To Lukas: Přesně tak. Jinak například pokud budeš dodatečně montovat vyhřívané zadní sklo (já mám model vyrobený půl roku před povinným zavedením), budeš muset (popř.měl bys...) vyměnit alternátor 42A za 14V/55A, nebo nezapínat v autě už nic jiného (dálkáče), pokud budeš vyhřívat, jinak se ti zapotí alternátor a regler bude mít kremaci. Můžeš ho tam ale bez nejmenších problémů namontovat ihned (pokud to vyhř. sklo nemáš) a vesele jezdit.
To Luděk: díky.
P.S.: Od této chvíle až na věky věků zde budu vystupovat pod nickem Hashman. O.K.? (no, i kdybyste nesouhlasili...:o)...)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dotaz na startér
prohledat
16 příspěvků (zobrazeno 1 až 16) od 10.12.2002 do 13.12.2002, založil/a
16:45:24
13.12.2002
13.12.2002
Mazel
09:36:11
13.12.2002
13.12.2002
Ivan
Zdravim. Mam ve skadli danej motor za fava. Altik z feldy jsem daval na origos drzak co je opet do feldy, ale prvrtal jsem 1 diru (v tom drzaku). Jezdim s tim rok a naprosto bez problemu (neohyba se nekrouti ...). Jinak drazkovanej remen je dobra vec, ale na to jsem se vykaslal. Na altik jsem dal original favo remenici a jede to jak drak. Jinak s tim pohasinanim svetel je to tak, ze pokud mas min jak 14,8V z altiku tak to proste zacne sosat z baterky a tam to pak proste vazne. Pokud by si chtel blizsi info pripadne repasovanej altik z Feldy tak se mi ozvi na mail, altiku teda mam vic komplet vcetne regulatoru :-))
09:26:55
13.12.2002
13.12.2002
Luděk
Jo jo Mazel mluví jako kniha,toť čistá fakta jsou.
09:20:40
13.12.2002
13.12.2002
lukas
ok - takze jestli tomu rozumim dobre tak bych se tim mel zacit zabyvat az v pripade ze tam nabusim neco co bude mit silenej odber - a od zdroje k tomu spotrebici natahnout kablik potrebny tloustky a dat odpovidajici pojistku
16:44:18
11.12.2002
11.12.2002
Mazel
P.S.: To jištění je dimenzováno právě na ty kabely.
16:41:45
11.12.2002
11.12.2002
Mazel
Hele, co se týče alternátoru, můžeš tam se stávajícím odběrem proudu alternátor, kterej je schopen ti dávat třeba 120A. MUSÍ být ale 12-i voltový (14, nebo kolik to vlastně dává, hlavně aby nebyl na 24!!!) a do auta NESMÍŠ nacpat něco, co si "sežere" víc, než je sávající jištění. Nezáleží na tom, kolika ampérový alternátor tam narveš, záleží jen a jen na odběru. Baterka si papne tolik, kolik při starém, to samé rádio. Ve chvíli, kdy si budeš do auta chtít instalovat, co já vím, vyhřívání sedadel, už by ses měl pokukovat po silnějším kabelu...Howgh.
20:48:10
10.12.2002
10.12.2002

Bery
Ja jsem daval starter z feldy a poradili mi nechat feliňáckej pastorek a probrousit lehce blok a starter přirazit k věnci a šrouby pořádně dotáhnout,ale to je prasečina.Koupil jsem pastorek,ktery je upraveny a sedi do fe starteru a běhá na věnci ze starý škůdky a pohoda. Altik mám z fabie,dráty jsme neměnili,nic nehoři a pracuje OKa.ale řemenici jsem nechával starou,nezlobí to.
16:15:41
10.12.2002
10.12.2002
lukas
teda je fakt ze co pak na ty vysoky tocky loziska a uhliky .....
16:15:21
10.12.2002
10.12.2002
lukas
teda je fakt ze co pak na ty vysoky tocky loziska a uhliky .....
16:08:54
10.12.2002
10.12.2002
lukas
Vici - aha - ale s tim si uz asi moc lames hlavu ne ??? - vzhledem k tomu ze muj kamarad to nacpal do trabika - ja o tom uvazuju taky - a porad nevim - doma mam altik ze skudky - drzak myslim neni problem si upravit - flexa, svarecka - vzhledem k tloustce nejni potreba ani CO-cko.
Ja se spis bal jestli pak nezacnou odchazet draty nebo treba i nejaky spotrebice (motorky nebo treba i blby zarovky) - ja elektrice moc nehovim, ale kamarad mi rikal ze 6V trabik jede na 70 A - tj. ze pri 12 V a cca 40 A se nemusi menit draty - ale prave nevim co nastane kdyz bych tam napral 12 V 70 A
Uvazuju o tom hlavne proto protze feli altik se mi zda jako o dost spolehlivejsi a navic ma pry uz v sobe relatko - takze by odpadalo tahani kabelu a podobny "srani"
Nejvetsi problem bude teda myslis jen jak rikas s tema otackama (jiny prumery remenic) ??? - rek bych ze tohle by melo vyresit relatko ne ??? - problem s tim aby to neprebijelo - proste bude vypinat uz pri nizsich otackach - jestli teda uvazuju spravne ......
Ja se spis bal jestli pak nezacnou odchazet draty nebo treba i nejaky spotrebice (motorky nebo treba i blby zarovky) - ja elektrice moc nehovim, ale kamarad mi rikal ze 6V trabik jede na 70 A - tj. ze pri 12 V a cca 40 A se nemusi menit draty - ale prave nevim co nastane kdyz bych tam napral 12 V 70 A
Uvazuju o tom hlavne proto protze feli altik se mi zda jako o dost spolehlivejsi a navic ma pry uz v sobe relatko - takze by odpadalo tahani kabelu a podobny "srani"
Nejvetsi problem bude teda myslis jen jak rikas s tema otackama (jiny prumery remenic) ??? - rek bych ze tohle by melo vyresit relatko ne ??? - problem s tim aby to neprebijelo - proste bude vypinat uz pri nizsich otackach - jestli teda uvazuju spravne ......
13:21:21
10.12.2002
10.12.2002

Bob
Po elektrivký stránce by s altikem neměl bejt žádnej problém jedině vyměnit kabel mezi altíkem a baterkou za silnější (pro sichr ale ten stávající by to měl v pohodě vydržet :-))
s vostatní elektrikou to nemá co společnýho teda pokuď ti už teďka někde něco nehoří :-)
s vostatní elektrikou to nemá co společnýho teda pokuď ti už teďka někde něco nehoří :-)
12:50:20
10.12.2002
10.12.2002

Vici
elektricky problem - pochybuju. ale je problem to tam vubec nacpat, altik z dafa/feldy ma jinaci uchyceni na motor. nekdo tam dava favoritacky drzak, upraveny flexou, ae to asi neni idelani reseni, a nebo upravit altik z fa/fe na drzak ze skodovky. taky je dobre pouzit remenice s drazkovanym remenem, protoze remenice na atliku u feldy ma tak o pulku mensi prumer nez u skodovky a tudiz altik dava vic i na volnobeh a kdyz vyradis tak ti nezhasinaji svetla ( u fava to same). ale to pak potrebujes drazkovanou remenici na kliku (z fava BMM) a voddi pumpu z fava BMM/feldy, plus nejak udelat privod vody od topeni, protoze fa/fe pumpa to nema, plus z ni urezat drzak silentbloku. a nebo, nechat do te male remenicky z feldy vysoustuzit drazku na klasicky klinak ze skodovky, to je nejjednodussi varianta
12:42:48
10.12.2002
10.12.2002
lukas
teda kdyz by se natahaly silnejsi kabliky pripadne pojistky - myslis ze by to nejaky spotrebice mohlo treba odpalit ???
12:41:35
10.12.2002
10.12.2002
lukas
proc prdel ??? - jaky muzou nastat problemy u toho altiku kdyz dava napr. dvojnasob proud
10:19:27
10.12.2002
10.12.2002

Vici
vubec nemusis kupovat starter z feldy, da sekoupit novy typ starteru primo na skodovku, s redukrotem, tedy jako felda ale upraveny z varoby pro montaz do skodovky. altik - 70A z feldy, jde tam nacpat, ale je to celkem prdel. v kombinaci s remenicema na drazkovany remen jeste vetsi opruz....
07:50:22
10.12.2002
10.12.2002
Jirka K.
Nazdárek všici,
někde se tady probíralo jak nacpat startér z feldy do škůdky 105-136. Nevíte něco bližšího případně postup a možná úskalí. A taky něco o možnosti nacpat silnější altík (jestli to vydrží stávající kabeláž a pojistky Š136R).
někde se tady probíralo jak nacpat startér z feldy do škůdky 105-136. Nevíte něco bližšího případně postup a možná úskalí. A taky něco o možnosti nacpat silnější altík (jestli to vydrží stávající kabeláž a pojistky Š136R).