mam ten motor taky a kdyz to jen tak lochtam tak to žere cca 20 l/100 a pod plnym si to klidně vezme i 30 l.
S tou rychlostí je to přesně tak ja píše zazaa 90 za 3 a asi čtvrt plynu....a jak si brumlá....:-)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký motor? Š136 nebo 1500??
prohledat
34 příspěvků (zobrazeno 1 až 34) od 23.10.2002 do 05.11.2002, založil/a
14:06:18
05.11.2002
05.11.2002
tina
11:33:01
05.11.2002
05.11.2002
vici
zazaa : amen!:o)
10:21:51
05.11.2002
05.11.2002

Zazaa
aby RS motor s webrama zral pri 90 5l je dost sci-fi :) jednak je ten motor stavenej tak ze tech 90 by musel jet na 3ku a hlavne ty webery proste chlastaj :)
a k te zivotnosti on je to zavodni motor a tam se pocitalo ze to kazdou chvili pude na repasi takze to neni tim ze by byly poruchovy ale proto ze sou proste navrzeny na vykon a ne na zivotnost
a k te zivotnosti on je to zavodni motor a tam se pocitalo ze to kazdou chvili pude na repasi takze to neni tim ze by byly poruchovy ale proto ze sou proste navrzeny na vykon a ne na zivotnost
10:18:50
05.11.2002
05.11.2002
vici
5 litru s weberama?:o))))) :o)))))))))))))))))))))))
)))))))))))))))
10:13:28
05.11.2002
05.11.2002
tina
to fico:myslim,že spotřeba 5 l je dosti malá,pokud si psal že tam má webery.jinak tvému kamarádovi blahopřeji k takovému motoru,ale zřejmě na něm nechá ruce-sou totiž strašně poruchový
09:20:23
05.11.2002
05.11.2002
Luděk
To Flico:sportovní úpravy motorů o obsahu 1289 ccm jsem už právě řešil hned na začátku,ale jde o to kolik to vydrží,zdá se mi investice desetitisíců peněz za pár tisíc najetých kilometrů poněkud nerentabilní.Něco jiného je,když to přivezeš na podvalníku na nějaký závody,tam si to vodjezdíš a basta,nebo když to chceš používat na normální ježdění na silnici a po roce máš po motoru.Uvidíme,kolik kilometrů vydrží motor Tvého kolegy za 30t korun.
18:56:09
04.11.2002
04.11.2002
flico
A co takto tam hodit rovno sportovy motor asi z 130RS cca 80kW, 2x Weber a neviem este co (kolega to ma na obycajnej 120M kyvadlovke, dvojpiesty). Sice dal za neho cca 30 000 (ten motor bol po GO) ale ma to legalne napisane aj v papieroch. Hovoril ze pri 90 mu to zerie 5l (ale od 130 mu to zerie tak 10 - 15) a raz s tym tokonca obiehal v 160 aj Golfa3 (a to este mal na streche koberec). Posadka Golfa vraj bola z toho hotova (viem si to predstavit [:c) )
08:37:05
04.11.2002
04.11.2002
Luděk
El. čerpadlo z 1203sky ve mě moc důvěry nebudí,pokud chceš kompaktní malý motor,tak opravdu třeba V4-V6 z Forda jsou maličký a obsahově 2,0-2,8l ,jenže to nemá výkon.
Co jsem viděl v Brně (tuším loni napodzim) toho Rapida 1,8,tak tam na zadní sedačky neměl místo a i stěna mezi motorovým prostorem a fiktivním zavazadelníkem za sedačkama byla dosti posunutá směrem kupředu,takže ten motor bude vopravdu asi vo fous větší a to nejen k příčce směrem dozadu.
Co jsem viděl v Brně (tuším loni napodzim) toho Rapida 1,8,tak tam na zadní sedačky neměl místo a i stěna mezi motorovým prostorem a fiktivním zavazadelníkem za sedačkama byla dosti posunutá směrem kupředu,takže ten motor bude vopravdu asi vo fous větší a to nejen k příčce směrem dozadu.
23:21:14
03.11.2002
03.11.2002

U-Geen
V8? To nebude mic velky. Spis bych flaknul nejakej V10/V12 popripade nejakej radovej 8mi valec :-)
22:46:31
03.11.2002
03.11.2002

U-Geen
Kdyby se Vráťa trochu krotil vydržela by dýl :-)) Ale vo tom to jaxi není :-)
21:40:46
03.11.2002
03.11.2002

Dan
Tak na čerpadlo z 1200 trosky bacha. To je kurewsky poruchový. Kámošovo táta dělá 1203 a prej je to strašnej xindl.
2 Luděk: pochopitelně, že sem ty 1.8 viděl. Jak v tom Rapidu, tak v tom eRku. A vejde se tam v pohodě. Je totiž delší dozadu a ne dopředu, tam je jaxi převodovka a s tou se jak známo, hejbnout nedá. Je delší, protože je to 20V. Ještě před tim, než měli zprovozněnou tu stříkačku, jezdlili na karburátor a prej to šíleným a nehorázným způsobem ŽRALO.
Mimochodem, to éRo je eště ke fšemu načipovaný. A převodovka mu vydrží nějakých těch 5000 km.
VW 8-mi ventily sou téměř stejně velký jako škodováckej blok. Jenom ty 16 a 20V sou trošku delší. A kpříčce u škoďárny je místa hafo.
Neni důvod, proč se zbavovat zadní půlky auta. To leda dybys tam chtěl Chevy 5.8 V8 :o)
2 Luděk: pochopitelně, že sem ty 1.8 viděl. Jak v tom Rapidu, tak v tom eRku. A vejde se tam v pohodě. Je totiž delší dozadu a ne dopředu, tam je jaxi převodovka a s tou se jak známo, hejbnout nedá. Je delší, protože je to 20V. Ještě před tim, než měli zprovozněnou tu stříkačku, jezdlili na karburátor a prej to šíleným a nehorázným způsobem ŽRALO.
Mimochodem, to éRo je eště ke fšemu načipovaný. A převodovka mu vydrží nějakých těch 5000 km.
VW 8-mi ventily sou téměř stejně velký jako škodováckej blok. Jenom ty 16 a 20V sou trošku delší. A kpříčce u škoďárny je místa hafo.
Neni důvod, proč se zbavovat zadní půlky auta. To leda dybys tam chtěl Chevy 5.8 V8 :o)
09:28:38
01.11.2002
01.11.2002
VOJTA ATC 175
to Luděk: No to je fakt, pumpu sem přetěsňoval 2x po sobě a pořád chčije! Dává se tam čerpadlo z 1200 trosky!
08:51:06
01.11.2002
01.11.2002
Luděk
Nad montáží el. pumpy taky neustále přemýšlím,neb mám doma origo sací potrubí,skříň vodní pumpy a skříň termostatu 135/6,jenom to nemám zatím do čeho namontovat,ale jak se pak vrací zpátky do nádrže palivo,co nespotřebuje motor,když zavře plovák,to je tam nějaké téčko před vstupem do karburátoru a zpětná hadička do nádrže? A při provozu na LPG by snad mělo být el. čerpadlo vypnutý.Myslím si,že je to určitě přínos,páč jednak tam na boku nic neslintá (a to se rosí vždycky,ať těsníš,jak těsníš),druhak eliminuješ mechanickou záležitost na motoru,čímž mu uleviš.Z čeho se tam takový elektrický čerpalo dává,viděl jsem je focený na boku v motorovým prostoru,ale Felda to má v nádrži a je to kurevsky drahý.
21:44:50
31.10.2002
31.10.2002

U-Geen
Me to zas tak super neprijde ale mam ji tam taky, nebyla jina volba.
14:55:42
31.10.2002
31.10.2002
VOJTA ATC 175
To Luděk: Ještě uvidim co se naskytne, každopádně i když budu dávat fáčko tak budu dávat elektrické benzinové čerpadlo - kámoš to má a je to bomba - pryč s pumpou :-))
09:06:02
31.10.2002
31.10.2002
Luděk
To Dan:když už to budeš pitvat do detailů tak motory Škoda 8V-2 ks (44KW,50KW),VW 1,4/16V-2ks (55KW,74KW!!!!!!) a viděl jsi někdy 1,8 v třeba v tom Rapidu? Znamená to totiž vzdát se celý zadní půlky auta,páč ejhle motor je vo fous větší (asi o 2/5).Ale když jim to v tom jezdí,tak s tím vstřikováním to musí jít taky vyřešit.Chotěbořáci při našem rozhovoru uvažovali opravdu o klasice (karburátor),nevím jen jak s jiskrou.Jde o to,že oni v klasice (1289 ccm) už mají přes 100 koní,ale motor je na hranici všeho,pokud použiješ koncernovou řadu,máš rezervu na přidávání výkonu,i když je to asi podstatně složitější (anebo taky ne).
To Vojta:když budeš mít tu možnost,dej tam Felinu 50KW,je vo fous lepčí než Fáčko,ale pokud neseženeš jeden z prvních motorů,které měly zaslepené dopravní čerpadlo,tak Tě čeká elektrické.
To ostatní:vycházel jsem z informací,že je zapotřebí vyměnit motor metodou nejmenšího násilí,tzn. ne zádný brutální přestavby a zvyšování obsahů o x násobky,páč pak,abyses bát až Tě zastaví benga.Navíc není opravdu problém dostat z 1289tky motoru přes 100 koní,ale jak dlouho s tím budeš jedit (počítaje na dny),než Ti to podá ruku,toť otázka.
To Vojta:když budeš mít tu možnost,dej tam Felinu 50KW,je vo fous lepčí než Fáčko,ale pokud neseženeš jeden z prvních motorů,které měly zaslepené dopravní čerpadlo,tak Tě čeká elektrické.
To ostatní:vycházel jsem z informací,že je zapotřebí vyměnit motor metodou nejmenšího násilí,tzn. ne zádný brutální přestavby a zvyšování obsahů o x násobky,páč pak,abyses bát až Tě zastaví benga.Navíc není opravdu problém dostat z 1289tky motoru přes 100 koní,ale jak dlouho s tím budeš jedit (počítaje na dny),než Ti to podá ruku,toť otázka.
23:35:46
30.10.2002
30.10.2002
VOJTA ATC 175
Hm koukám že už je debata opět jiným směrem :-) Dám tam fáčko a nebudu to řešit! Převodovka je tak do 120HP, ne tak to zkousne :-)
22:34:50
30.10.2002
30.10.2002
rapid
dane, dane :o))) máš hlavu v oblacích.................
.... né každej má na 1,8 a né každej ho tam chce! :)))
mně by stačil výkon tak kolem těch 120Hp....... to musí stačit
o kolik je 1,4 lehčí než 1,8???
kdes byl takovou dobu???
a stou převodovkou je to pravda.... kčemu se bát to pořádně vokouřit
mně by stačil výkon tak kolem těch 120Hp....... to musí stačit
o kolik je 1,4 lehčí než 1,8???
kdes byl takovou dobu???
a stou převodovkou je to pravda.... kčemu se bát to pořádně vokouřit
21:15:30
30.10.2002
30.10.2002

U-Geen
elektronika je na nic... ale jinak kdyz jinej motor tak asi fakt neco solidniho, ale neprehanet to, prevodovka toho moc nevydrzi :-(
20:57:07
30.10.2002
30.10.2002

Dan
2 Luděk : a proč tam cpát ubohou 1,4 16V ? To je taková krávovina, kristepane...... Dyž už vyřešim těch šílenejch problému s přírubama, držákama a tak, tak tam přece nedam takovej shit ! Von je to totiž motor VW a na tuhle koncepci existuje sousta jinejch alternativ. 1.8, že ? :o) Objem ničim nenahradíš.
A jak známo, Fábie má ty 1400 dva typy: českej 8V (dvě verze) a VW 16V. To je to.
A předělejte na tý Fábii ty prsa, aby se tam dal dát rozdělovač..........
A dejte tam stříkačku, ať se má co vysrat a ať je třeba řešit další milión problémů, kam nacpat ty elektronický xindly. A přidá to leda tak howno. Možná to bude míň žrát (dyby se to náhodou povedlo). Ale eště sem o tom neslyšel, že by někomu ve škodovce běhala střikna.
Zlatej karburátor.
Ale lepčí blok 1,4 s dvakrát těžší klikou láká, co ? he he he :o)
A jak známo, Fábie má ty 1400 dva typy: českej 8V (dvě verze) a VW 16V. To je to.
A předělejte na tý Fábii ty prsa, aby se tam dal dát rozdělovač..........
A dejte tam stříkačku, ať se má co vysrat a ať je třeba řešit další milión problémů, kam nacpat ty elektronický xindly. A přidá to leda tak howno. Možná to bude míň žrát (dyby se to náhodou povedlo). Ale eště sem o tom neslyšel, že by někomu ve škodovce běhala střikna.
Zlatej karburátor.
Ale lepčí blok 1,4 s dvakrát těžší klikou láká, co ? he he he :o)
19:02:01
30.10.2002
30.10.2002
VOJTA ATC 175
OK, dam tam VR6-ku jedna se mi vali na chalupe ve stodole, to bude asi tak 3x levnejsi!
10:23:02
29.10.2002
29.10.2002
Luděk
To Wekky:tuto alternativu samozřejmě připouštím,Fabie se mi nelíbí,takže v nich vidím pouze potencionální zdroj nd,ale když se dá dostat do Rapida motor 1.8,tak proč by nešla 1.4/16V?Taky bude asi problém (a to u obou motorů),jak dostaneš jiskru na svíčky,když nemáš jak roztočit rozdělovač.
09:26:18
29.10.2002
29.10.2002

wekky
Luděk: příruba je jistě jiná, stejně jako převodovky. 8V používá převodovku škoda, zatímco 16V převodovku VW, konkretně typ MQ200.
08:58:39
29.10.2002
29.10.2002
Luděk
To Rapid:na cenu jsem se nikdy neptal,ale vycházím z toho,že se jich tam opravdu válí spousty a než vznikne nějaká poptávka (jestli vůbec někdy) po těhle motorech,tak to musejí nechávat za hubičku (5 t. ?).Proč by to nemělo jít zamontovat,myslíš,že 8V má jinou přírubu než 16 V?To by pak museli dávat jiný bloky převodovek.Jediný problém bych viděl s oživením,Chotěbořáci trvali na klasice-karbci,mě by se líbila střikačka,ale jak to oživit,toť otázka,navíc bys musel koupit i řídící jednotku atd. a to už jsou zase věci,které se docela prodávají,takže Tě stáhnou z kaček (navíc řídící jednotka je komplet se spínací skříňkou,páč je tam imobilizér).
11:42:36
25.10.2002
25.10.2002
Rapid
nevíš jaká je tak asi cena toho motoru z fabie1,4??? (celýho)
další věc, mluvilo se tady, že 8V tam de v pohodě ale 16V nee(je to z německa, ne?).
neřikam ale, že tam nejde dát.....
jak to teda je???
další věc, mluvilo se tady, že 8V tam de v pohodě ale 16V nee(je to z německa, ne?).
neřikam ale, že tam nejde dát.....
jak to teda je???
10:44:57
25.10.2002
25.10.2002
Luděk
Z čistě hypotetického hlediska jsme tuto záležitost řešili na předprázninovém Tuning-sprintu u nás s Chotěbořákama a všichni jsme se shodli na tom,že pokud chce někdo investovat nějakou kačku smysluplně (a to teď nemyslím 3 000,- za Fávo),tak se nejperspektivněji jeví motor Fabie 1,4 16V a v Praze na vrakáčích jich je ...a myslím si,že ceny nebudou zase až tak hrozný.Vono když nasypeš prachy do klasiky 1289 ccm,tak abys to nevozil na akce na podvalu,páč životnost nadupaný 1289tky už zase až taková není.
06:49:25
25.10.2002
25.10.2002

wekky
Boss: Je šodováckej, jenže nevychází z 1000MB, ale z tudora, či z čeho. Prostě základ je ještě starší. To by tak nevadilo, ale je konstruován na zástavbu nasvislo a má tudíž jinde a jiné připojovací body. Bylo by s tím mnohem víc práce, ale když se chce, všechno jde viz. 1,8T.
22:09:48
24.10.2002
24.10.2002

Boss - zrušená registrace
Hele a ta nová dvanáctset troska má motor 1500 ne?To už není škodováckej?
21:02:46
24.10.2002
24.10.2002

Fén
Stejnej problém jsem taky řešil, teda vlastně ještě řeším. Protože se nemůžu rozhodnout mezi motorem z felicie nebo z fabie. Ale asi to bude motor z fabie.
20:04:30
24.10.2002
24.10.2002
VOJTA ATC 175
to vici: Motor excel tuning znám, ale sou to pálky. U každýho motoru dělá značnou část ceny práce a tak to umi pořídit laciněji! Zákl. úpravu jako snížení hlavy, dání 280° vačky a odlehčení setrvačníku umim za +/- 3000 Kč a v Excelu to vyjde min. na dvojnásobek, práci si samozřejmě udělám sám!
20:01:11
24.10.2002
24.10.2002
VOJTA ATC 175
To Luděk: Já to ale nemám na závody! Dám tam asi tu stošestatřicítku i když ta patnáctka by byla bomba... bohužel ale nekradu,tak budu rád za stošestatřicítku...
to vici: Dík za info. O tom že se musí koupit special klika sem věděl, akorát sem to sem zapoměl napsat, tou hlavou sem si enbyl jistej, ale je to logický, pak tomu odpovídá i ta cena.
to vici: Dík za info. O tom že se musí koupit special klika sem věděl, akorát sem to sem zapoměl napsat, tou hlavou sem si enbyl jistej, ale je to logický, pak tomu odpovídá i ta cena.
08:47:35
24.10.2002
24.10.2002
Luděk
Než se do něčeho takovýho pustíš,tak si vyřeš problém sacího potrubí,protože není a bez něj (nebo náhradního řešení) jseš celkem namydlenej.Jinak s cenou za motor okolo 45 tis. jseš na nízký hladině,protože u nás v září na Tuning-sprintu měl v Š. 1000 MB Trumf okruhový motor za 100 tis. a je pravda,že byl bezkonkurenční.
22:33:34
23.10.2002
23.10.2002
vici
1500? bez kliky s velkym zdvihem udelas jen max. 1462ccm (vrtání 80,4mm), potrebujes pisty, krouzky, prevrtat blok, a jine valce. bude to palka, plus k tomu udelat hlavu, sani, vyfuk atd atd, cena, pokud to nebude slatanina - cca. 25000+. Nebo pak kliku s velkym zdvihem (78mm)- bud pick-up free nebo felda kit car 1400/1500 (nova cca 15-20000) nebo klika z fabie 1,4 s upravou pro blok favo (7-11000) a nebo motor z fabie (3500-?),plus uprava bloku, pisty, krouzky, valce, k tomu hlava atd. 40000+ minimalne. a neodrbes to pokud to ma vydrzet. pak by jeste s vetsim vrtanim misto 1490ccm s velkou klikou slo udelat 1562ccm... kdyztak napis maila. jinak nejake motory, resp. super motory jsou na predaj na www.motor-excel.cz . ale bacha zvetseni objemu = tezka investice!!!
16:53:21
23.10.2002
23.10.2002
VOJTA ATC 175
Ahoj všem, chtěl sem tady rozvíst takovou debatu! Kámoš si nedávno postavil motor Š136. Podotýkám, že je to blázen - koupil novej blok a všechno nový, nechal udělat hlavu - spalováky, pružiny, leštěný kanály, přizpůsobený ventily, vačka 280°, leštěný ojnice, odlehčenej a vyváženej setrvačník a teď si trhá hlavu že z toho nenechal udělat patnáctku!
No a já sem teď před problémem, co tam mám dát já z motor (abych mu stačil :-)))) ) ?!? Kamarádovi se válela v garáži stošestatřicítka a nabídil mi jí za dobrou cenu (zadara). Já sem ale začal počítat, musim dát nový kroužky, rozvoďák, lágry, přetěsnit, dát náplně, koupit podtlakovej rozdělovač, vačku 280° nechal odlehčit a vyvážit setrvák, nechat udělat hlavu a dostal sem se na částku 10 000Kč bez karbanátku a sání (jelikož stávájíci je fávo a já chci ten motor do škody) což je celkem raketa na to že motor byl zadáčo. Tak sem říkal že nechám hlavu jen snížit, tim bych ušetřil cca 3000Kč, ale stejnak v tom neni to sání a karbec což sou taky tak 3000Kč! Mno a tak sem to zatim nevyřešil.
Zajímalo by mě, ale jestli s timnemáte někdo nějaké zkušenosti, kilik by stály popř. kde koupit patnáctistovkový vložky s pístama a kdo by mi převrtal blok! Vim že u firem co nabízej tyto úpravy se takový motor pohybuje kolem 45 isíc, já si ho ale udělám sám a potřeboval bych jen ty vložky, písty, kroužky a převrtat blok. Dík za info, komentáře, nápady, zkušenosti VOJTA
No a já sem teď před problémem, co tam mám dát já z motor (abych mu stačil :-)))) ) ?!? Kamarádovi se válela v garáži stošestatřicítka a nabídil mi jí za dobrou cenu (zadara). Já sem ale začal počítat, musim dát nový kroužky, rozvoďák, lágry, přetěsnit, dát náplně, koupit podtlakovej rozdělovač, vačku 280° nechal odlehčit a vyvážit setrvák, nechat udělat hlavu a dostal sem se na částku 10 000Kč bez karbanátku a sání (jelikož stávájíci je fávo a já chci ten motor do škody) což je celkem raketa na to že motor byl zadáčo. Tak sem říkal že nechám hlavu jen snížit, tim bych ušetřil cca 3000Kč, ale stejnak v tom neni to sání a karbec což sou taky tak 3000Kč! Mno a tak sem to zatim nevyřešil.
Zajímalo by mě, ale jestli s timnemáte někdo nějaké zkušenosti, kilik by stály popř. kde koupit patnáctistovkový vložky s pístama a kdo by mi převrtal blok! Vim že u firem co nabízej tyto úpravy se takový motor pohybuje kolem 45 isíc, já si ho ale udělám sám a potřeboval bych jen ty vložky, písty, kroužky a převrtat blok. Dík za info, komentáře, nápady, zkušenosti VOJTA