skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Stepanzadnazabava (nejen problémy s Fordy)
prohledat
1159 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 25.07.2021 do 03.03.2025, založil/a Matthes, záškodník z TechWebu
-> StepaNoFUN: No drzim nohu. Dej vedet. U myho slapat na spojku je jak slapat do hovna. U harcovnika, co ma najeto 260 je ta spojka tvrda jak krava...
Tak si zejtra jedu po 2,5 mesicich pro auto do servisu. Snad to ted bude alespon chvili jezdit...
A drzte mi palce, at tam nezjistim, ze tou chromou nohou tu spojku proste neuslapnu...
A drzte mi palce, at tam nezjistim, ze tou chromou nohou tu spojku proste neuslapnu...
-> Milan 136: Asi se posral regulator tlaku zadnich brzd 

Přivezli do práce novýho Tranzita (chtěl jsem udělat fotky, ale bohužel). Chtěli s tupláky, to u nás cena za holej podvozek byla nad milion a čekání. Tak to koupili v Holandsku hotový za necelej milion i s korbou 
Ale ten interiér... Tablet uprostřed palubky. Očekávám že řidič původního Tranzita si nechá starýho a toho novýho dostane někdo jinej

Ale ten interiér... Tablet uprostřed palubky. Očekávám že řidič původního Tranzita si nechá starýho a toho novýho dostane někdo jinej

-> StepaNoFUN: Prosimte nemas tip na nejakej cuchak na kabely ve zdi? Kolegove budou vrtat ve stary budove neco, tak at zas nezkurvej nejaky kabely... Potrebujeme takovej, kterej hleda "kov". Ne jen kabely pod napetim. Idealne do 15 000.
-> StepaNoFUN 26.01.25 14:50:43: radsej 3x auto...

-> Pavel P@nkáč: No a pak uz jen dalsi kolo vstrikovacu, turbo, dpf, prevodovka...
-> m8rinek: A to v tom má nemalej podíl aby si mohl služební vůz potom odkoupit chudák. Ale zas kdyby mu do toho dali novej motor :))) ?!
-> m8rinek 26.01.25 15:08:57: Sracka to neni, jen se ho musis zbavit okolo 200 000 km, jinak se v tom zacnes topit 

-> StepaNoFUN: to je ten Transit co jsi kdysi resil nakup jako sluzebak? Jak ti vsichni psali, ze to je sracka? Taky jsme měli, resili propaleny pist a je to sracka :))
-> StepaNoFUN 26.01.25 14:50:43: Tykraso, to potes koste
To snad nema smysl do toho davat.

Jo jen mimochodem... V minulym tejdnu mi volali z Fordu, ze to je na polomotor. To tesneni bylo foukly znova. Na 3 mistech. Krasnejch 170 s dph...
Takze kdyz se to sere, tak se to sere. Jsem zvedavej co prijde jako treti. Nejdriv auto, ted hnata...
Takze kdyz se to sere, tak se to sere. Jsem zvedavej co prijde jako treti. Nejdriv auto, ted hnata...
Tak jednomu kolegovi vymenili baterku na zaruku. I kdyz na auto jsou 4 roky, tak na baterku jsou 2 roky, tak dobry. Druhymu kolegovi zacina taky haprovat, tam uz by to bylo po zaruce... Asi mu koupim Starline agm 

-> Syny 04.01.25 20:30:36: Asi tak. Smrad bol jednou z vecí, čo mi na škodovke posledné obdobie už dosť vadili. Zvlášť v kolónach niekde pred križovatkou, kedy som to cítil aj ja sám, som si pripadal ako dement.
-> Bukaj 04.01.25 18:43:56: Myslím, že ani u moderného vozu nie je problém použiť v prípade núdze akúkoľvek inú baterku, parametrizácia kapacity a typu bude mať vplyv čiastočne na životnosť iba ak z dlhodobého hľadiska. Takže toto nie je argument.
-> ajok 05.01.25 00:00:45: Tak to mám aj ja spústu kolegov, čo jazdia do práce 2 km nafťákom.
-> Bukaj 04.01.25 18:43:56: Myslím, že ani u moderného vozu nie je problém použiť v prípade núdze akúkoľvek inú baterku, parametrizácia kapacity a typu bude mať vplyv čiastočne na životnosť iba ak z dlhodobého hľadiska. Takže toto nie je argument.
-> ajok 05.01.25 00:00:45: Tak to mám aj ja spústu kolegov, čo jazdia do práce 2 km nafťákom.

-> Borderer 06.01.25 14:15:40: Me se tenkrat u Cordoby vycakla baterka tim, ze se prodrel kabel k viku kufru. Rozsvitilo to samo vzadu mlhovky a stalo to tak tejden. Kdyz jsem k autu prisel, tak bylo total mrtvy. Baterie mela 5V. Povedlo se mi ji ozivit pres trafo nabijecku a dalsi 4-5 let ta baterie fungovala, nez se zlikvidovalo cely auto. Byla to ale klasicka olovena batrie a auto samozrejme bez nejakych start-stop chujovin apod...
Čím déle se nechá baterie ve vybitém stavu, tím hůře se vznikající krystaly síranů rozpouští po připojení k nabíječce. Tudíž se méně daří návrat k původním vlastnostem aku, kapacitě a nízkému vnitřnímu odporu. Nesouhlasím s ním, že by proces sulfatace dál probíhal, ten se přeruší zahájením nabíjení.
-> Bukaj: Tahle baterie si užila to, že auto stálo dokupy asi 10dní s trvalým odběrem 1A a když sem k autu přišel, napětí bylo 3,0V a skrze nemožnou optickou kontrolu elektrod už v tu baterii nemám důvěru. I skrze to, že auto stojí třeba dva týdny a z hodiny na hodinu musí jet i když je -20°C (nebydlím na horách, ale v ledovém údolí
), k tomu si přičti 20 řídících jednotek a taky je fajn, když hraje rádio aspoň půl hodiny, než se to začne postupně vypínat.
V autě už je nová a přemýšlím co s tou starou, když v hajzlu úplně není a záložní zdroj bude při předpokládané zátěži z baterií cucat cca 30A.
Jenže tady ten expert níže tvrdí, že jakmile proces sulfatace začne, tak už pokračuje dál furt a já nemám znalosti, jestli je to blbost nebo ne.


Jenže tady ten expert níže tvrdí, že jakmile proces sulfatace začne, tak už pokračuje dál furt a já nemám znalosti, jestli je to blbost nebo ne.
Tak jsme dneska volal do servisu. Prej to vypadá na chladič EGRu. Díl už je skladem, do konce tejdne by to snad mělo bejt vyměněný, Tak se pak uvidí.
-> Borderer: Tak i na polomrtvou baterku můžeš jezdit pár let, pokud nemáš nějaký ty moderní ptákoviny typu SS v autě nebo nějakej obrovskej nafťák s velkou kompresí.
Ve skutečnosti, pokud nebydlíš na horách, kde je pár měsíců v kuse pod nulou a teploty tam běžně lezou k -20°C, tak je fakt málo dní v roce, kdy potřebuješ mít na start baterku v perfektní kondici. U zdravýho motoru na to otočení stačí skoro mrtvá baterka a pokud nestartuješ každých 10 kilometrů jízdy, tak se tak nějak stíhá dobíjet za chodu motoru.
A když jezdíš málo nebo krátké trasy, tak je taky nesmysl kupovat novou baterku, protože ji stejně brzy odděláš...
Ve skutečnosti, pokud nebydlíš na horách, kde je pár měsíců v kuse pod nulou a teploty tam běžně lezou k -20°C, tak je fakt málo dní v roce, kdy potřebuješ mít na start baterku v perfektní kondici. U zdravýho motoru na to otočení stačí skoro mrtvá baterka a pokud nestartuješ každých 10 kilometrů jízdy, tak se tak nějak stíhá dobíjet za chodu motoru.
A když jezdíš málo nebo krátké trasy, tak je taky nesmysl kupovat novou baterku, protože ji stejně brzy odděláš...

-> isti: Jenže to pak není odborník ale idiot.
A mne jde o další využitelnost akumulátoru, co si prošel torturou černého odběru a byl cca týden vybitej do sraček s konečným napětím 3V. Po pomalém nabíjení několika dní a odstranění černého odběru v autě normálně funguje, tak je mi líto ho vyhodit a dal bych ho k záložnímu zdroji. Přecjen se jedná o 100Ah baterku a jestli jí zůstala byť třetina, tak se to hodí. 


-> Borderer: Netuším,ale neznie to dobre z úst odborníka že ak sa raz vybije aku tak hneď bežte kúpiť nový?

-> isti: Ad Vaculík. Jak je to s tou sulfatací? Měl sem za to, že při opětovném nabití je další sulfatace zastavena...on říká opak. 

-> Syny 04.01.25 23:29:22: no jsou, mozna ne, kdyz zrovna jedou po meste... ja vzdy vidim pred servisama ta auta na nucene regeneraci, jak to tam krasne, casto uprostred mesta kouri... ale i vypustit to na dalnici neni uplne idealni, znam spoustu majitelu, kteri jezdi 2km do prace naftakem, jeden pan si tu taky koupil naftu, protoze benziny pry vse bylo ve spatnem stavu, no a od te doby je stalym zakaznikem jednoho servisu, kde pry tu regeneraci delaji nejlevneji

-> ajok 04.01.25 21:20:26: Zaprve to nemirim na Bukaje, ale obecne - ze tyhle systemy vznikaj kvuli snizovani emisi. A ac je neco mozna zbytecnost a neni to leckdy dokonaky, tak porad lepsi nez kdyby v dnesnim provozu byla auta s emisema vozovyho parku z osmdesatek.
A za druhe k tve otazce - mam benzinak, ale nemyslim si, ze soucasny nafty jsou na tom nejak zasadne hur...
A za druhe k tve otazce - mam benzinak, ale nemyslim si, ze soucasny nafty jsou na tom nejak zasadne hur...
-> ajok: Nebudu se dohadovat...
Jen jedna pripominka k tomu, co jsi napsal - uz asi 2 roky (presne bych se musel zeptat) je silnicni dan pro vozidla do 12t nulova...
Jen jedna pripominka k tomu, co jsi napsal - uz asi 2 roky (presne bych se musel zeptat) je silnicni dan pro vozidla do 12t nulova...
-> StepaNoFUN 04.01.25 21:45:45: nevim jestli lepsi emise, jim jde spis o to, ze to je mene zavadne a podle toho jsou ty znamky
To je presne argument u nas, neprepnes? takze LPG neni zvyhodneno, kdyz pominu silnicni dan, CNG vyhody ma (dalnice, parkovani...) a pritom to prepnout muzes uplne stejne. Fakt argumentace jako u ekovypalneho - ze nizsi euro - vyssi naklady na likvidaci. Nevim kdo by dobrovolne jezdil za dvojnasobek na benzin, kdyz muze jet na LPG. V te nive jsem mel taky nerizeny, vyhodil jsem servo a proste to bylo nastaveny skrtakem a prochazela emisema krasne na ten plyn, benzin rizeny a byl horsi, ale nejakej kat tam byl, to je fakt, ten rapid nema.
Ale porad nahore pisi vsechna plynova a hybridni a nize pak resi benzin a naftu, takze podle me ten rapid bez ohledu na rok na tu fialovou narok ma. Asi to zkusim jeste jednou a rok vyroby napisu datum montaze LPG :), treba to pres jineho urednika projde, ja bych rad mel na celnim skle nalepku, ze to auto je ekologictejsi, nez jakakoliv nejnovejsi nafta :)

To je presne argument u nas, neprepnes? takze LPG neni zvyhodneno, kdyz pominu silnicni dan, CNG vyhody ma (dalnice, parkovani...) a pritom to prepnout muzes uplne stejne. Fakt argumentace jako u ekovypalneho - ze nizsi euro - vyssi naklady na likvidaci. Nevim kdo by dobrovolne jezdil za dvojnasobek na benzin, kdyz muze jet na LPG. V te nive jsem mel taky nerizeny, vyhodil jsem servo a proste to bylo nastaveny skrtakem a prochazela emisema krasne na ten plyn, benzin rizeny a byl horsi, ale nejakej kat tam byl, to je fakt, ten rapid nema.
Ale porad nahore pisi vsechna plynova a hybridni a nize pak resi benzin a naftu, takze podle me ten rapid bez ohledu na rok na tu fialovou narok ma. Asi to zkusim jeste jednou a rok vyroby napisu datum montaze LPG :), treba to pres jineho urednika projde, ja bych rad mel na celnim skle nalepku, ze to auto je ekologictejsi, nez jakakoliv nejnovejsi nafta :)
-> ajok 04.01.25 21:20:26: Takze mi chces rict, ze nicim nerizenej system s prdama ma lepsi emise, nez nova nafta?
BTW - Jak zajistej, ze to neprepnes na benzin?
BTW - Jak zajistej, ze to neprepnes na benzin?
-> Syny 04.01.25 20:30:36: mas naftu nebo benzin? jestli naftu?, tak
kor kdyz ta zadomotorova je na LPG, todle chapou i frantici, ikdyz tam to zas nesmyslne ohranicili rokem vyroby a na rapida mi odmitli vystavit fialovou, na kterou by mel pravo, kdyby byl novejsi, tu Ti na naftu nikdy nedaji
Vozidla vyrobena pred 1.10.1997 jsou vozidla pro Francii prilis velkou ekologickou hrozbou mi napsal urednik :/. auto-mania.cz/chystate-se -do-francie-pozor-na-to-ze -v-centrech-velkych-mest-m usite-mit-emisni-samolepku na nivu 1999 SPi LPG by mi dali fialovou, to je paradox
Pritom nahore pisi, ze fialova vsechny hybridni a plynova, to me nastvali...


Vozidla vyrobena pred 1.10.1997 jsou vozidla pro Francii prilis velkou ekologickou hrozbou mi napsal urednik :/. auto-mania.cz/chystate-se -do-francie-pozor-na-to-ze -v-centrech-velkych-mest-m usite-mit-emisni-samolepku na nivu 1999 SPi LPG by mi dali fialovou, to je paradox
Pritom nahore pisi, ze fialova vsechny hybridni a plynova, to me nastvali...
-> Bukaj 04.01.25 18:43:56: Já taky nejsem zrovna zastáncem hovadin v autě, třeba start-stop mi přijde jako naprostá demence a i o tom inteligentnim dobíjení mám pochyby. Nicméně ale holt něco je daň za to, že tady ve velkém nečucháme smrad jako právě z těch zadomotorových škodovek a zároveň se i přes všechny ty euronormy jezdí za míň paliva s težšíma autama než u těch zadomotorových škodovek. O dalších aspektech ani nemluvě.
-> Bukaj: Tak teoreticky na to diagnostiku mam, ale jen abych vedel, ze to je potreba...
-> isti: A pak se tu někteří diví, proč se zuby nehty držím zadomotorových škodovek, kde když mám problém s baterkou, tak auto buď pustím z kopce nebo baterku za dvě minuty vyměním za nějakou jinou, kterou jsem nasockl někde vyhozenou z moderního vozu...

-> StepaNoFUN: No u starejch bez stopstartu jsem to taky vzdy jen menil no :-( U SS nevim.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ja ji jen vymenil za Banerku AGM a fungovalo to.
-> StepaNoFUN: Prosimte u ty moji generace kolegovi odchazi baterka. Ma stopstart... Auto je v zaruce. Musi se davat baterka v autorizaku a musi se konfigurovat diagnostikou nebo staci vymenit?
Taky preju :-)
vse nejlepsi k svatku a at ten ford drzi, alespon jako octavka...

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ale dotažené je to pěkně - předpokládám, že i správným momentem... 

-> Matthes, záškodník z TechWebu 15.12.24 22:00:53: k tomu aby jsi při rozumným soukromým nájezdu (10-15k ročně) vůbec těch 250 dal




-> Sita: Nojo, ale to ukáže vždy až čas, co je dobře udělané a vydrží bez větší péče a co shnije za osm let...
...takže je ideální ošetřit rovnou nové či zánovní auto, než pak řešit korozi...
...takže je ideální ošetřit rovnou nové či zánovní auto, než pak řešit korozi...
-> Bukaj 15.12.24 08:56:32: o znacce a modelu to praveze docela je, i kdyz pece udela taky hodne. Trochu uz te znam, takze je zbytecny vypisovat ktery konkretne znacky a modely u kterych nic vystrikavat nemusis a 25 let bezproblemu vydrzi, ale oponovat jsem proste musel 

-> Bukaj: No prave :-)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Protože když to neuděláš, tak za 10 let budeš jezdit děravým autem a jako na potvoru bude jinak spolehlivé. A když dutiny uděláš pořádně, tak to za pár let někde rozstřelíš na totálku...

Hosi k cemu to jebani s karoserii, kdyz zbytek auta je v prdeli po 250 Kkm.
-> ajok 14.12.24 23:43:34: Kdyz letos rodice shaneli nastupce za facko, na radu zde skoda-virt.cz/cz/.../1950
00-vyber-auta-kde?gotopost
=4... jsme meli v hledacku i fusion a musim rict, ze me mile prekvapil. Par jsme jich omrkli, a i kdyz to treba nebyla vylozene lestenka, ale jezdena po cely rok a parkovana venku, tak z hlediska koroze na tom byla velmi dobre. Fusion je uz pomerne stary a neni pro kazdeho, ale odpovidal jsem na otazku, ktery ford nerezne 
-> Bukaj 15.12.24 08:56:32: To urcite, osetrit podvozek a vystrikat dutiny, tim vozu rozhodne neublizis, naopak.

-> Bukaj 15.12.24 08:56:32: To urcite, osetrit podvozek a vystrikat dutiny, tim vozu rozhodne neublizis, naopak.
-> Bukaj 15.12.24 08:56:32: udelat to sam nebo nekdo, komu veris, me stve ta nova niva - v servisce 2x psany dutiny a vylita jen predni kapota, tu asi opravdu delali 2x, zbytek suchej :/ kolega daval 2x vystrikat travela v autorizaku na druhe strane republiky, nez jezdila ta moje a ukazoval mi, jak ma krasne udelanou kapotu, tak jsem kouknul na zbytek a nic, ja uz u ni delal dutiny podruhy, ale zacit u nivy po 10 letech je fakt pozde, jen me tesi, ze takovej srac a je vlastne proti te kuze na tom o dost lip, parkovala v garazi a jezdila ve snehu, kde se nesolilo
-> jans 14.12.24 23:18:05: Ono to nebude o značce a modelu, ale spíš o tom, kde a jak se s tím jezdí a parkuje a jak se to udržuje. Jakýkoli vůz stačí zavčasu ošetřit (dutiny a spodek) a přežije své vrstevníky...