skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
vodní pumpa
prohledat
19 příspěvků (zobrazeno 1 až 19) od 06.01.2003 do 23.11.2012, založil/a
-> Evž@: Aha, moje si sednula tak po 100km.
-> Bucin: třeba na to dojde
-> stepan: jezdils sem s tím cca pul roku,ted sem to rozdělal znovu neviděl sem důvod proč by to mělo téct.Asi si to nesedne.
-> stepan: jezdils sem s tím cca pul roku,ted sem to rozdělal znovu neviděl sem důvod proč by to mělo téct.Asi si to nesedne.
-> Evž@: Jezdi, sedne si to.
-> Evž@: dej novou
Mám dotaz.Vodní pumpa u moji 125 stále teče.Jednoduše 2x sem ji měl rozdělanou,po druhé sem znovu koupil nový uhlík a protikus s pružinou a teče pořád.Neteče to moc,sem tam kapka ale po čase musím dolít třeba litr.Kde může být problém?
stale su napredaj nove vodne pumpy bez maznic
Nebo koupit zakryta loziska a nemusis mazat vubec!!
-> mili1: může být měněna, nové už jí nemají
Mám dotaz nemám maznici na vodní pumpě,jak je to možné?motor škoda 100.
Chce to pořádnou vazelínu - vyměnil jsem obyč na vodní pumpy za značkovou Esso s vyšším bodem rozpustnosti (nebo jak se tomu říká :o)) a ani si to nekápne - úpně suchá pumpa - toť má zkušenost a jezdím na ní už asi pět let.
Je dost důležitý vmazávat tu vazelínu do víčka a ne přímo do čerpadla. Totiž to víčko je dost těsný a tím tlakem vzduchu při zašroubovávání se ta vazelína tlačí dosti hluboko a často právě i přes to těsnění.
nO VE VSECH KNIZKACH SE PISE, ZE S TO MA PRECIZNE ZAFREZIVAT, NEZ SE TO TAM VRACI. tO JA MAM S PUMPOU STEJNEJ PROBLEM, dEDA MI DAL VAZELINAU TAK JSEM JI TAM DAVAL AZ NAJEDNOU CUCIM A TA NADOBKA BYLA UPLNE PRAZDAN A VSUDE PO MOTORU BYLA VAZELINA (TAKOVY DECENTNI KOLECKO: ROZDELOVAC, SANI VZDUCHU, VIKO MOTORU, HEVER, PLECH, MOTRO, A ZASE DOKOLA, PROSTE V ROVINE REMENICE) KOUKAL JSEM, RIKAM SI CO S TIM KUA JE A VON MI DEDA K TOMU MAZI PRIDAL I PISEK, RIKAM SI HODNEJ DEDECEK, ALE TOHLE SI MOHL ODPUSTIT A TAK JI TED MAM V PRDELI. jAKMILE TAM DAM NOVOU VAZELINU CO SE VEJDE, PROTOZIM MOTOR A PO 2km JE VAZLEINA V PRDELI. jESTE JSEM TO ALE NEROZEBILRA TAK NEVIM CO JE NA TOM SPATYHO :-)
dík moc.
a když to nebude tou řemenicí?
tak zas přetěsnit co?



Normálně přitáhni jen matici přímo na motoru a uvidíš.
Pokud to i poté poteče, tak teprve ven, závada bude uvnitř.
Pokud to i poté poteče, tak teprve ven, závada bude uvnitř.
chlapy a můžu to udělat,když je na motoru nebo jí musim dát dolu?je to hrozná mrdačka s hadicema

Tak přitáhni tu řemenici, ale jen tak, aby se jí dalo otáčet. Tím šroubem sse částačně nastavuje i vůle hřídelky a jestli se povolila (nebyla dobře zajištěna přihnutím plechové podložky, může pod těsněním protékat voda.
Přitáhni, zajisti a uvidíš, mělo by sse to zlepšit.
Přitáhni, zajisti a uvidíš, mělo by sse to zlepšit.
vazelíny tam vždycky najebu co se do ní vejde.koupil jsem ji na pumpě.je to vazelína pro vodní čerpadla.to těsnění bylo nový.asi jsem ho tam narval moc velkou silou nebo moc malou,protože se mi vyklá řemenice.ale jen trošku.
Jestli to teče tou ďourkou,co je takhle vespodu,tak Tě bohužel nečeká nic lepšího,než další výměna axiálního těsnění.Buď to,co jsi tam dával,bylo nějaké postarší a zpuchřelé,nebo jsi neměl úplně čistou dosedací plochu na hřídeli a tělese pumpy,nebo jsi tomu ublížil velkým množstvím vazelíny.Potěšením buď Ti to,že mě se to taky stalo.
Jinak tekoucí vazelína značí buď její velké množství,nebo její nevhodnost pro tuto součástku (ale v menší míře ukápne asi vždycky).Ještě máš možnost pumpu natunit a to tak,že do inkriminované dírky natlučeš kónický dřevěný kolíček (nejlépe dubový či bukový),no a pak Ti pumpa vydrží až do konce a ani neukápne.


zdarec škodovkáři.mám trochu debilní dotaz-proč mi chčije vodní pumpa,když má kompletně nový těsnění?začalo to asi měsíc po tom co jsem ho vyměnil.
docela mi z toho jde hlava kolem.
přetěsňoval jsem ji kvůli tomu,že mi tekla vazelína.a teď teče zase,ale i s vodou!
dík moc.


