Vačka do motoru z fáčka

prohledat
12 příspěvků (zobrazeno 1 až 12) od 18.12.2002 do 26.12.2002, založil/a
řadit dle data
22:25:56
26.12.2002
Baghira
To vici: já nemyslel, že by přebrušovaná byla lepší nebo horší, nechtěl jsem ji kvůli tomu, že mi výměna samotné vačky nepřipadala jako dostačující úprava a při představě co všechno dalšího by bylo ještě dobré udělat, jsem si řekl, že mi drobnější úprava motoru bude stačit.

To Jiří Čech: Vačka erková je tuším 247/247, tudíž velmi podobná jako BMM. Nechci se hádat, ale možná to bylo MPI do 98 roku, už si to přesně nepamatuju, každopádně byla ůdajně jiná než z BMM 50KW.
17:07:28
26.12.2002
Vici
nevim co porad kdo ma s prebrusovanyma vackama? jak se asi vacky delaji? prebrusovanim, ve finale existuje fabricka vacky, nabrousema na plotovar, pak nejaka tuningova vacka nabrousena na polotovar a pekne draha (7 a vic tisic) a pak vacka podle nejakeho vzoru nabrousena na seriovou. samozrejme, pokud to nekdo nebrousi doma pilnikem, coz tipuju ze i takovi jedinci se najdou, tak je "original" a kopie stejna 1:1. Otazka je podle jakeho "originalu" je kopie nabrousena. Jestli nekdo nekde sebral nejaky shit (vetsinou nejakou kopii nejake prastare fabricke zavodni vacky, nebo nejake vyvojove zavodni vacky-to spis) nabrousi ji na seriovou a za 1500 proda jako best co muze byt, tak ano, v tom pripade prebrousenou vacku rozhodne ne, pokud ale nekdo ma vacku kvalitni, tak neni problem ji nechat prebrousit, na seriovou vacku z fava lze nabrousit i 278/265 zdvih 7,1/6,7. pro priklad. takhle nejak vznikaji i nektere vacky prodavana jako "z polotovaru" nicmene je fakt ze treba zrovna tahle vacka je super a za ty penize stoji (nebudu jmenovat firmu od ktere je, je to jen priklad). Takze prebrousenou vacku klidne, protoze ve finale jsou brousene vsechny, je jen otazka od koho a za kolik, a poradna vacka zadarmo nebude..:o))
16:33:04
26.12.2002
Jiří Čech
Do roku 1996 se MPI nevyráběly, teď jsem si toho všiml. Takže máš z BMM, která je otevřením stejná jako MPI, i když v průběhu otvírací křivky může být rozdíl. Faktem je, že vačku ppodobnou 136x mělo eRko a to se chovalo odspodu celkem slušně. On se asi pětikanál chová trochu lépe než osmikanálové provedení, aspoň v nízkých otáčkách. Ve 136/743 mi totiž vačka 136x do 2000 otáček moc nejede, což odpovídá i oficiálnímu diagramu výkonové křivky.
12:33:51
26.12.2002
Baghira
Já to beru podle vačky z BMM-ka (248/248) kterou jsem tam měj dříve a Felicie MPI 50KW (254/254), kterou tam mám teď a rozdíl to je. Netvrdim, že to trhá asfalt, ale z těch sériových je to opravdu nejlepší rěšení. Přebrušovanou jsem totiž nechtěl.
12:23:47
26.12.2002
Jiří Čech
Záleží kdo vačku přebrušoval a jaké má překrytí v HÚ. Mám jednu 260, která v nízkých otáčkách nezvyšovala spotřebu, motor šel asi o 1800 a ve 4000 se mohl utrhnout z držáků (vše ve 120 LS). V MPI jsou vačky dvě, ze 40 kW je prakticky stejná jako v 136x a 50kW má o pár stupňů větší otevření. Totéž u BMM, ale možná jsou v MPI nabroušené lépe než byly v BMM. Každopádně původní stotřicítka se pod 2000 moc způsobně nechovala a tak se Ti zdá, že jde motor lépe, což skutečně jde. Ale proti Fa 46 kW to není lepší.
23:19:48
22.12.2002
vici
u-geen:presne to si myslim taky :o), z 136X motoru je horsi.....
17:17:11
22.12.2002
U-Geen
Mam taky MPikovovou vačici a je to super, de krasne odspoda a vcelku bez problemu do 5.500, vys to nema cenu ale de to, samozrejme. 91
17:12:43
22.12.2002
Baghira
Omlouvám se, ale nemůžu souhlasit . Vačka z Felicie je dle mého názoru výrazně lepší (MPI 50KW do r.v.1996 - zlutě označená). Ale je pravda, že vahadli se to ještě zlepší. V mém případě jde motor mnohem líp do otáček, ale nejznatelnější je to od spoda, což u přebrušované vačky (třeba 260/260) nehrozí, ta jde tak od 2500-3200 otáček. Mluvím tedy o motoru Š 130.
16:18:34
22.12.2002
Jiří Čech
Vačku z Fa do škodovky pouze z typu 136x (50 kW s karburátorem), jinak je to špatné. Vačka je sice více otevřená, ale jsou jen větší náběhy a plocha otevření se příliš nezměnila. Z Felicie už vůbec ne. A doporučuji použít vahadla s písmenem C (je odlito v místě seřizovacího šroubu), áž po zvětšení zdvihu ventilu se něco začíná s motorem dít. Každopádně se v nízkých otáčkách (do 2200) motor moc způsobně chovat nebude a zvýší se spoyřeba, ve městě něco přes litr, mimo město tak o 0,3 l. Občas se nedomluvíte na emisích ve zvýšeném volnoběhu s limity. Je to vlastní zkušenost, přebrušované vačky s ostřejším náběhem jsou na tom lépe.
21:14:40
19.12.2002
Dan
A u Fakera stačí svěsit motor, aby se dala vyměnit, že jo ?

Jak to s tou MPi jede (jaxe to chová?) ?

Je to točivější, neee ?

Já se do motoru moc zatim nehrabu, tak nevim.....
10:35:01
18.12.2002
Vici
tos lepsi to bude urcite. favo vacka je nic moc, treba MPi 50kW je proti ni tezce lepci
08:24:38
18.12.2002
Tuneman
Čus, je vačka 260/260 vhodná do motoru z fáčka? Nebo je lepší tam nechat originál?

Jedná se o 135 endžín. Díky za radu.
Extreme Tyres