snížení předku

prohledat
29 příspěvků (zobrazeno 1 až 29) od 02.12.2002 do 07.12.2002, založil/a
řadit dle data
21:37:57
07.12.2002
Martin
To: wkky: Je to z knížky Sportovní úpravy Škoda 105/120/130, autor Bořivoj Plšek a kol.
20:57:57
07.12.2002
U-Geen
wekky: to vis, je to HTML :-)
16:50:53
07.12.2002
BlackSUN
Protože to bys musel psát "tvrdý" mezery "& n b s p" (bez těch mezer), normální přes mezerník se jich třeba 10 napíše stejně jako jedna qůli převodu do html.

14:58:00
07.12.2002
wekky
Proč to nebere mezery??? A to jsem si s tím tak vyhrál. :-(
14:56:45
07.12.2002
wekky
Martin: z jaké knížky ty hodnoty jsou? Napiš mi, prosím, celé jméno a autora, zkusím si to půjčit v knihovně. Třeba to budou mít.



Jinak našel jsem délky pružin podle datumu výroby:

přední zadní

do 7.78 284 331

8.78-9.79 276 331

10.79-7.83 276 316

Garde 304 412

130,Rapid 284 436

105,120 M 284 325,5
20:32:48
06.12.2002
Martin
Našel jsem v jedné knížce šikovnou tabulku :



Seznam sériově vyráběných pružin přední nápravy :



Typ auta prům.drátu poč. závitů volná délka prům. vnější poznámka

Š100 12 9 281 mm 103 sériové

Š120 12,5 9 276 mm 103 sériové

Š120 M 12,5 9 284 mm 103 sériové

Š120 M Garde 12 10,5 304 mm 102 sériové

závodní auto LS1 14 9 255 mm 104 speciální výroba

závodní auto LS3 14 7 218 mm 104 speciální výroba

zkrácená Š120 12,5 8 249 mm 103 sériové

zkrácená Š120 12,5 7 214 mm 103 sériové

AZNP 11,5 9 260 mm 101,5 speciální výroba





Seznam sériově vyráběných pružin zadní nápravy :



Typ auta prům.drátu poč. závitů volná délka prům. vnější pozn.

Š100 13 9 303 mm sériové

Š120 13,6 10 331 mm 114,6 sériové

Š120 13,6 10 316 mm 114,6 sériové

Š120 M 13,6 10 326 mm 114,6 sériové

Š120 Garde 12,5 13 412 mm 113,5 sériové

stará Š Octávia 13,6 9 275 mm

závodní LS 1 13,6 9 275 mm 113,6 spec. výroba

závodní LS 2 14,5 9 297 mm 114,5 sp. výroba tvrdé

závodní LS 3 14 7,5 279 mm 114 spec. výroba

zkrácená Š120 13,6 9 295 mm sériové

zkrácená Š120 13,6 8 259 mm sériové
09:08:29
06.12.2002
Luděk
Právě ta tvrdost a naše silnice,to nejde taknějak dokupy.Známej měl jednou možnost projet se po silnici kde jezdím denně do práce s závodním Escortem od Sedláka a zbytek dne nemohl souvisle hovořit,páč byl vyklepanej jako řízek v laciný hospodě.
06:39:48
06.12.2002
wekky
S těmi pružinami je to ještě trošku jinak:

-první užovky-nejdelší

-někdy na přelomu 81/82 byly zkráceny asi o 2,5cm

-při přechodu na M opět o něco prodlouženy kvůli zachování světlé výšky při delší páce



Přesné hodnoty z hlavy nevím, mohu se však podívat do dokumentace a pak napsat.



Osobně mám zatím seříznuté sériovky, ale protože je to přeci jen prasárna válí se mi v garáži Ačkový pružiny z Invelu. Jízdní vlastnosti jsou v kombinaci s HP lepší, ovšem třeba jízda po betonové silnici např. v okolí Hranic je utrpení, poskakuje to jak nadmutá koza.
16:58:11
04.12.2002
lukas
No je mozny ze sem to zvrzal - asi to bylo takhle



- uzovky - zakladni dylka

- zacatek M-ka - je prodlouzili

a pak je zase zkratili .......
13:58:06
04.12.2002
Bob
Max Jo to znám a je to zuppa hned bych doto šel ale určitě ne u mýho vraku protože by se rozsipal po prvním voklepání :-)))
13:46:38
04.12.2002
Max
Pak je tu ještě řešení....Lowriders...jes tli někdo víte...stavitelnej podvozek....ale za dost kaček :o(
13:45:36
04.12.2002
Max
No užovky delší péra určitě neměly....
12:37:50
04.12.2002
Luděk
Já jsem chytrou knihou už dlouho nelistoval,ale taky se domnívám,že užofky měly kratčí péra,páč měli menčí páku,páč měly kratčí ramena,prostě si myslím,že moje původní teorie zase až tak špatná není a navíc je levná.Jsem ochoten platit maximálně pořádný tlumiče,ale za péra nedám ani halíř.
12:17:09
04.12.2002
lukas
SEP - pockej snad delsi ne ???
09:23:51
04.12.2002
sep
Při listování chytrou knížkou(tuším že Cedrych)jsem narazil na zajímavou věc,užovky měly v určité době od do(79-80? si už nepamatuju)asi o 15 mm kratší přední pružiny než Mka,nevím ,možná by byly přece jenom lepší než z MB....
08:33:47
04.12.2002
Luděk
Mno ještě je možnost vozit v kufru 3 kompletní kola,s rezervou dohromady to má spousta výhod:odjedeš i po projetí hřebíkových pásu ve Francii,vysoká bezpečnost při čelním nárazu,nezaskočí Tě zádná náhlá změna počasí (pokud vozíš vždy opačný typ pneu) ...
20:48:43
03.12.2002
Jirka
Já mám sice sadu sportovní tlumiče+pružiny,ale v katalogu auto-jacky jsem viděl takový jak to nazvat no prostě se pružina stahla závit k závitu.
19:27:24
03.12.2002
U-Geen
Já chci oboje...
19:11:04
03.12.2002
Číža
Tak k tomuto tématu já mám seřezaný pružiny a kamoš co mi to dělal taky já na nich jezdím rok a on asi dva.Jinak moje byly nový a tak si nechtělo auto kleknout tak šli o 2,5 závitu ale nebyly zarovnávaný(možná si řeknete prase ale jezdí to a zatím to nikde nevylezlo) jediná věc je že je to asi 1cm nad dorazama takže to na ně dost dopadá, ale když je zima tak je olej v tlumičích tužší a je to supr, takže budu měnit olej v tlumičích jestli máte někdo zkušenosti tak poraďte jakej. Jízdí vlastnosti v zatáčkách supr rychlá jízda "na krásné silnici" supr ale jak sou hrby tak nic moc kopírujes terén a to docela hrube. ale neco za neco ze a kdyz vidím sedlý CRXa tak se tam ti lidi mlátí taky dost. Ale ted mám jiný sedadla a je to lepší protože to s vama nemlátí na těch škodováckejch.Takže doporučuji jen těm co chcou sportovní jízdu a ne těm co chcou lítat jako prasata všude.Tak zdar.
10:01:06
03.12.2002
Max
No....já o tom taky uvažuju,ale zatím jen uvažuju.....Mluvil jsem o otm s dost lidma.Někdo říká že super.Někdo zase,že to je ježdění na dorazy....Věřim tomu,že když někdo uťafne 2,5 závitu,že už to moc nepruží....No a je možný,že když se uřízne 1 nebo 1,5 a je to v kombina s HPčkama nebo tvrdejma sériovkama.....možná to není špatný.......newim.Chtěl bychse nejdříve v něčem takovym svízt,což se mi ještě nepovedlo.
08:24:24
03.12.2002
Luděk
To Boss: nesmíš mít zarezlý svisláky a pak s tím otočít jde i když tam máš víc. Vezl jsem o víkendu v kufru 3 disky 5x18 na Aero 150 (1ks cca 30 kg) asi 90 km a Rapid vypadal dost cool,myslím si,že okolopotkávající obdivovali snížení předku.Ne teď vážně,řezat nic nechci,to nepovažuji za řemeslnický a dávat prachy za zakázkový pružiny se mi zatím taky moc nechce, hlavně vůbec nepotřebuju,aby to bylo tvrdý,není k čemu,nejezdím autokros.To,čemu říká Zazaa houpací kočár,to je věc tlumičů a né pér,no uvidíme.
22:30:29
02.12.2002
Boss
No náhodou ty pytle se mi celkem zamlouvají..Tak 50 kilo by stačilo ne?Akorát mám obavy,že pak už nepude zatáčet vůbec..
22:21:37
02.12.2002
Dan
Už tady toho bylo spousta konstatováno na tohle téma. Dokonce je tu něgde i adresa na Invel v Plzni, gde vám je udělaj na míru za slušnej peníz.

Muj názor a zkušenost : uřízlý a zarovnaný pružiny v kombinaci s HáPéčkama je dost dobrá a použitelná varianta. Neni nad origo kratší spočítaný pružiny, ale fungovat to teda funguje.....
20:17:05
02.12.2002
Radek
No já bych přemýšlel snad o všem kromě řezání. Dle mého soudu byla pružina vyvinuta a vypočítána no a pokud ji uříznu tak je vlastně k ničemu neboť ztratí svou charakteristiku. Já jsem vždy mněnil pružiny jen v zadu a předek byl vždy níš jak na 120ce tak na Rapidu. Samozřejmě je to jen můj názor.
16:44:12
02.12.2002
Max
No já jsem se teďka bavil s klukem taky tak nějak o snižování predku,zvyšování zadku.....vpředu má uříylý pružiny...vzadu nemá žádný podložky,ale převařený držáky na příčce...prostě yvednul celej motor (i přev s poloosama...) no nevim.....já bych to asi nedělal...jen co jsem slyšel....
10:53:32
02.12.2002
Luděk
No uvidíme,Váš názor je zajímavý,možná i pravdivý,však do jara je na vývoj času dost.
10:33:54
02.12.2002
lukas
jo taky bych rek ze z toho udelas plavidlo - ja je mel nahrejvany a i kdyz to aspon nemlatilo tak to celkem plavalo a byla to nechut.



Navic z uzovky nevim jestli jsou mekci ale kazdopadne byly celkove delsi ....
10:15:11
02.12.2002
Zazaa
budes to mit jak houpaci kocar pac to pero se sice stlaci vic a budes to mit nizsi ale zase je daleko mekci ....
09:29:17
02.12.2002
Luděk
Tak jsem se hypoteticky začal zabývat snížením předku metodou co nejmenšího násilí,resp. zmenšením mezery mezi kolem a blatníkem jelikož se na jaře chystám udělat přední nápravu.Když opominu pytle s pískem v kufru (to je asi opravdu nejlevnější),tak jsem dospěl k závěru,že nejsnažší bude použít jiné pružiny (nechci nic uřezávat).Domnívám se,že užovkové pružiny mají měkčí charakteristiku,pružiny z t.ř. 100/110 ještě měkčí a nejměkčí má t.ř. 1000/1100 (možná že taky nejvíc utahaný).Takže posháním za pár šupů pružiny z tisícovky a uvidím,co to udělá.
Extreme Tyres