skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vlastnosti duralu
21:40:14
13.09.2007
13.09.2007

Saky
no vzhledem k tomu ze ceny materialu jsou srovnatelne a hlavne na takovem mnozstvi zanedbatelne zvolil bych to nejpevnejsi co je.. a podle me to bude tak o polovinu mene pevne nez ty seriove ocelove, misky co jsem videl ja byly daleko masivnejsi a ta uspora hmotnosti nebyla zas tak velka.. dneska bych se na to vykaslal a sel do ventilu se 7mm driky a kuzelovejma pruzinama a mensi miskou, ta miska podle me neni o moc tezsi nez ty stare duralove na velke pruziny. .a hlavne cela ta sada vyjde vahove prizniveji.. nicmene pokud chces delat misky proc ne... ale asi by to chtelo nejak spocitat jestli se to nemusi nekde zesilit atd..
20:51:37
13.09.2007
13.09.2007

sep
Mně nejde o to zda je pevnější AlCu4MgSi nebo AlCu4MgZn,jde mi o specifikaci materiálu pro výrobu misek ventilů,jestli stačí např. pevnost 400N/mm2,resp. pokud někdy tyto misky vyráběl jaký materiál použil a tím nemyslím "letecký" nebo "pevnostní" dural,to jsem tam kde jsem teď.
19:15:24
13.09.2007
13.09.2007

Saky
dural je sirokej pojem.. to je obecne oznaceni pro hlinikovou slitinu pevnost muze byt nekde od 150 az asi 550 MPa podle slozeni..
07:10:03
13.09.2007
13.09.2007

sep
Má někdo zkušenost s duralem na výrobu např. misek ventilů?Jaká může být kritická pevnost materiálu pro tohle použití?