Syny 13.09.09 23:09:52 napsal:
→ Tuner#2 13.09.09 08:51:00: Ze sem tak smely
Kola
taha pod sebe i vlecka… Ale min… Naprava pruzi po kruznici u obou naprav
a proto je logicke, ze pri naklonu pujdou kola po kruznici a tudiz pod auto…
Ano vlecka to dela malo, ale udela to taky, je to proste dany napravou…
Není pravda. Ano, náprava pruží po kružnici, ale to nemá s taháním kol pod sebe v zatáčce nic společnýho.
Kyvka při zatáčení aktivně zvedá auto nahoru, protože má díky svojí konstrukci "roll center" hrozně vysoko v karoserii, takže jakmile najedeš do zatáčky, odstředivá síla způspbí, že ti polonápravy "vypákujou" auto nahoru a vnitřní i vnější kolo jdou do pozitivního odklonu vůči karoserii. Tohle ti vlečka nikdy neudělá právě díky úplně odlišné geometrii zavěšení.
Tady obrázek pro názornost.