
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
jak stočit kilometry
prohledat
23 příspěvků (zobrazeno 1 až 23) od 24.07.2007 do 08.08.2007, založil/a Martin2705
vy ste amatéři, tacháč si mužete stočit jednoduše, když budete jezdit na zpátečku

no , ja som tachac opravoval tak , ze som vytiahol tu osku(vrchnu) na ktorej su kolieska a kombinackamy do sikma narobil jemne drazky . Potom sa kolieska uz nepretacali a tak som vlastne rozchodil aj denne a aj celkove pocitadlo km . No a pravdaze pri tej prilezitosti som si znuloval stav tachaca lebo som v tej dobe dal do afta druhy motor ... ale je to piplacka nastavit koliesta na spravny zub ... ale v pohode ...
-> Labros: jěště že i ta půlka virtu nemení omakanej volant a ostatní plastové díly

koukám že přetáčet tacho umí půlka virtu, to abych se bál tady kupovat auto ;)
gim 29.07.07 23:50:12 napsal: Za komancu mel strejc kamose testovaciho ridice z avie. Rano vzdycky dojel z letnan do bolky ke strejdovi, ten vytah z okna prodluzku a vrtackou tocili kilometry. Dopoledne tocili a chlastali a odpolko se vycucla nafta a jelo se zpatky do prahy :-)

udelej si konec toho tachometru jestli je to 4hran tak ho udelej, pak to chytni do vrtacky dej zpetny chod a jako vrtej


Za komancu mel strejc kamose testovaciho ridice z avie. Rano vzdycky dojel z letnan do bolky ke strejdovi, ten vytah z okna prodluzku a vrtackou tocili kilometry. Dopoledne tocili a chlastali a odpolko se vycucla nafta a jelo se zpatky do prahy :-)
nekolikrat jsem nuloval rozebranim kolecek, je to prace na minutu (kdyz nepocitam rozebirani a skladani budiku) a vzdycky to fungovalo.
Já jednou přetáčel babetu vrtačkou přes náhon tachometru a po pěti minutách mi rupl náhon. ;-)
JinaK škodváckej tachometr jsem už několikrát rozebíral. a natáčel jsem čísilka na tu hodnotu kterou jsem chtěl. Poprvé to bylo když jsem si to auto koupil a na počítadle bylo 98 000km tak jsem si to přestavěl ty kolečka na 0Km abych věděl kolik jsem s ním nalítal. po pěti letech tam bylo přes 60 000 a to mi to kolikrát třeba dva měsíce nešlo.
JinaK škodváckej tachometr jsem už několikrát rozebíral. a natáčel jsem čísilka na tu hodnotu kterou jsem chtěl. Poprvé to bylo když jsem si to auto koupil a na počítadle bylo 98 000km tak jsem si to přestavěl ty kolečka na 0Km abych věděl kolik jsem s ním nalítal. po pěti letech tam bylo přes 60 000 a to mi to kolikrát třeba dva měsíce nešlo.
dělal jsem to nedávno.. přetáčet jedině to ozubený kolečko na osičce.
a při rozebírání jde hlavně o to, aby u těch čísílek bylo na osičce nalisovaný kovový kolečko, který má na sobě zoubky a díky němu se otáčí všechny ostatní kolečka. Pokud se osička vytáhne, je to na prd..zkoušel jsem to lepit, ale nedrželo to a nekonecjsem to řešil tak, že jsem, v místě, kde nje na osce to kolečko, osku JEMNĚ poklepal kladívkem a natlačil do kolečka-jako nalisovaný. takže kolečko rží.
Jakmile se vytháne oska čísla se rozhodí a já je tam dával snad na 10x
pže jsem pokaždý blbě odhadnul, aby byly šecky v rovině .-) na opravu fpoho, ale na změnu najetých km bych to nerozebíral..
a při rozebírání jde hlavně o to, aby u těch čísílek bylo na osičce nalisovaný kovový kolečko, který má na sobě zoubky a díky němu se otáčí všechny ostatní kolečka. Pokud se osička vytáhne, je to na prd..zkoušel jsem to lepit, ale nedrželo to a nekonecjsem to řešil tak, že jsem, v místě, kde nje na osce to kolečko, osku JEMNĚ poklepal kladívkem a natlačil do kolečka-jako nalisovaný. takže kolečko rží.
Jakmile se vytháne oska čísla se rozhodí a já je tam dával snad na 10x


s tou vrtackou sa to da, ja som odpojil ten posledny kovovy nahod pred ciselkami, nasiel spravny nastavec do vrtacky a za 10-15min som pretocil o 10 000km, ked sa zvoli spravna rychlost otaciek vrtacky tak sa nema co pokazit
Luděk:
Tak je možný, že sem to tam netrefil úplně sptávně a nějak si tam ty kolečka vadili. Každopádně bych to už nedělal. Akorát sem si tenkrát zničil funkční počítadlo.
A jak říká Cestik, točil sem přímo tou hrídelkou co pohání číselník. Ručička tachometru se mi vůbec nehejbala. Asi sem zapoměl zdůraznit, že sem měl budík rozdělanej.
Tak je možný, že sem to tam netrefil úplně sptávně a nějak si tam ty kolečka vadili. Každopádně bych to už nedělal. Akorát sem si tenkrát zničil funkční počítadlo.
A jak říká Cestik, točil sem přímo tou hrídelkou co pohání číselník. Ručička tachometru se mi vůbec nehejbala. Asi sem zapoměl zdůraznit, že sem měl budík rozdělanej.
-> Luděk: proč ne...on myslí tím točením přímoocičky číselníku, ne toho čtyřhranu, to by se ukroutil, přes toho šneka :-)
-> Rabbit: skládal jsem to takhle u dvou tachometrů z Favorita,přidával jsem tam kilometry a vždycky to fungovalo,jen se opravdu musí ty kolečka pořádně porovnat ... jinak mechanici to nedělají jinak.Jestli jsi za hodinu vynuloval točením tachometr,na kterým bylo 50000 km,tak to jsi normálně pánbůh,protože ať už by jsi to točil zpátky,nebo dopředu,tak by Ti ručička musela ukazovat,že jedeš rychlostí 50k km/h tzn.,že při ukazatelu tachometru 180km/h by se musel 277,77 x protočit

Luděk:
Nevim jestli si to už skoušel, ale ten postup co popisuješ mě taky napad. Potom co sem to počítadlo složil, tak už se nikdy neroztočilo, Ty kola s číslama mi na tý hřídelce prokluzovaly nebo co. Prostě už to nikdy nepočítalo. Tak sem si po nějaký době sehnal jinej a ten stočil na nulu tim postupem co popisuje Cestik a Vojtikem. Akorát né vrtačkou, ale rukou. Měl sem to smotaný z 50000 na nulu asi za hodinu (u večerního filmu).
Nevim jestli si to už skoušel, ale ten postup co popisuješ mě taky napad. Potom co sem to počítadlo složil, tak už se nikdy neroztočilo, Ty kola s číslama mi na tý hřídelce prokluzovaly nebo co. Prostě už to nikdy nepočítalo. Tak sem si po nějaký době sehnal jinej a ten stočil na nulu tim postupem co popisuje Cestik a Vojtikem. Akorát né vrtačkou, ale rukou. Měl sem to smotaný z 50000 na nulu asi za hodinu (u večerního filmu).
-> Crestik: přesně tak, vrtačkou hnát přímo hřídelku počítadla, jde to velice rychle, ale musí se to dobře mazat, jinak by se to mohlo zadřít
já to dělal tak, že jsem rozebral budík, povolil tu desku se šnekem, co otáčí oskou s číslama, nasadil smršťovačku na ozubené kolečko, na druhé straně na nějakou osku z vrtačky, smrštil teplem :-) a jelo to...přetočené to bylo snad do minuty
-> Martin2705: no to si musíš dát bacha a pořádně to srovnat,jinak s tou vrtačkou záleží na tom,kolik potřebuješ přidat,nebo ubrat a jak rychle se točí ta vrtačka,ale ber to tak,že slušná vrtačka Ti ubere nebo přidá okolo 180 km za hodinu (pokud se z ní mezitím nezakouří)
a když to rozeberu, nerozseru ty číslíka, tzn. že nebudou přesně sedět?
Jak moc zdlouhavý je to s tou vrtačkou?
Jak moc zdlouhavý je to s tou vrtačkou?
rodny3 24.07.07 09:51:44 napsal: kamos pouziva nahon z fava a vrtacku jo a stráví u toho týdny a měsíce,než něco natočí ... normálně se rozebere budík,vytáhne se osička z koleček s čísly a nastaví se co je potřeba a zase se tam ta osička zastrčí
rozebrat a natocit kolik chces ;)
kamos pouziva nahon z fava a vrtacku

vyměnil sem budíky a potřeboval bych natočit stejnej počet kiláků jako sem měl na starejch. Jak na to nejlíp?