Tyristorové zapalování...

prohledat
14 příspěvků (zobrazeno 1 až 14) od 09.11.2002 do 09.12.2002, založil/a
řadit dle data
12:42:23
09.12.2002
Zazaa
2 ludek : favo rozdelovaci funguje tak do 4000 otacek pak uz vubec nereguluje navic je podtlakovej ......

ja to potrebuju na bezpodtlakovej zavodni rozdelovac kterej bude fungovat a regulovat mezi 4 a 8 tisicema otacek jako ten motor

kdybych sehnal takovej rozdelovac nebo nejak doladit ten snimac na tenhle tak dam samozrejme Favo ......



2 ciza > zkus to prosim vyfotit a poslat docela by me to zajimalo i kdyz to asi je to same co bylo v nejakem novejsim AR

12:14:56
07.12.2002
Číža
>Zazaa tak to schéma sem dostal předevčírem do ruk a jestli by ti stačilo amáro tak je to v 79 ročníku a je to 10sítka a jestli nemáš možnost je sehnat tak já bych je teoreticky vyfotil páč nemám skenr a poslal ti to tak se ozvy ale až po neděli.
21:38:25
19.11.2002
Dan
Luděk dí pravdu, tak jest.

100% souhlas
09:26:29
19.11.2002
Luděk
To Zazaa: neblbni s nesmyslama a jdi do Fáva:

1) lepčí rozdělovač (bezkontaktní) a údajně k tomuto typu vozu se je již konečně PAL Magneton naučil vyrábět

2) podstatně menší možnost výskytu naprosto neidentifikovatelných závad (inu domaděl je domaděl)

3) nic Ti nikde nevisí navíc a kdyby se to někde po cestě pos... (což je vcelku málo pravděpodobné), tak to dáš kdykoli do kupy

To Číža: ten chlap říkal,že se to nedá srovnávat,ale tím myslel klasický zapalování,určítě ne elz. fávo,jinak jsem viděl několik alternativních typů (možná vevnitř skoro totožných),oproti klasice je to vo dost lepčí,ale vadí mi na tom porád ty kladívka v klasickým rozdělovači (i když jenom spínají impuls,ale je to mechanika).
07:16:35
19.11.2002
Zazaa
2 ciza > tak nadhod schema nebo jestli to nekdo vyrabi pripadne toho cloveka co ti to delal neco takove bych potreboval

dik
18:46:08
18.11.2002
Číža
Tak jestli můzu prispet trochou do mlyna tak já mám elektronický zapalování s prodlouženou jiskrou, a de to dost poznat a to: když jedu normalné bez elz tak je auto zdechlejší v nízkejch otáčkách a nedá se vytočit tak rychle narozdíl od elz je to o poznání rychlejší a pružnější.Dokonce chlap co to sestavoval (před asi 10 lety) mně tvrdil že de trojka u 105 vytočit na 125-130 ale to radši zkoušet nebudu tak nevím.Jinak mám to tam teprve 3 týdny ale dojmy dost dobrý.

S elz z fáfa zkušenosti memám ale ten chlap říkal že se to nedá srovnat.Prý je jiskra silnější a má delší časovou základnu takže palivo hoří déle a tím dochází k lepšímu spálení směsy.

Tak si to nějak přeberte a uvidíte co z toho vyberete, já sem spokojen.
11:55:03
14.11.2002
Peter
Ak ti ide o co najjednoduchsie riesenie, tak si uob bud to etz z amaterskeho radia, alebo si navrhni vlastne, s tym ze okamih rozpojenia kontaktov z rozdelovaca bude pouzivat len na riadenie etz. Osobne by som si radsej vymyslel vlastne, kvoli tomu, ze to ar som cele nepochopil. Alebo si zozen vykonovu cast a zapalovaciu listu z fabie (ta by mala mat pre kazdu sviecku vlastnu cievku) a odlahcis tym aj palec, ale to uz chce podstatne zlozitejsie etz.



A k tym viaciskristovym svieckam. Tam nie je problem s energiou iskry kvoli viac iskristiam. Prave vdaka ich poctu to dokonca menej vyzaduje silnu iskru, lebo ta skoci, tam kde je najmensi odpor v palivovej zmesi. Akurat ze sa mozno v takomto vyhotoveni predavaju len sviecky s vradenym odporom, ktory vyzaduje aj vyssie napatie. To su sviecky urcene myslim pre BMM favo a vyssie (alebo az pre feldu mpi, proste pre auto s dost vysokym zapaovacim napatim, teda kazda skodovka so zapalovacou listou). To uz jedine nejako eliminovat medenymi kablami bez akychkolvek odrusovacich odporov aniv koncovkach. Akurat aby ta potom neprenasledovali ako nepriatelsku mobilnu rusicku :))).
08:25:03
14.11.2002
Zazaa
jenze favo rozdelovac ma nejakej ten indukcni snimac kdezto muj rozdelovac ma klasicke kontakty atd

proste sem chtel zjistit jestli nekdo neco podobne nema at nevymejslim vymyslene :)
20:01:22
13.11.2002
rfikus
tak sem tam dal do š120l to tyrystorovy zapalovaní a zpusob startování je trochu jinej, proste kdyz startuju, tak otočim klickem doprava, ale v tyhle poloze mi to nenaskocí (norm. bez toho el. zap. jo...) až do ty doby kdy pustim kliček do polohy zaply baterie, proste jak se pustí normalne o jednu polohu zpet... kapišto ??? :) je to u tohodle normální???

diky...
21:30:28
11.11.2002
Dan
No problemo....

Prostě by se opajcovala konstrukce Favo, ale dimenzovala by se víc, aby to utáhlo ty lepčejší svícny a na vyšší otáčky......

To ti udělá nějakej šikovnější elektrotechnik.
12:44:42
11.11.2002
Zazaa
ono je problem ze na tom spinaci je nejakej ubytek napeti ......

kdyz sme u toho nevite nekdo o zapojeni takovehohle odlehceni kontaktu, ale aby zvladalo napajet nejakou silnejsi civku a otacky do 8000 ??? favo zapalovani je nepouzitelne potrebuju to na RS motor mam bezpodtlakovej zavodni rozdelovac, ale pokud by se odlehcily kontakty a dala vykonejsi civka tak by to melo bejt jeste lepci :) a mohly by se pouzit vicebodove svicky ktere sou narocnejsi a klasicke zapalko je neutahne
19:23:15
10.11.2002
Dan
Mluvim o Favo zapalování, protože to vlastně Favo už má, to "elektronický" (tyrystorový) zapalování.
19:18:57
10.11.2002
Dan
My sme to našli v garáže po kámošovo dědovi a zkoušeli sme to a vono to vlastně ani nefungovalo. A to to bylo úplně nový (no vlastně tak 20 let starý :o)) Asi tam vyschly elektrolyt. kondenzátory.

Ale než tam cpát ňáký takovýdle zběsilý vynálezy, to je mnohem jednodušší zapalování z Favorita (ta jednotka je cca 2x menší, než ten komančskej vynález).

V tý dokumentaci o tom vynálezu bylo, že to zvýší výkon, sníží spotřebu a tak, znáš to..... Ale hlavní přednost vidim v tom, že to dává silnou jiskru pořád, bez ohledu na podmínky. To znamená, že líp nastartuješ - hlavně v zimě. A motor se daleko líp a ochotnějc vytáčí. TUNEMAN to zapalování Favo dával, tož se k němu mrkni a tam je to pěkně popsaný.

tuneman.hyperlink.cz/
16:21:36
09.11.2002
rfikus
Chtěl bych se zeptat jestli toto ustrojí ktere se zapojí mezi civku a tim ostatním kam vedou kabely z civky... nejak pomáhá treba ve spotrebe atd...mate s tim nekdo zkusenosti???... ...diky...
Extreme Tyres