020
k.jarek
-> Kocvin: Vypadá to parádně158 Z čeho sú ty křesla? Z nějaký GLSový užovky?
19:27:25
02.07.2020
Kocvin
Krásná sériovka.. 1
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 02.07.2020 19:27:25
21:17:29
29.06.2020
Kocvin
-> Eidy: Přesně tak, teplota a tlak.. Mám v panelu vloženou trubku 50 mm, ve které jsou budíky, nakloněnou směrem nahoru, jen v ruce se to zdálo celkem jinak no..
21:13:52
29.06.2020
Eidy
-> Kocvin: Z fotky mi nepřijdou nakloněný vůbec. To je tlak a teplota oleje, předpokládám.
19:50:01
29.06.2020
Kocvin
Středový panel vol. 1.. Ale hned začínám pracovat na druhé verzi.. Trubky pro budíky jsem málo naklonil na řidiče a přitom se to zdálo celkem dost..
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 29.06.2020 19:50:01
22:02:52
28.06.2020
Kocvin
-> vhml: -> Eidy: Jojo, tak to nakonec nejspíš udělám i já.. Uvidíme..
13:53:32
28.06.2020
Eidy
-> vhml: Tak tak.
13:24:52
28.06.2020
vhml
-> Kocvin 28.06.20 13:18:52: většinou je k vidění ta křídlovka provrtaná a chycená drátkem.
13:18:52
28.06.2020
Kocvin
Sakra už podruhé jsem ztratil tyhle horní víčka z DCOE.. 8 Poprvé jsem je naštěstí ještě našel, protože jsem se pohyboval na parkovišti mezi kužely.. Dal jsem nové fíbry a víčka pořádně dotáhnul.. No dneska po příjezdu domů už tam nejsou zase, a nevěřím, že bych je na tom 20km okruhu někde našel... V pátek mám jít ladit motor, tak snad to někde seženu.. A asi bude potřeba je nalepit, či navrtat a nějak pojistit..
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 28.06.2020 13:18:52
22:21:20
15.06.2020
Kocvin
-> Eidy: Snad ano, tváří se to celkem funkčně a to ještě nemám vepředu ani stabilizátor..



Já jsem na tohle strašné prase, koupím, namontuju a pokud funguje tak jezdím.. 1
21:58:13
15.06.2020
Eidy
-> Kocvin: Pokud je to, jak říká Honza, tak ještě asi dobrý. Ale bylo by teda lepší znát nastavení od Huška.
21:10:12
15.06.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 15.06.20 20:52:04: vzhledem k tomu, že Hušek prodává své pružiny 72kN na předek a obecně má ty tlumiče spíše na rallye bude tomu více odpovídat ta speedpro. Nicméně rozdíl 72kN a mých 80 prakticky nepoznáš. Teda poznáš pokud je nebudeš tolik zkracovat a nebude to tak ležet na dorazech. 4
20:52:04
15.06.2020
Kocvin
-> Eidy: Předtím jsem tam měl okruhovky speedpro.. 4 No kdo ví na jakou tuhost jsou ty tlumiče vlastně nastavené ?
18:11:25
15.06.2020
Eidy
-> Kocvin 15.06.20 18:09:39: co jsi měl předtím za pružiny? A jak tlumiče? Ty je potřeba přenastavit.
18:09:39
15.06.2020
Kocvin
Na zkoušku pružiny od Jindase..
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 15.06.2020 18:09:39
10:53:14
28.05.2020
stepan
Skv třmeny mám na Focusu kterým jezdím denně i na škodovce.
Extreme Tyres