skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
motor zere, ale olej
prohledat
14 příspěvků (zobrazeno 1 až 14) od 13.10.2003 do 30.10.2003, založil/a
08:46:30
30.10.2003
30.10.2003
Moja skusenost je taka, ze obycajne najprv zacina zrat olej cez voditka ventilov a postupne aj cez kruzky. Manzelkina 120-ka, ked sme ju kupili zrala olej ako blazniva, nachystal som si repasovanu hlavu s gumickami na voditkach a ked som to rozobral bol som velmi prekvapeny. Vodika boli OK, opotrebenie valca takmet nebadatelne, ked som vlozil kruzok do valca, a meral skaru medzi medzi jeho koncami, bola bohato v norme. Problem bol v tom, ze drazky pre kruzky v piestoch boli tak zakarbonovane, ze tie kruzky sa takmer nehybali. Tak som to vsetko vycistil, poskladal a teraz to olej takmer nezerie.
Môj rapid má dvojtretinové tlaky, v poslednom čase pri štartovaní občas zadymí nabielo, ale oleja je tam stále takisto - to nechápem, po 1500 km som tam nedolial ani pol litra...
pred mesicem sem doleval dva litry oleje a dneska mi problikava kontrolka kdyz projedu zatackou, a kdyz brzdim... zere toho dost... mozna to bude krouzkama i pres ventily...




20:54:59
25.10.2003
25.10.2003
Pokud máš gufera na ventilech tak to jsou kroužky(GO jasná) pokud ne tak máš možnosti sundat hlavu a nechat si upravit vodítka na ventily aby ti tam šly gufera z fava. On si možná ten tvůj oř, pokud má dobrý tlaky, nasaje olej vodítkem sacího ventilu.
23:28:02
18.10.2003
18.10.2003
To snad není motor na vyhození, stačí jen vyměnit pístní kroužky. Aspoň doufám, protože jsem stejným způsobem řešil stejný problém.


Tohle s tim motorem se mi už také stalo u jedné z mých prvních škůdek,tedy 120 GLS Také kouřila jako hroma žrala olej.
Tak to bych ještě rozdejchal,ale potom začal v nízkejch problikávat olej čím dál tím více až jsem byl nucen tom nechat 2000 ot volnoběch aby ta mrcha zhasla.( Ono to taky dělají ty řídké oleje. Pak asi po odježděných 500 km jsem jel jsem na dálnici a najednou se mi rosvítil olej,tak jsem přidal otáčky a zhasl,pak se zase rosvítil a kousli se mi v 90 zadní kola (měl jsem co dělat)-Zadřenej motor.
Pak jsem vyměnil kroušky za GECE kroužky,které měli částečně udělat i výbrus. To jo ,najel jsem 2000 a bylo to to samý,tak jsem měnil motor. Jak začne blikat olej a není to čidlem,tak je to špatný. A to samý s tim kouřem. -nechci bejt chytrej,ale takovej motor co hulí fialově už opomalu dosluhuje. -Si myslim. -Michalvb
Tak to bych ještě rozdejchal,ale potom začal v nízkejch problikávat olej čím dál tím více až jsem byl nucen tom nechat 2000 ot volnoběch aby ta mrcha zhasla.( Ono to taky dělají ty řídké oleje. Pak asi po odježděných 500 km jsem jel jsem na dálnici a najednou se mi rosvítil olej,tak jsem přidal otáčky a zhasl,pak se zase rosvítil a kousli se mi v 90 zadní kola (měl jsem co dělat)-Zadřenej motor.
Pak jsem vyměnil kroušky za GECE kroužky,které měli částečně udělat i výbrus. To jo ,najel jsem 2000 a bylo to to samý,tak jsem měnil motor. Jak začne blikat olej a není to čidlem,tak je to špatný. A to samý s tim kouřem. -nechci bejt chytrej,ale takovej motor co hulí fialově už opomalu dosluhuje. -Si myslim. -Michalvb
Ok snad na to nezapomenu. Raději mi to nějak předem připomeň...
-> Martin: a vzal bys ten merak na sraz Felix2003??? ze bychom to tam pred srazem zmerili...???

Mě to dělal starej motor, když zrušili starej dobrej olovnatej speciál. Proto jsem motor měnil...
-> Filip Ráž: to mě dělá už delší dobu, teda vod tý doby co mám wrak

Tak to vypadá na spálený stírací pístní kroužky. Nebo na netěsnej ventil. Zkus změřit kompresi (měřák bych ti kdyžtak mohl půjčit).
Cau lidicky, mam dotaz, kdyz auto zere olej az tak ze docela hulí kdyxz dam plnej na dvojdu tak ve triceti ze az za mnou neni skoro videt cim to napravim??? ale i presto mam spotrebu benzinu cca 7litru ve meste max 8litru a na dlouhy trasy sem nameril poctivich 5litru!!! Docela uvazuju jestli tam neni motor z trabanta :))) s automatickym michanim oleje s palivem...
poradte prosim...
dikes...
poradte prosim...
dikes...