skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak snížit Euro kvůli Eko dani
18:17:25
18.03.2009
18.03.2009
Jumbo
Jak mi rekl muj mechanik po serizeni mojeho karburatoroveho Formana, cituji: "Az s tim pujdes na technickou, tak musis napred za mnou, ja ti to nastavim at to projde, zajedu ti tam s tim a pak to nastavim zase zpatky jak to mas ted, portoze ted sem ti to nastavil aby to aj trochu jelo..."
18:07:53
18.03.2009
18.03.2009
105
-> Zdeněk.: je to tak nekdy se divim co stk zauplatu necha jezdit
15:56:39
18.03.2009
18.03.2009
Labros
a blbost to je, protože, jak už tady padlo, naměřený hodnoty nemaj nic společnýho s údajem EHK ve velkým techničáku. To EHK ###### tam napsal výrobce a nic se na tom nikdy nemění.
Já bych se taky se škodovkou možná vešel do Euro I, ale je mi to prd platný.
Já bych se taky se škodovkou možná vešel do Euro I, ale je mi to prd platný.
15:51:40
18.03.2009
18.03.2009
Labros
jedničkovej golf těžko bude mít nějaký euro, vždyť to má karbec, ani dvojkovej nebude mít, trojkovej už by mohl mít Euro I.
21:58:47
17.03.2009
17.03.2009
El_Burro
No ono to neni ale ani tak o škodovce ale že můžu mít levně Golfa I 1.6,v dobrém stavu a málo kilometry akorát se špatnym lakem a prasklé těsnění pod hlavou,no to je jedno ale co sme koukal tak nemá kat,ani střeďák ale jen koncák tak to bude asi EURO 0 a to se mi 10tis platit nechce
21:33:50
17.03.2009
17.03.2009
Gryzly
Blbost je hlavně v tom, že mu to na úřadě nemužou uznat protože v paírech mají jako palivo N95, tím pádem by se jednalo o přestavbu, podobně jako když si auto přestavíš na LPG, jenže na líh neexistuje žádná hromadná přestavba.
21:11:29
17.03.2009
17.03.2009
Gemini
blbost to neni, len treba zvacsit palivove trysky a na volnobeh mu to mohlo ist a limity mohol splnit, len ci to je fakt pravda
19:47:13
17.03.2009
17.03.2009
Syny
-> Pedros: Stahnou smes a nameri to - po vyjeti z STK sem ji vratil zpatky a bylo po prdeli
18:59:56
17.03.2009
17.03.2009
Pedros
MYslím,že 95% škodovek v ČR by měla problém splnit vůbec ten předepsaný limit co je v papírech techničáku.. A kdyby to měli řešit podle toho,co komu naměří,tak se z toho poserou..Nehledě na to,že by fakt většina šla,vím jak toho docilovali u mě,když jsem byl na STK,aby se vešli do limitu. Seštelovali to tak,že ten motor byl potom tak línej,že mi to v servisu museli štelnout zpět,jinak se s tím nedalo pořádně jezdit
18:36:21
17.03.2009
17.03.2009
stika87 - Maschinenführer
-> Syny: ¨zacina to bejt zajmavy vid :D ale uz by to konecne mohli presunout do Vtipu
18:29:00
17.03.2009
17.03.2009
Zdeněk.
-> stika87: já taky ne, i když bezpečnost i v takový škodovce je snížená oproti novým autům, ale vysvětli to orgánům ČR
18:28:47
17.03.2009
17.03.2009
Syny
Tak tohle me pobavilo od Noveho roku tady na Virtu uplne nejvic jen tak dal...
18:23:14
17.03.2009
17.03.2009
stika87 - Maschinenführer
-> Zdeněk.: a to je ten problem ;-) nestrkal bych 120 treba moji ktera je pokompletni go a laku do stejnyho pytle s nakou 120 s kterou jezdi nakej zednik ;-)
18:17:18
17.03.2009
17.03.2009
Honzik105S
no myslim ze tohle asi neprojde, protoze stk by ti asi mohla legalne vydat jen protokol z mereni emisi coz by sice teoreticky ukazalo jako to auto splnuje normu ale nic vic, kdezto nejak poverena zkusebna jako TUV by ti to mohla vydat ale to by ses asi nedoplatil
jako napad to neni spatny ale spis bych postupoval takto nechat si zmerit emise a na zaklade toho protokolu aby nejaka zkusebna uznala ze to auto splnuje aspon euro 1, apak si nechat zapsat zmenu v tp ze auto splnuje aspon nejakou normu, vse za predpokladu ze budes mit 100% serizenej motor a dostanes se aspon na tu euro 1 protoze se skodovackym motorem a beznym benzinem se dostanes max na euro 1, navic spalovat lih apod je myslim zakazane
jako napad to neni spatny ale spis bych postupoval takto nechat si zmerit emise a na zaklade toho protokolu aby nejaka zkusebna uznala ze to auto splnuje aspon euro 1, apak si nechat zapsat zmenu v tp ze auto splnuje aspon nejakou normu, vse za predpokladu ze budes mit 100% serizenej motor a dostanes se aspon na tu euro 1 protoze se skodovackym motorem a beznym benzinem se dostanes max na euro 1, navic spalovat lih apod je myslim zakazane
18:15:46
17.03.2009
17.03.2009
Zdeněk.
-> 105: -> stika87: tak jasně, ale to co dnes a denně vidím na silnici (škodovky, které pokupě drží jen pomocí lepenky a kitu) asi není nic do dnešního hustého provozu). A i ta blbá fábie přeci jen posádku ochrání o něco víc
18:10:43
17.03.2009
17.03.2009
stika87 - Maschinenführer
-> JoseA: to mi trochu pripomina diskuzi jak zvecit HDD
18:09:59
17.03.2009
17.03.2009
stika87 - Maschinenführer
-> Zdeněk.: ty es blesk :)))) ale ja si myslim ze je to jedno jestli vjedes ve 120 nebo treba fabce pod kamion ;-)
18:09:03
17.03.2009
17.03.2009
stika87 - Maschinenführer
-> JoseA:
18:07:08
17.03.2009
17.03.2009
105
-> Zdeněk.: jezdim ve starych autech furt a zatim sem neumrel :D
18:05:57
17.03.2009
17.03.2009
Zdeněk.
myslím si, že v ČR není hlavní prioritou splňování nějakých euro norem ale o to, aby ze silnic postupně vymizely všechny starý auta, ve kterých lidé zbytečně umírají
18:05:17
17.03.2009
17.03.2009
105
-> JoseA: jednou sem jel ke kamosovy na moji babette ,, asi 5km vzdalene vesnice,,, pri ceste tam mi dosel benzin.. mno nasli sme v garazi neco co mirne pachlo po benzinu.... 4,5km sem to roztlacel jak debil... :D potom chytla:D:D.. a nebo kdyz se mama spletla a do nadrze skodovky nalila 5 litru nafty a bylo tam tak 5 litgru benzinu ( odtahly sme skodovku dom) a babetta jezdila na tuhle smes perfektne trochu cmoudila ale jela :) ted ji ceka generalka moturku a vlastne komplet takze tak:)
16:59:49
17.03.2009
17.03.2009
JoseA
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Já ani nevím jestli to míchal s olejem. To bylo ještě na základce, tehdy vznikla jeho přezdívka "FIŠTRÓN". Bral svojemu dědovi pionýra a postupně ho upravoval (likvidoval), jako palivo slil co našel v garáži, většinou mix ředidel, acetonu, nafty, benzínu a nevímcoještě a tak jezdil, jako přilbu měl otcovu kšiltovku, sandály, kraťasy, aktovku na záda a tak občas dojel do školy, spíš až na druhou nebo třetí hodinu s černýma rucema, protože cestou dvakrát až pětkrát čistil karburátor. Pak když měl na dně benzínu a potřeboval dojet ze školy, tak tam nalil nedopitý čaj od svačiny a údajně dojel bez čištění karbecu až domů, tak doma vybral babce čínský čaj, navařil do kanystru a jezdil další měsíc. Ale časem toho pionýra zlikvidoval uplně, škoda že nejsou fotky v jakém stavu s ním ještě jezdil. Světla to nemělo, tak vozil na aktovce blikačku a svítil si baterkou dopředu, místo sedla pytel od brambor, plechy vesměs žádné, přední blatník kdysi po dešti musel vyrobit z kousku pozink plechu ve svěráku - to byl unikát, ze zadní pneumatiky lezla ven duše, tak údajně klopil všechny zatáčky na stejnou stranu. Jeho děda z toho byl nešťastný, koupil si druhého pionýra a zamykal si ho, ale ani to po čase neuniklo fištronovi zámek-nezámek a zlikvidoval mu i toho druhého. Když se čas od času sejdem s někým ze třídy a zazpomínáme na tohoto legendárního tunera, tak skoro uchcáváme smíchy.
16:33:32
17.03.2009
17.03.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> JoseA: a ako dlho nechal ten caj kvasit?????
15:54:43
17.03.2009
17.03.2009
JoseA
mně říkal kámoš, že pošteloval na pincku předstih a pak jezdil na čínský čaj
15:37:39
17.03.2009
17.03.2009
El_Burro
Myslel sem si že to bude blbost ,ale tak nevěděl sem,protože na líh sem nikdy nejezdil
15:37:25
17.03.2009
17.03.2009
vaclav785
já teda nejsem žádnej odborník, ale teoreticky by to jít mohlo (za předpokladu že na líh to má menší emise a že není v techničáku nic napsáno, tedy co se normy týká) , vezmu auto naleju do něj líh zajedu na STK Dekra, nechám si to změřit, oni mi za pár týdnů pošlou vyjádření že třeba plním EURO 1 zaplatím 1000Kč (nevím přesně kolik) Dekře, zajdu na uřad a tradá a měli by mi to zapsat, ale jde o to, že Dekra si při měření pohlídá co je tam nalitý
15:13:37
17.03.2009
17.03.2009
stika87 - Maschinenführer
-> Pedros: koupi veci nebo druhou baterku a dojede dal
15:11:55
17.03.2009
17.03.2009
Pedros
-> JoseA: jasný,a nebo točit motor na STK přes startér a říkat jim,že máš elektromobil Škoda 120W s velmi krátkým dojezdem
-> stika87: etě ne,ale mělo by to tam už být
-> stika87: etě ne,ale mělo by to tam už být
15:04:49
17.03.2009
17.03.2009
JoseA
je fakt, že kdyby tohle bylo reálné, tak by to museli přepisovat každému, kdo by si prdnul do staré plečky kat z fáčka nebo vodní filtr z vysavače atd..., Jasné že blbost, směrodatné jsou údaje v TP - emise. S rokem výroby to souvisí jenom teoreticky, čím starší, tím nižší euro norma. Data vydání těch jednotlivých norem tady někde taky byly.
15:00:12
17.03.2009
17.03.2009
stika87 - Maschinenführer
-> Pedros: lol a ono to jeste neni ve vtipech ? :)
14:57:23
17.03.2009
17.03.2009
Pedros
-> El_Burro: kuchni motor,prošlápni podlahu a říkej,že máš škodofku na nožní pohon
14:50:36
17.03.2009
17.03.2009
stika87 - Maschinenführer
-> Nwkt: aha ok ;-) dik
14:47:38
17.03.2009
17.03.2009
Nwkt
-> stika87: Ne, na emisní normě v TP
14:43:47
17.03.2009
17.03.2009
stika87 - Maschinenführer
tak eko dan zavisdi i nak na roku nebo se pletu ?
14:33:53
17.03.2009
17.03.2009
JoseA
a říct někde na úřadu, že jezdím na líh, tak mi myslím těch 10tis nestačí
14:32:37
17.03.2009
17.03.2009
JoseA
Musela by být upravená pouze na provoz LPG (jako jiné značky od výroby), pokud je to jenom klasicky benzin/plyn, tak berou emise podle TP nebo tu horší hodnotu.
13:03:52
17.03.2009
17.03.2009
Luky
Vzhledem k tomu že se berou emise podle TP, tak je to čápovina. Stejně tak i na LPG to má třeba emise lepší, ale 10t. zaplatíš stejně...
13:02:01
17.03.2009
17.03.2009
MOLSO
*3* *3*
12:59:20
17.03.2009
17.03.2009
beastyLA - ten první
-> El_Burro: no, ono i když máš 120 a máš ji upravenou na plyn, splnuješ už nějaké Euro, takže by se to mělo dát uhádat a neplatit 10t
12:54:59
17.03.2009
17.03.2009
Nwkt
Tak to rovnou přesunu do vtipů ne
12:53:53
17.03.2009
17.03.2009
El_Burro
Zdravim,jeden kluk mi vyprávěl že nějakej jeho kámoš si koupil po novém roce škodovku 120 ale nechtěl dávat 10 tis. za Eko tak vyjezdil všechen benzín a vypláchl nádrž lihem a pak na něj i chvíli jezdil a dojel stim na STK a tam to prej ukázalo fakt hrozně malý hodnoty tak na Euro 4 ,a řekl že jezdí na ekologickej líh,a prej stim výsledkem pak dojel na úřad a tam sice tomu nechtěli věřit a prej i volali na tu STK jestli to fakt je pravda .Potom asi půl dne vyřizování to měl zapsaný jakože splňuje tu normu a měl to bez Eko poplatku,ale prej se nemá na ten líh jezdit dlouho protože trochu žere hliník...Myslíte že to fakt jde nebo to je blbost?