
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vodní okruh
-> Toušík: doval čelo a za nějakej peníz Ti to spáchám
Já tady mam čela dvě,ale ty jsou do zásoby...

-> Eidy: ty ho máš alespoň dole což mě se líbí na erku ale ne na rapidu
jinak potřebuju aby mi přes chladič procházel vzduch ale nechci vývod pod auto a přes kapotu to zabírá mraky místa a kuft je tím pádem pasé... proto se mi tohle líbí... vývod ohřátého vzduchu do podběhů...

-> anubis: Takhle to je řešený u všech sportovních aut. Taky jsem na to koukal u Ferrari 430, ale já už chladič dole mám 

když se tady mluví o těch chladičích, teď nedávno jsem zkouknul novou 911 podrobně (byla u nás na dílně) a ono to má dva chladiče (vodní) jsou umístěný na stranách před kolama a vývody ohřátého vzduchu jsou do podběhů... řekl bych že je to zajímavej systém... ušetří se tím místo v chladičovce
řesím to, proto, že budu mít vpředu nádrž, baterku a rezervu a ještě bych rád aby tam zbylo nějaký místo... u škodovky by mělo bejt před těma podběhama dost místa taky bych to vyzkoušel...

-> fido06: no trošku se bojím toho pertlování.. Na plechařinu nejsem vůbec zručnej :( Ale nic jiného mě nezbyde zas bez toho to nechci. Když už tak pořádně. Myslel jsem že se mrknu na jaře na běšiny a jak na to koukám tak se 100 asi ne :) No uvidí se. Nemá kdyžtak někdo na prodej hotové čelo? Jen tak náhodou :)
-> Toušík: jj jezdim fabku, problémy s chlazením žádný nemám. Na erzet jedu větráky puštěný a je to ok max 90stupňů. V normálním provozu je vůbec nezapínám.
Jinak doporučuji čelo sundat, vyříznout otvor a zapertlovat. Bez toho je to čelo dost měkký a kroutí se.
Jinak doporučuji čelo sundat, vyříznout otvor a zapertlovat. Bez toho je to čelo dost měkký a kroutí se.

-> Kuladmin: jo asi jo :( Tak trubky se stejně táhnou zezadu v tom bych nevyděl problém ale byla by to asi prasečina...
-> Toušík: Pokud to nechces mit jak p... tak to tutove budes muset cely rozebrat uz jen kvuli konzolim na uchyceni. Pak nekudy musis natahat trubky atdatd ALe ja si porad myslim ze je to na 100 moc vysokej chladic - muj nazor a tip.
-> Toušík: A ještě dotaz dokážu to vše udělat aniž bych musel vyndavat přední čelo? Nebo to nejspíš budu muset rozebrat aby se mi to tam líp pasovalo a vytvářela díra v přední masce co.
Já bych to asi vyřešil tak že bych jeden nechal normálně spínanej přes čidlo a druhej bych si nechal zpouštět uvnitř přes "páčku". Počítám že by se to nemělo ani hřát když tam bude z té 1,6. Musím si to jen nějak předpřipravit když bych tam chtěl dát ten originál co měli 120S. Protože teď mě ho tam přijde ještě škoda cpát. -> fido06: Ty tam máš taky 14tku motor ne? A je to v pohodě?
-> Toušík: mám dvě vrtule z feldy na 120chladiči, feldí z 1,6 je větší takže tam problém není. Zapojený je mám dohromady na 1 vypínač.
-> Toušík: Kdyz chces mit dva ventilatory nezavisle na sobe spinane po sobe (ne najednou) tak jeden je privod a dva vyvody pro kazdy ventilator.
No určitě bych to chtěl nějak postupně.. ale to musím ještě pak nějak dořešit. K čemu bych použil ten třetí vývod? Asi budou stačit 2 ale pokud by byl nějakej dobrej nápad tak sem s ním.
Dve vrtule treba das ale zalezi jaky v tom bych problem nevidel cidlo na ventilator to ma z boku a zalezi jak chces spoustet ty ventilatory zda nejdnou nebo postupne jsou cidla z feldy s klimou ten ma tri vyvody, spis jde o prostor abys to tam dostal a aby nebyl problem s hadicema aby to veslo ale na to chce vzit metr a merit. Pak jeste premyslet aby se to dalo odvzdusnit.
-> Kuladmin: Zda to někdo má?Funguje to dobře? Jdou na to 2 vrtule? Jak je to řešený se spínáním?
-> Toušík: Co chces o nem slyset - chladic jako kazdej jinej chladic. Pokud ti sedej rozmery a mista pro hadice tak proc ne.
-> Kuladmin: To myslím že taky v pohodě. Jen by mě zajímal ten chladič :)
-> Toušík: na vejšku - nevim kolik se tam dá dostat
-> Kuladmin: myslím že by měl v pohodě. Když se tam dá napasovat ze 130Rs ten je mnohem delší.. Nebo kterej rozměr myslíš?
-> Toušík: A myslis ze se ti tam vejde??? ma rozmery 590x287x33
Nemáte někdo tenhle chladič? není to nějakej paskvil? Chtěl bych ho dát dopředu do 100vky, ale nevím zda mám koupit tenhle, nebo nějakej origo ale použitej. Díky
www.autodilykrc.cz/eshop/ .../chladic-bez-klimatizac e:72c5b0d52000916c
www.autodilykrc.cz/eshop/ .../chladic-bez-klimatizac e:72c5b0d52000916c
no ono by to chcelo este vyhodit kurenie, v zime nepouzivat a potom to nejako vybalansovat tvrdsimi pruzinami vzadu a na predok kratke...lebo sa tak nejak zmeni rozlozenie vahy a prdel kapanek bude tazsia...ale to len tak rozmyslam...su tu iny fachmani od toho aby povedali co vsetko by trebalo doladit

-> rolls: a taky by to v zime tolik nezamrzalo

-> rolls: Tak to by byl hukot!

a co premontit chladenie dozadu...ako to mali stofky? aj s bocnym nasavanim a vetrakom? o vela by sa znizilo mnozstvo kvapaliny...odpadol by chladic v predu...mensia vaha...co ja viem...mozno by to za to stalo nie?
to len tak taka myslienka


Jo ale když zmenším řemenici na vodnim čerpadlu tak se zvýší rychlost průtoku a chladič podle mě bude stíhat pořád chladit.Jasně že se průměr nedá zmenšit nějak rapidně ta z 2.5cm na 2to by mohlo klapnout.
-> Rabbit: tak zase kdyz tam budes mit min vody,tak se asi bude rychlejc ohrejvat
Esso:
Aha, tak to sm tě špatně pochopil.
Já vim, že tam sou dvě hadice. Taky sem je v létě měnil :-( . To byla bezva zábava.
Aha, tak to sm tě špatně pochopil.
Já vim, že tam sou dvě hadice. Taky sem je v létě měnil :-( . To byla bezva zábava.
myl@s:
Tak jasně, že přibyde, ale průměr tý trubky nezměníš moc. Myslel sem to tak, že ta změna objemu je zanedbatelná. Při těch 12ti litrech vody mi příde skoro jedno jestli tam je o litr víc nebo míň. Když nad tim tak přemejšlim, tak by asi nebylo od věci ten průměr trochu zmenšit. Protože se zrychlí oběh a mělo by se zlepšit chlazení. Otázka je, jestli to nebude něčemu vadit a když ne, tak o kolik.
Tak jasně, že přibyde, ale průměr tý trubky nezměníš moc. Myslel sem to tak, že ta změna objemu je zanedbatelná. Při těch 12ti litrech vody mi příde skoro jedno jestli tam je o litr víc nebo míň. Když nad tim tak přemejšlim, tak by asi nebylo od věci ten průměr trochu zmenšit. Protože se zrychlí oběh a mělo by se zlepšit chlazení. Otázka je, jestli to nebude něčemu vadit a když ne, tak o kolik.
-> Rabbit: no ale jak sou puleny tak sou spojeny gumou jediny co sem zapomel je to tecko ktere je tam potreba to tam napajet pusis
-> Rabbit: tak kdyz zmenis prumer trubky,tak se ti tam vejde tky vic vody,ale s tim prutokem mas rozhodne pravdu

Dívala jsem se k berymu a má to v mědi a dokonce trochu menší průřez myslím.
myl@s:
Tam asi nejda ani tak o množství vody jako o rychlost jejího proudění. Když změníš průměr trubky, tak se změní rychlost proudění.
Esso:
To bych tě chtěl vidět jak tam ty trubky dáváš od předu du zadu v celku. Oni pod autem nejsou půlený pro nic zanic.
PeterP136:
Ale v zimě se to zas hodí ne?
Tam asi nejda ani tak o množství vody jako o rychlost jejího proudění. Když změníš průměr trubky, tak se změní rychlost proudění.
Esso:
To bych tě chtěl vidět jak tam ty trubky dáváš od předu du zadu v celku. Oni pod autem nejsou půlený pro nic zanic.
PeterP136:
Ale v zimě se to zas hodí ne?

Drobna rada: ak budete rurky tahat vnutrom auta, tak ich pekne zaizolujte. Nie je nic lepsie nez sauna v aute uprostred leta.
-> havlik: Zeptám dík
-> Čokin: zeptej se beryho tady ze stránek taky to má vnitřkem tažený
Dík za názory chci jen nahradit stávajcí trubky a táhnout je vnitřkem auta právě že jsem to viděl na té replice tak bych to chtěl taky.Hliníkové jsem ještě nikde neviděl tak nevím.Průměr tedy zachovám.
Pokud se použije tzv. tvrdé pájení, tak nevidím důvod, proč by ty spoje měly dělat nějaký problém. Tímhle způsobem se normálně dělají trubkové rámy kol a tam bych řekl, že je mnohem větší namáhání.
-> FORM: já mám kus vedení tky v Cu a Sn spoje mi nedělají vůbec žádný problém
-> Esso: pokud vyřešíš jinak třeba odbočku na expansku tak ju
-> FORM: koupis trubku 6 metru dlouhou a tu neni proc nekde cinovat
no myslím že není problém v měďi, ale spíš v cínovaných spojích, kterým nedělají otřesy vůbec dobře
přesně tak

-> twimpi1: tak já myslím,že problém je vyřešen:),a že jsme jeden druhýho pochopili,takže myslím,že není důvod to nedat do Cu,problém ty Cu je v tom,že ti stejně časem zčerná,takže by to asi chtělo nějakou povrchovou úpravu,a průměr bych asi zachoval,vývojáři asi věděli,proč ty trubky mají takovej průměr a jiným průměrem by jsi změnil množství vody
-> myl@s: ano to mám na mysli aby někoho nenapadlo to udělat pevné to by se po jedné jízdě nestačíl dívit co by se robilo to jsem rád ,že si rozumíme

-> twimpi1: tak ta replika 130RS mi neprijde moc jako show car
já myslím,že Čokin nechce dávat vodu do Cu komplet,to znamená hadice i trubky,je jasný,že musíš dát mezi tu Cu trubku a například vodní pumpu kus hadice,aby to mělo šanci se pohybovat

-> myl@s: to jse musím podívat ,ale nedoporučoval .bych to dělat pro shou car budíš ,ale do běžného provozu určitě ne protoče hadice ti uhne ale měď ti neuhne ta se ohne bez kondenzáku.
-> twimpi1: me to jenom napadlo jako porovnani,je jasny,ze to prostředí je jiný,v Tuning Magazine 4/2005 je 130RS a vypadá to,že ma vodu vedenou v měďi,tak se divím,proč to tak zavrhujete,nebo je možný že ty trubky v tom autě jsou hlinikovy a jenom mi to připadá jako měď
-> twimpi1: kdyz tu medenou trubku naziha tak se ji nic nestane
-> myl@s: barák není auto to se ti netřepe atd a pochybuju že by pod kapotu někdo cpal kompenzátor.