skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Help, vynechává mi motor
prohledat
69 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 04.05.2004 do 21.11.2010, založil/a
-> James1991: no a byl jsi to projet? jak to jede po pootočení rozdělovačem? Pokud to jede líp, bude problém v předstihu. Pokud je to stejný nebo horší, pak se vrhneš na karburátor.
-> Kapřík:
Tak volnoběh jsme "povýšili" pootočením rozdělovače proti směru hodinových ručiček a otáčky se zvýšli cca na 650-700 ot./min. při volonoběhu bez sytiče, tak to snad bude v pořádku. Jinak na karbeci sem nic neštěloval, tak snad by tam nic nemělo být rozházeného.. pouze sem měnil vzduchovou vložku... Jinak neporadil bys mi kde je volnoběžná tryska na karbeci? Někdo tu radil že by nebylo na škodu ji vyčistit:-)
Dík
Tak volnoběh jsme "povýšili" pootočením rozdělovače proti směru hodinových ručiček a otáčky se zvýšli cca na 650-700 ot./min. při volonoběhu bez sytiče, tak to snad bude v pořádku. Jinak na karbeci sem nic neštěloval, tak snad by tam nic nemělo být rozházeného.. pouze sem měnil vzduchovou vložku... Jinak neporadil bys mi kde je volnoběžná tryska na karbeci? Někdo tu radil že by nebylo na škodu ji vyčistit:-)
Dík
-> James1991: mohlo by to být taky tím...buď rozštelovanej karbec nebo špatnej předstih
Ale ty nízké otáčky mohou být nevhodným předstihem

-> Kapřík:
A s tím volnoběhem(nízké otáčky při neutrálu cca 450 ot./min) to má něco společného ten předstih?
A s tím volnoběhem(nízké otáčky při neutrálu cca 450 ot./min) to má něco společného ten předstih?
-> James1991: půjde...zhruba...pootoč krapet rozdělovačem - v řádech mm a zkus projet a uvidíš jestli to bude lepší nebo horší. Pokud horší vrať zpátky a pootoč na druhou stranu...takhle poznáš jestli je problém v předstihu

-> Kapřík:
Ok, zkusim hezky v klidu všechno popořadě:-)
Jinak mimochodem, pude to seřídit bez toho stroboskopu?
Ok, zkusim hezky v klidu všechno popořadě:-)
Jinak mimochodem, pude to seřídit bez toho stroboskopu?
-> James1991: začal bych tím předstihem

Jinak zapalovací kabely to asi nebudou co?
-> David29:
Cuká to víc až když se ten motor zahřeje... a hlavně jsou tam nějaký podezřele nízký otáčky pokud stojím-cca 450 ot./min(bez sytiče)
Cuká to víc až když se ten motor zahřeje... a hlavně jsou tam nějaký podezřele nízký otáčky pokud stojím-cca 450 ot./min(bez sytiče)
-> James1991: Jinak stejně musíš udělat novej předstih, takže to vem na stroboskop...
Tomaso435 19.11.10 18:16:39 napsal:
→ James1991: to bude zase nějakej kablík, takže to
nespaluje když se někde něco hne :-D čím rychleji jedeš tím to někde
vypadne – otřesem . . .
To zní logicky, když mu to vlastně napřed nedělalo...
→ James1991: to bude zase nějakej kablík, takže to
nespaluje když se někde něco hne :-D čím rychleji jedeš tím to někde
vypadne – otřesem . . .
To zní logicky, když mu to vlastně napřed nedělalo...
-> James1991: to bude zase nějakej kablík, takže to nespaluje když se někde něco hne :-D čím rychleji jedeš tím to někde vypadne - otřesem . . .
-> David29:
No dneska sem tam ten rozdělovač vracel nazpět, ale měl sem označené polohy....Vyndaval a vracel jsem ho tam bez toho náhonu, pouze sem povoloval tu matici, která "stahuje" rozdělovač(je u klínového řemene) A takhle mi to vystřelilo poprvé..
No dneska sem tam ten rozdělovač vracel nazpět, ale měl sem označené polohy....Vyndaval a vracel jsem ho tam bez toho náhonu, pouze sem povoloval tu matici, která "stahuje" rozdělovač(je u klínového řemene) A takhle mi to vystřelilo poprvé..
-> James1991: Tak jestliže ti to vystřelilo z vejfuku, nějak se dostává nespálená směs do vejfuku-)
Nehnul sis třeba s rozdělovačem?
Ale co spíš, neprohodil sis káble od svíček?
Nehnul sis třeba s rozdělovačem?
Ale co spíš, neprohodil sis káble od svíček?
Zdravím. Pustim se do řešení mýho problému. Fav 135L karbec. Dnes sem vyměnil cívku v rozdělovači(nestartoval), dal jsem nové svíčky. Nastartuju-nádhera, vše v pohodě, objedu blok se studeným motorem-v pohodě... pak jedu na cca 15timinutovou vajížďku a když už byl motor ohřátej, jedu za 1, pak za 2 pomalu a pak začnu přidávat plyn a začne to cukat....(při plynulém rozjetí 1stupeň a hned 2. stupeň a normálně plyn je to v pohodě... pak sem jel na 3 z mírného kopce a přidal sem plyn, zas zacukal tak sem zkusil přidat víc plynu a vůbec motor nezareagoval cca na 1 - 2 vteřiny a z vejfuku mi to trochu prásklo... Poraďte prosím:-(
Teprve te´d sem si všim že je to sekce úpravy, přesunu to jinam.
Teprve te´d sem si všim že je to sekce úpravy, přesunu to jinam.
vzudyt k**va rikam, ze kabely a svicky a karburace a pumpa a filtr jsou bud nove nebo vycistene nebo zgeneralkovane. Takze to uz jer v poho.
Bagrr: kuna tak už jsi to vyzkoušel?Jseš si určitě jistý,že VN kabely jsou OK???Mě to totiž dělalo to samý a kámošovi taky a bylo to kabelem.občas pustil,občas ne.sada stojí cca 150Kč.Zkus je proměřit a uvidíš.Mají mít 20-35 Ohmů tolerance +50%.
Teda chtel sem ric na chvili pokoj.
Plastovel papundekl: je takove to viko co uzavira filtrbox, jak je v nem ta vycyhtavka, co prepina teplyXstudeny vzduch. Filtr+karburace vycisteny, Nove svice a kabely. Takze nemuzu urcit, cim to bylo. Protze jsem vsechny ukony udelal naraz. Jede to jak zbesily. Aspon mam zase na chvili cas.

Konečně mě ten hoch poslechnul.Teda doufám že nekoupí svíčky na dort
.jsem zvědav jaký to bude mít výsledky.Ale řekl bych že to bude to co jsem říkal.

-> Mulis:

kdyz pise ze se mu to zlepsilo po sundani krytu filtru
2MARTYCZ:
no pisu filtr protoze neco podobnyho me to delalo taky minuly leto, sem jezdil hodne na chatu polnackama a lesem a taky to chcipalo a solidne to strilelo do filtru, vzdycky rana a zpod kapoty mrak prachu, no proste ten motor se dusil protoze nemel dost vzduchu
, jo a mam LPGso takze je moturek sakra citlivej na privod cerstvyho vzduchu no a vymenit svice to je snad zakladni predpoklad spravnyho zapalovani ne?
no pisu filtr protoze neco podobnyho me to delalo taky minuly leto, sem jezdil hodne na chatu polnackama a lesem a taky to chcipalo a solidne to strilelo do filtru, vzdycky rana a zpod kapoty mrak prachu, no proste ten motor se dusil protoze nemel dost vzduchu


-> Mulis: ja bych mozna vymenil preventivne i ventilky a zarovku v pravem prednim blinkru :o)
zkusil bych vzduch.filtr,svice=vymena pak se budem bavit dal

-> Mantrabeach: no zakoupenim novych svicek tomu motoru rozhodne neuskodi (takze nepujcovat a udelat neco pro motor) :o)
kolikrát ti mám říkat ať vyzkoušíš ty svíčky.PROSÍÍÍÍÍÍÍÍMMMMMM UŽ TO VYZKOUŠEJ PROTOŽE JSEM ZVĚDAVEJ CO TO JE.
2 Bagrr: Pri vetsim tlaku (komprese) jsou daleko vetsi naroky na velikost napeti pro preskok jiskry, proto, kdyz je svicka spatna (napr svody na izolatoru), muze normalne na vzduchu vesele jiskrit, ale ve valci stavkuje.
Druhymu prispevku nejak neroumim, protoze spojeni "plastovej papundekl" je skoro protimluv :)
Druhymu prispevku nejak neroumim, protoze spojeni "plastovej papundekl" je skoro protimluv :)
jo a trochu pomohlo, když jsem sundal takovej ten plastovej papundekl z filtru.
A ještě taková věcička: Stalo se vám někdy, že svíčka bez komprese pálila jak divá a když byla pod kompresí vubec nic? zkoušel jsem ji u jednoválce jawa 50:o))
2 Bagrr: to muze ukazovat na problem se zapalovam a pokud je vsechno od rozdelovace az po kocovky VN kabelu v poradku, pak uz jedine svice. Nevhodne zvolena svicka, zbytecne dlouha jiskra atd. - pri provozu za studena nemusi bejt problem, protoze smes je malinko sytejsi a ochotne chyta - po zahrati na provozni teplotu se ohreje i nasavanej vzduch na "predpisovych" 30-40st a smes je chudsi a naroky na jiskru jsou vetsi. Projevuje se to obzvlast pri jizde, kdy se jenom lechta plyn. Proste bych vzal svajici svice dratenym kartacem, nastavil dylku jiskry na 0,7 a uvidi se.
A další poznatek, blbne to jen, když se něco na motoru ohřeje. Ale co se ohřeje a proč to pak kravne to vážně netušim. Bylo by možný, aby bylo v háji těsnění pod hlavou aa když se motor zahřeje že by propouštělo vodu do válcu a naopak?
to je tak těžký zkusit ty svíčky.Už jsem ti to říkal.Od někoho si klidně pujč a vyzkoušejte to abys nemusel kupovat a pak to nebyly svíčky.
Zapalování bylo nastaveno asi před týdnem, přez stroboskop. Kabely, cívka, i kondenzátor je v pohodě. Takže to nejspíš budou svíčky nebo ta karburace, pumpa dává jak zběsilá. Ale nezdá se mi elmag. ventil volnobehu.
-> Miroslav Hajný: Tohle se mi dělo a byla to ňáká "usazenina" ve vonoběžný trysce...
Bagrr: moze to byt aj elektrika aj hladina ... to som ta asi nepotesil... mozu to robyt sviecky, kable alebo zle nastavene zapalovanie a to je skor ta najpravdepodobnejsia vec... len teraz ako sa nastavovalo zapalko bez stroboskopu
... staci by to len skontrolovat... je viac moznosti ako nastavit zapalko ale tu ti moc neporadim, robym to vzdy cez stroboskop ;( ... pripadne dojdi na prvu EK a nehaj si to nastavit ;o ked k tomu nemas veci ;)

Takze naposledy pro ujisteni: V cem muzee byt chyba? Elektrika nebo Karburace?
2 Marty: Mas pravdu, ze metoda, s nadobkou je presnejsi, ale v praxi skutecne staci ta kulatina mezi horni hranu plovaku a viko karbu. Pro polystyrenovej plovak 10mm a pro dutej plastovej 12mm. Vejska hladiny je dulezita, ale at uz pouzijes 10mm nebo 12mm rozdil nepoznas...
-> Miroslav Hajný: ono zalezi taky na druhu plovaku, delaly se tri druhy - dva dute (kov a plast) a pak plny (polystyren?) - a lisi se tou vzdalenosti, navic ta se meri ne od vrchni plochy ale od nake hrany
jednodussi je polozit viko s tesnenim na nejakou nadobu, kde si 20mm od horniho okraje nakreslis rysku a pak cerpas a hladina se musi zastavit na te rysce (+/- 1mm)
jednodussi je polozit viko s tesnenim na nejakou nadobu, kde si 20mm od horniho okraje nakreslis rysku a pak cerpas a hladina se musi zastavit na te rysce (+/- 1mm)
A kondenzator by to mohl delat taky nebo ne?
Ale co s tim doma, kde nemam pristup na net a zapomenu vase rady:o)) A je mozne, aby byly v haji csechny svice a obcas palily a obcas ne?
Omlouvam se za zmenu nicku z Miroslav Hajný na Bagrr. Pro pripad nesouvislosti v prispevcich
-> Miroslav Hajný: osobne to vidim na zradu v zapalovani, pokud by to byla jedna svicka, tak by to sice poskubavalo ale on pise ze "nic", mozna blby kontakt, mozna odpalena indukca
jinak moje rada - pokud to jeste nejak jede tak na to nesahej a dojed dom kde mas naradi :o)
jinak moje rada - pokud to jeste nejak jede tak na to nesahej a dojed dom kde mas naradi :o)
Vypis meho naradi: 3 ploche sroubovaky, 12ka klic a 1 krizovy sroubovak, no a nakonec nuz. A prave to dobrodruzstvi pri opravach pomoci tohoto naradi me bavi.:o)) Diky za radu ohledne plovakovky.
2 Miroslav: Jestli mas SEDR, tak se hladina v karbu nastavuje tak, ze po vlozeni kulatiny prumer 12mm mezi viko a plovak, se jazycek plovaku prave dotyka kulicky jehlovyho ventilu. Jinak pokud jezdis skochtli bez advanced sady naradi, jses dobrodruh :)
Já jsem měl stejnej problém a taky sem si nevěděl rady.Vyčistil jsem karbe,dal nový kabely ke svíčkám,sešteloval ventily a pak mě napadlo vyměnit svíčky a bingo.Šlapalo to jak po másle a vytáhl jsem z toho víc jak předtím.Jedna prostě byla tak zasraná že vynechávala,takže kup jiný a zkus to.Prostě chvilkově jedeš na 3 válce ne?je to takový škubání.Toť moje rada.
No jeste zkusim odpojit kabel od rozdelovace a protocit zase na starter, jestli to dava aspon nakou jiskru, takhle se ujistim, jestli neni v pr...i ondik a kladivka. No a rozdelovac muzu zkusim pak stejnim zbusobem. no a kdyz dohle vsechno bude v poho, tak uz to muzou bejt jedine svicky. a nebo karburace.
No jeste zkusim odpojit kabel od rozdelovace a protocit zase na starter, jestli to dava aspon nakou jiskru, takhle se ujistim, jestli neni v pr...i ondik a kladivka. No a rozdelovac muzu zkusim pak stejnim zbusobem. no a kdyz dohle vsechno bude v poho, tak uz to muzou bejt jedine svicky. a nebo karburace.
Pumpa de jak po masle. Zkusil sem odpojit hadicku a protocit motor na starter. Davala jak diva. Vazne nevim, cim by to mohlo byt. Karburace uz byla venku, je komplet procistena, ale eni nastavena plovakovka, kolik ma byt pri zavreni horni rana plovaku od vika? A svicky jsem jeste dole nemel, protoze nemam po ruce svicak, jsem na intru a nejsem shcopny si dat doma naradi dohromady a do auta. No nevim, snad se s tim nak dostanu domu, jen se bojim, aby me negde nenechala po ceste. mam to domu 68km.

no to může dělat víc věcí od svíček, kabelů rozdělovače nebo i benzinová pumpa...