skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nejspíš špatný karburátor na Š120
prohledat
21 příspěvků (zobrazeno 1 až 21) od 14.10.2003 do 20.10.2003, založil/a
19:06:39
20.10.2003
20.10.2003
Koči
Jo, to je vlastně pravda. Je to u toho grafu napsáno, ale nevzpomněl jsem si na to. Vůbec mi to nedošlo. Každopádně se vracím k tomu, co jsem tu psal před časem, když jsme řešili tu bohatost směsi a zjistil jsem, že mi to nejspíš přisává vzduch. Nastartoval jsem, a šel si dozadu poslechnout. Je tam u karburátoru pěkný průvan, ale ještě nevím, kde přesně.
11:26:57
20.10.2003
20.10.2003
King
2 Koci + Tomas: Pravdepodobne mate na mysli grafy merne spotreby, kde se vynasi spotreba v g/kWh v zavislosti na tockach motoru. Udaj merne spotreby ale nema moc spolecnyho s okamzitou spotrebou pri dane rychlosti a danem rychlostnim stupni. Je to spis udaj o ucinnosti motoru v urcitych otackach. Proto eko-piloti huntuji moturky mezi 1000-2000RPM, i kdyz nejvetsi ucinnost je mezi 2-3 krpm, a dosahuji neskutecne nizkou spotrebu. Uspora paliva je ovsem vykoupena casnejsi GO motoru a nenavisti ostanich ridicu nucenych sdilet silnici s kolenovrtem.
09:28:14
20.10.2003
20.10.2003

wekky
-> Tomáš: Jenže to je měrná spotřeba.
18:56:52
19.10.2003
19.10.2003
Koči
To se mi nezdá, že by to žralo při jízdě v takovýchto otáčkách méně než, kdyýž vyhodím rychlost. Podle mě ten graf uvažuje spotřebu při zatížení motoru poháněním kol. Z toho by pak vyplývalo, že kdyby ses snažil jet na volnoběžné otáčky, tak by to žralo víc než když jedeš 80 a motor si v klidu točí nějakých těch 2800. I když to mi taky připadá zvláštní.
Ale nevím jestli to mám seřízené dobře. Skoro bych řekl, že jsem nespokojen, protože motor je překroužkovaný, takže tlaky by měly býto dobré, ale myslím, že by to mohlo jet líp a každopádně se o něco zhoršily studené starty oproti stejným venkovním teplotám na jaře. Tak nevím. Ještě mě napadá, jestli to někde nepřisává vzduch, protože jsem tuhle slyšel nějaké syčení, jehož tón se snižoval a zvyšoval v závislosti na otáčkách.
Ale nevím jestli to mám seřízené dobře. Skoro bych řekl, že jsem nespokojen, protože motor je překroužkovaný, takže tlaky by měly býto dobré, ale myslím, že by to mohlo jet líp a každopádně se o něco zhoršily studené starty oproti stejným venkovním teplotám na jaře. Tak nevím. Ještě mě napadá, jestli to někde nepřisává vzduch, protože jsem tuhle slyšel nějaké syčení, jehož tón se snižoval a zvyšoval v závislosti na otáčkách.
01:14:00
19.10.2003
19.10.2003

Tomáš SK
-> Koči: A ešte niečo. Keď sa pozrieš do grafu spotreby škodováckych motorov, tak viac žerú pri voľnobehu než pri otáčkach okolo 2300-2800... neviem, či je to aj v reáli pravda...
01:12:22
19.10.2003
19.10.2003

Tomáš SK
-> Koči: Presne toto s tým bzdením mi robilo, keď som si prvý raz v živote nastavil zmes... vyber si sviečky a pozri farbu, mala by to byť taká bledohnedo-čokoládová... ak sú dobiela, tak to je chudobná zmes (teda som o tom presvedčený, kým to tu niekto nevyvráti :) Tie dva šróby, to je celá veda, ako ich nastaviť, keď nemáš lambdu, lebo sa navzájom ovplyvňujú. Ak ti motor nezhasína, tak si našiel tú "správnu chudobnú zmes", to zn. že nemáš problémy s chodom motora a ešte ti to ani nežere... Úprimne ti závidím

15:03:58
18.10.2003
18.10.2003

jb
no jo tedom sem to pocital a ve dvou se mi neopolati jezdit ani busem a dokonce usetrim :))) hlavne at nezdrazi zas benal ..ale asai na sto pero jo co ?
13:28:24
18.10.2003
18.10.2003
King
2 Koci: bud je smes akorat a nebo spis chudsi....
20:52:19
17.10.2003
17.10.2003
Koči
Já mám GLS najeto ???, ale asi 3000 po překroužkování a bere si na dlouhých cestách kolem 6 a po Praze když jedu sám takk 7,5 l. Ale já kde můžu tak jezdím na neutrál. Mimochodem, když mi při brždění ty otáčky klesají, je ta směs moc bohatá nebo chudá?
19:28:20
17.10.2003
17.10.2003

jb
no vsak ten motor je celkem temer novy :) nerikam ze ne..taky sem nemohl uverit ocim protoze na stejne trasse bral ten stary mel 120tisic tak o 2 litry vic..A TO SEM JEZDIL STEJNE OKOLO 100kmh. porad mi zbyvalo v nadrzi tak sem mel strach ze to blbe ukazuje ale ne :) fakt tedkom jezdim do sedmi litru
08:24:06
17.10.2003
17.10.2003

Martin
-> jb: Cože ? 6,5 litru ? To to musíš mít teda fest uškrcený. Takové spotřeby já dosahoval pouze na dállnici. Tolik ta škodovka žrala snad jen když byla nová. Uvidím, co se spotřebou udělá nový karbec...
23:12:26
16.10.2003
16.10.2003

jb
to zkouset nebudu ..uz sem to nastavil tak akorat vonobeh pravidelny a spotreba a starty podle predstav zere to tedkom 6,5 litru jezdim delsi trasy tak 30tam a 30zpet
19:43:44
16.10.2003
16.10.2003

Martin
Já jsem to vždy řešil tím způsobem, že jsem trochu povolil šroub na bohatost směsi a byl pokoj.
19:10:28
16.10.2003
16.10.2003

jb
jako jak bohatsi smes ? kdyz to mam teple tak nic ..půroste kdyz slapnu na( posilovac) PEDAL tak to odebere podtlak no a muj karbec neni uplnu srot ale taky neni novacek
22:27:26
15.10.2003
15.10.2003

Martin
-> jb: Jenom 2.013,-
A stačí jen trochu bohatší směs...

22:19:22
15.10.2003
15.10.2003

jb
mi taky zdecha auto kdyz prudce brzdim se studenym motörem ale neni to tak zavazne abych kvuli tomu daval 3000 za karbec :)
20:28:09
15.10.2003
15.10.2003

Martin
-> Koči: Tak máš blbě seštelovanou směs. Ty otáčky by měly vzrůst nebo alespoň zůstat stejný.
19:07:20
15.10.2003
15.10.2003
Koči
Taky si myslím, že je to karburátor. Mimochodem mám podobný problém, ale posilovač brzd mi snižuje volnoběžné otáčky. Tj. když brzdím, otáčky klesnou, což je problematické hlavně, když je motor studený.
13:42:36
14.10.2003
14.10.2003

Martin
Jo jo, to vypada na ten karbec. Tim, jak slapes na brzdu, tak funguje posilovač a bere si trochu vzduchu ze sani. Proto ta zmena otacek. Zus si poslechnout při nastartovanem motoru, jestli ti nekde neprisava karburator vzduch.
11:47:06
14.10.2003
14.10.2003

CoolBlood
Jo a ještě jedno - možná to souvisí s tím karburátorem. Nevím proč ale spotřeba 14,5l na 130km mi přijde docela velká.
11:40:57
14.10.2003
14.10.2003

CoolBlood
Vůbec mi nedržel volnoběh, po seštelování chvilku držel, ale teď vetšinou drží jen 500 - 600. Sem tam se překoná a chvilku drží 900. A stává se mi že při vyřazené rychlosti když brzdím volnoběh leze nahoru až na 1100. Pedálu s plynem se ale vůbec nedotýkám. Může to dělat karburátor???? Díky