skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký olej do tlumičů?
prohledat
42 příspěvků (zobrazeno 1 až 42) od 03.11.2007 do 01.10.2010, založil/a Martin/125/
Vykašli se na nějaké laborování a dej je p. Kůrkovi. Teď mi dělal přední tlumiče a 600 i se všema gumama.
Nevidim důvod proč použít cokoli jiného než 20W tlumičovej olej...
např www.amtrade.cz/index.php? main_page=...
např www.amtrade.cz/index.php? main_page=...
Tak myslim ze niesom ani prvy ani posledny co to skusa, a ak nebudem spokojny s jazdnymi vlastnostami tak to nieje narocne vratit do povodneho stavu...
-> Josifek: mne to je jedno, ty si rozbijes hubu ...
-> afro100: Tak z vlastnej hlavy som si motorovy olej nevymyslel... myslim ze to problem objemu neriesi ci tam je prevodovy, tlmicovy alebo motorovy olej...
-> Josifek: do tlmicov tlmicovy olej, nie motorovy !!!
potreboval by som taktiez poradit... menil som olej v zadnych origo tlmicoch skoda 100, no nevosiel sa mi tam ani taky objem aky som vylial, ma sa mi tam vojst cca 1,8deci, no nevoslo sa ani 1,3. Daval som tam motorovy olej Delphi 20W-50 viete niekto kde by mohol byt problem ?
-> Evž@: nechat si za pár stovek udělat tlumiče u Kurky než se s tím páchat doma s nejistým výsledkem
Mam dotaz....docela dost sem nepochopil jednu věc....Dal sem do tlumičů hydraulický olej...vše složil...zkusil rukama roztáhnout...bylo to teda o dost tužší.....nasadil sem na auto...a jízdní vlastnosti celkem dost mizerné....jezdil sem s tim asi měsíc....auto se při prujezdu zatáčkou chovalo mizerně....tak jsem včera nasadil stare tlumiče serie...a to auto prostě sedí uplně jinak.....i přesto že jsou o hodně měkčí...Osobně si myslím že chybu sem udělal v tom že tlumiče byly až moc tuhé...a uložení sem nechal serii,tedy měkké gumy.....měl by k tomu někdo konstruktivní připomínku ?..diky
-> petr s: Aha to jsem nevěděl já jsem to viděl jen jednou rozdělané u kamaráda a ten to vytáhl normálně rukou....
Tak jsem si milně myslel, že to tak má jí......
Zase jsem o něco chytřejší.
-> petr s: Až se budeš někdy v důchodu nudit musíš napsat nějaké paměti pro další generace.......


-> petr s: Až se budeš někdy v důchodu nudit musíš napsat nějaké paměti pro další generace.......

-> aceboss: To jde moc těžko ven je to nalisované v další trubce
-> petr s: Díky moc tak matici mám dole, ale pouzdro né a né vytáhnou z obalu i za pomocí velký síly...

-> aceboss: 2 odkaz www.google.cz/
-> Evž@: To mě taky napadlo,ale já jsem je chtěl rozdělat uplně a zkouknou jak vypadá ze vnitř a pěkně vyčistit i ze vevnitř..
-> aceboss: před par dny sem to taky dělal prvně...stačí když ten olej postupný zasouváním a vysouváním pístnice vypustíš ven...potom tam nasaješ trochu techničáku...vymyješ...ne
chaš uschnout...a pak nasaješ příslušný olej a znovu smontuješ.....
-> PD-TOMMY: hydrauliku mam doma..a chci ji tam dát..akorat nejsem schopný zjistit jestli ta vizkozita (46) bude málo nebo ne.......
-> PD-TOMMY: hydrauliku mam doma..a chci ji tam dát..akorat nejsem schopný zjistit jestli ta vizkozita (46) bude málo nebo ne.......
No aj mna zaujala táto téma, mám doma kompletku (zadok+predok) tlmiče tak by som to chcel takisto preliať :o) ... tak radte :o)

a co tag hidraulicky
na skúšku kupujem Ravenol fork oil 20W (este je na vyber 10W a 5W) tak vam poviem aky je.....mnam mnam 

Taky využiji toto téma pustil jsem se také do laborování s tlumiči a zkončil jsem již u rozebrání
Povolil jsem horní matici kolem pístnice,ale ted nějak nevím jak dál(pístnice a ni vnitřek nejde vytáhnout) a nerad bych něco poškodil neměl by jste někdo nějaký stručný popis
Jak píši dělám to prvně a rači se zeptám než bych něco poškodil násilím a zkoumáním.Díky 




Se tu nic nedozvim asi...tlumiče rozdělané...a nevim co do nich.

-> Gemini: tlumičovej různej se dá koupit, ale nikde jsem se nedočetl kolik má originální olej. Mám doma ještě starou zádobu, žlutá flaška od parama, napsáno jen tlumičový olej. Ale nic o viskozitě
-> Gemini: už to vidim....děla to vic výrobců..otázka jakou vizkozitu zvolit
teraz sme uz dalej a da sa kupit tlmicovy olej (FORK OIL) s roznymi viskozitami, isiel by som radsej dotoho.....
Prosim neví někdo jakou viskozitu má tlumičový olej v kyvkových tlumičích?....chtěl bych vědět tuto hodnotu pro porovnání....chci použít hydraulický olej o viskozitě 46..a myslim že to je ještě moc viskózní
-> Gemini: SUHLASIM S TEBOU I TUT KONBINACI SEM ZKOUSEL A ZADALA SE BYT NEJLEPSI....
jo a isiel som snimi aj na dlhu trasu... a po jazde som skusal ci su meksie alebo ne.. a su stale tak isto tvrde...
www.vurup.sk/english/.../ slovak.html
www.vurup.sk/english/.../ slovak.html
Ja som dal do svojich zadnich hydraulicky olej Madit OH - HM 46 na vysokonamahane hydrostaticke mechanizmy so stalostou hustoty do teploty 60 az 70 stupnou. Tlmice su tvrde jak bejk.. ale jsou trosku meksie ako s motorovym olejom.. zadok je snimi tvrdy jak skala.. auto drzi na ceste ako pribite.. a mnozstvo.. to co som vylial z tlmica tak tolko isto som tam aj nalial.. spokojenost 100%... mam ich uz asi 3-4 mesiace.. najazdene cca 500 km.. a jsou bajecne.. netecou.. a stale su tvrde ako keby som ich vcera pritvrdzoval..
kolik oleje do tlumicu na Favorita ? 

-> Gemini: nie skôr prevodove oleje penia???????? mne este nikdy tlmis s motorovym nevytiekol...hm....pokial viem tak prevodovy viac peni ako motorovy... mylim sa???????????
skusil som kombinaciu origo / PP 90 1:1 a je to vyborne.....samotny PP90 je uz moc tvrdy.....
motorovy olej nieeee, ten peni a tlmic potom vytece.....skusenost
motorovy olej nieeee, ten peni a tlmic potom vytece.....skusenost
nemusí tam být jedině tlumičovej olej, ale olej, kterej nepění
jinak o přitvrzení tlumiču tu určitě bude taky někde téma
jinak o přitvrzení tlumiču tu určitě bude taky někde téma
Do tlumičů jedině tlumičový olej
A co takto kupit si ako kazdy normalny clovek originalny tlmicovy olej v ktorejkolvek schopnej predajni viskozitu si clovek vyberie aku chce (treba vyskusat) a ide dom a stoji cca 150-250 sk/l podla vyrobcu a inak ako hovorim bezny olej do vidlic motoriek
ten silikonovy olej je strasne husty ...nieco ako lekvar....stlacit to ide tak ako u serie roztiahnut a roztiahnut sa to v rukach neda....ja som ho nalial do novych prednych tlmicov a bolo to paradne
najlepsie vysledky som dosiahol s nejakym velmi hustym silikonovim olejom..neviem co to bolo zac ale doniesol mi to kamos ktory rombi pre jednu firmu ktora opravuje polnohospodarske stroje..ale inac davam 15W40
a kolik ho tam dat bud to mnozstvi co tam ma byt co se pise v knizkach nebo o mlinko vetsi mnozstvi...
-> Martin/125/: ja sem s tim kdysi laboroval.. muzes uplne vse i namichavat to polosyntetyku prevodak nebo do diferaku obecne plati cim hustsi kombinaci namichas tim to bude tvrdsi... ja sem to ale z vlastni zkusenosti doporucuju prevodovy PP90
desku do předních 1,6 decy do zadních a nebo 1,8 do zadních když máš vlečku tak to píšou v knížce že jsou od výroby naplněný . ovšem kolik tam dát nějakýho motorovýho oleje ti asi řekne jen ten kdo to opravdu dělal :)
a to nak poznam kolik tam má být?
-> Martin/125/: no na tohle jsem se ptal Jankovskyho a ten mi rekl davat tam vic tlumicoviho oleje je kravina at tam dam stejne mnozstvi co tam ma byt ale normalni polosytetickej olej mootorak nejaky kvalitnejsi...a je to prej o dost tužši řikal že mluvi z vlasti skusenosti...myslim ze mi nekecal

Jakej olej mám dát do zadních tlumičů na shade,mám je špatný,někde jsem čet že jdou přeplnit a tím se stanou i tužší,což bych docela bral,jak se to dělá,a jakej olej tam mám dát? Má s tím někdo zkušenosti?Poradte,dik
