turbína

prohledat
13 příspěvků (zobrazeno 1 až 13) od 07.11.2002 do 10.11.2002, založil/a
řadit dle data
19:43:10
10.11.2002
Dan
V LPG je síla..... Max -Tofi tuning

Já s nim mluvil. Ten karbec má jen tak na dojetí, funkční jen 1. stupeň.

Prej to má odbržděný na brzdě - 120k. Turbo z úna.

11:52:03
08.11.2002
Bery
To nevim,ale je mi jasný,že plynem si ušetříš spoustu problémů,ale kvůli tomu ho do auta nepotlačím
10:22:02
08.11.2002
wekky
Já myslím, že plyn je způsob jak obejít problémy s karburátorem, protože vlastně funguje jako jednoduchá obdoba vstřikování. Měl tam vůbec karburátor?

10:09:53
08.11.2002
Bery
To Fa,co bylo na srazu ve Štilci -řikalo se že LPG v turbu,to pěkně vyprašovalo,ale netuším jak to bude provedený,když je to plynař.
09:40:12
08.11.2002
Luděk
Jezdím na 742.136/LPG a ta turbína mě fest irituje.Jestli se sníží životnost motoru ze 750 tis. na 200 tis.,tak to stejně nepoznám.Navíc,když se udělá pořádně klika-setrvák,tak není co řešit.
07:55:12
08.11.2002
Bery
2 Luděk:na jaře by to mělo být už funkční v autě,mám chladič,turbo z Una,karburátor z renault turbo,děláme teď přírubu na turbo.Problém je akorát s tou kompresí,musím ještě sundat hlavu a udělat do ní bombírování-jako na Tpísty a dostat se na poměr cca 8:1.Chtěli jsme nejdřív ubírat nějakou tu desetinu na pístu,ale prý se potom propalují.Taky ubrat trochu materiálu na klice a nechat pořádně vyvážit.Nejhorší na tomhle fšem je sehnat ten karbec z turbíny.No a taky je potřeba trošku otevřít motorový prostor aby čerstvý horský vánek s něžnou lehkostí pronikal až k turbu...Jinak se potkávám s rapidem,který to tam má,ten motor s turbem(favo-135) bude mít naběháno tak 20000 a jezdí mu to pořád a moc slušně.
06:26:35
08.11.2002
wekky
Jo z Una je použitelné. Podle velikostních tabulek jsem kdysi hledal, co by se tam dalo dát a dobré by bylo i KKK K4. Tuším, že podobné se dělalo i u nás a montovalo do tříválcových Zetorů.
22:58:20
07.11.2002
Dan
Do Škodovek se hodně dávaj turba z Fiatů UNO 1.3. A to Uno letí jako šlak. A škodofka pak taky.

Viděl sem turbo z Una na Favu, pohon pouze LPG. A řikal něco o odbržděnejch 120k. To je dost na škodováckej motor, co ? To nemůže dlouho vydržet. Celkově vzato.
14:55:54
07.11.2002
Luděk
To Bery:takže Ty s tím máš nějaký praktický zkušenosti? Poděl se s náma o ně.
14:54:24
07.11.2002
Luděk
To Wekky:dík za přednášku,ale tohle všechno samozřejmě vím.Teorie mě teď moc nezajímá,vím,že existoval i Favorit v turbu (prototyp),ale furt mi nejde do hlavy to,co jsem viděl v tom H.K.Ono to teda moc vábně nevypadalo,ale a teď sledujte tok myšlenek - motor VW 1,4/16V má kliku uloženou 5x,standardní výkon 74 KW,pokud by se trošku přikrmil mechanickým kompresorem .... kdož ví,ale odzkoušet by to bylo lepší na klasice (hlavně levnější).
14:33:38
07.11.2002
Bery
Renault s motory 1,4 v turbu měli něco mezi 105 - 110 koníků.A bylo to malý lehký auto.Na škodováckým motoru to chodí taky a moc pěkně.
12:53:58
07.11.2002
wekky
Jakýkoli turbo je k posílení dobrý.

Rozdíl je jen ve způsobu pohonu kompresoru.



Pří napojení na výfukové potrubí se částečně zužitkuje kinetická energie výfukových plynů, která jinak odejde ven. Tohle řešení přispívá k lepší celkové účinnosti motoru. Vyžaduje však odolné materiály na turbíně, která je namáhána tepelně (okolo 500°C) a navíc tato konstrukce má tzv. turboefekt.



Mechanický pohon kompresoru je teplotního namáhání ušetřen a turboefekt je také neznatelný protože se točí synchronně s motorem. Avšak tento pohon odebírá energii ke stlačování přímo motoru a ne nevyužitým plynům jako předchozí.



Problematika přeplňování však vydá na tlustou knihu a není to tak jednoduché jen přidat kompresor. Navíc třikrát uložená klika zvýšený kroutící moment nebude snášet s chutí. A je tu i další otázka: Karburátor za nebo před kompresor? I to má každé pro a proti (těsnost, kondenzace paliva apod.)

A ještě změnit kompresní poměr (snížit) abys nemusel používat benziny o velmi velkém oktanovém čísle.

A jak regulovat tlak. Jestli obtokem nebo natáčením lopatek dmychadla.
12:24:35
07.11.2002
Luděk
No když už jsem slyšel resp. četl o turbu,viděl jsem cosi takového v létě v H.K. na srazu,připadalo mi to jako mechanický čerpadlo poháněný od kliky řemenem,je to vůbec k něčemu dobrý (prosím o vyjádřrní v KW)?
Extreme Tyres