teda panove, jelikoz je spojka mezi motorem a prevodovkou, je ji myslim uuuuuuuplne jedno, jakou rychlost mate zrazenou, jde jenom o to, jak kvalitne dokazete prevodovku brzdit a tudiiiiz jaky odpor ta pak klade spojce/motoru. pokud jde o to, ze to prokluzuje jenom na vyssi rychlostni stupne, tak to proto, ze u nizsich to neni tak patrne, nebot i ten nekvalitni pritlak staci na celkem kvalitni akceleraci (lehky prevod), u vyssich rychlosti pak nastavaji problemy.
lepsi spojku na vetsine motoru tady na webu neni treba, standarni plne postacuje (pokud je vse ok)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
prokluzuje spojka
prohledat
22 příspěvků (zobrazeno 1 až 22) od 27.06.2004 do 07.07.2004, založil/a
tak jsem to to rozhodil a chcako mi gufero z převodovky a v lamele z toho oilu a prachu byla uplně vazelína 
tak jen abych napral cim to bylo

tak jen abych napral cim to bylo

-> skodavrs: Ak myslis pod zatazou preklzovanie, tak na 1tku je naozaj navacsia. Ale na preklz (teda prerusenie "pevneho" styku) je viac namahana spojka pri vyssich rychlostnych stupnoch, kedy dava prevodovka vasi odpor zatazovana hmotnostou auta, zatial co motor podava stale rovnaky vykona krutiaci moment. A vo tom to je :).
-> Pepa Popelka: Teda u kámoše jsme ten přítlačák z 1,6 dávali a žádnej problém. Akorát o dost těžší sešlápnutí spojkovýho pedálu. Nicméně na to jak měl celej prostor spojky zajebanej od oleje, tak se mu to pak neproklouzlo ani náhodou. -> Zabak: Jinak u mě...novej 120 přítlačák, nová lamela a s olejem na spojce to prokluzovalo. Pak jsem namontil přítlačák z felicie 1,3 a v pohodě.
On se beztak dělá stejnej pro 120 i pro favorit. A jinej než od Sachse jsem zatím v nejobyčejnějších mototechnách neviděl.
Koukal jsi a vyměnil ten čelní simering na klice ? Stojí pár kč a taky se vyplatí ho vyměnit, bejvá ztvrdlej nebo prasklej a pouští olej, ale musí setrvák a krycí víko dolů.
Koukal jsi a vyměnil ten čelní simering na klice ? Stojí pár kč a taky se vyplatí ho vyměnit, bejvá ztvrdlej nebo prasklej a pouští olej, ale musí setrvák a krycí víko dolů.
když už to bude od sebe tak ho radši vyměnit abych to nemusel delat znovu co !!!!!!
stačí přítlačák
na 120 s prumerem 190 ???????????????
no snad jo
stačí přítlačák
na 120 s prumerem 190 ???????????????
no snad jo
-> Baghira: 1,6 pritlacak ma cenu na auto z vetsim kroutakem, pokud ma seriovku tak staci bohate seriovka pritlacak a navic u 1,6 pritlacaku jsou problemy s vystredenim na favo setrvaku !
-> Zabak: jde sehnat kovokeramicka lamela ale zase pokud nemas motor s obravskym kroutakem, nema to smysl, radsi tam daj suchou, nenaolejovanou lamelu a novej 1,3 pritlacak-je lupsi malinko priplatit a koupit SACHS !
-> Zabak: jde sehnat kovokeramicka lamela ale zase pokud nemas motor s obravskym kroutakem, nema to smysl, radsi tam daj suchou, nenaolejovanou lamelu a novej 1,3 pritlacak-je lupsi malinko priplatit a koupit SACHS !

z 90% to je z převodovky. Jinak se dá sehnat z Fe 1,6 přítlačák...má větší přítlak, cena tak do 1000,-...osobně bych ho vyměnil, pokud teda ten co tam je není novej. To opotřebení na starším nemusí bejt viditelný.
jsem tem OIL do přev. nemnel asi dolejvat



no to bude asi ten z prevodovky
z motoru se přece zkrz setrvák na lamelu nemuže dostat
z motoru se přece zkrz setrvák na lamelu nemuže dostat
-> Zabak: na favo ti stačí v pohodě ta ze škodovky. Problém bude v tom unikajícím oleji.
no když je nejvetší zátež na 1 tak proč to prokluzuje na 3 až 5
to mi hlava nebere
ja jen tak co mam sehnat aby mne to v sobotu nezaskočilo a ja si to nemusel cucat z prstu
a nedelá se nejaká lepší spojka ???
když už to budu mít od sebe tak abzch to nemusel rozdelávat po2 a nebo ta 190 na favo motor stací
DÍK


ja jen tak co mam sehnat aby mne to v sobotu nezaskočilo a ja si to nemusel cucat z prstu

a nedelá se nejaká lepší spojka ???
když už to budu mít od sebe tak abzch to nemusel rozdelávat po2 a nebo ta 190 na favo motor stací
DÍK
-> Zabak: v každym případě by měla bejt třecí plocha na přítlačáku rovná. Jinak pokud tam nemáš nic vylámanýho tak to bude ok. Ale stejně si myslím že to není ani přítlačákem ani lamelou. Bude to ten oil. Největší tření vniká při rozjezdech a velká zátěž je na 1. ne na 4.
tak jsem koupil lamelu a gufero do prevodovky
na přítlačák jsem koukal a paprsky zohýbané a vylámané nejsou tak jsem ho nekupoval může tam bejt na přítlačáku jeste nejaká závada????
mam ho mnenit když na něm nic není????
nevíte nekdo kolik stojí:????
dík všem za rady
a máte pravdu trochu tam byl převodovej oil.
na přítlačák jsem koukal a paprsky zohýbané a vylámané nejsou tak jsem ho nekupoval může tam bejt na přítlačáku jeste nejaká závada????
mam ho mnenit když na něm nic není????
nevíte nekdo kolik stojí:????
dík všem za rady
a máte pravdu trochu tam byl převodovej oil.
Zabak: no asi ti neostane nic ineho ako to fibrat a hodit nato odborny
bud olej alebo lamela... ale pred tym sa skus troxu pohrat s tou tyckou co ti ide s pomocneho spojkoveho piestiku ;o) neviem jej nazov tak preto som to tak rozpisal 



To je bluďárna, nejvíc zatěžovaná spojka je právě u rozjezdů, kdy se tře a nižší kvalty mají největší záběr, když už spojka sedí, tak je to jedno. To bude hádám něco jiného. Možno tým olejem to taky může být, jak se motor ohřeje, olej zřídne a víc prolíná předním simeringem ke spojce a třením a zvýšenou teplotou se tam utváří olejová emulze a pára.
Pokud ten čelní simering nemáš ještě měněnej, tak to bezpodmínečně udělej, páč bejvá lety dost ztvrdlej a nebo prasklej.
Zrovna tak tam může prolínat olej z převodovky. Dál pak může bejt oblejskanej setrvák, ten pak začne často na třecí ploše i praskat. Ještě tak mě napadá, že bude prasklá lamela a nebo přítlačák, stalo se nám to na služební felicii, na rozjezdech a při jízdě nebylo nic znát, ale někdy to dělalo hrozný švíky.
Každopádně všechno je na demontáž motoru, furt lepší než aby tě to pak někde nechalo a ve dvou je motor venku na šup.
Pokud ten čelní simering nemáš ještě měněnej, tak to bezpodmínečně udělej, páč bejvá lety dost ztvrdlej a nebo prasklej.
Zrovna tak tam může prolínat olej z převodovky. Dál pak může bejt oblejskanej setrvák, ten pak začne často na třecí ploše i praskat. Ještě tak mě napadá, že bude prasklá lamela a nebo přítlačák, stalo se nám to na služební felicii, na rozjezdech a při jízdě nebylo nic znát, ale někdy to dělalo hrozný švíky.
Každopádně všechno je na demontáž motoru, furt lepší než aby tě to pak někde nechalo a ve dvou je motor venku na šup.
-> PeterP136: o já mluvil z vlastní zkušenosti, kdy mi to dělalo nejvíc na 2,3 a bylo to právě tím olejem. Pak jsem dal přítlačák z felicie a byl pokoj...olej tam byl furt :-).
-> Baghira: Praveze ani nie. Ved na 1 a 2 je motor a teda aj spojka zatazovany len malo a tak nie je az tak nutena do preklzu.
-> Zabak: Jestli ti nezačal sáknout na spojku olej z motoru nebo z převodovky? To je pak hned, ale klouzalo by to asi i na 1,2.
pedál zabírá skoro až dole
(vůle na tý "vypýnací tyčce je ok)
pří rozjezdu to nepociťuju hlavne to delá na 3,4,a5 př. stupen
když přidám tak motor se vytočí ale auto nezrychluje (teda jen malinko)
a delá to jen když je to teplý
(vůle na tý "vypýnací tyčce je ok)
pří rozjezdu to nepociťuju hlavne to delá na 3,4,a5 př. stupen
když přidám tak motor se vytočí ale auto nezrychluje (teda jen malinko)
a delá to jen když je to teplý
kde ti zabírá pedál? u podlahy nebo až na konci? Když se rozjíždíš a dáš dost plynu prokluzuje spojka nebo ne?
když je auto studené tak je to ok
ale po ujetí cca 20 km mi začne prokluzovat spojka
je to normální jev opotrebení, nebo je tam neco jiného špatně
dík
ale po ujetí cca 20 km mi začne prokluzovat spojka
je to normální jev opotrebení, nebo je tam neco jiného špatně
dík